Uskovainen...

oletko sinä minulle se pahantahtoinen moraalinvartija?

Täällä eräs kokee että on Jumalan asialla ja varoittaa muita olemasta eri mieltä kuin mitä hän pitää oikeana tai tulee pahat paikat.

Koetko että Jumala kostaa sinulle tapahtuneet loukkaukset?:)

Olet ikään kuin maailman napa ja kaiken keskipiste joita uskosta osattomat vainoavat?

Niin kuin lähettiläskin on monesti itsestään puhunut.

Tää on vain keskustelupalsta mutta ikävä kyllä myös näyttö siitä miten uskovaiset ajattelevat.

Tälle palstalle hyytyi minun rakkaususkoni-kun ei muutkaan niin miksi minä vain rakastaisin. Totuuden puolustamisesta puhutaan mutta se vaan näyttää niin kovalta.

5

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Freshwater

      Saanko kysyä, että mikä/kuka on uskosi kohde?

      • Hei fresh water. Minun uskoni kohde on maailmankaikkeuden Luoja, onko sinun uskosi kohde Raamattu?
        En pidä mahdottomana sitä etteikö maailmankaikkeuden Luoja voisi ottaa yhteyttä ihmiseen.


      • Freshwater
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hei fresh water. Minun uskoni kohde on maailmankaikkeuden Luoja, onko sinun uskosi kohde Raamattu?
        En pidä mahdottomana sitä etteikö maailmankaikkeuden Luoja voisi ottaa yhteyttä ihmiseen.

        Minun uskoni kohde on Raamatun Jeesus, koska vain hänen kauttaan voidaan lähestyä maailmankaikkeuden Luojaa. Luoja on ilmoittanut itsenä Raamatussa. Eli jos haluamme oppia tuntemaan häntä ja hänen tahtoaan, niin se onnistuu vain Raamatun kautta.

        Eikö olisikin hassu ajatus, että sinä tai joku muu, haluaisi itse määritellä, kuinka maailmankaikkeuden Luojaa tulee palvella? Todellisuudessa silloin on kyse siitä, että itsekäs ihminen haluaa muovata itselleen mieluisen jumalan omantuntonsa tyydyttämiseksi. Eli elää oman tahtonsa mukaan ja uskoa Luojaan. Se on uskonnnollisuutta. Siksi tulee uskoa Jeesukseen Herranaan, eikä tehdä Luojasta itselleen "palvelijaa".


      • auroraeikirj
        Freshwater kirjoitti:

        Minun uskoni kohde on Raamatun Jeesus, koska vain hänen kauttaan voidaan lähestyä maailmankaikkeuden Luojaa. Luoja on ilmoittanut itsenä Raamatussa. Eli jos haluamme oppia tuntemaan häntä ja hänen tahtoaan, niin se onnistuu vain Raamatun kautta.

        Eikö olisikin hassu ajatus, että sinä tai joku muu, haluaisi itse määritellä, kuinka maailmankaikkeuden Luojaa tulee palvella? Todellisuudessa silloin on kyse siitä, että itsekäs ihminen haluaa muovata itselleen mieluisen jumalan omantuntonsa tyydyttämiseksi. Eli elää oman tahtonsa mukaan ja uskoa Luojaan. Se on uskonnnollisuutta. Siksi tulee uskoa Jeesukseen Herranaan, eikä tehdä Luojasta itselleen "palvelijaa".

        Niin.
        Minä käsitän niin että rakkaus oli se mitä Jumala tahtoi. Se tuli Raamatusta kun uskoon tulin 20 vuotta sitten.
        Tunsin pyhän hengen -yliluonnollisena rauhana, ja käsinä sairaan maksan päällä. Minä parannuin... kun rukoilimme paljon.

        Huokaus.. siitä huolimatta on vaikea uskoa että Jumala toimisi vastoin luomiaan luonnonlakeja. On vaikea uskoa Raamattuun, toisaalta voisin nostaa sen nyt tähän pöydälle jo vähän uskoen.


      • JeesusVoiKaiken

        Ihmeiden kohdalla sekä Raamatun aikaan että sen jälkeen Jumalan, alan aina ylittää luonnonlait siks niitä ihmeeksi kutsutaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe