pyhä heni, jeesus ja jumala

pyhänhengenpoika

Siinä on kolme jumalaa, eihän jumalia voi olla kuin yksi.

8

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos voi olla yksi, niin miksei voisi olla vaikka ääretön määrä? Ei kai jumaluuden tarvitse olla rajoitettu johonkin kappalemittaan.

    • 12____13

      Raamatun mukaan on vain yksi tosi Jumala.

      Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
      Joh. 17:3

      Jeesus on Jumalan edustaja maan päällä ja siten häntä voi kutsua periaatteessa jumalaksi maan päällä. Jeesus itse kuitenkin sanoo puhuvansa vain sen, mitä hänen lähettäjä, Jumala, joka on suurempi kuin hän, sanoo.

      Isä on minua suurempi.
      Joh. 14:28

      Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
      Joh. 12:49-50

      Jeesus no siis kuin jumalan suurlähettiläs. Ja tilannetta voisi myös verrata esim. maan presidenttiin. presidentti tekee sopimuksia maan nimissä, vaikka ei itse ole se maa, vähän siis kuin Jeesus, joka tekee diilin ihmisten kanssa Jumalan nimissä.

      • hengenpoikajaveli

        Mikä tämän pyhän henin rooli on, siis pyhän hengen.


      • 12____13
        hengenpoikajaveli kirjoitti:

        Mikä tämän pyhän henin rooli on, siis pyhän hengen.

        Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        Joh. 14:16-17

        Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        Joh. 14:26

        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        Joh. 15:26

        Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Joh. 16:13


      • live_stream
        12____13 kirjoitti:

        Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        Joh. 14:16-17

        Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        Joh. 14:26

        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        Joh. 15:26

        Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Joh. 16:13

        Eli henki on ajatus, mutta kuulevan ajatus muuttuu aina jonkin verran.
        Tulevaiset voi julistaa ajatteleva henkilö.


    • yliymmärryksen

      Me ajattelemme että Jumala tai jumaluus on yhtä rajoitettu kuin mekin!

      Emme voi ymmärtää että Jeesus kuulee rukoukset Kiinassa samaan aikaan kuin Mikkelissä tai Lontoossa.
      Jeesus sanoi alkukielen mukaan että "minä ja isä olemme yhtä". Tässä käytetään neutrimuotoa joka ei viittaa ihmisiin vaan asioihin.
      Jeesus viittasi että Hän oli myös osa jumaluutta.
      Hän puhuu toisessa kohdin Isästä erillisenä persoonana. Ei tässä ole mitään omituista.

      Jos minä sanon että minä olen ihminen ja minun poikani on myös ihminen, ja että olemme sopusoinnussa keskenämme, niin ei se vastoin Suomen kielioppia ole.

      Jos Jeesus sanoo että Isä on Jumala, niin on varsin luonnollista ymmärtää että myös Poika on Jumala, ja he ovat yhtä!

      Pyhää Henkeä ei meille ole kuvattu ihmismäisessä hahmossa, vaan kuin tuuli. Sen vaikutus on kuitenkin tuntuva kokouksessa ja uskovan elämässä. Enempää yksityiskohtia meille ei ole kerrottu. Kenties se on Jumalan vaikuttava ja muuttava voima. Se on silloin yksi Jumalan ilmaus, ja siis osa Jumalasta!

      Jumala on valo: Jos sinulla on kaksi taskulamppua ja sinä suuntaat valon samaan pisteeseen, voitko silloin sanoa mikä osa valosta on mistäkin taskulampusta? Et varmaankaan! Valo on silloin yksi, vaikka se onkin kaksi.

      Älkäämme tehkö itsellemme Jumalan kuvaa! Hän on paljon suurempi kuin meidän ymmärryksemme! Sen sijaan voimme tulla osalliseksi jumaluudesta Hengen kautta.
      Jos Jeesus on minussa ja sinussa, kuinka monta Jeesusta silloin on! Hän on yhtä!

      • tinkerbellheli

        Heni on naisten henki ja suojelija.


    • minäymmärränvalheenne

      Jumala sitten ei voinut ihmisille mitään, vaan kuoli pois.
      "pyhän hengen" joka on tunne tila, voi aistia urheilutapahtumissa.
      Valo on säteilyä, missä se hengen säteily näkyy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe