Kuulin että lappajärveläiset olisivat valmiit neu

paluumuutt

Olen seurannut entisenä alajärveläisenä kotipaikkakuntani kehitystä ja pannut merkille että siellä on rakennettu kaksituhatluvulla paljon suurija marketteja, myös kerrostaloja rivitalo-asuntoja ja omakotitaloja on valmistunut. Teollisuudessa uusia työpaikkojakin on tullut huomattavasti lisää. Erään asijan olen erityisesti huomijoinut ja se on hyvä ilmapiiri joka vallitsee
kuntapäättäien kekuudessa.

Aaluetutkija Timo Aron analyysi myös osoittaa v16 että alajärvellä se on ETPn parhaimpia. Nyt on TAAS alkaneet Tummatpilvet varjostamaan jostain kuntarajan takaa.

5

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markuksen-

      Kannatta profiloitua entistä enemmän ns. raamatulliseksi alueeksi. Kristinuskoa elävästi tunnustavia henkilöitä virkoihin, lääkäreiksi ja muiksi. Lääkäripula ei uhkaisi. Väkeä muuttaisi tänne. syntyvyys olisi korkea. Ei tarvitsisi ottaa paljoa maahanmuuttajia. Lappajärvi ehdottomasti mukaan kelkkaan.

      • K-suomesta

        Kyllä tämä teollisuus on täällä erittäin monipuolista ja se on hyvä merkki. Tänne on turvallista rakentaa tai hankkia oma asunto, työpaikkoja tulee olemaan jatkossakin. Ja palvelut paranee koko ajan. Olen hankkinut oman kodin enkä ole katunut.


    • Koulutettuväkikarkaa

      Kouluja käyneille ei löydy työpaikkaa, edessä on veropohjan rapautuminen ja kun rasitteena on suuruudenhullut investoinnit joiden käyttökulut seuraa veronmaksajaa myös talouskasvun taituttua ei tulevaisuus voi olla kovinkaan ruusuinen?

      • Valotsammuu

        Niin se voi tuntua vimpelistä katsottuna, jossa isoin investointi on ollut pesäpallokentän kunnostus.


      • Hyväpaikkakunta

        Tehtaatkin riittää työpaikoiksi. Muutenkin turhat professorit rasittaa yhteuskuntaa tarpeettomasti. Alajärvelle voisi perustaa jonkin tutkimusaseman mutta minkä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3693
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      294
      3466
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2311
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      34
      2120
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      2012
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1761
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      48
      1724
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1485
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1353
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1236
    Aihe