Mitä käskyjä tulee noudattaa?

Tietenkin kaikkia kymmentä käskyä. Mitä muuta?

16

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomalehmä

      Kyllä esimerkiksi palopäällikön ja poliisin käskyjä on syytä noudattaa.

    • järevähhyys

      oon jumalottoman huono.vanhempiani oon kunnioittanu.mut muut on tulkinnassa.polliissia en oo.ja järkeeki oon käyttäny.oon kadotuksen oma.

    • KäskytKunniaan

      Kaikkia käskyjä, esim. partaa ei saa leikata, ei edes parran reunaa. Vaan pitää antaa kasvaa vapaasti.

      • Kaikki.Käskyt

        Meillä on oikeaoppinen juutalainen tapa käskyjen suhteen.


      • naisen.mielipide

        Risuparta on aivan hirveän näköinen. Siisti trimmattu parta on hyvä.


    • Uus-adventisti

      Eipä noita kymmentä käskyäkään oikeastaan tule tai tarvitse noudattaa. Suomalainen raamatunkäännös ei anna oikeaa kuvaa kymmenestä käskystä. Alkuteksti ei vaadi mitään käskyjen noudattamisia. Se sanoo, että ihminen, joka pitää Jumalaa omanaan ei oikeastaan halua tehdä esim murhaa, pitää muita jumalia, varastaa, himoita, etc. Käskymuoto on siis väärä.

      Eli ei tietenkään kymmentä käskyä tarvitse "noudattaa". Ihminen, joka on rakastunut jumalaan elää luonnostaan niin, ettei hänelle tulisi mieleenkään tehdä Jumalan tahtoa vastaan. Sanoohan Raamattu myös, että käskyt on kirjoitettu sydämiimme. Sitä se tarkoittaa.

      Ehkä aloittajalle on jossakin adventtikirkossa opetettu jotakin muuta lain pitämisjuttua tms. Toivottavasti laki ei ole hänelle kuitenkaan niin tärkeä, että hän sen pitämisellä luulee pääsevänsä taivaaseen/uuteen maahan. Käskyjen pitäminen itsessään kuuluu tekouskonnon puolelle, niiden omien tekojen, jotka eivät johda taivaaseen. Aidosti Jumalaa rakastava sen sijaan elää ilman käskyjä armon alla tehden kaikessa Jumalansa tahdon.

      • << Ihminen, joka on rakastunut jumalaan elää luonnostaan niin, ettei hänelle tulisi mieleenkään tehdä Jumalan tahtoa vastaan. Sanoohan Raamattu myös, että käskyt on kirjoitettu sydämiimme. Sitä se tarkoittaa.>>

        Pyhitätkö esim. sapattia?


      • << Aidosti Jumalaa rakastava sen sijaan elää ilman käskyjä armon alla tehden kaikessa Jumalansa tahdon. >>

        Mistä tiedät pitää kaikki käskyt, ellet lue Raamattua? Mistä tiedät pyhittää sapattia, kun kirkko opettaa koko ajan pyhittämään sunnuntaita?


      • Uus-adventisti
        Yksi_usko kirjoitti:

        << Aidosti Jumalaa rakastava sen sijaan elää ilman käskyjä armon alla tehden kaikessa Jumalansa tahdon. >>

        Mistä tiedät pitää kaikki käskyt, ellet lue Raamattua? Mistä tiedät pyhittää sapattia, kun kirkko opettaa koko ajan pyhittämään sunnuntaita?

        Sinä nyt et ollenkaan ymmärtänyt. En sanonut, etten lukisi Raamattua. Minä vaan en pidä käskyjä. Minä elän niin, ettei minun tarvitse ajatella niitä lainkaan. Ei tulisi mieleenikään tehdä mitään, mikä pahoittaisi taivaan Isän mieltä.


      • Uus-adventisti
        Yksi_usko kirjoitti:

        << Ihminen, joka on rakastunut jumalaan elää luonnostaan niin, ettei hänelle tulisi mieleenkään tehdä Jumalan tahtoa vastaan. Sanoohan Raamattu myös, että käskyt on kirjoitettu sydämiimme. Sitä se tarkoittaa.>>

        Pyhitätkö esim. sapattia?

        Kyllä.


    • Kaikki 613 käskyä.

      • Exap

        Jees, yhtään ei ole kumottu. Jos on juutalainen niin se on koko paketti tai ei mitään. Ja ympärileikkaus kaupan päälle.

        Jos taas on kristitty eikä ole lain alla, niin se on taas ihan toinen juttu.


    • Näin_se_kai_on

      Hei!

      Lait on kumottu naulitsemalla ne ristiin, nyt tärkeintä on usko Jeesukseen ja lähimmäisenrakkaus sekä heikomman osapuolen auttaminen. Jeesus on uusi liitto joka kumoaa Mooseksen ja Jumalan välillä solmitun vanhan liiton. Myöskään monet eivät ymmärrä että armon saa ainoastaan rukoilemalla Jeesusta ei enää Jumalaa.

      • Ei_ol

        Väitteesi ei perustu Raamattuun. Jeesus ei tullut kumoamaan lakia vaan vahvistamaan sen. Meidän tulee rukoilla vain Jumalaa, ei Jeesusta.


    • Alipäällikkö

      Ylipäällikön päiväkäskyä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe