Pitäisikö asenteita hieman muuttaa?

Yritysainakinhyvä

Olen jonkin verran muutaman vuoden aikana nettideittaillut. Pari kertaa on pitempikin suhdekkin irronnut, mutta kaatunut oikeastaan siihen, että olen huomannut olevani vain jonkun muun korvike tai sitten on alettu kinumaan ns.ylläpitoa.

Olen kuunnellut loputtoman määrän exäjaarituksia. Seksiehdotuksia suoraan ensimmäisessä viestissä ja kas vaan kuvattomilta. Mieskuntoaan ovat esitelleet vähintäänkin sanoin heti ensimmäisessä viestissä noin 90%. Haluaisin vain kahville tai muuten vaan höpiseen ja tutustuisin paremmin, jos kipinöittä riittää. Olen sen profiilissanikin ilmaissut. Suurin osa on kauempaa, kuinka se tutustuminen oikeasti toimisi? Miten siis noilla ylipäätään tapaisi edes jonkun???

Kun kuitenkin tätä me ihmiset käytämme ja toimillamme toisten aikaa kulutamme niin pari asennevinkkiä. Olisiko siis syytä hieman tarkastela sitä omaa toimintaa hieman:

Profiilin laittaminen:
Mitä etsit ja miksi lähdet neittailemaan? Tämän vuoden aikana olen jutellut ainakin kahdeksan eri henkilön kanssa, jotka ovat itse kontaktin luoneet. Ovat itse ehdottaneet tapaamista, mutta päivän lähestyessä sen peruneet tai kadonneet. Kerran herra viestitti pariin otteeseen myöhentävän aikataulua ja 20min ennen peruutti kokonaan, koska olikin juuri herännyt. Hmm... seitsemältä illalla. Juoksin siis turhaan. Muutenkin keskityn vain yhteen kerrallaan ja näin ollen on tuhlautunut vain aikaa ja joku, joka ehkä olisi saattanut lähteä naamaansa näyttämään on jäänyt sivuun. Viimeksi peruutus tuli hemmolta, joka hehkutti samaa, keskittyy vain yhteen kerrallaan. Perui kuitenkin treffit toisten treffien tieltä. Blokkasin, mutta kaivoi minut facesta ja yritti "suoraselkäisenä" uusia treffejä. Mikä bointti sopia mitään vain peruuttaakseen kuitenkin?
Jos etsit vain seksiseuraa niin muista, että kakki muut eivät ajattele noin. Ihan kuin olisimme ilmaiseksi tyrkyllä, mutta kohdellaan kuin huoraa. Miksipä en olisi oikeutettu ihan normaaliin kohteluun. Tutustumisen kautta, pikkuhiljaa. Toi kanava on vain nykypäivää.

Profiiliteksti: Kirjoita itsestäsi edes jotain. Harrastukset yms. Tosin tässä on pieni klikki. Jos kerrot heti profiilitekstissäsi, ettei sinulla ole aikaa sille toiselle niin antaa aika nopeaa vaikutelman, että etsit siis tosiaan vain hetken helpotusta. Karsii taatusti niitä, joiden kanssa voisi useamminkin tavata.

Lue sen henkilön profiiliteksti ja tiedot, joka kiinnostaa, ennen kuin otat yhteyttä. Ei riitä, että kuva miellyttää, jos toisessa on jotain mikä ei kertakaikkiaan ole mielekästä. Esimerkiksi tupakointi. On ollut ällistyttävää, että vaikka ilmoitan selvästi, että poltan, niin lukuisten viestien jälkeen tulee muka yllätyksenä, että ai sä poltat, en voi sietää tupakkaa. Kuitenkin on jo sovittu tapaaminen, ettei ainakaan voi muusta vastenmielisyydestä syyttää.

Aloitusviesti ja tavat:

Jos joku oikeasti kiinnostaa niin paljon, että vaivautuu viestin laittamaan niin voitaisko kaikki alkaa ajattelemaan siltä kantilta, että se viestin vastaanottaja saattaisi olla jopa tuleva elämänkumppanisi. En tarkoita sitä, että se velvoittaa mihinkään, mutta onkohan oikeasti kukaan nykyään naimisissa tai parisuhteessa elävä ensimmäisiksi sanoikseen sanonut toiselle:
- Sulla ei ole lapsia, miksi ei? Kerkeät vielä? Aletaanko tekemään?
- Osaan pitää naisen kuumana pidempiäkin aikoja, etsin vakavampaa suhdetta, jossa saa helliä ja pussailla.
- Moi!
-Moi mitä kuuluu? (moissa ei sinänsä mitään pahaa ole, mutta mitä siihen pitäisi vastata, että viestinvaihto etenee????? Olen joskus kokeillut kiitos, ihan hyvää, mitäpä sinne... tai kertonut päivästäni, jos on ollut jokin koominen tapahtuma.... tulos on sama hiljaisuus) Miksi kysyt, jos ei sitten kerran edes kiinnosta???
- Haluatko, että nuolen varpaanvälejäsi ja olen loistava hieroja?

Ja ikätoive olis nastaa, jos sille antaisi arvoa. Kukaan tuskin jankuttamisesta innostuu yhtään enempää, jos aloitteen tekijä on huomattavan kaukana ikätoiveita. Enemmänkin ärsyttävää...

Jos viestejä vaihtuu ja treffitkin sovitaan niin se ei automaattisesti tarkoita parisuhdetta. muutaman kerran olen lukenut silmät pyöreinä tulevaisuuden suunnitelmista. Reissuvarauksista. Lapsen tapaamisesta Whaaaat!? Ei olla edes nähty vielä.

Kaikenkaikkiaan voitais kaikki muistaa, että ollaan ihmisiä kaikki. Vaikka omat toiveet ja mieltymykset ovatkin lähimpänä niin ne naamat siellä pikselimaailmassa, niillä on omansa. Kumpa löytäisivät vain yhteisen sävelen.

19

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pantzaari

      Ehkä pitäisi. Toiseksi viimeisestä kappaleesta tulee etenkin mieleen Suomi24 deittailijat, kuten edelläkin lienet kertovan.
      Ei nettideittailua vaan pitäisi niin leväperäisesti edes aloittaa. Tinderiä myöden ihmiset myös ovat valmiit matkustamaan, kun se on siihen luotukin.
      Etenkin täällä joskus olen lukenut älyttömiä kommentteja ulkomaille suuntautuen, jotka ovat täysin irti paikallisesta käytännöstä. Pitipä lisätä pari YouTube-linkkiä, mutta lisäämättä jäi.
      Esim. Happy Pancakella on tällainen etiketti:
      https://www.happypancake.fi/nettideittailu/nettideittailun-etiketti/
      Näin vajavaisesti en suosittelisi esimerkiksi ulkomaille nettideittailemaan.
      Siellä taustojen tarkistuksesta kerrotaan:
      https://www.happypancake.fi/nettideittailu/kannattaako-treffikumppanin-tausta-tarkistaa/

      Profiileista alkaen on ollut naisia hakemassa matkaseuraa, esimerkiksi muutamaksi kuukaudeksi Välimerelle. Nettideittailussa kumppani voi muuttaa toiseen maahankin. Jne.

      • Yritysainakinhyväap

        Kyllä toi mun aloitukseni oli ihan noita kaikkia deittipalstoja koskeva. Tinder on saanut oman maineensa ja kerran olen kokeillut. Kiitos ei enää ikinä. Ok, voin pysyä sieltä pois, mutta noi kaikki muut. Miten ihmeessä voi nykyään tavata edes vaikka juttuseuran verran, kun jengi tekee ohareita. Muuallakaan ei oikein tapaa ketään vaikka usko pois, olen liikkunut todella paljon eri tapahtumissa ja ulostautunut kotoa. Baarissa jengi on sen verran seipäässä ettei iske sekään.
        Sittenpä palaan sinne nettiin. Happypancake on viimeisin kokemus. Sama jaarittelu jatkuu ja jostain syystä kun puhe kääntyy kohtaamiseen ihan livenä niin jes , kovasti sopimista ja sitten poks...katoaminen. tai sitten ollaan niin hemmetin kiireisiä seuraavat kolme kuukautta, ettei millään ehdi, mutta voi kyllä lätistä niitä näitä... Hei C´moon. Kellä oikeesti riittää tarinaa loputtomiin ilman syytä pelkän tekstinsyöttäjän kanssa?
        No okei, jos ajatellaan, että nämä ihmiset ovat varattuja. Näitäkin on... mutta millä oikeudella he vievät mahdollisuudet tavata ketään muuta vaikkei itselläkään aikomusta. Miksi heidän kuuluu saada kaikki ja toiset ei mitään? neittailu on lopulta todella yksinäistä puuhaa ja joka kerta nakertaa hieman enemmän ja jonkin viisaan aiheuttama vitutus voi tulla ulos seuraavalle vaikkei olis osaa eikä arpaa... Olen syyllistynyt ajatukseen, että mikähän v... kusettaja tuokin on tälläkertaa... Siinä kohtaa kun viides pas..puhuja perätysten on koettu. Aivan turhaa mieenpahoitusta, koska voi olla ottamatta yhteyttä ja sopimatta mitään, eikö.
        Olen kyllästynyt yksinäisyyteen. En huoli kuitenkaan ketä tahansa, mutta nyt alkaa usko hiipua, että mikä ihme estää näkemästä ketään vaikkei siinä tosiaan ole kyse kuin tavata erilaisia ihmisiä. Aikuisia ja höpistä hieman. Jos natsaa niin tapaa toisenkin kerran. Muttei edes mahdollisuutta enää siihen. miksköhän näin?

        Ja sille joka vinkuu, että taidat olla sitätätä jama jne.... niin siis olenhan kiinnostanut kuitenkin yhteydenottoon ja jaaritteluun asti.


      • eihätää

        No näissä ilmaisissa deittipalveluissa on tosiaan sellainen ongelma, että siellä on paljon väkeä vain aikaansa viettämässä, ei sen enempää. Tosissaan seuraa etsiville on kyllä http://bit.ly/seuraa_netista tarjolla palveluja, joissa muutkin on tosimielellä liikkeellä. Siellä onnistuu paremmin seuranhaku.


    • kiitos.tästä

      Viisaita ajatuksia.

      • Sinkkumies444444444

        Samanlaisia ajatuksia kuin vähintään sadoilla muillakin ihmisillä nettideiteillä, ei sen kummempaa.
        Mitkäs sun vaatimukset olikaan miehen suhteen ja ikäsi?


      • Yritysainakinhyväa

        Hmm... Jos sadat deittailijat ajattelevat näin niin kas kummaa, kun ei osu sitten kohdille millään. En minä mitään suurta romanssia silmät kiiluen odotakkaan, mutta edes pientä mahdollisuutta.

        Ikäni on 44. Pääkaupunkiseutu. Mullei isoja vaatimuksia ole miesten suhteen ole, kuin, että jonkinlaisen kasvatuksen olisi saanut ja sitä ei olisi tuhottu päihteillä. Jostain kummallisesta syystä moni joko on umpisekaisin tai sitten totaalisen absolutisti jotakuinkin kaikelle mitä maailmassa tapahtuu. En oikein tota ääriajattelua kannata missään muodossa. Jaa, paitsi siinä mä olen itse kuitenkin ehdoton, että se toinen osapuoli ymmärtäis, ettei tuolla olla virtuaalitilaustavarana toisten tarpeita varten.
        Ja tosiaan osaa lukea ja vähän itsekkin pohtia, että, jos maailmat ovat täysin eri laidoilla niin tuskin edes yhteistä huumorintajua löytää. (Olen itse duunaritaustainen niin on jotenkin hassua, että joku korkeakoulututkinnon käynyt tohtorityyppi latelee aloitusviestissään sarjan sivistyssanoja ja sinne sekaan lause, että kuulostat juuri sellaiselta, jota olen etsinyt. En tiedä olisiko meillä edes yhteistä kieltä sillä en ole laiskuuttani viitsinyt opetella sanastoa kuulostaakseni fiksummalta. Pidän itseäni ihan järkevänä ilman sanakirjaakin).
        Niin ja osaa pitää itsestään ja hygieniastaan huolta. Osalle itsestäänselvyys, mutta yllättävän monelle ei.
        Se ihminen, jonka kanssa viihtyisin, on myös kiinnostunut monesta asiasta, muttei vihaa kaikkea, mistä esim. minä pidän...
        Suoruus, avoimuus ja rehellisyys ei tarkoita sitä, että toisesta pitää keksimällä keksiä jotain moitittavaa jne.
        Ääripäitä ehkä sitten nämäkin ajatelmat, mutta sallittakoon mielenterveydellisistä syistä. Tällaisia olen kohdannut, mutten pysyisi heidän kanssaan terveenä. .

        Suuria vaatimuksia ja tarkkoja rajoituksia ja toiveita on kuitenkin ihan turhaa ilmoille heittää tai profiilitekstiin. Jokainen tulkinnee itseään kuitenkin haluamallaan tavalla. Toive nyt kuitenkin olisi, että jos ylipäätään tekstein tulee juttuun niin voishan sitä naamansakkin näyttää. Tekstein tarinointi on kuitenkin täysin jotain muuta kuin livenä jutustelu. Ja deittipalstojen teema lienee, että ihmisillä olisi mahdollisuus kohdata uusia ihmisiä. Näin olen ainakin kuvitellut.


      • Kokemuksiamiehenä
        Yritysainakinhyväa kirjoitti:

        Hmm... Jos sadat deittailijat ajattelevat näin niin kas kummaa, kun ei osu sitten kohdille millään. En minä mitään suurta romanssia silmät kiiluen odotakkaan, mutta edes pientä mahdollisuutta.

        Ikäni on 44. Pääkaupunkiseutu. Mullei isoja vaatimuksia ole miesten suhteen ole, kuin, että jonkinlaisen kasvatuksen olisi saanut ja sitä ei olisi tuhottu päihteillä. Jostain kummallisesta syystä moni joko on umpisekaisin tai sitten totaalisen absolutisti jotakuinkin kaikelle mitä maailmassa tapahtuu. En oikein tota ääriajattelua kannata missään muodossa. Jaa, paitsi siinä mä olen itse kuitenkin ehdoton, että se toinen osapuoli ymmärtäis, ettei tuolla olla virtuaalitilaustavarana toisten tarpeita varten.
        Ja tosiaan osaa lukea ja vähän itsekkin pohtia, että, jos maailmat ovat täysin eri laidoilla niin tuskin edes yhteistä huumorintajua löytää. (Olen itse duunaritaustainen niin on jotenkin hassua, että joku korkeakoulututkinnon käynyt tohtorityyppi latelee aloitusviestissään sarjan sivistyssanoja ja sinne sekaan lause, että kuulostat juuri sellaiselta, jota olen etsinyt. En tiedä olisiko meillä edes yhteistä kieltä sillä en ole laiskuuttani viitsinyt opetella sanastoa kuulostaakseni fiksummalta. Pidän itseäni ihan järkevänä ilman sanakirjaakin).
        Niin ja osaa pitää itsestään ja hygieniastaan huolta. Osalle itsestäänselvyys, mutta yllättävän monelle ei.
        Se ihminen, jonka kanssa viihtyisin, on myös kiinnostunut monesta asiasta, muttei vihaa kaikkea, mistä esim. minä pidän...
        Suoruus, avoimuus ja rehellisyys ei tarkoita sitä, että toisesta pitää keksimällä keksiä jotain moitittavaa jne.
        Ääripäitä ehkä sitten nämäkin ajatelmat, mutta sallittakoon mielenterveydellisistä syistä. Tällaisia olen kohdannut, mutten pysyisi heidän kanssaan terveenä. .

        Suuria vaatimuksia ja tarkkoja rajoituksia ja toiveita on kuitenkin ihan turhaa ilmoille heittää tai profiilitekstiin. Jokainen tulkinnee itseään kuitenkin haluamallaan tavalla. Toive nyt kuitenkin olisi, että jos ylipäätään tekstein tulee juttuun niin voishan sitä naamansakkin näyttää. Tekstein tarinointi on kuitenkin täysin jotain muuta kuin livenä jutustelu. Ja deittipalstojen teema lienee, että ihmisillä olisi mahdollisuus kohdata uusia ihmisiä. Näin olen ainakin kuvitellut.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15106235/pitaisiko-asenteita-hieman-muuttaa

        Mitä luulet olisiko tilanne ollut erilainen 10v sitten? Nyt kaikki täyspäiset miehet on jo perheellisiä / varattuja. Vapaana on vain vähemmän täyspäisiä ja toisella kierroksella olevia. Sinuna keskittyisin niihin toisen kierroksen kavereihin. Kyllä sieltä monta sellaista varmasti löytyy jolle menneisyys ei ole taakka ja exät / lapset ongelma. Tsemppiä etsintään. Kysyntä ja tarjonta tasoittuu ajan myötä...


      • kiitos.tästä.k
        Sinkkumies444444444 kirjoitti:

        Samanlaisia ajatuksia kuin vähintään sadoilla muillakin ihmisillä nettideiteillä, ei sen kummempaa.
        Mitkäs sun vaatimukset olikaan miehen suhteen ja ikäsi?

        Ikä 45-55. Välimatka max 50km. Pituus yli 175cm. Ei lapsia / lapset lentäneet pesästä. Ihan kohtuullisia vaatimuksia näköjään, koska valinnanvaraa on liikaakin. (Siis parisuhteeseen haluavista miehistä.)

        Olen itse hoikka ja lapseton, naisellinen 43v nainen.


      • Ikisinkkumies
        Yritysainakinhyväa kirjoitti:

        Hmm... Jos sadat deittailijat ajattelevat näin niin kas kummaa, kun ei osu sitten kohdille millään. En minä mitään suurta romanssia silmät kiiluen odotakkaan, mutta edes pientä mahdollisuutta.

        Ikäni on 44. Pääkaupunkiseutu. Mullei isoja vaatimuksia ole miesten suhteen ole, kuin, että jonkinlaisen kasvatuksen olisi saanut ja sitä ei olisi tuhottu päihteillä. Jostain kummallisesta syystä moni joko on umpisekaisin tai sitten totaalisen absolutisti jotakuinkin kaikelle mitä maailmassa tapahtuu. En oikein tota ääriajattelua kannata missään muodossa. Jaa, paitsi siinä mä olen itse kuitenkin ehdoton, että se toinen osapuoli ymmärtäis, ettei tuolla olla virtuaalitilaustavarana toisten tarpeita varten.
        Ja tosiaan osaa lukea ja vähän itsekkin pohtia, että, jos maailmat ovat täysin eri laidoilla niin tuskin edes yhteistä huumorintajua löytää. (Olen itse duunaritaustainen niin on jotenkin hassua, että joku korkeakoulututkinnon käynyt tohtorityyppi latelee aloitusviestissään sarjan sivistyssanoja ja sinne sekaan lause, että kuulostat juuri sellaiselta, jota olen etsinyt. En tiedä olisiko meillä edes yhteistä kieltä sillä en ole laiskuuttani viitsinyt opetella sanastoa kuulostaakseni fiksummalta. Pidän itseäni ihan järkevänä ilman sanakirjaakin).
        Niin ja osaa pitää itsestään ja hygieniastaan huolta. Osalle itsestäänselvyys, mutta yllättävän monelle ei.
        Se ihminen, jonka kanssa viihtyisin, on myös kiinnostunut monesta asiasta, muttei vihaa kaikkea, mistä esim. minä pidän...
        Suoruus, avoimuus ja rehellisyys ei tarkoita sitä, että toisesta pitää keksimällä keksiä jotain moitittavaa jne.
        Ääripäitä ehkä sitten nämäkin ajatelmat, mutta sallittakoon mielenterveydellisistä syistä. Tällaisia olen kohdannut, mutten pysyisi heidän kanssaan terveenä. .

        Suuria vaatimuksia ja tarkkoja rajoituksia ja toiveita on kuitenkin ihan turhaa ilmoille heittää tai profiilitekstiin. Jokainen tulkinnee itseään kuitenkin haluamallaan tavalla. Toive nyt kuitenkin olisi, että jos ylipäätään tekstein tulee juttuun niin voishan sitä naamansakkin näyttää. Tekstein tarinointi on kuitenkin täysin jotain muuta kuin livenä jutustelu. Ja deittipalstojen teema lienee, että ihmisillä olisi mahdollisuus kohdata uusia ihmisiä. Näin olen ainakin kuvitellut.

        Naiset just haluaa niitä vajakkeja joiden pää on sekaisin päihteistä. Me normaalit emme koskaa pääse tutustumaan naisiin-


    • Kokemuksiamiehenä

      Osaatko kertoa mitä minun olisi asenteessani pitänyt muuttaa, jotta nettideittailu olisi sujunut sujuvammin? Nuo kirjoittamasi kohdat mielestäni täytin. Ja käsittääkseni iso osa ihan normaalilla järjen juoksulla varustetuista miehistä / naisista ne täyttää.

      Eli kerroin profiilissa itsestäni, kuva oli tuore ja perustiedot olivat kattavat/ ajan tasalla. Minkä kokoinen olen, miten vietän päiväni ja mitä harrastan yms. Kerroin myös hieman siitä minkälaista kumppania etsin, mutta en lokeroinut häntä sen tarkemmin, koska moni asia on kuitenkin riippuvainen lähinnä siitä kokonaisuudesta.

      Luin aina henkilön profiilin ennen viestin lähetystä. Tsekkasin, että sovin kriteereihin, ja että meillä näyttäisi olevan jotain yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Lopullinen valinta viestin lähetyksestä tapahtui kuitenkin sen pohjalta, että itselleni tuli profiilista hyvä fiilis. Joku tietty juttu ja tunne hymyilytti yms. Sen jälkeen oli mukava alkaa kirjoittamaan viestiä.

      Avausviestini oli yleensä tervehdys, jossa kysyin vähän mitä henkilölle kuuluu, ja monesti viittasin lisäkysymyksellä siihen asiaan joka oman huomioni oli kiinnittänyt. Saatoin kysyä jotain lisäkysymyksiä esim. siitä mistä päin paikkaa X: henkilö oli, ja kertoa siinä samalla jotain lisää itsestäni. Loppuun toivotin hyvät päivän jatkot ja terveiset, että olisi mukava tutustua lisääkin. Sukuelimeni pidin piilossa ja varpaan välejäni ei ole tähän mennessä kukaan tarjoutunut nuolemaan. En tosin ole kysynytkään.

      Ikätoive oli esillä. Se oli karkeasti -5v omasta iästäni. Kolmenkympin tienoilla olin itse.

      Treffeille / viestittelemään menin tutustumaan uuteen ihmiseen. Ymmärsin sen, että tilanne oli molemmille hieman jännä lähtökohtaisesti, mutta ideana on siis tutustua toiseen lisää ja katsoa mitä tunteita molemmille herää. Jatkosta sovittaisiin sitten sen mukaan miltä kummastakin tuntuu. Treffeistä pidin kiinni minkä kohtuudella pystyi. Ja olin yleensä valmis niihin lyhyelläkin varoitusajalla ja pidemmälläkin välimatkalla. Jos vastapuolelle se sopi. Yleensä treffeistä seurasi aina toiset, ja asetelma kääntyi päälaelleen, että minä olin se joka sitten valkkasi jatkuuko tämä vai ei.

      Mutta jotain vikaa asenteessani silti oli. Koska käytännössä juuri kukaan ei vastannut edes ensimmäiseen viestiin. Joten keskustelua, treffejä, parisuhteita ja perheitä ei sitä kautta ollut kovin helppo rakennella. Ne naiset jotka kirjoittivat itse, erottuivat siinä mielessä hienosti joukosta. Mutta suhdeluku lähetettyjen avausten, ja saatujen välillä oli jotain luokkaa 1/100. Ja ei... En lähestänyt niitä kaikkein kauneimpia naisia, koska itse en ole kaikkein komein mies.

      Eli Jotain asenteessani täytyi olla pielessä. Kun todella harva nainen näki tarpeelliseksi vastata yllä kuvatun kaltaiseen lähestymiseen. Ja jos vastasi, niin muutamalla sanalla / viestillä ennen kuin poistui takavasemmalle. Veikkaisin, että se vääränlainen asenteeni taisi välittyä profiilikuvastani. Tosin sen piilottaminen aiheutti vielä vääremmän asenteen. Koska silloin alkoi tulla blokkauksia profiileilta joille lähetin sen avauksen. Näin sen omista tiedoistani, vaikka en koskaan laittanut seuraavaa viestiä, jos edelliseen ei vastattu. Väärin kirjoitettu ja treffailtu siis. Kaiken kaikkiaan....

      • kjhkj7676jhgjhg

        "Yleensä treffeistä seurasi aina toiset, ja asetelma kääntyi päälaelleen, että minä olin se joka sitten valkkasi jatkuuko tämä vai ei. "

        Onnistuit siis todella hyvin, ja valinnanvaraa näyttää olevan paljon? En oikein ymmärrärrä joidenkin miesten valitusta siitä, ettei kukaan kiinnostu..

        Olen itse tavannut vaan tavismiehiä. Kaikki ovat päässeet useamman kerran treffeille. Joku siinä profiilissa mättää, jos ei muka koskaan pääse treffeille?


      • Yritysainakinhyvä

        Niin, ehkäpä ei "kokemuksiamiehenä" tarvitse muuttaa mitään. Peräänkuulutinhan asennemuutosta juurikin niille, jotka ns. ensin sopivat ja peruvat Tai vain katoavat , kun näkemisen aika koittaa ihan harrastusmielessä. Ja heille, jotka ns. Kyselevät tyhmiä heti alkuunsa tai kännipäissään keksivät mukavaa ajanvietettä ottaessaan yhteyttä eikä se sekavuus kanna minnekkään.

        Jos vastaus löytyisi kaikkien ongelmiin niin omanikin olisi varmaan aikas nopeasti ratkaistu.

        Harmillista, että tunnut loukkaantuneen aloitukseeni. Kuitenkin sinulla on ollut tuuria, ettet ole joutunut mitä ilmeisemmin tapaamaan töykeitä tyyppejä, jotka treffeillä arvostelevat jopa asioista, mitkä eivät liity minuun mitenkään. Pelkkiä oletuksista yhdestä sanasta tai paidan väristä jne. Jonkinasteisia mielenterveysongelmia kärsiviä. Eroaan vielä käsitteleviä, koska ero tapahtui vasta eilen... vaiko olisko sittenkin ylihuomenna kunhan parempi löytyy. Heitä, joila se asenne tuntuu tosiaan olevan, että kun tapaa jonkun niin vastuu koko olemassaolosta siirtyy kumppanille. Heitä, jotka ovat olleet suorastaan pelottavia. Joku nappas nenän edessää jopa huumeita .Minä tapasin nämä paremmassa luulossa, mitä pelkästään kirjoittaessa ei vielä paljastunut.

        Kun kiroilin itsekseni ääneen, että nyt jumaliste riitti nämä piupaut. Kiintiö on täynnä. Niin kappas vaan, en siis pääse näkemään enää ketään vaikka juttua muuten riittäisi. Pelkkiä kirjekamuja.

        Ehkäpä se sitten onkin kaiken selitys, että se kohtalokumma vai mikälie ( en ole uskovainen, mutta joku juttu meitä määräilee) tuli siihen tulokseen, ettei muuta ole tarjolla ja estää nämä oudot kohtaamiset.

        Mutta juu, ehkäpä meillä muilla tosiaan on se väärempi asenne nettideittailussa kuin sekopäillä ja totaali-itsekkäillä. Mutta mitä hittoa oikeasti voi muuttaa, että muutosta tulisi? Lopettaa kokonaan ja tyytyä yksinäisyyteen. Tuskin.


      • Miehennökokulmaa
        kjhkj7676jhgjhg kirjoitti:

        "Yleensä treffeistä seurasi aina toiset, ja asetelma kääntyi päälaelleen, että minä olin se joka sitten valkkasi jatkuuko tämä vai ei. "

        Onnistuit siis todella hyvin, ja valinnanvaraa näyttää olevan paljon? En oikein ymmärrärrä joidenkin miesten valitusta siitä, ettei kukaan kiinnostu..

        Olen itse tavannut vaan tavismiehiä. Kaikki ovat päässeet useamman kerran treffeille. Joku siinä profiilissa mättää, jos ei muka koskaan pääse treffeille?

        En sanonut, etten päässyt ollenkaan treffeille. Loogista vaan ei ollut se, että niitä treffejä oli tyyliin kerta vuoteen. Se käytännössä johti siihen, ettei sitä valinnan varaa juuri minulla ollut. Kyllähän minäkin useamman kerran treffeillä kävin Vuosien varrella.

        Profiiliini vika oli etten näytä kovin kiehtovalta (jaan voimakkaasti mielipiteitä sen suhteen) ja olen lyhyt mies. Eli kohderyhmäni oli pieni, vaikka nuo aloittajan asennekorjiaukset täytinkin. En siis valita. Kohderyhmäni kasvoi kun pudotin painoa noin 15kg. Ehkä se oli tärkein asennemuutos. Ei liittynyt deitteihini vaan harrastukseeni.

        Nettideitellä en ole enää vuosiin ollut.

        Oletko itse koskaan jättänyt vastaamatta asialliseen ja kattavan profiilin omaavan kaverin viestiin, lähinnä se vuoksi, että hän ei oikein tunnu sytyttävän? Vaikka ei ole mitenkään rumakaan. Kyse on siitä. Et todellakaan ole ainut joka niin tekee. Nettideitit on monelle mimmille varsinainen karkkikauppa. Häiritsevien viestien määrää voi vähentää ottamalla profiilikuvansa pois, ja valikoimalla itse miehet joille kirjoittaa. Tulos paranisi varmasti.


    • uytyuugghjbvvbhh

      Ehkä kannattaisi enemmänkin yrittää opettaa naisille hyvää etikettiä ja aloitteellisuutta. Mutta kuten tuossakin huomaa niin sitä halutaan valita buffetista eikä kokata itse.
      Iso osa nettideittailua yrittävistä miehistä on voinut tehdä satoja, jopa tuhansia, yhteydenottoja vuosienkin ajan saamatta sen kummemmin vastauksia niin ei ole kumma jos motivaatio laskee.

      • Yritysainakinhyvä

        Jaa niin kuin mistä sen tässä huomaa??? Tarinahan ei kerro omasta aktiivisuudesta yhtikäs mitään.
        Aloituksia on tullut tehtyä, vaan olen ollut aikas monelle ikäiselleni n. 15 vuotta liian vanha. En jää sellaista harmittelemaan , jos omaan aloitukseeni ei vastata tai en vain ole jonkun tyyppiä. Väkisinkään kun ei viitti vääntää, niin epätoivoinen ole kuitenkaan.

        Mutta hassu ajatelma se on tuokin, että, koska mies turhautuu sadoista turhista yhteydenotoista. Kostaa sitten jollekkin, joka vilpittömästi haluaa sitten tavata tekemällä veemäiset oharit tai tullessaan paikalle sekopäisenä alkaa käyttäytymään törkeästi vaikka voi sanoa, ettei nappaa, sori tää on tässä. Tai olla kirjoittamatta mitään, jos ei kiinnostakkaan tai sen oman ellin kanssa on ollut vähän kränää.

        Tosin omalla kohdalla olen huomannut, että se törkeys taitaa tulla siitä, että olenkin ihan täyspäinen, enkä heti ole jakamassa itteeni. Vaikuta helpolta saaliilta jne. Vaan haluan tutustua rauhassa. Jos treffikamu on valmiiksi kännissä tai asenne paistaa, että ollaan treffeillä vääristä syistä niin toki minunkin intoni siinä on laimentunut. Juon kaffet kuitenkin loppuun ja edes yritän olla kohtelias. On kuitenkin sen tulemisen vaivan nähnyt.

        Ikisinkulle... Kuule tota mantraa on turha jankuttaa, koska se ei ole totta ja kuulostaa jo ketjun sisältöön niin ristiriitaiselta.. Jos ei käy flaksi niin voi olla että olet juuri niitä, jotka käyttäytyy huonosti ja omaa todella yksinkertaisen maailman kuvan. sen nyt näkee jo siitä, että jankutat samaa asiaa lukematta kuitenkaan ketjun sisältöä siitä, että sekopäiseen törmätessä pettymys on suuri.

        Suurin osa kuitenkin etsii aivoja, hyviä tapoja, fiksuutta yms yms... positiivisia asiita toisesta ihmisestä. Miten tolla asenteella voi ikinä edes löytää ketään, jos vihaa naisia valmiiksi?


    • Itse olen sitä mieltä että joukossa on aina pari helmeä mutta keskimäärin sille joka lähestyy ensin tulee tavalla tai toisella takkiin. Ainut ero on siinä että naiset saavat enemmän huomiota mikä käänteisesti tarkoittaa sitä että miehillä on keskimäärin enemmän aikaa kiusata ja kohdella huonosti heitä lähestyvää naista josta he eivät ole oikeasti kiinnostuneita, ja suurempi motivaatio myös koska heillä on tylsää eikä kukaan muu kirjoita. Tarpeeksi kauan deittipalstalla opettaa tämän vannoutuneelle tasa-arvoajattelijallekin, riippumatta miehen ulkonäöstä ja kuvallisuudesta tai kuvattomuudesta. Näin käy vaikka itse olisit kuvaton niin että ne lähestyjätkään eivät tiedä natsaako ulkonäkö,silti kokemukseni perusteella paljon parempaa kohtelua.

    • Ikisinkkumies

      Tää aloitus on varmaan tarkoitettu niille kaikille komeille pelimiehille joita naiset treffailee eli noin 10 % nettideittimiehistä. Tavis miehet kun ei kelpaa tavis naisille vaikka mies olis pelastanut naisen krokotiilin kuynsistä. Vaikka mies sopii profiiliteksin perusteella naiselle niin naiset ei vastaa yhtään mitään koska naisten maku muuttuu lennosta. 155cm nainen sanookin yhtäkkiä että 180cm mies on se ihannemies vaikka profiilssa lukee ihan muuta. Aloitus on varmaan niille myös jotka ei osaa lukea ja silti naiset sellaisille miehille vastaa.

    • Ikisinkkumies

      Tää aloitus on varmaan tarkoitettu niille kaikille komeille pelimiehille joita naiset treffailee eli noin 10 % nettideittimiehistä. Tavis miehet kun ei kelpaa tavis naisille vaikka mies olis pelastanut naisen krokotiilin kuynsistä. Vaikka mies sopii profiiliteksin perusteella naiselle niin naiset ei vastaa yhtään mitään koska naisten maku muuttuu lennosta. 155cm nainen sanookin yhtäkkiä että 180cm mies on se ihannemies vaikka profiilssa lukee ihan muuta. Aloitus on varmaan niille myös jotka ei osaa lukea ja silti naiset sellaisille miehille vastaa.

      • Yritysainakinhyvä

        Tää aloitus on ihan kaikille miehille ja naisillekkin jotka ymmärtävät lukemansa. Miettivät hetken omaa käytöstään. Onko parantamisen varaa vai ei....

        Mutta jeee! Ihme ja kumma... Meikä pääsee tänään treffeille :) Ellei hemmo peruuta viimetipassa, niin kuin nykymaailmassa on tapana.

        Playerista en voi sanoa pelkän tekstin perusteella, mutta jotakuinkin samanlaiset lähtötiedot kuin kaikilla muillakin joiden kanssa kontakti on syntynyt vaihtelevin lopputuloksin.

        Ihan tavallinen kaveri, hieman pyöree luttana :) Ulkonäkö ei vaan ikinä kerro mitä päänsisällä tapahtuu ja se kuitenkin on se tärkein elementti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe