Apua tarvitsevalle!! E-pillerit

epillerit

Hei, syön e-pillerit säännöllisesti. (Gestinyl)Lääkäri on määrännyt minut syömään niitä monta liuskaa putkeen, endometrioosin vuoksi. Viimeiset kuukautiset oli lokakuun alussa. Otan pillerin aina samaan aikaan. Ja olen syönyt niitä jo useamman vuoden ilman ongelmaa. Toissapäivänä minulla oli pillerit loppunut. Ehdin olla yhdynnässä ennen kun pääsin hakemaan seuraavana päivänä pillereitä lisää. Ostin myös varalta jälkiehkäisypillerin. Olen ollut lähiaikoina todella väsynyt ja Tänään aamulla noin 10 koulussa tuli kauhea olo tuli kuuma ja kylmä ja meinasi pyörtyä. Tunsin myös outoa kipristelyä mahassa. (Aamulla tuli syötyä huonosti) voiko olla mahdollista että olen raskaana. Nyt kaikki niksit kehiin miten nuo e pillerit toimii tämmöisessä tilanteessa.

1

518

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivauvaa

E-pillerithän toimii, kun niitä on käyttänyt vähintään liuskan verran. Sen jälkeen voi pitää taukoviikon (tai lumelääkkeiden pituisen tauon) milloin vain. Pääasia raskaudenehkäisyn kannalta on siis se, että säännöllistä käyttöä tulee riittävän monta viikkoa peräkkäin. Jos sinulla on normaalisti kolme tai neljä liuskaa putkeen, voi hyvin unohduksen sattuessa pitää maksimipituisen tauon milloin vain.
      Vaikka tauko olisi päivän pituinen minitauko, pitää seuraavaan taukoon olla taas se vähintään kolme viikkoa pillereitä. Ehkäisy on voimassa myös taukoviikolla.

Oireesi voivat johtua siitä yhdestä taukopäivästä, jos hikoilu ym. vastaa sinulle tavanomaista taukoviikon oireilua.

Joskus pillerit lakkaavat sopimasta ja pitää vaihtaa pillerimerkkiä. Se vaatii lääkärin kanssa neuvonpitoa.

Joskus voi tulla jotain lisäongelmia hormonitasapainossa tms. Siksi lääkäri paikallaan.

Joskus, hyvin harvoin, voi pillereistä huolimatta tulla raskaaksi, mutta endometrioosin kanssa se on todella epäuskottavaa, koska sairaus itsestään heikentää hedelmällisyyttä.

Jos oireet eivät poistu, niin kehotan olemaan yhteydessä lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      21
      3711
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2665
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      379
      2066
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1899
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1731
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1647
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1609
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1277
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1202
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1131
    Aihe