En voinut oikestaan uskoa että häpeällisesti Turun piispan virasta joutunut eroamaan Ilkka Kantola, nykyinen kansanedustaja, on hakemassa arkkipiispan virkaan, joka on kirkkomme ylin teologi. Miksi suhtaudun Kantolaan varauksellisesti? Viranhoidossaan hän petti vaimoaan toisen naisen kanssa. (valtava media todisti asian tapahtuneen). Kai aika yleinen synti nykyään, mutta ei pitäisi olla piispalle. En ole havainnut, että Kantola olisi pyytänyt uskottomuutta anteeksi julkisesti, kuten kristillisissä piireissä toimitaan. 10 käskyä on Suomen hallitusmuodon kuten melkein kaikkien länsimaiden ideologian pohjana. 5-käsky liittyy sanaan "älä tee huorin" . Olenko vanhanaikainen?
Vastaukset 7
- yllättynyt.olen
Olin minäkin yllättynyt, kun kuulin hänen asettuneen ehdolle. Nimen kuultuani radiosta ajattelin jopa hetken, että kyse on jostain toisesta Ilkka Kantolasta.
Jokainen, joka tunnustaa syntinsä Jumalalle ja pyytää niitä anteeksi Häneltä Jeesuksen sovitustyöhön vedoten, saa Jumalalta syntinsä anteeksi ja mennyt on pois pyyhitty.
Aviorikostapahtumiin liittyen Kantola kuitenkin ymmärtääkseni aikoinaan erosi piispan tehtävästä. Nyt siis kummastuttaa, että hän kuin muina miehinä asettuukin ehdolle jopa arkkipiispaksi.
Arkkipiispa ei ole kuka tahansa ihminen kirkossa, vaan ylin "laumanjohtaja", ja se, millainen hän on julkisuudessa, koskee myös lauman jäseniä. Tuntuu, että mennyttä ei ole käsitelty loppuun asti. "Olenko vanhanaikainen?"
________
Kantola on ehkä huorannut(ensin) ?
Matteuksen evankeliumi :
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin.- tanuskasta
Onkohan se Sari Tanus siis tehnyt huorin kun tuli ero? Vai eikö ero ole Raamatun mukaan pätevä?
tanuskasta kirjoitti:
Onkohan se Sari Tanus siis tehnyt huorin kun tuli ero? Vai eikö ero ole Raamatun mukaan pätevä?
No nyt varmaan todistat, että Tanuksella oli seksisuhde avioliittonsa aikana johinkin muuhun kuin aviomieheensä 🤗❓
tanuskasta kirjoitti:
Jos aviomies tekee huorin niin minun ymmärrykseni mukaan oikeudenmukaisuuden
nimissä myös vaimo on oikeutettu avioitumaan uudelleen.
- luoti_homojen_paahan
Tiivistää millaiseen suuntaan ev.lut.kirkkoa halutaan kehittää:
ekaksi homot
sitten lapset
sitten eläimet
kunhan pääsevät vain nussimaan kaikkea 24/7- eimitäänuutta
"Tiivistää millaiseen suuntaan ev.lut.kirkkoa halutaan kehittää:
ekaksi homot
sitten lapset
sitten eläimet"
Luterilainen kirkko toki vihkii jo nyt, ja on vihkinyt jo pitkään, sellaisia ketkä eivät ole täysi-ikäisiä, eli ovat lainsdäädännön mukaan lapsia tai nuoria.
Ehkäpä se "nussimaan pääseminen" oli tosiaan se syy miksi noita ala-ikäisiä on vihitty kirkonkin toimesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051284Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91777Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja118551Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30531Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32516Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö182498Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23497- 59483