Omituista vähän Jeesus Jumala

Täällä näillä sivuilla on kovasti keskusteltu siitä onko Jeesus Jumala vai eikö ja mikä Jumala se Jeesus oikein on, jos on... Olen yrittänyt jo pari kertaa laittaa tänne asiaan liittyvää pari pointtia aloituksena mutta aina ne on heti poistettu...
Mutta asiasta voi lukea myös tästä blogistani nyt...
http://otakoppi.webnode.fi/news/kristus-messias-jumalan-hinta/

28

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otakoppikirjautumatta

      Huom:
      San 8:1 Eikö viisaus kutsu, eikö taito anna äänensä kuulua?
      8:22 Herra loi (omisti/omasi) minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua
      http://biblehub.com/text/proverbs/8-22.htm "qā·nā·nî " = "possessed me"
      8:27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
      8:28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
      8:29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
      8:30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
      8:31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

    • Ne jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden ovat vain pieni mutta äänekäs joukko. Luulevat keksineensä jonkun suurenkin salaisuuden, vaikka tosiasissa tästä asiasta on käyty keskustelu jo 2000 vuotta sitten ja kaikki areiolaiset ja unitaarit todettu harhaoppisiksi ajat sitten.

      • adventisti

        Niin, todettu harhaoppisiksi niiden taholta, jotka kannattavat jeesuksen jumaluutta. He ovat samaa porukkaa, jotka ovat olleet vastuussa Raamatun alkutekstin kääntämisestä väärin niin, että se tukee Jeesuksen jumaluutta. Onneksi asia ei ole pelastuskysymys.


      • otakoppikirjautumatta
        adventisti kirjoitti:

        Niin, todettu harhaoppisiksi niiden taholta, jotka kannattavat jeesuksen jumaluutta. He ovat samaa porukkaa, jotka ovat olleet vastuussa Raamatun alkutekstin kääntämisestä väärin niin, että se tukee Jeesuksen jumaluutta. Onneksi asia ei ole pelastuskysymys.

        Niin ihmisjärki inhimillistää Jeesuksen helposti ja näin tekevät monet muutkin uskonnot Jeesuksen kohdalla, koska se sopii inhimilliselle "järjelle" helpommin mutta jos pitäydymme raamattuun niin emme voi välttyä Jeesuksen Jumaluudesta ja hänen alkuperästään jo aikojen alusta...
        Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/


    • Jobinpostia

      On tämä vähän omituista. 1Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt...Ja sitten, kuolematon kuoli. 1Tim.6:16.

      • Kolmanteenmenossa

        Jeesus sanoi kuulijoille, jos teillä olisi USKOA, edes Sinapin-siemenen verran, niin te "siirtäisitte vuoria". Siis uskossa oleva on vahva, jota ei edes "Saatana kykene tappamaan", koska hänessä on Jumalan pyhä-henki, mutta ei Jumalan persoonaa. Siinä on se kompastuskivi, johon kristikunta on sortunut, eikä anna periksi, koska heidän johtajansa ei asu taivaissa, vaan villitsee kansoja juuri nyt maan-kamaralla, nostaen kansat kolamteen M-sotaan. Siinä on meille se "kolminaisuus-oppi".


      • otakoppikirjautumatta

        Jobinpostia kirjoitti: On tämä vähän omituista. 1Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt...Ja sitten, kuolematon kuoli. 1Tim.6:16.
        __________________________________________________________

        2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Mooses kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra ("Yhvh") puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan ("Penuel") kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan ("Elohim") .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
        No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki...

        ...Mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi (kə-ḇō-ḏe-ḵā.) " ja tähän Herra vastaa (19): " Minä annan minun kirkkauteni ("ṭū-ḇî" = "goodness") kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ("Yhvh")


        ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani ("pā-nāy") , sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni ("kə-ḇō-ḏî" = "My glory") ,kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
        Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
        Joh 17:24 "Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.
        17:25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut.


      • otakoppikirjautumatta
        otakoppikirjautumatta kirjoitti:

        Jobinpostia kirjoitti: On tämä vähän omituista. 1Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt...Ja sitten, kuolematon kuoli. 1Tim.6:16.
        __________________________________________________________

        2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Mooses kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra ("Yhvh") puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan ("Penuel") kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan ("Elohim") .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
        No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki...

        ...Mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi (kə-ḇō-ḏe-ḵā.) " ja tähän Herra vastaa (19): " Minä annan minun kirkkauteni ("ṭū-ḇî" = "goodness") kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ("Yhvh")


        ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani ("pā-nāy") , sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni ("kə-ḇō-ḏî" = "My glory") ,kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
        Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
        Joh 17:24 "Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.
        17:25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut.

        Ja vielä jatkoksi : Joh 17:4 Minä olen kirkastanut sinut täällä maan päällä saattamalla päätökseen työn, jonka annoit tehdäkseni.

        17:5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.


      • Exap

        "On tämä vähän omituista. 1Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt...Ja sitten, kuolematon kuoli. 1Tim.6:16."

        Oikein hyvä lainaus, jota tuo otakopin teksti ei käsittele laisinkaan. Jos Jumalaa ei ole koskaan kukaan nähnyt, ja jos Jeesus olisi Jumala, niin ei silloin Jeesustakaan ole KUKAAN KOSKAAN NÄHNYT.

        Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Se on niin yksinkertaista.

        Samoin tuo toinen pointtisi: Jumalalla AINOALLA on kuolemattomuus.

        Jos Jeesus kuoli, Hän ei ole Jumala. Jos Jeesus ei kuollut, mitä halvattua nämä kaikki sedät täällä sitten ihan turhaan heiluvat.

        Joten Jeesus ei ole kuolematon Jumala, tai sitten uskomme on turha. Se on niin yksinkertaista.

        Tulkinta Jeesuksen Jumaluudesta perustuu puhtaasti siihen oletukseen, että kaikki kohdan jossa Jeesuksesta käytetään UT:ssa sanaa Theos, pitäisi kääntää "Jumala". Alkutekstissä on kuitenkin sanaa theos käytetty paljon muustakin kuin Jumalasta (isolla J:llä).

        Näin ollen, ei ole mitään osoitusta Jeesuksen Jumaluudesta alkutekstin perusteella.

        Toisaalta, meillä on Jeesuksen omien sanojen lisäksi myös Paavalinkin kirjeet jotka osoittavat, että Paavali eroteli erikseen Isän=Jumalan, ja toisaalta Herran=Jeesuksen.

        Kolminaisuudelle ei ole tosiaankaan muuta todistusta kuin mielikuva, jonka kolmiyhteysopin kannattajat ja Raamatunkääntäjät ovat luoneet, mielikuva kolminaisuudesta jota kukaan ihminen ei osaa ymmärtää selittää, mutta jonka väitetään taipuvat kaikkiin niihin kolminaisuusopin ristiriitoihin, joita on runsaasti.

        Se on 100%:sti aivan kuten "keisarin uudet vaatteet".


      • otakoppikirjautumatta

        Exap: "
        Jos Jeesus kuoli, Hän ei ole Jumala. Jos Jeesus ei kuollut, mitä halvattua nämä kaikki sedät täällä sitten ihan turhaan heiluvat.
        Joten Jeesus ei ole kuolematon Jumala, tai sitten uskomme on turha. Se on niin yksinkertaista.
        _____________________________________________________

        Vrt. Joh 10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
        10:19 Nämä sanat synnyttivät taas kiistaa juutalaisten kesken.
        10:20 Monet heistä sanoivat: "Hänessä on paha henki, hän on järjiltään. Mitä te häntä kuuntelette?"


        Huom: "minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin."
        "Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen" !!!

        Kellä on siis tällainen Jumalallinen valta antaa henkensä ja ottaa se jälleen ?
        Vastaus: Kristus Messiaalla Jeesuksella !
        Tämmöistä valtaa ei ole enkeleillä eikä ihmisillä vaan Jumalalla !


      • otakoppikirjautumatta
        otakoppikirjautumatta kirjoitti:

        Exap: "
        Jos Jeesus kuoli, Hän ei ole Jumala. Jos Jeesus ei kuollut, mitä halvattua nämä kaikki sedät täällä sitten ihan turhaan heiluvat.
        Joten Jeesus ei ole kuolematon Jumala, tai sitten uskomme on turha. Se on niin yksinkertaista.
        _____________________________________________________

        Vrt. Joh 10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
        10:19 Nämä sanat synnyttivät taas kiistaa juutalaisten kesken.
        10:20 Monet heistä sanoivat: "Hänessä on paha henki, hän on järjiltään. Mitä te häntä kuuntelette?"


        Huom: "minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin."
        "Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen" !!!

        Kellä on siis tällainen Jumalallinen valta antaa henkensä ja ottaa se jälleen ?
        Vastaus: Kristus Messiaalla Jeesuksella !
        Tämmöistä valtaa ei ole enkeleillä eikä ihmisillä vaan Jumalalla !

        Vrt. vielä:
        Joh 2:18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        2:19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
        2:20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
        2:21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
        2:22 Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.

        Huom Jeesus sanoo: "minä pystytän sen kolmessa päivässä". !
        "Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen"

        Jeesus itse Jumalisella vallallansa pystytti ruumiinsa temppelin uudestaan ja nousi kuolleista !


      • otakoppikirjautumatta

        Ja vielä jatkoksi: Joh 2:24 Mutta Jeesus itse ei uskonut itseänsä heille, sentähden että hän tunsi kaikki
        2:25 eikä tarvinnut kenenkään todistusta ihmisestä, sillä hän tiesi itse, mitä ihmisessä on."

        Huom: "sillä hän tiesi itse, mitä ihmisessä on"
        Kuka näin tietää? Vastaus: Jumala


      • otakoppikirjautumatta

        Ja jatketaan vielä: Joh 3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        Kuka voi puhua "Taivaallisista" ?
        Vastaus: Iankaikkisuus henkipersoona Jumala !

        (Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/mita-tarkoittaa-mystinen-sanonta-ihmisen-poika/ )


      • Adventistinuori
        Exap kirjoitti:

        "On tämä vähän omituista. 1Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt...Ja sitten, kuolematon kuoli. 1Tim.6:16."

        Oikein hyvä lainaus, jota tuo otakopin teksti ei käsittele laisinkaan. Jos Jumalaa ei ole koskaan kukaan nähnyt, ja jos Jeesus olisi Jumala, niin ei silloin Jeesustakaan ole KUKAAN KOSKAAN NÄHNYT.

        Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Se on niin yksinkertaista.

        Samoin tuo toinen pointtisi: Jumalalla AINOALLA on kuolemattomuus.

        Jos Jeesus kuoli, Hän ei ole Jumala. Jos Jeesus ei kuollut, mitä halvattua nämä kaikki sedät täällä sitten ihan turhaan heiluvat.

        Joten Jeesus ei ole kuolematon Jumala, tai sitten uskomme on turha. Se on niin yksinkertaista.

        Tulkinta Jeesuksen Jumaluudesta perustuu puhtaasti siihen oletukseen, että kaikki kohdan jossa Jeesuksesta käytetään UT:ssa sanaa Theos, pitäisi kääntää "Jumala". Alkutekstissä on kuitenkin sanaa theos käytetty paljon muustakin kuin Jumalasta (isolla J:llä).

        Näin ollen, ei ole mitään osoitusta Jeesuksen Jumaluudesta alkutekstin perusteella.

        Toisaalta, meillä on Jeesuksen omien sanojen lisäksi myös Paavalinkin kirjeet jotka osoittavat, että Paavali eroteli erikseen Isän=Jumalan, ja toisaalta Herran=Jeesuksen.

        Kolminaisuudelle ei ole tosiaankaan muuta todistusta kuin mielikuva, jonka kolmiyhteysopin kannattajat ja Raamatunkääntäjät ovat luoneet, mielikuva kolminaisuudesta jota kukaan ihminen ei osaa ymmärtää selittää, mutta jonka väitetään taipuvat kaikkiin niihin kolminaisuusopin ristiriitoihin, joita on runsaasti.

        Se on 100%:sti aivan kuten "keisarin uudet vaatteet".

        100% samaa mieltä vaikkakin kännissä.


      • otakoppikirjautumatta

        Exap: "Jos Jumalaa ei ole koskaan kukaan nähnyt, ja jos Jeesus olisi Jumala, niin ei silloin Jeesustakaan ole KUKAAN KOSKAAN NÄHNYT."
        ____________________________________________________

        Joh 6:46 "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän."

        Kuka siis on nähnyt Isän ?
        Vastaus: Jeesus; joka on Jumalasta syntynyt Jumala !


      • otakoppikirjautumatta
        otakoppikirjautumatta kirjoitti:

        Exap: "Jos Jumalaa ei ole koskaan kukaan nähnyt, ja jos Jeesus olisi Jumala, niin ei silloin Jeesustakaan ole KUKAAN KOSKAAN NÄHNYT."
        ____________________________________________________

        Joh 6:46 "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän."

        Kuka siis on nähnyt Isän ?
        Vastaus: Jeesus; joka on Jumalasta syntynyt Jumala !

        Ihminen ei syntisyytensä takia voi nähdä Jumalaa vaan hän kuolisi mutta Jeesus joko oli ja on synnitön Jumala voi nähdä Isän !

        Vrt. 2 Moos. 33:20 Ja hän sanoi vielä: Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon."
        Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
        Joh 6:46 "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän."


      • Exap
        otakoppikirjautumatta kirjoitti:

        Exap: "
        Jos Jeesus kuoli, Hän ei ole Jumala. Jos Jeesus ei kuollut, mitä halvattua nämä kaikki sedät täällä sitten ihan turhaan heiluvat.
        Joten Jeesus ei ole kuolematon Jumala, tai sitten uskomme on turha. Se on niin yksinkertaista.
        _____________________________________________________

        Vrt. Joh 10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
        10:19 Nämä sanat synnyttivät taas kiistaa juutalaisten kesken.
        10:20 Monet heistä sanoivat: "Hänessä on paha henki, hän on järjiltään. Mitä te häntä kuuntelette?"


        Huom: "minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin."
        "Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen" !!!

        Kellä on siis tällainen Jumalallinen valta antaa henkensä ja ottaa se jälleen ?
        Vastaus: Kristus Messiaalla Jeesuksella !
        Tämmöistä valtaa ei ole enkeleillä eikä ihmisillä vaan Jumalalla !

        "Kellä on siis tällainen Jumalallinen valta antaa henkensä ja ottaa se jälleen ?
        Vastaus: Kristus Messiaalla Jeesuksella !
        Tämmöistä valtaa ei ole enkeleillä eikä ihmisillä vaan Jumalalla !"

        Ja johan Jeesus tuossa sanoikin, että oli sellaisen käskyn saanut Jumalalta, että Hänellä oli valta.
        "Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee."
        "Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on ANTANUT elämän myös Pojalle, NIIN ETTÄ MYÖS HÄNELLÄ on elämä itsessänsä."

        Joten kuten omassa lainauksessasikin todetaan, Jeesus oli saanut ohjeet, käskyn ja tietysti myös vallan tehdä sitä mitä Isä oli käskenyt. Eikä se olisi aika kummallista jos näin ei olisi, koska Jeesus itse sanoi että kaikki mitä Hänellä on, on Isän Hänelle antamaa.

        Ei siis Jeesus tässä oikein kuulosta kaikkivaltiaalta Jumalalta ?

        Myös setä Matteus todistaa, että Jeesus oli ihminen:
        "6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
        7 Ja hän nousi ja lähti kotiinsa.
        8 Mutta kun kansanjoukot sen näkivät, peljästyivät he ja ylistivät JUMALAA, JOKA OLI ANTANUT senkaltaisen vallan IHMISILLE."

        Ja kertoihan Matteus Jeesuksen itsensäkin aivan selkeästi sanoneen että EI OLE Jumala:
        "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "MIKSI SANOT MINUA HYVÄKSI ? Ei kukaan ole hyvä paitsi JUMALA YKSIN."
        Ja Johannes laittaa lisää hiiliä pääsi päälle:
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

        Jumala Yksin. Meneekö jakeluun ? Meillä on vain yksi Jumala, ja Hän on antanut meille yhden Herran, Jeesuksen Kristuksen, jolle on antanut kaiken vallan taivaassa ja maan päällä.

        Tai ainakin minulla on vain yksi ainoa Jumala, Isä, ja yksi Herra, Jeesus Kristus. Ihan niin kuin Paavali sanoo monet kerrat.


      • otakoppikirjautumatta

        Exap: Tai ainakin minulla on vain yksi ainoa Jumala, Isä, ja yksi Herra, Jeesus Kristus. Ihan niin kuin Paavali sanoo monet kerrat.
        ___________________________________________________________

        Minulla taas on yksi Isä ja yksi Jumalasta iankaikkisuudessa alkunsa saanut Herra Jeesus Kristus, joka on ilmoittanut meille Isän tahdon tulemalla ihmisen muotoiseksi "Ihmisen Pojaksi" palaten sitten takaisin kirkkauteensa joka hänellä oli jo aikojen alusta asti.
        Myös Pyhä Henki toimii Jumalan kolmantena persoonana ilmoittaen meille tahtonsa ottaen siitä mitä Kristuksella on.

        Joh 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.


      • Exap
        otakoppikirjautumatta kirjoitti:

        Exap: Tai ainakin minulla on vain yksi ainoa Jumala, Isä, ja yksi Herra, Jeesus Kristus. Ihan niin kuin Paavali sanoo monet kerrat.
        ___________________________________________________________

        Minulla taas on yksi Isä ja yksi Jumalasta iankaikkisuudessa alkunsa saanut Herra Jeesus Kristus, joka on ilmoittanut meille Isän tahdon tulemalla ihmisen muotoiseksi "Ihmisen Pojaksi" palaten sitten takaisin kirkkauteensa joka hänellä oli jo aikojen alusta asti.
        Myös Pyhä Henki toimii Jumalan kolmantena persoonana ilmoittaen meille tahtonsa ottaen siitä mitä Kristuksella on.

        Joh 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        "Herra Jeesus Kristus, joka on ilmoittanut meille Isän tahdon tulemalla ihmisen muotoiseksi "Ihmisen Pojaksi" palaten sitten takaisin kirkkauteensa joka hänellä oli jo aikojen alusta asti."

        No joo, tämän verran voin olla samaa mieltä. Kunhan et ala väittää, että Jeesus itse olisi kaikkivaltias ja ainoa ja kuolematon Jumala. Kuten kolmiyhteysharhaoppihörhöt väittävät.


    • Kirjakääröt

      2Moos.33:20 Biblia (1776). Ja sanoi taas: et sinä taida nähdä minun kasvojani; sillä ei yksikään ihminen, joka minut näkee, taida elää.

    • merkittäväkokemus

      Olet uhrannut paljon @aikaa ja tupakkia@ laatiessasi aineistoa raamatun tueksi mikä on hieno asia, mutta näillä sivuilla on pelkästään pilkkaajia. Meidän ( tutkijoiden ) pitäisi avata avan oma "ajokaistamme", jos se edes on mahdollista kirkkomahdin sitä estäessä.
      Siitä todisteena on asiallisten kirjoitusten poisto sivulta, ja vain "haihattelijat jätetään" ?

      • Adventistinuori

        100% kännissä, vIkkKin zama mieltä.


    • Kirjakääröt

      1Joh.3:9 Biblia. Jokainen, joka on Jumalasta syntynyt on, ei se syntiä tee; sillä hänen siemenensä pysyy hänessä, ja ei hän taida syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

    • omavanhurskausroskiin

      Englanniksi Bible. Suomeksi raamattu tai latinaksi. Kirjoitukset. Uusiliitto uusitestamentti. Älä tartu älä haista ... Ihminen on syntinen pelastuu armosta . Niin en siis tee syntiä minä vaan synti joka minussa riippuu. Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista . Kiitos olkoon Jeesus Kristus. Ja kuka voi erottaa kristuksen rakkaudesta room.8. Kuka voi syyttää Jeesus mutta sepä kuoli puolestani ompa vielä ylösnoussutkin minun vanhurskauttamiseksi . Niin minä siis tämmöisenäni palvelen Jeesusta ei lihan vanhassa vaan hengen uudessa. Unohda se kurja lihasi joka kuola suussa turmelee sinut myös sokerinsiirapin himoillaan sokeritautiisi ja mädäntyvään lihaan mitään huomiota. Se on kuollut synnin tähden . Henki se on joka eläväksi tekee. Lihanhimot kuolee kun vaeltaa hengessä. Turmelus on lihassa. Eläinuhreista Jeesuksen uhriin siirtyessä löytyy armokin avuksi. Vapaissa suunnissa ja muissakin uskonnoissa on niin paljon avioliiton ulkopuolisia lapsia avioeroja kaikkea Valetta . Jos eksyy rististä eksyy pelastuksestakin. Aina se liha sieltä nousee itseään esille työntämään.

      • Otakoppikirjautumatta

        Mitähän yritit sanoa tässä...aiheesta....


    • otakoppikirjautumatta

      Tämä Sananlaskujen kohta on kyllä monen Juutalaisen, Islaminuskoisen, Unitaarin, Areiolaisen, ja monen kristityksi itseään kutsuvankin vaikea käsittää, eli puhuttaessa "Ihmisen Pojasta" Jeesuksesta Messiaasta, kun jo vanhassa testamentissa sanotaan näin:

      San 30:4 "Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen POIKANSA nimi, jos sen tiedät?"

      Juutalaisethan nimittäin kieltävät Jeesuksen Messiaanisuuden ja Islamissa Jumalalla ei ole Poikaa ja taas unitarismi kieltää Jeesuksen iankaikkisuusalkuperän ja pitää Jeesusta ainoastaan ihmisenä ja areiolaisuus myös kieltää Jeesuksen iankaikkisuusalkuperän...

      • otakoppikirjautumatta

      • Exap
        otakoppikirjautumatta kirjoitti:

        Ja otetaan nyt vielä mukaan myös alkukieli ja siinä todella puhutaan Jumalan Pojasta, joka oli läsnä jo maailman luomistapahtumassa... http://biblehub.com/text/proverbs/30-4.htm

        Voin vaikka kommentoidakin, kunhan olet saanut ne perinteiset 10 omaan viestiisi vastaamista tehtyä... kerro vaan koska olet valmis keskustelemaan muidenkin kuin itsesi kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe