Kasteko hulluutta Jeesus meni itse kasteelle

Lainaus-

Jumalan Poika, pyhä puhdas. Viaton, itse Jumala Kristuksessa Jeesuksessa. Kuningasten kuningas meni Jordanille Johanneksen kastettavaksi. Johannes esteli, mutta Jeesus sanoi:
Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus Jeesuksenko vanhurskauttamisesta oli kyse?
Ei suinkaan vaan meidän. Seuraavana päivänä kun Johannes Kastaja näki Jeesuksen sanoi hän:
"Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin. " Väitän, että Jeesus kasteessa sitoutui Jumalan Isän Kanssa sovittamaan maailman itsensä kanssa.
Kasteessa Jeesus otti päällensä kaikkien niiden synnit jotka uskovat ja ottavat kasteen, Apt 2:38 "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Kasteessa me puolestamme pääsemme osalliseksi Jeesuksen tekemään sovintoon Jumalan Isän kanssa. Mt.16:16 voisi sanoa näinkin: joka uskoo Jeesukseen hän myös menee kasteelle.
Luther sanoi jotain hyvin tärkeää., myös kaste asiaa koskevaa. Sanoessaan Katariinalleen: Mikään sopimus minkä toinen ihminen tekee sinun puolestasi Jumalalle ei ole voimassa.
Tähän liittoon ei pääse kuin omakohtaisen uudestisyntymisen kautta. Kaste erottaa meidät maailmasta. Luvattuun maahan pääsi ainoastaan ne, jotka toimivat annettujen ohjeiden mukaan.
Kasteelle meno oli itselleni itsestään selvyys ja mieluinen asia. Se on etuoikeus ja mieluista niille jotka uskovat Jeesukseen.

34

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitensenselitämme

      Jeesuksen kasteessa paikalla-olijat kuulivat "Jumalan äänen tulevan ylhäältä",sanoen "Tämä on minun POIKANI, johon olen mieltynyt". Mitenkä se on selitettävissä ?

      • LöytyyJesajanKirjasta

        Jeesus riisui viittaansa rannalle ja laskeutui vuorostaan jokeen astellen pää nöyrässä kumarassa Johanneksen luokse, missä vesi yltti vyötäröihin asti. Silloin Johannes hymähti hiljaa, katsoi Jeesus kipinöivillä silmillään ja tarrautui hänestä kiinni. Jeesus ei edes ehtinyt laskea seitsemään, kun Johannes painoi hänet Jordanin virtaan ja nosti sitten ylös. Silloin he yhdessä rukoilivat, niin kuin oli profeetta Jesaja edeltä sanonut:
        "Katso: minun PALVELIJANI, jolle minä annan voiman, minun valittuni, johon olen mieltynyt. Henkeni olen laskenut hänen ylleen, hän tuo oikeuden kansojen keskuuteen. Ei hän huuda eikä melua, ei kuulu hänen äänensä kaduilla.
        "Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden. Eikä hän murru, ei himmene hänen liekkinsä, vaan hän saattaa kaikkialla oikeuden voimaan. Hänen opetustaan ikävöivät kaukaiset rannat.
        "Näin sanoo Jumala, Herra, hän, joka loi taivaan ja levitti sen auki, joka muovasi maan ja kaiken mitä siitä versoo ja antoi sen päällä kulkeville elämän hengen:
        :Vanhurskaan suunnitelmani mukaan minä, Herra, olen kutsunut sinut. Minä tartun sinun käteesi ja suojelen sinua. Sinut minä asetan toteuttamaan sen liiton, jonka olen tehnyt tämän kansan kanssa kaikkien kansojen valoksi, avaamaan sokeat silmät, päästämään kahlitut vankeudesta, tyrmästä ne, jotka sen pimennossa istuvat.
        "Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville. Näettekö, minkä olen ilmoittanut, se on tapahtunut, ja nyt minä ilmoitan uutta. Ennen kuin se taimelle ehtii, minä kerron sen teille."

        Parashah Nevi'im Isaiah (S) 41:17-20 (P) 41:21-24 (P) 41:25-29 {P} 42:1-4 (P) 42:5-9 (P) 42:10-13. Parashah on yhtenäinen jakso suljetun (S) ja avoimen (P) tekstijakson välillä, joka käsittelee kerrallaan vain yhtä aihetta.


    • 12___13

      Minulle riittää yksi kaste. Uskon, että myös Jeesukselle riitti yksi kaste. :)

      • kirkkoisätjajäärät

        meinasitko olevasi hyvinkin vitsikäs!

        JOS ja KUN RAAMATUSSA kastetaan VAIN uskoon tulleita, niin mikähän syy siihen mahtaisi olla että se ei kelpaa tämän maan luterilaisille, oletko miettinyt asiaa, no tuskin olet.


      • seyksioikeakaste
        kirkkoisätjajäärät kirjoitti:

        meinasitko olevasi hyvinkin vitsikäs!

        JOS ja KUN RAAMATUSSA kastetaan VAIN uskoon tulleita, niin mikähän syy siihen mahtaisi olla että se ei kelpaa tämän maan luterilaisille, oletko miettinyt asiaa, no tuskin olet.

        Jeesuksen kaste on meille hyvänä esimerkkinä kristillisestä kasteesta, mutta kun se sovi joidenkin oppirakennelmiin, niin siksi sitä vastustetaan.
        Se on joillekin hulluutta.
        Oikea kaste ei ole riippuvainen kastajasta tai kastepaikasta, vaan kastettavan uskosta.
        "Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti" ja samoin hänen kasteensa pysyy samana. Sitä ei tarvitse muuttaa epäraamatulliseksi vauvakasteeksi. Yksi kaste riittää silloin, kun se on samanlainen kuin Jeesuksen kaste. Samoin yksi usko riittää, jos se kohdistuu Jeesukseen Kristukseen.


      • yksikasteriittää
        seyksioikeakaste kirjoitti:

        Jeesuksen kaste on meille hyvänä esimerkkinä kristillisestä kasteesta, mutta kun se sovi joidenkin oppirakennelmiin, niin siksi sitä vastustetaan.
        Se on joillekin hulluutta.
        Oikea kaste ei ole riippuvainen kastajasta tai kastepaikasta, vaan kastettavan uskosta.
        "Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti" ja samoin hänen kasteensa pysyy samana. Sitä ei tarvitse muuttaa epäraamatulliseksi vauvakasteeksi. Yksi kaste riittää silloin, kun se on samanlainen kuin Jeesuksen kaste. Samoin yksi usko riittää, jos se kohdistuu Jeesukseen Kristukseen.

        Johanneksen kaste ei kelpaa esimerkkinä kristillisestä kasteesta, koska Johaneksen kaste ei ole enää voimassa. Jeesusta ei kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Oikea kaste ei ole riippuvainen ihmisestä, sen paremmin uskosta, kastajasta, paikasta kuin muustakaan, vaan kasteen selvä perusta on Jumalan Sana ja käsky. Jeesuksen kaste pysyy samana, eikä sitä pidä sotkea Jumalan nimeen suoritettavaan kasteeseen jonka Hän myhemmin asetti, eikä tätä kastetta pidä muuttaa uudestkasteeksi. Yksi kaste riittää.

        " Yksi kaste riittää silloin, kun se on samanlainen kuin Jeesuksen kaste"

        Samanlaista kastetta ei ole enää olemassakaan. Joidenkin koko kasteoppi perustuu johanneksen kasteen js kristillisen kasteen sekoittamiseen


      • pohdiskeltavaa
        yksikasteriittää kirjoitti:

        Johanneksen kaste ei kelpaa esimerkkinä kristillisestä kasteesta, koska Johaneksen kaste ei ole enää voimassa. Jeesusta ei kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Oikea kaste ei ole riippuvainen ihmisestä, sen paremmin uskosta, kastajasta, paikasta kuin muustakaan, vaan kasteen selvä perusta on Jumalan Sana ja käsky. Jeesuksen kaste pysyy samana, eikä sitä pidä sotkea Jumalan nimeen suoritettavaan kasteeseen jonka Hän myhemmin asetti, eikä tätä kastetta pidä muuttaa uudestkasteeksi. Yksi kaste riittää.

        " Yksi kaste riittää silloin, kun se on samanlainen kuin Jeesuksen kaste"

        Samanlaista kastetta ei ole enää olemassakaan. Joidenkin koko kasteoppi perustuu johanneksen kasteen js kristillisen kasteen sekoittamiseen

        JOS ja KUN Raamatussa kastetaan vain Suomen rajojen ulkopuolella, niin mikä syy siihen mahtaisi olla se ettei se kelpaa uudestikastajille? Miksi he kastavat vastoin Raamattua myös Suomen rajojen sisäpuolella, oletteko miettineet asiaa, tuskin olette.


      • hyvääpohdiskelua
        pohdiskeltavaa kirjoitti:

        JOS ja KUN Raamatussa kastetaan vain Suomen rajojen ulkopuolella, niin mikä syy siihen mahtaisi olla se ettei se kelpaa uudestikastajille? Miksi he kastavat vastoin Raamattua myös Suomen rajojen sisäpuolella, oletteko miettineet asiaa, tuskin olette.

        Entäpä jos se kaste ei olekaan riippuvainen paikasta? Vaikka Raamatussa kaikki kastetapaukset olivat Suomen ulkopuolella, niin voisiko kuitenkin olla silti "raamatullista" kastaa myös Suomessa? Jos ottaa Jeesuksesta esimerkkiä, niin pitääkö uskoon tulleen lapsen odotella kastettaan tuonne 33-vuotiaaksí? Jeesushan ei mennyt kasteelle heti uskoon tultuaan. Eikä Jeesusta kastettu uudesti. Johaneksen kasteella on muuten sitten eri merkitys kuin kristillisellä kasteella, jota ei tunnettu ennen Jeesuksen syntien sovitusta.


      • seyksioikeakaste
        pohdiskeltavaa kirjoitti:

        JOS ja KUN Raamatussa kastetaan vain Suomen rajojen ulkopuolella, niin mikä syy siihen mahtaisi olla se ettei se kelpaa uudestikastajille? Miksi he kastavat vastoin Raamattua myös Suomen rajojen sisäpuolella, oletteko miettineet asiaa, tuskin olette.

        Jeesuksen ottama kaste on näköjään vieläkin hullutusta näille vauvakastefanaatikoille.


      • yksikasteriittää
        seyksioikeakaste kirjoitti:

        Jeesuksen ottama kaste on näköjään vieläkin hullutusta näille vauvakastefanaatikoille.

        Jeesuksen ottama kaste ei ole hullutusta, mutta turha sitä on samaistaa kristilliseen kasteeseen joka alkoi vasta myöhemmin. Johanneksen kaste ei ole enää voimassa, se nyt vaan on niin.

        Sen sijaan kristillinen kaste syntien anteeksiantamiseksi ja Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen liittämisesi on hullutus noille uudestikastefaneille.


      • ristillisyyttä
        yksikasteriittää kirjoitti:

        Jeesuksen ottama kaste ei ole hullutusta, mutta turha sitä on samaistaa kristilliseen kasteeseen joka alkoi vasta myöhemmin. Johanneksen kaste ei ole enää voimassa, se nyt vaan on niin.

        Sen sijaan kristillinen kaste syntien anteeksiantamiseksi ja Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen liittämisesi on hullutus noille uudestikastefaneille.

        Totta.
        Eihän Jeesus ollut edes kristillinen. Oikea ristillisyys alkoi vasta Lutterista!, jossa miekat ja keihäät näyttelivät pääosaa.


      • parhamilaista
        yksikasteriittää kirjoitti:

        Jeesuksen ottama kaste ei ole hullutusta, mutta turha sitä on samaistaa kristilliseen kasteeseen joka alkoi vasta myöhemmin. Johanneksen kaste ei ole enää voimassa, se nyt vaan on niin.

        Sen sijaan kristillinen kaste syntien anteeksiantamiseksi ja Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen liittämisesi on hullutus noille uudestikastefaneille.

        Jeesus oli juutalainen ja kristillisyyden perustaja, mutta näköjään uudestikastajat eivät pidä Häntä edes kristillisenä! Uudestikastajien mielestä Kristus erehtyi monessa asiassa ja puhui mitä sattui ja oikea kristillisyys alkoi parhamista, joka tunsi totuuden, jossa silmitön väkivallan ihannoiminen, lasten raiskaaminen ja sodomialeikit saavat pääosan.


      • uuestikastaja
        parhamilaista kirjoitti:

        Jeesus oli juutalainen ja kristillisyyden perustaja, mutta näköjään uudestikastajat eivät pidä Häntä edes kristillisenä! Uudestikastajien mielestä Kristus erehtyi monessa asiassa ja puhui mitä sattui ja oikea kristillisyys alkoi parhamista, joka tunsi totuuden, jossa silmitön väkivallan ihannoiminen, lasten raiskaaminen ja sodomialeikit saavat pääosan.

        Miekat ja keihäät todella ovat uskomme pääasia, siksi me niistä koko ajan mölistään


      • 12____13
        kirkkoisätjajäärät kirjoitti:

        meinasitko olevasi hyvinkin vitsikäs!

        JOS ja KUN RAAMATUSSA kastetaan VAIN uskoon tulleita, niin mikähän syy siihen mahtaisi olla että se ei kelpaa tämän maan luterilaisille, oletko miettinyt asiaa, no tuskin olet.

        Minkä uskot olevan kasteen tarkoitus? Pelastaako kaste, vai usko? Mitä kasteessa tapahtuu? Miksi se ei voisi olla myös lapsille?

        Ratkaisevaa on kuitenkin se, että pysyy Jeesuksen sanassa:

        "...tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää...."
        Mat.28:19-20

        Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        Joh. 8:31-32

        Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        Joh. 6:63


      • missäonsokeudensyy
        12____13 kirjoitti:

        Minkä uskot olevan kasteen tarkoitus? Pelastaako kaste, vai usko? Mitä kasteessa tapahtuu? Miksi se ei voisi olla myös lapsille?

        Ratkaisevaa on kuitenkin se, että pysyy Jeesuksen sanassa:

        "...tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää...."
        Mat.28:19-20

        Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        Joh. 8:31-32

        Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        Joh. 6:63

        Kasteen tarkoitus ei ole uskomus eikä arvelu vaan s emitä siitä Raamatusta luemme.

        mikään mekaaninen toimitus ei merktise yhtään mitään, koska kys eon kivisydämen vaihtamisesta lihasydämeen eli uudestisyntymästä, siinä ei mikään rituaali merkkaa yhtään mitään.

        synntiensä hädässä yksilö huutaa avukseen Herran nimeä, jolloin HÄN teke esen mitä on luvannutr eli puhdistaa ja pelastaa, kaste tulee sen jälkeen kuten joka ainoassa mallissa minkä Raamatusta löydämme, etkö ole sitä huomannut vaikak ilmeisestiolet lukutaitoinen!?!?

        mikä se oikein estää näkemästä mitä on Kirjoitettu meill eopiksi ja elämäksi?


      • meneurkujentaa
        parhamilaista kirjoitti:

        Jeesus oli juutalainen ja kristillisyyden perustaja, mutta näköjään uudestikastajat eivät pidä Häntä edes kristillisenä! Uudestikastajien mielestä Kristus erehtyi monessa asiassa ja puhui mitä sattui ja oikea kristillisyys alkoi parhamista, joka tunsi totuuden, jossa silmitön väkivallan ihannoiminen, lasten raiskaaminen ja sodomialeikit saavat pääosan.

        ole hiljaa tuollaista roskaa aikamies kirjottaa häpeä!!


      • menelahkokellariin
        meneurkujentaa kirjoitti:

        ole hiljaa tuollaista roskaa aikamies kirjottaa häpeä!!

        Älä viiti kääkkä visertää täällä pascaa kun et mitään ymmärrä uudestisyntymisestä. Miksi ei Raamattu kelpaa häh? Tuollasta roskaa jostakin seremonioista täällä jauhaa kun Raamatun mukaan uudestisyntymienn tapahtuu veden ja Hengen kautta kun Kristus pesee vedellä jaSanalla kasteessa. Lue Raamatusta miten asiat on!


      • 12____13
        missäonsokeudensyy kirjoitti:

        Kasteen tarkoitus ei ole uskomus eikä arvelu vaan s emitä siitä Raamatusta luemme.

        mikään mekaaninen toimitus ei merktise yhtään mitään, koska kys eon kivisydämen vaihtamisesta lihasydämeen eli uudestisyntymästä, siinä ei mikään rituaali merkkaa yhtään mitään.

        synntiensä hädässä yksilö huutaa avukseen Herran nimeä, jolloin HÄN teke esen mitä on luvannutr eli puhdistaa ja pelastaa, kaste tulee sen jälkeen kuten joka ainoassa mallissa minkä Raamatusta löydämme, etkö ole sitä huomannut vaikak ilmeisestiolet lukutaitoinen!?!?

        mikä se oikein estää näkemästä mitä on Kirjoitettu meill eopiksi ja elämäksi?

        "mikään mekaaninen toimitus ei merktise yhtään mitään"

        Kaste on mekaaninen suoritus, jos se ei merkitse mitään, miksi olisi merkitystä saako sen vauvana vai aikuisena?

        Itse uskon mitä Jeesus sanoi, kasteen kautta ihminen tulee Jeesuksen opetuslapseksi. En näe syytä, miksei pientä lasta voisi jo liittää Jeesuksen opetuslapseksi.


      • mystiikkaaaa
        hyvääpohdiskelua kirjoitti:

        Entäpä jos se kaste ei olekaan riippuvainen paikasta? Vaikka Raamatussa kaikki kastetapaukset olivat Suomen ulkopuolella, niin voisiko kuitenkin olla silti "raamatullista" kastaa myös Suomessa? Jos ottaa Jeesuksesta esimerkkiä, niin pitääkö uskoon tulleen lapsen odotella kastettaan tuonne 33-vuotiaaksí? Jeesushan ei mennyt kasteelle heti uskoon tultuaan. Eikä Jeesusta kastettu uudesti. Johaneksen kasteella on muuten sitten eri merkitys kuin kristillisellä kasteella, jota ei tunnettu ennen Jeesuksen syntien sovitusta.

        Jeesuksen kastetta vastusti Johannes jostakin kumman syystä ehkä siksi koska Jeesus ei tarvinnut kastetta. Kuka tietää vaikka Jeesuksen ryhmä kastautui esim. kerran viikossa ennen sapattia kuten kaikki juutalaiset.
        Johannes sanoi minä kastan vedellä mutta Jeesus kastaa tulella.???Eli jeesuksen kaste on tulikaste.


      • voiherrankengät
        menelahkokellariin kirjoitti:

        Älä viiti kääkkä visertää täällä pascaa kun et mitään ymmärrä uudestisyntymisestä. Miksi ei Raamattu kelpaa häh? Tuollasta roskaa jostakin seremonioista täällä jauhaa kun Raamatun mukaan uudestisyntymienn tapahtuu veden ja Hengen kautta kun Kristus pesee vedellä jaSanalla kasteessa. Lue Raamatusta miten asiat on!

        joo juttujesi perusteella kyllä huomaan että vesikuppi kummeineen on pelastanut pelastukselta, se ei jää pimentoon kun hengentuotteitanne lukee!


      • halooherätysjo
        12____13 kirjoitti:

        "mikään mekaaninen toimitus ei merktise yhtään mitään"

        Kaste on mekaaninen suoritus, jos se ei merkitse mitään, miksi olisi merkitystä saako sen vauvana vai aikuisena?

        Itse uskon mitä Jeesus sanoi, kasteen kautta ihminen tulee Jeesuksen opetuslapseksi. En näe syytä, miksei pientä lasta voisi jo liittää Jeesuksen opetuslapseksi.

        kunhan evankeliumi saavuttaa korvasi ja sitten sydämesi ja saa siellä tarpeen huutaa avuksi Herran Nimeä, sitten tuokin asia sinulle kirkastuu.

        se onkin ihan sama missä iässä taikoja tehdään joko vesillä taikka ilman, mitään pelastusmerkitystä sillä ei ole.

        etkö näe Raamatusta kuinka Apostolit ENSIN saarnasivat evankeliumi ja ne jotka ottivat SEN vastaan, ne kastettiin!
        ei siellä kastetta otettu vastaan eikä sitä saarnattu!


      • herääkääkkä
        halooherätysjo kirjoitti:

        kunhan evankeliumi saavuttaa korvasi ja sitten sydämesi ja saa siellä tarpeen huutaa avuksi Herran Nimeä, sitten tuokin asia sinulle kirkastuu.

        se onkin ihan sama missä iässä taikoja tehdään joko vesillä taikka ilman, mitään pelastusmerkitystä sillä ei ole.

        etkö näe Raamatusta kuinka Apostolit ENSIN saarnasivat evankeliumi ja ne jotka ottivat SEN vastaan, ne kastettiin!
        ei siellä kastetta otettu vastaan eikä sitä saarnattu!

        Kun evankeliumi saavuttaa kääkän korvat ja syädmen niin puhe taiasta jää pois. Tuo taika tuntuu olevan joku uudestikastajien mantra ja ne luulee että taika pelastaa ne. Aika karua! Raamatussa kyllä otettiin kasteita vastaan ja siitä kyllä jos ei saanattu niin opetettiin kuten Paavalin krijeistä nähdään. Kun Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla, niin eihän siinä ole mitään väärää että lapsi kastetaan pienenä ja sitten hänelle opetetaan se mitä Jeesus käski pitää. Siinähän toimitaan juuri niin kuin Jeesus käski. Kääkän on turha puhua siitä miten apostolit toimi kun ei usko sitä mitä apostolit opetti. Ei ole Raamatussa mallia siitä että krisityn perheen lapset jätetään kastamatta.


      • aallotpauhaa
        yksikasteriittää kirjoitti:

        Jeesuksen ottama kaste ei ole hullutusta, mutta turha sitä on samaistaa kristilliseen kasteeseen joka alkoi vasta myöhemmin. Johanneksen kaste ei ole enää voimassa, se nyt vaan on niin.

        Sen sijaan kristillinen kaste syntien anteeksiantamiseksi ja Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen liittämisesi on hullutus noille uudestikastefaneille.

        Kate tapahtuu niin että kastettava upotetaan kokonaan veden alle. Raamatussa mainitaan, että kasteita tehtii esim. lähellä Salimia koska siellä oli paljon vettä. Lapsikaste ei ole Jumalasta vaan ihmisen kehittelemä eikä siis ole kaste ollenkaan!


      • perunanenätunohtu
        herääkääkkä kirjoitti:

        Kun evankeliumi saavuttaa kääkän korvat ja syädmen niin puhe taiasta jää pois. Tuo taika tuntuu olevan joku uudestikastajien mantra ja ne luulee että taika pelastaa ne. Aika karua! Raamatussa kyllä otettiin kasteita vastaan ja siitä kyllä jos ei saanattu niin opetettiin kuten Paavalin krijeistä nähdään. Kun Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla, niin eihän siinä ole mitään väärää että lapsi kastetaan pienenä ja sitten hänelle opetetaan se mitä Jeesus käski pitää. Siinähän toimitaan juuri niin kuin Jeesus käski. Kääkän on turha puhua siitä miten apostolit toimi kun ei usko sitä mitä apostolit opetti. Ei ole Raamatussa mallia siitä että krisityn perheen lapset jätetään kastamatta.

        Raamatussa kastetaan vain ja ainoastaan uskoontulleita kaiken ikäisiä vaaleita ja tummia lyhyitä paksuja ja pitkiä hoikkia ynnä isokorvaisia ja suurijalkaisia rikkaita ja köyhiä!

        niinja laktoosista kärsiviä ynnä finninaamoja, mutta ei yhtään vauvaa eikä ketään joka ei uskoaan tunnusta ennen sitä.
        kas kun aamupesua ei voi suorittaa ennen heräämistä !

        normaalisti ajatteleva tajuaa siitä mistä on kysymys.


      • kuivatkaaensin
        herääkääkkä kirjoitti:

        Kun evankeliumi saavuttaa kääkän korvat ja syädmen niin puhe taiasta jää pois. Tuo taika tuntuu olevan joku uudestikastajien mantra ja ne luulee että taika pelastaa ne. Aika karua! Raamatussa kyllä otettiin kasteita vastaan ja siitä kyllä jos ei saanattu niin opetettiin kuten Paavalin krijeistä nähdään. Kun Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla, niin eihän siinä ole mitään väärää että lapsi kastetaan pienenä ja sitten hänelle opetetaan se mitä Jeesus käski pitää. Siinähän toimitaan juuri niin kuin Jeesus käski. Kääkän on turha puhua siitä miten apostolit toimi kun ei usko sitä mitä apostolit opetti. Ei ole Raamatussa mallia siitä että krisityn perheen lapset jätetään kastamatta.

        saa kastaa kristittyjä perheitten lapsia mutt a mitän merkitystä sillä ei ole ENNEN kuin kohde tulee omakohtaiseen uskoon.

        kastaminen ei siihen asiaan vaikuta pennin vertaa.


      • jälkilöylyä
        kuivatkaaensin kirjoitti:

        saa kastaa kristittyjä perheitten lapsia mutt a mitän merkitystä sillä ei ole ENNEN kuin kohde tulee omakohtaiseen uskoon.

        kastaminen ei siihen asiaan vaikuta pennin vertaa.

        Eikä sillä ole merkitystä sen jälkeenkään, korjaus edellsieen.

        vasta uskoontuleen omakohtainen tarve kastattaa itsensä Jeesukseen on merkityksellistä, kaikki muut aovat saunareissuja.


      • löylynheittoa
        herääkääkkä kirjoitti:

        Kun evankeliumi saavuttaa kääkän korvat ja syädmen niin puhe taiasta jää pois. Tuo taika tuntuu olevan joku uudestikastajien mantra ja ne luulee että taika pelastaa ne. Aika karua! Raamatussa kyllä otettiin kasteita vastaan ja siitä kyllä jos ei saanattu niin opetettiin kuten Paavalin krijeistä nähdään. Kun Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla, niin eihän siinä ole mitään väärää että lapsi kastetaan pienenä ja sitten hänelle opetetaan se mitä Jeesus käski pitää. Siinähän toimitaan juuri niin kuin Jeesus käski. Kääkän on turha puhua siitä miten apostolit toimi kun ei usko sitä mitä apostolit opetti. Ei ole Raamatussa mallia siitä että krisityn perheen lapset jätetään kastamatta.

        Ai kasteella ei ole mitään merktystä? :D Ymmärrän...

        Kastetaanko Raamatussa sekä tummia että vaaleita? Kastetaanko siellä myös sokeita? Onko Raamatussa finninaamojen kaste missä kohtiin mallinnettu?

        Saa kastaa kristittyjen perheen lapsia ja aikusia koska Jeesuksen käsky kattaa ihan kaiken ikäiset. Kasteessahan nimenomaan Jumala toimii, joten kastettavan ikä tai edes usko ei tee kastetta vääräksi tai oikeaksi. Kaste ei ole uskontunnustus. Jeesus ei puhu mitään uskoon tulleen tarpeesta kastaa, vaan Hänen mukaansa kaikille on tarve pelastua ja kaste kuuluu uskon ohella siihen jolla pelastus meidän luoksemme tuodaan.

        Uudestikastetta ei ole Raamatussa. Se on ihmisestä lähtöisin oleva harha.


      • neliitotneliitot
        löylynheittoa kirjoitti:

        Ai kasteella ei ole mitään merktystä? :D Ymmärrän...

        Kastetaanko Raamatussa sekä tummia että vaaleita? Kastetaanko siellä myös sokeita? Onko Raamatussa finninaamojen kaste missä kohtiin mallinnettu?

        Saa kastaa kristittyjen perheen lapsia ja aikusia koska Jeesuksen käsky kattaa ihan kaiken ikäiset. Kasteessahan nimenomaan Jumala toimii, joten kastettavan ikä tai edes usko ei tee kastetta vääräksi tai oikeaksi. Kaste ei ole uskontunnustus. Jeesus ei puhu mitään uskoon tulleen tarpeesta kastaa, vaan Hänen mukaansa kaikille on tarve pelastua ja kaste kuuluu uskon ohella siihen jolla pelastus meidän luoksemme tuodaan.

        Uudestikastetta ei ole Raamatussa. Se on ihmisestä lähtöisin oleva harha.

        Pienetkin lapset ovat oikeutettuja Jumalan liitoista, se nähtiin jo Vanhan liiton aikaan.

        Ehkä papan ei kannattaisi kovin tuosta kasteesta ja sen ajankohdasta jauhaa, koska hän hylkää kaiken sen, mitä Raamatun kasteen sisällötä ja merkityksestä opettaa. Sitten kun kasteen merkitysestä ollaan samaa mieltä, niin sitten voidaan alkaa keskustella siitä, ketä kastetaan, mikä toki näkyy jo suoraan Jeesuksen kastekäskyssä.


    • sataa_sataa_ropisee

      No voihan sitä kasteeksikin sanoa, mutta oikeasti Jeesus meni KUSELLE.

    • Jobinpostia

      Ap.t.10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.... Biblia (1776). Ja hän käski kastaa heitä Herran nimeen...Matt.28:19 "kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Siis mihkäs nimeen, pitäisi kastaa?

      • rfrfrfrrfrfrfrr

        Jumalan nimeen jeshua pitää kastaa ja tarkoituksena olisi saavuttaa pyhä henki.
        Johanneksen kasteessa Jeesukseen meni pyhä henki ja sen jälkeen hän oli pyhä.
        Jeesus sanoi Johannes kastoi vedellä mutta minä kastan tulella.???


    • nollatouhua

      hyvinkin pelastuneelta tämä kirkkokansan elämä näyttää piispoista alaspäin eikö vain!
      missä on siis kasteen vaikutus ja voima, kysyn vain!

      eikö järki sano mitään kun menee ulos ja lukee iltalehteä ja sama mitä vaika kirkkon lehteä, ei mitään Jeesuksen seuraamisen todellisuutta ole havaittavissa.

      löysää hempeää lässytystä josta kukaan ei saa mitään henkensä ja sielunsa tarpeisiin, tyhjä puhetta ja kalinaa isolla palkalla, jumalaton kansakin jo ihmettelee kaikkea sitä.
      kun kirkon tilaisuuksissa pitäisi ilmetä kaikki armolahjat parantua sairaita ja täyttyä Hengellä sensijaan että veisataan 666 minä vaivainen mato matkamies maan... huh mikä tyhjyyden keskittymä.

      • puhuasiaapappa

        Koita kääkkä lopettaa nuo sairaat haukkumaviestis koskien luterilaista kirkkoa. Jos sua korpeaa joku niin mene luterilaisuuspalstalle määkimään. Tämä on kastepalsta. Ei sitä Jeesuksen seuraamista sieltä iltalehdestä näe. Harvoin sieltä vapaasuuntalaisiakaan löytää. Kaikki näkevät että suo harmittaa ihan helvetistä kaikki kirkon jäsenet ja käytännöt ja eritoten se verousoikus ja tietysti myös kirkkoon liittyjät, jotka on sitten pois teidän lahkoilta. Mutta koita silti hillitä raivoas.


      • kääkkäränkkä
        puhuasiaapappa kirjoitti:

        Koita kääkkä lopettaa nuo sairaat haukkumaviestis koskien luterilaista kirkkoa. Jos sua korpeaa joku niin mene luterilaisuuspalstalle määkimään. Tämä on kastepalsta. Ei sitä Jeesuksen seuraamista sieltä iltalehdestä näe. Harvoin sieltä vapaasuuntalaisiakaan löytää. Kaikki näkevät että suo harmittaa ihan helvetistä kaikki kirkon jäsenet ja käytännöt ja eritoten se verousoikus ja tietysti myös kirkkoon liittyjät, jotka on sitten pois teidän lahkoilta. Mutta koita silti hillitä raivoas.

        Jos kadulta tai lehtien palstoilta uskovia ettii niin ettii kyllä väärästä paikasta. Seurakunnasta niitä löytää. Tällä palstalla luterilaiset kristityt korostavat Jeesusta ja armoa Hänessä kun taas uudestikastajilla puhenaihena on lähinnä väkivalta eikä siellä etes Raamattua yleensä juuri mainita

        Ilmankos kun kävin joku päivä sitten kotimatkalla vilkasemassa paikallisen vapaakirkon tapahtumia niin siellä rakennuksessa oli valot pois ja ovi lukossa ja pimeää kaikkialla. Kuvaakohan se sitä porukaa kuka tietää. Viereisessä luterilaisessa kirkossa taas oli valot päällä ja iltamessu menossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1495
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      165
      1196
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      927
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      767
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      712
    Aihe