Miksi ette vastustaneet aikaisemmin?
Ottakaa joskus osaa yhteiskunnan asioihin, täällä olisi paljon asioita mitä
pitäisi heti pysäyttää, muuttaa tehtäväksi toisin, pohtia tulevaisuuttakin.
Ei, vaan nurkissa mutistaan ja noudutaan ja sitten kun on housussa niin huudetaan että on
psk housussa.
Kyllä bisnestä tekevät tekee ja herroja voidellaan sen eteen, kun kukaan ei ole yhtään hereillä
missään asioissa. Vaaleissakin voisi vähän enemmän ajatella että ketkä niitä teidän asioita ajaa ja jos siellä ei ole ketään niin olisi hyvä ilmaista siitäkin, ehkä silloin voisi nousta joku muu listoille
joka ajaisi asioita.
Tätä metroa ei olisi tarvittu.
JOS ON TARVE oikeasti tälle metrolle, niin kerrottakoon se että se maksaa jopa 20 x enemmän
kuin bussiliikenne. Mietippä sitä mikä kusetus tässä oikein on saatu läpi. Toiseksi emme saa edes 20 kertaa parempaa joukkoliikennettä vaan jopa vielä huonomman, no oli miten oli niin ei se
ainakaan 20 x parempi ole. Tälle joukkoliikenne määrälle Etelä-Espoossa jossa ei ole kuin aamun- ja illan työmatkaliikenne ja muu aika on hyvin hiljaista, olisi ihan hyvin voitu ajaa busseilla, jopa sähköbusseilla mutta se hankehan kuivui jonnekkin sitten.. Autotiet on jo valmiina, ei tarvitse rakentaa mitään sen kun mentäisiin busseilla, eikö tämä ole aivan järjen hulluutta moinen kaivaa tunneli maan alle.
Espoon metrosta valittaminen
15
95
Vastaukset
- Metro.hyvä
Haista vittu!
- hyvä.haju
20 x sillä mennään..
- Valituksia-nostettu-on
Espoon kaupunginvaltuuston edustajat ovat tehneet ainakin 100 erilaista kantelua ja valitusta metrorakentamisen aikana. Eläkkeelle siirtynyt valtuutettu Kurt Byman yksinään teki näitä valituksia kymmenittäin.
Mikään ei misään vaiheessa auttanut, kaikki hölmöys rakennettiin vaan eteenpäin. Ttehtiin tämä jo valmistuessaan alimittainen metro valmiiksi, 3-kertaiseen urakkahintaan.- metro.hyvä
Espoolaisten pitäisi itse myös ottaa kantaa, valtuustossa politiikka on paljon raha ja valta ratkaisee ja on niin paljon kiinni siitä ketkä siellä pitää ääntä että onko sillä mitään vaikutusta.
Kansalaisten mielipiteellä voi olla iso painoarvo, jos sellainen on.
Sekin vielä että metrosta tuli haitta.
Mutta se että jos fyrkkaa on millä mällätä niin tehkööt vaikka lentokentän Espooseen, mitä sillä on väliä.
Asuntojen tieltä ollaan poistamassa suomenojan pienvenesatamaakin, euroopan suurin kaiketi.
Jos tuota ei olisi vastustettu, olisi annettu herrojen tehdä mitä lystää, annettu mennä vaan niin meillä kuskattaisiin AUTOTEIDEN KAUTTA jopa 1500 venekuljetusta syksyllä ämmäsmetsään 20km päähän ja keväällä sama homma toiseen suuntaan. Ensinnäkään tuollaiseen ei olisi edes kapasiteettia, toiseksi veneilijät joutuisi nykyisen telakointikustannusten sijaan maksamaan huikeasti enemmän veneen talvitelakoinnista tuollaisen kuljetuksen takia. Rahan ja vallan huumassa tehdään ihan mitä' vaan, ihan mitä vaan. Siinä luvataan toisille parempia poliittisia virkoja, etuja kun puollat tätä asiaa valtuustossa, tällä se on metrokin ajettu läpi ja rakennusfirmat on taatusti voidellu oikein kunnolla virkamiehiä.
ME maksetaan nämä bileet!
- Oma-kumipyörä-alle
>> Miksi ette vastustaneet aikaisemmin?
Espoon Saarniraiviossa asuva tumma Sara ei kanssa huomannut jo 2007 mennä valittamaan metron rakentamisesta. Että älkää tehkö sitä, se metroratkaisu on huono. Mun työmatkat pitenee kolmella varttilla aamuin illoin.
http://lifealasara.blogspot.fi/
Nyt Sara pikkuisen Tilda koiransa kanssa joutuu alkamaan säästää rahaa pienen henkilöauton ostoon. Sara harkistee myös polttavansa oman Kokoomuksen jäsenkirjansa 3.1.2018, kun suorat bussireitit loppuu.- Aikamoinen-missi
Toi Sara on kyllä upean näköinen tumma muija. Kuskaisin mielelläni aamuin illoin tuommoista naista. Jos yhtään vaan kyytti kelpaisi, kun on niin kovin fiinin näköinen nainen, ihan kaikin puolin.
- Saranviereenmetrossa
Vaihda Sara meidän vihreiden jäsenkirjaan ja tule viereeni metroon istumaan.
;) - Ampua-omaan-jalkaan
Minkäs puolueen kandidaatteja Sara mahtaa olla? Ulkonäön perusteella voisi olla vaikka Benin tallissa kasvatettu kokoomuslainen.
Metron rakentamispäätös, kaikkien kannattavuus- ja åidentyvien matka-aikojen laskelmien vastaisesti vuonna 2006, se oli täysin Helsingin ja Espoon kokoomuslaisten pakkopullaa ja käsialaa.
Siinä mielessä lauttasaarelainen Sara saa nyt vaan omiansa takaisin, jos on tosiaan kokkareiden jäsenkirja taskussa.
- Täytetäänkötunneli
No mitäs nyt tehdään kun näin vielä nurista pitää?
Täytetäänkö koko tunneli ja palataan hevospeleihin? Espoon vaakunassahan on vieläkin hevosenkenkä muistutuksena ajoista, jolloin täällä karva-Ooppelilla kuljettiin.- läpi.meni.huijaus
Otetaan opiksi edes!
- Kaupunkien-Logokisat
" Espoon vaakunassahan on vieläkin hevosenkenkä muistutuksena ajoista"
Noista Espoon ja Helsingin sekalaisen sotkuisista tunnuksista saisi pidemmänkin ihmettelyn aikaiseksi. Että miksi ei muka laupunkien heraldiset vaakunat riitä. Vaan pitää ohelle olla monenlaista, ja monen väristä typerän näköistä kikkuraa kummallakin kaupungilla.
Espoolle luotiin hevosenkengän rinnalle uusi "innovatiivisuutta ja merellisyyttä" kuvastava logokierukka kokoomuslaisen kaupunginjohtaja Marketta Kokkosen vaatimuksesta.
http://www.espoo.fi/fi-FI/Espoon_kaupunki/Tietoa_Espoosta/Kuvat_ja_logot
Helsinki sai oman kokoomuslaisen Jan Vapaavuorensa, ja hänkin halusi Helsinkiin uuden logon joka "tuo kilpailuetua ja vahvistaa mielikuvaa vetovoimaisesta Helsingistä." Logojen suunnittelutyö maksoi 700.000 euroa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005235620.html
Jossakin vaiheessa Espoo ehti jo osin peruakin uuden logonsa käyttöä. Hevosenkenkä ei enää ollutkaan liian vastenmielisen agraarinen. Kaikkia hevosenkenkävaakunalla jo tehtyjä, esipainettuja kaavakkeita ei määrättykään oikopäätä polttouuniin.
Helsinki sen sijaan mennä kohkaa eteenpoäin omien bleekujen värivaakunoidensa kanssa. Viimeistään silloin kun Vapaavuori lähtee, myös siellä aletaan palailla takaisin todellisuuteen. - Sapphire-
Äitini aikoinaan 80-luvulla puhui ja kirjoitti siitä, että pitää saada metro Espooseen. Silloin se olisi kuulemma ollut hyödyllisin. Mutta hitaasti tapahtuu asiat ja nyt metro on jo Matinkylässä asti. Vaikka olenkin vastustanut lähes kaikkea viimeaikojen rakentamis- ja purkamisbuumia lähiympäristössäni, on metro kuitenkin ehkä siedettävä lopulta. Tänään kuljin ensimmäistä kertaa uudella metrolla.
Tuosta ympäristön muokkauksesta: ensin purettiin Ulappatori, sen paikalle rakennettiin asuintaloja. Sitten purettiin läheiset koulut ja iskettiin siihen paikalle Pikkulaiva. Ja nyt on purettu Lippulaiva ja se rakennetaan kokonaan uudestaan. Sen jälkeen puretaan Pikkulaiva ja rakennetaan siihen ilmeisesti kerrostaloja.
On saatu katsella ja kuunnella louhimista ja räjäytyksiä. Talomme toisen puolen piha-alue hajotettiin kokonaan; kaikki kalliot palasiksi vain ja puut poikki. Tilalla on nyt ammottava monttu, siihen tulee Lippulaivan parkkipaikka aikanaan. Ja lisää kerrostaloja. Toisella puolella kaivetaan metrotyömaata, läheinen kirkkokin oli remontissa. Pahimmillaan räjähteli niin, että tavaroita tippui hyllyiltä ja seiniltä. Katosta sateli valkeaa jauhetta. Rakenteet ovat kaiketi ehjiä vielä.
Vesikatkoja on ollut ja lämpökatkoja. Tarkastajat käyvät välillä tsekkaamassa seinien kuntoa. - Mikä-asukasmäärä-OK
"Äitini aikoinaan 80-luvulla puhui ja kirjoitti siitä, että pitää saada metro Espooseen. "
Tuolloin vuonna 1980 Espoossa oli 133.800 asukasta, metro olisi ollut aika iso investointi tuolle väkimäärälle. Nyt vuonna 2017 asukkaita on 270.700, eli väestömäärä enemmän kuin tuplaantunut, se on kasvanut 136.200 hengellä.
Ilman noita kuvaamiasi räjäytystöitä ja melua ja tärinää, tällaisen väkimäärän asuttaminen ei olisi ollut mahdollista. Siksi voi varmana ennustaa, että sama räjäyttely ja pöly ym. sen kuin jatkuu tulevatkin vuosikymmenet.
Mutta mikä olisi Espoon kokoiselle kaupungille sopiva, ja oikea väkimäärä? Osaisiko kukaan avata tähän kysymykseen jotakin vastausta, ja perustellakin sitä myös? - nauttikaa.koko.rahalla
Onneksi te espoolaiset saitte sabotoitua metroasemat ja metrojunat tekemällä niistä idioottimaisesti lyhyitä, Nyt sitten suunnitellut lyhyet vuorovälit eivät vaan toteudu. Odottakaa rauhassa asemilla. Miksi pitää muuttaa johonkin Kattilalaakson nukkumalähiöön, jos käy Helsingissä töissä?
- LänsiMetroLaajennus
Kyllä tätä Länsimetroa on vastustettu mutta kun poliittiset tahot ja pääomapiirit haluaa jotain tälläistä juntata läpi minkäs teet. Erittäin huono asia meille vanhoille metron käyttäjille jotka olimme tyytyväisiä aikaan jolloin metro palveli sujuvasti vain täällä itä-helsingissä. Ruuhkat ja muut ongelmat todennäköisesti vain lisääntyy kun espoolaiset kuormittaa metroa.
Ehkä hyvä jollain tavalla heille jotka liikkuu Hki-Espoo väliä. Paljon on myös heitä joille länsimetro on pitkälti tarpeeton vaikka joskus tosi harvoin Espoon puolelle menisivätkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2022135Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681722Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä821538En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1471427- 481394
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1251121- 173997
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke216991Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja46814Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784