Liikahikoilusta kanssakärsiville.
Itse kärsin eniten pään liikahikoilusta. Näkyvä ja sosiaalinen haitta.
Olen hakenut apua vuosien ajan ongelmaani. Suhtautuminen ollut hällä väliä-tyylistä.
BOTOX-pistoksista pään alueelle täällä pohjoisen korkeuksilla on tiedon/hoidon saatavuus todella vajavaista. Ei ohjata eteen päin. Jätetty yksin todella haittaavan ongelman kanssa. Eikä työttömän päivärahat riittä omakustanteisesti lähteä hakemaan hoitoja Etelä-suomesta, jossa niitä todennäköisesti saa yksityispuolella, jopa Kela-korvattuna.
Iontoforeesi-hoito ELEKTRO ANTIPERSPIRANT-laitteella kallista, koska laite pään huppuineen kallis hankinta, n. 600 e. Itse hankin laitteen, mutta hankalahko käyttää. Apua voisi ollakin, jos jaksaisi säännöllisesti käyttää.
ABSOLUT TORRILLA voi hoitaa aika hyvin kainalohikoilua ja päänkin hikoiluun sitä on annettu lupa käyttää. Ei huono vaihtoehto. Olen kokeillut 2 vuoden ajan ja hyvin auttanut, mutta sitä täytyy laittaa pääähän n. 2 viikon välein. Pitemmän päälle kukaan ei varmaksi tiedä, voiko sillä olla haittavaikutuksia. Eihän se alumiini jatkuvasti varsikin päänahkaan käytettynä täysin turvallista voi olla.
Sain pari viikkoa sitten OXYBUTYNIN- tablettilääkkeen liikahikoiluu, vaikka se on pääasiallisesti tarkoitettu virtsarakon ongelmiin. Jo näin lyhyellä kokemuksella täytyy todeta, että se taitaa toimia liikahikoiluun, erityisesti pää ei vuoda niin älyttömästi kävelylenkillä ja muutenkin "kuivempi olo". Haittavaikutuksena pienellä annoksella eli puolikkaalla tabletilla hieman huimausta, ei muuta. Aion kokeilla vielä kokonaisella tabletilla. Jospa ongelmaan tulisi helpotusta. Jos ei täysin poista niin ainakin helpottaisi arkea.
Kokeilkaa tuota reseptilääkettä Absolut Torrin ohella.
Liikahikoilu / OXYBUTYNIN
2
5493
Vastaukset
- Anonyymi
Vielä kun saisi kommentin, toimiiko tuo lääke oikeasti..itse kun olen ehdottanut lääkettä niin eivät sitä reseptiä vaan kirjoita.
- Anonyymi
Itse en alumiinia sisältäviä tuotteita päähäni laittaisi, muutenkin olisin hyvin varuillaan kyseisen tuotteen kanssa. Monissa spray -deodoranteissa ilmeisesti myös alumiinia, itse en näitäkään tuotteita käytä.
Sen sijaan Oxybutin lääkkeestä olen lukenut paljon hyvää palautetta liikahikoulun hoidossa.
Oxybutin lääkettä käyttäessä on kuitenkin hyvä pitää nesteytyksestä huolta, koska lääke voi pahimmillaan vaikeuttaa virtsaamista. Myös hampaat on kovilla kun suun limakalvot kuivuvat, joten hammashygieniasta kannattaa myös pitää huolta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733