Korvani ovat alkaneet pitää outoa ääntä

äänekkäätkorvat

Viime kuukausina korvani ovat alkaneet soimaan omituisella tavalla. Kyse ei ole tinnituksesta, vaan eräänlaisesta matalasta ja epätasaisesta pörinästä. Jos ääntä pitäisi kirjaimin kuvata, niin se olisi jotakuinkin tällaista: "Trrrrurrr.... trrrurrrurruurr...trummmummumm...trumm...trummmmm...truuurrrrurrrurrr...". Ääntä ei kuulu yleensä koko päivää, mutta joka päivä se alkaa joka tapauksessa. Pahimmillaan iltaisin.

Mistähän tällainen voisi johtua?

55

6370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otasepois

      Sulla meni kesällä hirvikärpänen korvaan.

      • Korvien soimista sihinänä, narinana, kohinana, sireeniäänenä ja kilinänä on minulla ollut.
        Lukuunottamatta voimakkaan iskumaisen äänen tai pitkäaikaisen ylivoimakkaan melun aiheuttamaa kuulovauriota, tai harvinaista kasvaimen aiheuttamaa puristusta, aiheutuvat äänet kuulohermon jatkeen joutumisesta puristukseen.

        Kuulohermon jatke kulkee selkärangan alueella ja puristukseen joutuminen johtuu lähinnä välilevyjen kokoonpainumisesta. Äänen tyyppi riippuu siitä, missä kohdassa hermo joutuu puristukseen. Kun ääni alkaa, pitää HETI yrittää se lopettaa toistuvilla voimisteluliikkeillä.
        Esimerkiksi kilinän alkaessa aloitin heti lantion pyörittelyn, ja sain aina kilinän loppumaan alle puolessa minuutissa.
        Kohina puolestaan on seuraus lihasjännityksestä niskan alueella.
        Itselläni kohina yleensä alkaa lepäillessä sängyssä, ja useimmiten en ole hereillä sen alkaessa. Koska se on ehtinyt vakiintua, en saa sitä yläselän liikkeillä nopeasti loppumaan.
        Onneksi se ei ole kovin häiritsevää ja loppuu viimeistään seuraavaksi päiväksi.

        Hoito: rentouttava voimistelu ja hieronta ja muu liikkuminen, kuten tanssi, pallopelit jne.

        Lääkärit väittävät että kuulohermon jatketta ei olekaan. Ovat väärässä. Eivät he tunne kaikkien selkärangan alueella olevien hermojohtimien tehtäviä. Jos he ymmärtäisivät elektroniikkaa , he ymmärtäisivät että korkeataajuinen signaalijohdin pitää terminoida, muuten signaali palaa kaikuna johtimen päästä. Elektroniikassa terminointi suoritetaan päätyvaimentamalla sitä riittävästi resistanssin ja kapasitanssin avulla.
        Korviin tulee kuultavaa ääntä 16 kHz asti ja ulträäntä. Jo kuultavatkin taajuudet ovat niin korkeita, että ne aiheuttaisivat häiritsevää kaikuisuutta ilman terminointia, mikä tapahtuu hermon jatkeen avulla.
        Tiedä vaikka lasten autismikin johtuisi kuulohermon jatkeen jäämisestä puristukseen synnytyksessä, ja puristuksesta johtuvasta voimakkaasta kaikumis-hälyäänestä?

        Saatte vapaasti olla uskomatta. Viisas uskoo, tyhmä kärsii. Siis rentoutusta, ei paikallaanoloa!


    • voipiolla

      hartijat jumissa

    • käy.korvalääkärissä

      kysytkö tosiaan, mistä johtuu. suoli24 "asiantuntijoilta" ?!?..

    • ljvj

      Mulla sama, mutta aamuisin herään tohon ns kaukaisen matalaan rummm mummmumm jummaavaan ääneen. Lähinnä, kuin lähimetsässä metsäkone jurnuttaisi.
      Olen ihmetellyt samaa.

      • Kiinalaiset ovat tulossa. Että silleen.


      • Tuholähestyy
        höpöhöpö kirjoitti:

        Kiinalaiset ovat tulossa. Että silleen.

        Niin tai jos herkät jo kuulevat lähestyvän Nibirun .


      • 1Q2w3e4r5t

        Ihmeellistä. On muitakin.
        Olen yhdistänyt jatkuvan hurinan tuulivoimaloihin.
        Stressaavaa sitä ei voi kääntää on offf


    • Ääh-käh-käh

      Tuntuuko ilmassa hajua? Kuulevatko muut äänen?

      • äänekkäätkorvat

        Vain minä kuulen ääniä.


    • hkjhkj

      OLISKOHAN SE HAARP?

    • tiedehenkilö

      Olet saanut banaanikärpäsen korvaasi jostain etelän hedelmästä.
      Se siellä on muninut.
      Munista sitten on kehittynyt toukkia ja juuri nyt uusia banaanikärpäsiä.
      Ne siellä nyt sitten surisevat etsiessään parittelukumppania.

      • Eivaikea

        Suomennettuna, nussivat niin että korvat soi.


    • bassojadiskanttimies

      Tinnitusta on joka lähtöön ja taajuuteen. Minulla on vasemmassa korvassa kuvailemasi matala ääni ja oikeassa korkea vihellys, basso ja diskantti.

    • kova.kovaa.vastaan

      Vitut niissä mitään vikaa oo siedätät ne kunnolla ja annat ymmärtää että jos sulle vittuilee niin kärsii!!!

      Ostat siis 800e Stihl moottorisahan ja heilut sen kans metässä viikkoja niin eiköhän ne korvatkin kohta pyydä anteeksi!

      • vaisillälaella

        Kaikkonen isosta sairaalasta? Ei lakkaa ääni, vaikka tungen pepanteenituubin korvaan.


    • erkkkiminimerkki

      Minä olen alkanut kuulla vasemmasta korvasta Paavo Väyrysen äänellä kerrottuja vitsejä ja oikeasta korvasta niihin vastaa Laura Huhtasaaren ääni. Puhuvat mokomat yhtäaikaa, niin en saa selvää kummastakaan.

      • lohduttajamestari

        Voin lohduttaa sinua: et menetä mitään, vaikka et saakaan selvää.


      • menesinnelääkäriin

        Ja jos antti rinne vielä puhuu keskellä siihen muodostuu stereotesti.
        Jos oikeasta korvasta kuuluu piipitystä ja vasemmasta rummutusta, se on vihreiden kesäleirin tunnusmusiikki.
        Jos taas kuuluu toisinpäin, on se sikarin/makkaranmuotoinen planeetta liian lähellä ja lähettänyt sos-merkkejä jotka vain tarkkakorvaisimmat kuulee.


      • ybjerjbjwrgj

        Luultavasti Paavo juttelee mukavia ikuisesta Neuvostoliitosta ja Laura kertoo maapallon litteydestä ja että dinosaurukset ja hirmuliskot elelivät täällä samaan aikaan kun pyramideja rakennettiin Egyptiin.


    • vastapuhuri

      Pyöriikö vai lepattaako korvalehti?

    • TrumpiaJoKorvistaUlos

      Olet katsellut ja lukenut liikaa Donald Trump-aiheisia uutisia.

    • lklöflö

      Haistakaa paska irvailiat! Tinnutus tai mikä se onkaan on tosi rasittava juttu ainakin minulla. Mulla on se matala jommotus myös. Se on todellakin rasittavaa. Ne jotka asiasta läppää heittävät voisivat saada vaikka aluksi sellasen sopivan kovan hammas säryn. kestäppä se kokoajan???

      • Eivaikea

        Kiitos, minulla sattuu olemaan erittäin vittumainen hammaskipu, ollut jo 5 kuukautta putkeen, oli myös tinnitusta, loppu kun lorotin suihkussa vettä korvaan annoin olla tunnin ja hypin vedet pois, tinnitus loppui siihen, veden paine hoiti asian, ja lyön vetoa että lääkärit ei tuota kerro, ne haluaa jakaa kalliita lääkkeitä mitkä ei auta mihinkään.


    • Etulakalle

      Se voi olla alkava meniertauti
      Et ehkä kuule matalia ääniä
      Myöhemmin voi tullä äkillinen kuulonalenema
      Testaa kuulosi
      Mee lääkäriin
      Tai voi käydä huonosti

    • MulleAsensivatSenHampase

      Sinun korvaasi on asennettu mikrosiru. Oletko viime aikoina ollut kontaktissa lääkäreihin?

      • qwerty-sjir

        Kerrotko vitsin? Vai oletko tosissasi? Vai valehteletko? Mika on kertomisesi paamaara? Miksi?

        Kerro minulle tieteellisesti perustellen vakuuttava vastaus esittamaaiini kysymyksiin. Kysymys koskee myos muita samoin kokeneita henkiloita.

        Ole/ olkaa hyvat.


    • menelääkäriin

      Vaikkua korvissa, käy terveyskeskuksessa huuhteluttamassa ne auki. Tai verenpaine, se jyskyttää myös päässä ja korvissa..

    • yrgtyrygögrimumujummu

      Hyvä että muutkin kuulevat sen!

      Andromedan galaxi lähestyy Linnunrataamme ja aiheuttaa värinää gravitaatiokenttään.

    • korvat-humisee-

      Kyllä se tinnitusta on, vaikka olisi matalaa huminaa. Minullakin humisee korvat, kuin esim. tietokone. Siihen matalaan ääneen tottuu, eikä häiritse niin kuin korkea ääni. En tiedä tuleeko se joskus kokeneesta kovasta melusta, vai ihan tästä nykyisestä jatkuvasti hurinasta, jota kuuluu tietokoneista, jääkaapeista jne.

    • volyymista

      Kuuluko se korvistasi lähtevä ääni kauemmaksikin, vai kuuletko sen vain itse?

    • nytvalmiuteen

      Se on jonkun säteilytyksen ääntä. Eli mahdollinen säteilytyslaite pyörähtää illalla käyntiin ja siitä tulee se ääni. Ehkä siellä sinun alueella on ko. laite jossakin asunnossa. Meillä eilen huomasin lattianpinnassa ihan jalkojen alla tärinän ja vastaava kummallinen jyrinän tai hurinan tapainen "terävän matala" ääni. Eli joku tiedustelee laittomasti ja laittaa sitä säteilyä. Mahdollisesti voi aiheuttaa myös maanjäristyksiä alueella, tuollainen ajatus myöskin käynyt mielessä. Nuo laitteet voivat olla sotilasvoimien tai yksittäisen maanalaisen armeijan hallinnassa tai sitten niitä annetaan salaisen palvelun työntekijöille. Joka tapauksessa, se pressaehdokas, joka täräyttää asian ilmoille, saa luultavasti paljon ääniä.

      Tyyppejä, jota tuossa ringissä mukana Suomessa, on jo valtavat määrät.

      • onko.samaa

        Onko se sama kuin gang stalking tai sähkömagneettinen eli elektroninen häiritä?


    • tuttuakin

      pitkään jatkunut sressikin voi laukaista soimisen. ainakin omasta kokemuksesta veikkaan näin. tosin kova verenpainekin soittaa päässä.

    • gdfdgdfgfdg

      Minulla kuuluu normaalia jääkaapin surinaa tai kellon tikitystä, sitten yhtäkkiä kuuluu sekunnin aikaa kovempaa kuin korvat auteaisivat jotankin, sitten taas jatkuu normaalina. Yleensä kun herään aamulla näin tapahtuu. Niskat ja yläselkä aivan totaalisessa jumituksessa. Siitä johtuu. Myös korvan takana nykii joku lihas.

    • tuttuakinn

      pitää varmaan paikkaansa lihas jumit vähentää veden kiertoa päässä jos on viellä lapojen välissä nikamat lukossa sekin osittain johtuu sressi oireista.

    • ElectronicHarassment

      Voi johtua myös elektronisesta häirinnästä.

    • että_silleen

      No että silleen.

    • hampaat_kunnossa

      Onko sulla hampaat kunnossa?
      Viisaudenhampaita poistettu?
      Hampaita juurihoidettu? Tai hampaita juurihoidon tarpeessa

    • mistälieneekysymys

      Joskus on vaikea tietää onko kysymys tinnituksesta vai jostain ulkoisesta lähteestä tulevasta äänestä. Kun useammat ihmiset kuulevat äänet, kysymys on todennäköisesti ulkoisesta lähteestä, mutta mistä? Toisaalta kuulokynnys on eri ihmisillä erilainen, joten kaikki eivät kuule kaikkia taajuuksia. Tässä on mielenkiintoinen keskustelu aiheesta, huminoista ja hurinoista puu- ja kivitaloissa ja muuallakin:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/8746707/matala-humina-puutalossa

    • qwerty-sjir

      Kuuluuko se aani korvassa vai paan sisalla?

      Itse kuulen kaytannollisesti jokaisen ajatuksen paani sisalla aanena. Siten, niinkuin etta ei sano jotain Aaneen. Vaihtoehtoisesti voin halutessani nahda ajatuksiani, Nakeminen on aina hiukan hamraa. Mutta voin hahmotella kappaleita, mekanismeja, vareja, jne. Tapahtumia.

      jne.

      Paan sisalla kuuluvat aanet ovat siten minusta normaaleinta mita voi olla. Samoin nakeminen. Monet eivat vain ilmeisesti halua kertoa kaikille, mita ajattelevat.

      Miksi? Miksi eivat.

      Koskeeko tuo kaikkia?

    • No osta " Silentat " radiolla niin herkeää oudot äänet häiritsemästä sinu ja muita. Että silleen.

      • qwerty-sjir

        Torkeaa, etta pakotat kuuntelemaan radiota, sen sijaan etta toinen voisi vain kuunnella ja miettia vastauksia omiin ajatuksiinsa.

        Vastatakkin niihin.

        Kayda sisaista dialogia.

        ****

        No.

        Minun maailmani ei ole monoteistinen. Ehka toisten on, minusta puhdas monoteistisuus kuitenkin mahdoton kasite. Siksikin, etta ei ole mustaa ilman valkoista, jos vaikka tuosta aloittaisi, esimerkkina.

        *pakana*


    • Melumatti

      Mitä ihmettä! Minullakin on viime kesästä lähtien kuulunut samanlaista jurnuutusta, ikäänkuin jossain kaukana olisi todella iso rahtikone kentällä odottamassa lähtöä. Herään siihen melkein joka yö, ja joskus päivälläkin kotona ollessa ääni on häiitsevää. Se ei ainakaan ole vain päässäni, koska olen äänittänytkin sitä ja tehnyt taajuusanalyysin, jonka mukaan ääni on hyvin matalataajuista (10 herzin molemmin puolin) ja ulottuu nopeasti vaimentuen tuhannen herzin paikkeille. Matalataajuinen piikki on jopa 30dB voimakkaampaa kuin korkeataajuisempi kohina. Kytkin tietenkin sähkölaitteet pääkytkimestä pois ennen mittausta klo kahdenmaissa yöllä, jolloin on muuten hiljaista. Tämä on pirullista, kun sitä ei voi vaimentaa edes korvatulpilla, koska se on niin matalataajuista! Olen epäillyt metrolaitteita, koska asun Espoossa, mutta heidän mukaansa sellaista melua ei pitäisi olla. Jokatapauksessa reilusti yli 20 vuotta täällä oli rauhallista, muttei ole enää.

    • niinmiksi

      Miksi valtamedia vaikenee?

      • hsy65

        Siksi koska eivät ymmärrä tätäkään.


    • mistälieneekysymys

      Lisää ihmeteltävää. Ympäri maailmaa on koottu havaintoja huminasta. Päivitetty kartta:

      http://www.thehum.info/

    • ckkk

      Pridemiehet harjoitelleet jo 2 viikkoa horneteilla, siitä se molotus kuuluu.

      • qwerty-sjir

        Aika aikansa hornetteja kutakin...

        Niin toivon.

        *pakana


    • rikollisten.uhri

      Minulla ovat huminat ja hurinat olleet riesana vuosien ajan. Ne vat kuitenkin vähiten häiritsevä osuus siitä mitä kaikkea yläkerran pirulliset stalkkerit tekevät. On sirinöitä, surinoita, hajuja ja säteilytyksiä. Todennäköisesti mielisairaita tai psykopaatteja, rikollisia joka tapauksessa. Näitäkin on olemassa, valitettavasti. Toivottavasti teillä löytyy lopulta kuitenkin jokin helpommin korjattavissa oleva syy teitä häiritsevään huminaan.

      • qwerty-sjir

        Olet kulttuurisi lapsi, siksi olet sen maaritelma. Kulttuurisi maarittelee mika on sallittua, ja miten toista kulttuurisi jasenta kohtaan voi tehda, seka miten han voi tekoosi vastata.

        Olen sita mielta, etta en enaa kuulu nykyiseen lansimaiseen kulttuuriin. Koska kunnioitan toista. Minusta on tullut paremman lapsi.

        ***pakana

        ***


    • hyväettäsirisee

      Minulla on jo monta vuotta kuulunut korvissa tuo outo sähköinen sirinä. Minun kehoni onkin taajuusmuutoksessa. Tiedän siitä sen, mitä tarvitseekin. Jos käyttää uskonnollista termiä tästä, niin kehoni muuntuu ylösnousemuskehoksi. Kehoni sietää tuhoutumatta (kuolematta) korkeammat taajuudet kuin mitä on normitaajuus maapallolla. Maapallolla on tarjolla nykyisin monella taajuudella olevia energioita ja kukin saa oman tietoisuutensa tasoista energiaa ...vielä jonkin aikaa. Tulee aika, jolloin alemman taajuuden energiaa ei enää ole tarjolla, ja se tietää sitä, että myös alemman taajuuden elämä poistuu maapallolta.

      • qwerty-sjir

        En kuulu teidan kulttuuriinne, en sen uskontoihin, tai tieteeseen. En ole teidan lapsenne. Voitte pitaa omanne. Ja olla omanne lapsia. Niin kauan kuin se teilta onnistuu.

        Tuulee aamu, paiva. Ja mina katson ja kuuntelen jokaista teista. Yksitellen. Kuka teista on minun ja meidan. Kuka teista tulee siksi osaksi minua ja meita.

        On olemassa Fundamentaalisia jumaluuksia

        Aika, ajatar; Sen olemassolo
        Tyhjyys, tyhjatar; Sen olemassaolo
        Etta jotain On, olotar; Sen olemassaolo
        Logiikka, alytar; Sen olemassaolo

        H H, H H T
        K K, K K T
        N N, N N T
        J M N, J M N T

        Aika on taysin fundamentaalinen suure, toki otan tuon tieteestanne itselleni, mutta huomaan etta olen tiennyt sen ennen teita. Kylla aika on SI perusyksikko, jota ilman maailma romahtaa.

        Mutta aika on viela enemman, ja lisaksi ajalle kay kirjain; Pystysuora viiva, joka on ylhaalta kaksihaarainen (ylhaalta)....

        hieroglyfi

        *pakana*


    • Tattarskryn

      Katsokaa asiallinen video seuraavan keskustelun loppupuolelta (läh. 8.2.2018):

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/8746707/matala-humina-puutalossa

      Siinä jyminää kuvaillaan hyvin useiden eri ihmisten kertomana. Ongelma ei koske vain Suomea, vaan on maailmanlaajuinen. Syyt voivat olla ihan arkipäiväisiä tai niinkin eksoottisia kuin maapallon resonanssitaajuudet ja kännykkämastojen interferenssit.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2325
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1950
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      174
      1750
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1745
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe