Arkkipiispan vaalissa yhtenä ex-piispa Kantola

mikkelinmies1

En voinut oikestaan uskoa että häpeällisesti Turun piispan virasta joutunut eroamaan Ilkka Kantola, nykyinen kansanedustaja, on hakemassa arkkipiispan virkaan, joka on kirkkomme ylin teologi. Miksi suhtaudun Kantolaan varauksellisesti? Viranhoidossaan hän petti vaimoaan toisen naisen kanssa. (valtava media todisti asian tapahtuneen). Kai aika yleinen synti nykyään, mutta ei pitäisi olla piispalle. En ole havainnut, että Kantola olisi pyytänyt uskottomuutta anteeksi julkisesti, kuten kristillisissä piireissä toimitaan. 10 käskyä on Suomen hallitusmuodon kuten melkein kaikkien länsimaiden ideologian pohjana. 5-käsky liittyy sanaan "älä tee huorin" . Olenko vanhanaikainen?

7

139

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yllättynyt.olen

Olin minäkin yllättynyt, kun kuulin hänen asettuneen ehdolle. Nimen kuultuani radiosta ajattelin jopa hetken, että kyse on jostain toisesta Ilkka Kantolasta.

Jokainen, joka tunnustaa syntinsä Jumalalle ja pyytää niitä anteeksi Häneltä Jeesuksen sovitustyöhön vedoten, saa Jumalalta syntinsä anteeksi ja mennyt on pois pyyhitty.

Aviorikostapahtumiin liittyen Kantola kuitenkin ymmärtääkseni aikoinaan erosi piispan tehtävästä. Nyt siis kummastuttaa, että hän kuin muina miehinä asettuukin ehdolle jopa arkkipiispaksi.

Arkkipiispa ei ole kuka tahansa ihminen kirkossa, vaan ylin "laumanjohtaja", ja se, millainen hän on julkisuudessa, koskee myös lauman jäseniä. Tuntuu, että mennyttä ei ole käsitelty loppuun asti.

• "Olenko vanhanaikainen?"
      ________
      Kantola on ehkä huorannut(ensin) ?

Matteuksen evankeliumi :
      19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin.

• tanuskasta

Onkohan se Sari Tanus siis tehnyt huorin kun tuli ero? Vai eikö ero ole Raamatun mukaan pätevä?

• tanuskasta kirjoitti:

Onkohan se Sari Tanus siis tehnyt huorin kun tuli ero? Vai eikö ero ole Raamatun mukaan pätevä?

No nyt varmaan todistat, että Tanuksella oli seksisuhde avioliittonsa aikana johinkin muuhun kuin aviomieheensä 🤗❓

• tanuskasta kirjoitti:

Jos aviomies tekee huorin niin minun ymmärrykseni mukaan oikeudenmukaisuuden
        nimissä myös vaimo on oikeutettu avioitumaan uudelleen.

• luoti_homojen_paahan

Tiivistää millaiseen suuntaan ev.lut.kirkkoa halutaan kehittää:

ekaksi homot
      sitten lapset
      sitten eläimet

kunhan pääsevät vain nussimaan kaikkea 24/7

• eimitäänuutta

"Tiivistää millaiseen suuntaan ev.lut.kirkkoa halutaan kehittää:

ekaksi homot
        sitten lapset
        sitten eläimet"

Luterilainen kirkko toki vihkii jo nyt, ja on vihkinyt jo pitkään, sellaisia ketkä eivät ole täysi-ikäisiä, eli ovat lainsdäädännön mukaan lapsia tai nuoria.

Ehkäpä se "nussimaan pääseminen" oli tosiaan se syy miksi noita ala-ikäisiä on vihitty kirkonkin toimesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1284
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      777
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      118
      551
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      531
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      182
      498
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      497
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      483
    Aihe