Herra Jeesuksen kosto

SäikäyttäväJae

Kohdistuuko se liberaaleihin? Kun Herra Jeesus palaa takaisin ?

Kannattaa tehdä parannusta syntihyväksynnän synnistä nimeltä liberaaliteologia.

Tulin kysymään kun pysähdytti tuo 2.Tess.1:8, joka kertoo siitä mitä Herra Jeesus tekee palatessaan tottelemattomille evankeliumiaan kohtaan.Tuo kosto on pelottava sana. Kukaan ei halua Herran Jeesuksen kostoa? Tehdään parannus valheista!

http://raamattu.fi/1933,38/2Tess.1.html

9

224

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herkkusuuna

Onko tähän vastaaminen tuomitsemista vai sallittua?

On esitetty kysymys, johon vastata osaan mutta entä toimiiko tässä nyt liberaalien pelotteleva " älkääkä tuomitko tai käy huonosti" eli itse koen helvetin uhkakuvat kun sanovat: " älkää tuomitko ettei teitä tuomita."

Vai onko nyt voimassa käskyt, joiden noudattamattomuudessa on helvetin uhkakuvat mulle vieläkin selvemmin?

Sanokaa" synti synniksi"

Ja jotenkin niin että

Jollet varoita jumalatonta niin synnistä nimeltä mikä vaan niin jos et varoita niin maksu verestään otetaan sun kädestä eli saat maksaa jotenkin auttamatta jättämisvelvollisuutesi taivaskansalaisena. Siinä on ehkä helvetinkin uhkaa tai bema armotuomioistuimessa maksettavan " jonkin palkan vähennys" , joka voi kirpaista jotenkin.

Esim. Saa harvemmin iankaikkisesti iankaikkisuudessa karkkipäivät. Itselleni viikossa kerran karkkipäivä tuntuu harvoilta. Kuukaudessa kerran olisi tosi ankeaa.

Tai asunto uudessa maassa 7/7 mutta 4/7 jos ei varoita? Tai mitä se liekään, selviää kun asiaan ei voi enää vaikuttaa. Jotakin yllättävän hyvää ja tarvittavaa Jumalan Uudessa Maassa se palkka on, joka ei katoa.Itse aavistelen herkkusuuna karkkipäiviä, mutta enemmän Jeesuksen asuinsijojemme rakentamiseen koska " kukin kuitenkin katsokoon mistä ja miten rakentaa perustukselle Jeesukseen usko, Jeesus."

• Synnitekjä saa rangaistuksensa kuten on kirjoitettu, ja myös ne jotka iloitsivat vääryydestä, joiden kautta vääryyttä levitettiin.

• Synnintekjä saa rangaistuksensa kuten on kirjoitettu, ja myös ne jotka iloitsivat vääryydestä, joiden kautta vääryyttä levitettiin.
        ___
        On syytä pitää mielessä.

• KostoJeesuksenUuttaMulle

Eli Jeesus tässä kuvataan koston tekevänä. Yllättävää! En ole tajunnut että Jeesuksen kostavan.Eikös tämä armo jotenkin ole selitetty että se suojaa kostoilta ja helvetiltä? Joku kyllä valehtelee näissä armon kaikenkattavuuksissa nyt!Mulla flunssa vai influenssa ? Nenä tukossa kuin vessanpönttö, no ei pahasti mutta räkää valuu ja yskin kuinnkuin rakki useasti minuutissa!

Hyvä kun tajusin nyt.Pitäisi lukea useasti Raamattua mutta ajatuksen kansssa.Ajatukset vaeltaa helposti samalla muuhunkin.
      "kostaa niille, jotka eivät TUNNE Jumalaa eivätkä ole KUULIAISIA meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille."

Kuuliainen : Tottelevainen ? Onko se oikea käännös? Totella sana on selvä mulle mutta kuuliainen on käyttöjärjestelmäni ulkopuolelta oleva sana, jota en ole kuullut ehkä koskaan puhekielisenä arkipuheena. Haluan varmistua koska kantasana on kuulla, ja kyllähän mä kuulen koko ajan kaikenlaisia.

• HomoPutosiKaivoon

Yksin armosta pelastutaan mutta epäkuuliaiset näyttää jäävän pelastuksen ulkopuolelle, koska ei vanhurskaille Jeesus kosta. Vanhurskaudesta voi luopua, olla luopio.

Jumalan tunteminen tarkoittaa mulle että Hän puhuu aina totta ja six on järkevää suhtautua joka sanaan Raamatussa sen mukaisesti. Sanoipa kuka tahansa asian olevan toisin eikä anna senkään vaikuttaa että vastaansanovia Jumalalle kapinoivia olisi miljoonat ihmiset huutamassa raivoissaan :"Tulkitsemme asian niin ettei Jeesus kostakaan vaikkakin sanookin kostavansa. Pyydämme ovelasti anteeksi niin eiköhän anteeksianto odota, kjäh kjäh."

Kuuliainen on tottelevainen , synonyymi, samaa tarkoittaa.

• VaiSamaAsia
        HomoPutosiKaivoon kirjoitti:

Yksin armosta pelastutaan mutta epäkuuliaiset näyttää jäävän pelastuksen ulkopuolelle, koska ei vanhurskaille Jeesus kosta. Vanhurskaudesta voi luopua, olla luopio.

Jumalan tunteminen tarkoittaa mulle että Hän puhuu aina totta ja six on järkevää suhtautua joka sanaan Raamatussa sen mukaisesti. Sanoipa kuka tahansa asian olevan toisin eikä anna senkään vaikuttaa että vastaansanovia Jumalalle kapinoivia olisi miljoonat ihmiset huutamassa raivoissaan :"Tulkitsemme asian niin ettei Jeesus kostakaan vaikkakin sanookin kostavansa. Pyydämme ovelasti anteeksi niin eiköhän anteeksianto odota, kjäh kjäh."

Kuuliainen on tottelevainen , synonyymi, samaa tarkoittaa.

Tuo 1.Sam 15:22 antaa ymmärtää että kuuliaisuus on eri asia kuin tottelevaisuus.

" kuuliaisuus parempi kuin uhri "
        " tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva "

Ei mitenkään pahalla.

• KostoJeesuksenUuttaMulle

Asia selvä!Kiitos vastauksesta! Outoihin sanoihin välillä törmää.

Pitää ostaa kinkku jossa on potka mutta mikä on potka.Liha kuulemma parempaa maulta potkan lähellä.

• Ei, koska hra Jeesus ei palaa takaisin. Ei vaikka USA:n tietyt kristityt piirit päättäisivät tuhota koko ihmiskunnan sen paluun jouduttamiseksi.

• JustTakeItIntoHeart

Lukeehan tuolla niinkin että usko runsaasti kasvaa itsekussakin.

Tämä on totta.Uskoani itse ajatellen tulee mieleen nyt tällainen vertaus.

Usko on kuin taimi (siemen pellon mullassa ) kukkaruukussa. Sitä kastellaan ( taivaasta elävä vettä pellon mullassa piilottelevaan siemeneen).

Uskoni on tarvinnut kasvuunsa päivittäistä Jumalan sanaa, rukoilua, saarnojen kuuntelua, joissa oppii paljon ja tai palauttaa mieleen jo ymmärrettyä. Käytännössä joskus on tullut elokuviakin katsottua ja aikaa kulunut " lomailuun Raamatusta, rukouksesta, saarnoista "

Silti olen palannut lähteelle takaisin kun nopeasti huomaa että maailma on paha ja ennenkaikkea saastainen hengellisesti. Rauha, turva, toivo, lohtu, rakkaus, hyvät asiat ovat ihmiselle Jeesuksessa , ja pääsemme sen annin monipuoliseen saamiseen osalliseksi uskomalla rehellisesti Jeesukseen ja Jeesusta. Asenteesta näen olevan kyseen, siitä että tosissaan täydestä mielestä, sydämestä, sielusta on tsemppi päällä täyshalu totella Jumalan jokaista eleen toivomusta saati KÄSKYJÄÄN!

Jumalan terveiset tuli mieleen nyt kun kysyin Jeesukselta mitä vielä kirjoitellaan ? Tuli sydämelle että lähetä terveisiä minulta. No, terveisiä Jeesukselta. Siis sydämelle tuli. Nyt tuli mieleen kuva Jeesuksen hymystä. Ehkä tämä meni ok.

Oli muutakin asiaa mutta ottakaa Jumala ja tahtonsa tosissaan.Moni teistä ottaakin, kiitollinen olen teille siitä, koska sellainen usko sinussa ei jää minulta näkemättä ja se liikuttaa ja rohkaisee tässä vaikeassa "pudotuspelin ajassa " joka Suomen koettelee nyt 2017jKr. Muidenkin tulee ottaa tosissaan Jumalaa kunnioittava asenne sydämeensä.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1284
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      777
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      118
      551
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      531
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      182
      498
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      497
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      483
    Aihe