Nyt vain pitää myös "Talvivaaran vastustajien" hyväksyä vihreän aatteen puolesta, että Tarrafame alkanee tuottamaan uusiutuvalle energialle raaka-aineita akkuihin. Jostain ne kemikaalit pitää saada ja parasta se tehdä valvotusti ja ammattitaidolla Suomessa, eikä piilossa sivistykseltä.
Aurinko ja tuulivoima tarvitsee Talvivaaran kemikaaleja.
Akkujen kemikaalit omasta takaa
3
59
Vastaukset
- Anonyymi
Vähälle jäänyt aloitus, joka nyt on tätä päivää. Lupa hankkeelle saatu ja työt alkaneet.Hyvin vähälle tämäkin omavaraisuuteen vaikuttava hanke esillä mediassa.
- Anonyymi
ONHAN talvivaara ollut juu paljonkin esillä. Meidän maailmanpelastajienkin kaivos on pilannut monen jäven vedet valumavesillään - kun Suomessakin välillä myös sataa.
Valtio on työntänyt satoja miljoonia kaivokseen - omistuspohja nykyisellä yhtiöllä ?
Onko valtio ollut vain rahoittaja ja korjaa haittoja. Uusi yhtiö EI maksa esim. maanomistajille / mökkiläisille aiheutuneita haittoja mm. kelvoton juoma- ja uimavesi.
Näin meillä Suomessa jotka pelastamme maapallon lopettamalla polttomoottoriautoilun ! KOSKAAN EI puhuta vaikkapa vaateteollisuuden energiankulutuksesta,saastuttamisesta, veden kulutuksesta ja vesistöjen saastuttamisesta (mm. väriaineilla).
YKSIEN farkkujen valmistusprosessi kuluttaa 10000L vettä. Energiaa vaateteollisuus kuluttaa enemmän kuin autoilu ja lentoliikenne yhteensä.
Olisiko aika lopettaa pintamuoti ja siirtyä kestäviin vaatteisiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ONHAN talvivaara ollut juu paljonkin esillä. Meidän maailmanpelastajienkin kaivos on pilannut monen jäven vedet valumavesillään - kun Suomessakin välillä myös sataa.
Valtio on työntänyt satoja miljoonia kaivokseen - omistuspohja nykyisellä yhtiöllä ?
Onko valtio ollut vain rahoittaja ja korjaa haittoja. Uusi yhtiö EI maksa esim. maanomistajille / mökkiläisille aiheutuneita haittoja mm. kelvoton juoma- ja uimavesi.
Näin meillä Suomessa jotka pelastamme maapallon lopettamalla polttomoottoriautoilun ! KOSKAAN EI puhuta vaikkapa vaateteollisuuden energiankulutuksesta,saastuttamisesta, veden kulutuksesta ja vesistöjen saastuttamisesta (mm. väriaineilla).
YKSIEN farkkujen valmistusprosessi kuluttaa 10000L vettä. Energiaa vaateteollisuus kuluttaa enemmän kuin autoilu ja lentoliikenne yhteensä.
Olisiko aika lopettaa pintamuoti ja siirtyä kestäviin vaatteisiinOlisi aika nähdä ja tunnistaa kulutuksen sisäinen ekologinen hyötysuhde, joka lopputuotteisiin sisältyy, vaikka se ei tuotteen päältä mitenkään ole näkyvää.
Paikallinen tuotanto, valmistus, materiaalit toteutuivat erinomaisella ekologialla vielä ennen kaupungistumista ja asutus vielä oli kyläyhteisöjä ja pieniä keskittymiä.
Kaikkea kasvatettiin ja tuotettiin itse, omasta pellavasta pyyhkeitä ym. monipuolisesti,
joiden elinkaari oli pitkä ja kestävä ja kaikki tapahtui pienessä lähipiirissä. Tämä vaati myös omatoimisuutta eri tavoin kun vaihtoehtoja ei usein ollut.
Rahatalous ja kaupalliset tavoitteet muuttivat tämän ja vähitellen syntyi nykyinen kulutus ja sen tarjonta.
Kuluttaja ei tosin enää nykyisin tunne muita vaihtoehtoja kuin sen kuluttajan roolin ja osan.
Tai vaihtoehtoja ei ole tietoisiinkaan valintoihinkaan oikeastaan laajasti olemassa.
Näkyvistä haitoista voi nykyisin lukea lehdistä ja uutisista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559