Auttakaa pleas!!! Oonko vakavasti sairas!?

Masentuja

Aloin noin vuos sitte oleen tosi apea ja väsyny. Mulla ei ollu motia mihinkään ja se paisto musta tosi hyvin läpi. Mun vanhemmilta sain kuitenki pidettyä sen niin salassa että ne ei tajunnu mitään ennenku musta soitettiin äidille että oon kai viillelly saksilla. Lupasin sen jälkee etten enään tee mitään itelleni mut nykyään mun kättä, jalkoja ja otsaa korista noin 50 arpea. Heti jos mulla on parempi mieli, se poljettaan maahan poikkiksen kanssa riitelyllä, vakavalla sekuaalisella ahdistelulla tai kiusaamisella millon mistäkin. Oon yrittäny itsemurhaa 6 kertaa. Ei onneks oo mikään niistä vielä onnistunut. En tiiä enään uskallanko puhua aikuiselle koska vanhemmat huolestuis ihan hirveesti. Samoin ystävät ja muut. Elän vaan muitten iloks. Välillä saatan jättää monta ruokailuu väliin kunnes oksettaa. Mitä tekisin et oisin taas se ilonen ja pirtee pikkutyttö ja miks mulle käy tän ikäsenä jo näin? Oon siis vasta 12

2

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummumuru

      Puhu nyt aikuisille. Ei ole muuta vaihtoehtoa.

    • Hei,

      Saitkin jo hyvän neuvon puhua tilanteestasi aikusille, sitä minäkin suosittelen. Ja on oikein hyvä, että rohkaistuit kirjoittamaan tilanteestasi tänne.

      On olemassa myös monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä.

      Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa tukea itsemurhan yrittäneille selviytymisen tueksi ja uusien itsemurhayritysten ehkäisemiseksi. Ajanvaraus LINITY-vastaanotolle tapahtuu puhelimitse: 0800 98030.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      144
      2771
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1554
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      139
      1436
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1350
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      114
      1276
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1145
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      845
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      820
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      777
    10. Mikä elokuva kuvaa ikävöityä henkilöä ja sinua?

      Otsikossa aloitus.
      Ikävä
      55
      744
    Aihe