Ei ole sattumaa, että TSI:n korjaus maksaa...

Tietovuoto

...7 000 €. Tai siis että VW ilmoittaa tällaisen hinnan. Hinnaksi kerrotaan 7 000 € siksi että asiakkaan maksettavaksi jää puolet tästä eli 3 500 € mikä on remontin todellinen hinta.

Tällä hinnoittelukikalla VW saa asiakkaan maksamaan koko remontin asiakkaan luullessa, että VW maksoi puolet.

63

2690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mikä hauskinta, vw uskovaiset uskovat senkin täysin ja sekös Premium autoilijoita naurattaa. vw on maailman suurin ja törkein huijari.

    • onkosmuita

      Olisiko osoittaa jotakin todistusaineistoa, sillä yrityksen syyttäminen törkeästä petoksesta ilman totuutta taustalla voi käräjillä jäädä kalliiksi.

      • slkjfsdkfjljfksdl

        Kyllä peli on nykyaikana lähes järjestään kaikkien yritysten toimesta niin kieroa tavallista palkansaajaa, kuluttajaa ja kansalaista vastaan että kun miettii tuollaisen kuluttajan kannalta mahdollisimman epäreilun ja kieron skenaarion niin todennäköisesti osuu oikeaan.
        Nykyaikana ei kannattaisi ostaa juuri mitään tai edes ryhtyä juuri mihinkään, kaikki on silkkaa kusetusta.
        Samassa juonessa on myös poliitikot koska peli näköjään saa jatkua ja poliitikot sekä yritykset keskenään sopivat piilossa julkisuudelta toisiaan hyödyttäviä diilejä tavallisten kansalaisten vahingoksi.
        Tämä ei ole edes mitään salaliittoteoriaa vaan näkeehän jokainen kellä on silmät päässä miten epäedulliseksi maailma on mennyt tavallisen kansalaisen kannalta!!!


      • onkosmuita
        slkjfsdkfjljfksdl kirjoitti:

        Kyllä peli on nykyaikana lähes järjestään kaikkien yritysten toimesta niin kieroa tavallista palkansaajaa, kuluttajaa ja kansalaista vastaan että kun miettii tuollaisen kuluttajan kannalta mahdollisimman epäreilun ja kieron skenaarion niin todennäköisesti osuu oikeaan.
        Nykyaikana ei kannattaisi ostaa juuri mitään tai edes ryhtyä juuri mihinkään, kaikki on silkkaa kusetusta.
        Samassa juonessa on myös poliitikot koska peli näköjään saa jatkua ja poliitikot sekä yritykset keskenään sopivat piilossa julkisuudelta toisiaan hyödyttäviä diilejä tavallisten kansalaisten vahingoksi.
        Tämä ei ole edes mitään salaliittoteoriaa vaan näkeehän jokainen kellä on silmät päässä miten epäedulliseksi maailma on mennyt tavallisen kansalaisen kannalta!!!

        Kiitos vastauksestasi, mutta se todistusaineisto tuosta vw tapauksesta? En odottanut koko maailmankaikkeuden tilanteen selvittämistä matti meikäläisen kannata.


      • Tietovuoto

        No miten ihmeessä männänrenkaiden vaihto voi maksaa 42 000 markkaa? Edes näin euroaikana?

        Ei ole sellaista ihmistä, joka voisi tälläisen summan perustella tulematta tuomituksi petoksen yrityksestä.


      • Tietovuoto kirjoitti:

        No miten ihmeessä männänrenkaiden vaihto voi maksaa 42 000 markkaa? Edes näin euroaikana?

        Ei ole sellaista ihmistä, joka voisi tälläisen summan perustella tulematta tuomituksi petoksen yrityksestä.

        Ei se maksakaan. Se maksaa jotain euroissa, ei markoissa.

        Työkustannus on ammattilaisella helposti 100 - 150 e/h. Lisäksi tulevat tarvikekustannukset. Siitä vaan laskemaan hintaa.


      • näsäviisastele.sinä.taas
        TheRat kirjoitti:

        Ei se maksakaan. Se maksaa jotain euroissa, ei markoissa.

        Työkustannus on ammattilaisella helposti 100 - 150 e/h. Lisäksi tulevat tarvikekustannukset. Siitä vaan laskemaan hintaa.

        Aivokirurgin korvaustako ammattikoulutuksen saaneen autoasentajan tulee mielestäsi saada?

        Kyllä, kiinteät kustannukset ovat kovin kalliit autoliikkeilläkin, mutta onko pakko olla? Miksi asiakkaan pitäisi maksaa kelvottomasti toteutetun autonsa korjauskustannuksissakin marmoripalatsi-tasoisen liikekiinteistön ylläpidosta?
        Varaosa- ja tarvikekustannukset miljoonia autoja valmistavalle konsernille on kilpailutettu erittäin tarkasti, joten kohtuullisella katteella asiakashinnatkaan eivät olisi kohtuuttomia. Mutta uskomattoman röyhkeästi kehdataan ottaa huippukatetta myös epäkurantin romun korjaamisesta käyttökuntoiseksi - joka työ itse asiassa monesti pitäisi tuotevastuun nojalla olla täysin ilmaista.

        VW on onnistunut jälkimarkkinoinnissaan toimimaan siten, etten missään tapauksessa ottaisi taloudellista riskiä ostamalla mitään VAG-tuotteita.


      • näsäviisastele.sinä.taas kirjoitti:

        Aivokirurgin korvaustako ammattikoulutuksen saaneen autoasentajan tulee mielestäsi saada?

        Kyllä, kiinteät kustannukset ovat kovin kalliit autoliikkeilläkin, mutta onko pakko olla? Miksi asiakkaan pitäisi maksaa kelvottomasti toteutetun autonsa korjauskustannuksissakin marmoripalatsi-tasoisen liikekiinteistön ylläpidosta?
        Varaosa- ja tarvikekustannukset miljoonia autoja valmistavalle konsernille on kilpailutettu erittäin tarkasti, joten kohtuullisella katteella asiakashinnatkaan eivät olisi kohtuuttomia. Mutta uskomattoman röyhkeästi kehdataan ottaa huippukatetta myös epäkurantin romun korjaamisesta käyttökuntoiseksi - joka työ itse asiassa monesti pitäisi tuotevastuun nojalla olla täysin ilmaista.

        VW on onnistunut jälkimarkkinoinnissaan toimimaan siten, etten missään tapauksessa ottaisi taloudellista riskiä ostamalla mitään VAG-tuotteita.

        > Aivokirurgin korvaustako ammattikoulutuksen saaneen
        > autoasentajan tulee mielestäsi saada?

        Ei. Autonasentaja voi saada aika peruspalkkaa, jotain 15-20 euroa tunnilta. Tuokustannus kattaa hieman muutakin.

        > Kyllä, kiinteät kustannukset ovat kovin kalliit autoliikkeilläkin, mutta onko pakko olla?

        Ei ole pakko olla. Mene johonkin autotallissa pyörivään yhden hengen yritykseen, niin voit päästä puolella tuosta kustannuksesta. Mutta kun tässä ei ollut kyse moisesta yrityksestä. Isoissa yrityksissä hinta tuppaa nousemaan, eikä se johdu (pelkästä) ahneudesta.

        Et sitten laskenut sitä kustannusta? Okei. Ei ole pakko. Mutta turha sitten huudella mitään kusetuksista.


      • laskelmasi.kai.valmiina
        TheRat kirjoitti:

        > Aivokirurgin korvaustako ammattikoulutuksen saaneen
        > autoasentajan tulee mielestäsi saada?

        Ei. Autonasentaja voi saada aika peruspalkkaa, jotain 15-20 euroa tunnilta. Tuokustannus kattaa hieman muutakin.

        > Kyllä, kiinteät kustannukset ovat kovin kalliit autoliikkeilläkin, mutta onko pakko olla?

        Ei ole pakko olla. Mene johonkin autotallissa pyörivään yhden hengen yritykseen, niin voit päästä puolella tuosta kustannuksesta. Mutta kun tässä ei ollut kyse moisesta yrityksestä. Isoissa yrityksissä hinta tuppaa nousemaan, eikä se johdu (pelkästä) ahneudesta.

        Et sitten laskenut sitä kustannusta? Okei. Ei ole pakko. Mutta turha sitten huudella mitään kusetuksista.

        No sinä kun näillä palstoilla kaiken muun ohella ne kustannusrakenteen yksityiskohdatkin tunnut jo ihan kaikkien alojen osalta parhaiten tietävän, niin varmaankin mielelläsi valistat meitä muitakin tuon ao. moottoriremontin kustannusten muodostumisperusteista, ihan vaikka vain ranskalaisin viivoin eriteltynä?

        Voimme sitten valaistuneina näistä laskelmista tyytyväisinä todeta kuinka reilusti VAG-tuotteiden jälkimarkkinointi meillä Suomessa hoitaakaan asiakkaidensa kuluttajasuojan mukaiset velvoitteet.
        Itselläni kun ei näistä ole kokemusta, niin etukäteen kiitollisena jään odottamaan.


      • Nomursey
        slkjfsdkfjljfksdl kirjoitti:

        Kyllä peli on nykyaikana lähes järjestään kaikkien yritysten toimesta niin kieroa tavallista palkansaajaa, kuluttajaa ja kansalaista vastaan että kun miettii tuollaisen kuluttajan kannalta mahdollisimman epäreilun ja kieron skenaarion niin todennäköisesti osuu oikeaan.
        Nykyaikana ei kannattaisi ostaa juuri mitään tai edes ryhtyä juuri mihinkään, kaikki on silkkaa kusetusta.
        Samassa juonessa on myös poliitikot koska peli näköjään saa jatkua ja poliitikot sekä yritykset keskenään sopivat piilossa julkisuudelta toisiaan hyödyttäviä diilejä tavallisten kansalaisten vahingoksi.
        Tämä ei ole edes mitään salaliittoteoriaa vaan näkeehän jokainen kellä on silmät päässä miten epäedulliseksi maailma on mennyt tavallisen kansalaisen kannalta!!!

        Ai,ai, niin samanlaiseen tulokseen minäkin olen tullut. Joka saatanan välissä yritetään kusettaa. Välistävetäjien armeijakunta vyöryttää, ja pakoon et pääse. Markan muuttaminen euroon oli lähihistorian suurin kusetus. Kuusinkertastiin hinnat lyhyellä aikavälillä, mutta palkat ja eläkkeet pysyivät ennallaan eikä sekään vielä riitä. On käyty työttömien kimppuun ennen näkömättömällä tavalla, ajetaan toimivaa terveydenhuollon sektoria alas, nöyryytetään vähempäosaisia joka instanssissa. Suomi(kin) on muuttumassa tosi kylmäksi ja epäinhimilliseksi maaksi, eikä pelkästään ilmastonsa puolesta. Tulevaisuus ei näytä hyvältä ainakaan tavallisen kansalaisen näkökulmasta katsoen.


      • ikävä.kehitys
        Nomursey kirjoitti:

        Ai,ai, niin samanlaiseen tulokseen minäkin olen tullut. Joka saatanan välissä yritetään kusettaa. Välistävetäjien armeijakunta vyöryttää, ja pakoon et pääse. Markan muuttaminen euroon oli lähihistorian suurin kusetus. Kuusinkertastiin hinnat lyhyellä aikavälillä, mutta palkat ja eläkkeet pysyivät ennallaan eikä sekään vielä riitä. On käyty työttömien kimppuun ennen näkömättömällä tavalla, ajetaan toimivaa terveydenhuollon sektoria alas, nöyryytetään vähempäosaisia joka instanssissa. Suomi(kin) on muuttumassa tosi kylmäksi ja epäinhimilliseksi maaksi, eikä pelkästään ilmastonsa puolesta. Tulevaisuus ei näytä hyvältä ainakaan tavallisen kansalaisen näkökulmasta katsoen.

        Olemme vääjäämättömästi menossa kohti yhä heikompaa yhteiskuntaa. Luin jo 15 vuotta sitten HS-kuukausiliitteestä maailman johtavien talousasiantuntijoiden tulevaisuusarvion.
        Heidän mukaansa tulee olemaan kolme yhteiskuntaluokkaa eli 1/3 hyvin pärjäävät, joiden tulotaso on hyvä. Seuraava 1/3 on vajaatyöllistettyjä tai matalapalkkaisia tai pätkätyöläisiä, jotka sinnittelevät joten kuten ja se viimeinen 1/3 elää sosiaalitukien varassa .
        Mitä pitemmälle aika arviohetkestä kuluu, niin näen että nuo silloiset arvioitsijat ovat yhä enenevässä määrin oikeassa. Se mystinen "hyvinvointivaltio" käsitteenäkin siis luhistuu hitaasti mutta vääjäämättömästi ja jokaiseen maahan muodostuu myös se parialuokka.
        Tämän kehityksen tunnustaminen ei ole pessimismiä vaan realiteettien tunnustamista.


    • tsiVWöljyskodaaudi

      Huhu kertoo jotta Usassa on moottorit mennyt suoraan vaihtoon ja VW laskuun.
      pitääkö paikkansa?

    • Laki_Luke

      USAssa Volkswagen korjaa kaikki TSI-moottorit veloituksetta, koska siellä oikeasti on kuluttajilla suoja. Se on kuitenkin sen verran kallis operaatio, että Volkswagen joutui lopettamaan moottoriurheilutouhunsa eikä voi korjata moottoreita ilmaiseksi Euroopassa. Varsinkin suomalaiset ovat tunnettuja nöyryydestään maksaa mitä pyydetään.

      Toinen vaihtoehto olisi ollut se, että VW olisi mennyt nurin.

      • MikäSuaVaivaaKyykkis

        Kenen vika on huonompi kuluttajan suoja, vissiin VW:n, ainakin Röllin mielestä.


    • sdkfdjdjflkds

      En maksaisi tuota 3500 euroa vaan pistäisin auton moottoriviallisena myyntiin ja ostaisin tilalle vaikka tonnin tojotan. Varmaan varmempi peli sekin...

      • kallistaon

        Tuolla 3500€ tekee moottoriremontin ja jää vielä rahaakin, lisäksi saa koneen joka ei syö öljyä


      • olenrobotti
        kallistaon kirjoitti:

        Tuolla 3500€ tekee moottoriremontin ja jää vielä rahaakin, lisäksi saa koneen joka ei syö öljyä

        Tuota noin ,,kannattaako paskaa korjata, kun ei se siitä miksikään muutu, korjauksen jälkeekin se on vielä TSI. Nokalle pitäisi laittaa ihan eri moottori käytännösssä mikä tahansa on parempi kuin TSI ( poikkeuksena Fordin Ecoboost moottori, joka tulee hyvänä kakkosena TSI:n jälkeen maailman paskimpana moottorina)


      • vaihda.merkkiä
        kallistaon kirjoitti:

        Tuolla 3500€ tekee moottoriremontin ja jää vielä rahaakin, lisäksi saa koneen joka ei syö öljyä

        Tuolla rahalla saa jo ihan toimivan muun merkkisen auton TSI-ongelman sijaan !


    • enmaksaisi

      Tuohan on se hinta minkä uusi moottori töineen maksaa

      • Kallista_on

        Männänrenkaat moottorin hinnalla? Voi tätä Volkswagenin Suomi-hinnoittelua!!

        Aika huono hinta-laatusuhde, jos 42 000 markan moottori alkaa syömään öljyä litrakaupalla per 1 000 km. Paljonko sitten Volkswagenilla maksaisi moottori joka kestää niin kuin kilpailijoilla?


      • öljylinko.bensasyöppö

        Polttoainettakin kuluu todellisuudessa paljon enemmän kuin tehdas lupailee.
        Kultainen ohjauspyörä-kilpailussa mitattiin myös kulutuksia, missä Audi veti pohjat:
        Siis 2,0 TFSI kulutti 9,8 vaikka tehdas lupaili 6,8 l/100 km. Jopa 3 litraa enemmän !!!!
        Törkeää asiakkaiden huijausta. Useat muut autot selvisivät paljon vähemmällä.


      • eineilmallakulje
        öljylinko.bensasyöppö kirjoitti:

        Polttoainettakin kuluu todellisuudessa paljon enemmän kuin tehdas lupailee.
        Kultainen ohjauspyörä-kilpailussa mitattiin myös kulutuksia, missä Audi veti pohjat:
        Siis 2,0 TFSI kulutti 9,8 vaikka tehdas lupaili 6,8 l/100 km. Jopa 3 litraa enemmän !!!!
        Törkeää asiakkaiden huijausta. Useat muut autot selvisivät paljon vähemmällä.

        Sehän on itsestään selvää, että 2.0litran kone vie sitä ainetta, jos siitä tehoja otetaan lähemmäksi 200hp huom. en tiedä paljonko tuollaisesta audin koneesta tehoja otetaan, kun ei volkkarin vehkeet oikein ole edes vaihtoehto ja vain oletan nuo tehot pyörivän tuolla nurkilla


      • rohmu.audi

        Kyse on siis tehtaan kaunistelusta eli valehtelusta ilmoitetussa kulutuksessa.
        Miksi muilla automerkeillä ja niiden malleilla ei ole näin valtavia eroja tehtaan ilmoituksen ja TODELLISEN kulutuksen välillä ?? Vertailussa oli lukuisia automerkkejä ja malleja.


      • alles.aus
        rohmu.audi kirjoitti:

        Kyse on siis tehtaan kaunistelusta eli valehtelusta ilmoitetussa kulutuksessa.
        Miksi muilla automerkeillä ja niiden malleilla ei ole näin valtavia eroja tehtaan ilmoituksen ja TODELLISEN kulutuksen välillä ?? Vertailussa oli lukuisia automerkkejä ja malleja.

        Koska saksassa Wolfsburgin tehtaalla on valehtelu ja röyhkeys huipussaan.


    • Männänrenkaat
    • Rahaa_ja_öljyä_palaa

      Tekniikan Maailman mukaan Volkswagen veloittaa 1 800 mk (300€) öljynvaihdosta, jos asiakas haluaa mitata öljynkulutuksen.

      Eli 1 800 markan öljynvaihto ja sitten 1 000 km ajoa ja sitten mitataan öljyn määrä. Siinä on kilometritaksa kohdillaan jo öljyn osalta.

      Vasta tuon jälkeen voi vaatia asiakkaalle 20 000 markkaa maksavaa remonttia.

      • halvallakin.pääsee

        Tojoon öljynvaihtotyö, suodatin ja öljyt (TB Gold S) maksoi 32 €. Castrol-öljyillä n. 55 €. Hammashihnan vaihto töineen 100 tkm:n välein maksaa n. 350 €. Jos maksaa enemmän, niin loppu menee marmoritiskin kiilloitusaineisiin ja jälkimarkkinointijohtajien palkkoihin.


      • Eläkeläinen90v
        halvallakin.pääsee kirjoitti:

        Tojoon öljynvaihtotyö, suodatin ja öljyt (TB Gold S) maksoi 32 €. Castrol-öljyillä n. 55 €. Hammashihnan vaihto töineen 100 tkm:n välein maksaa n. 350 €. Jos maksaa enemmän, niin loppu menee marmoritiskin kiilloitusaineisiin ja jälkimarkkinointijohtajien palkkoihin.

        No paljonko se on markkoina?


    • valitusvirastosta

      kaikki vaan ilmoitus ja valitus kuluttajavirastoon-vaan siellä on vissiin suojerahaa kun ei näytä asiat toimivan VW suhteen?

    • SuurMuffinssi

      Ei tuo nyt ole kalliskaan. Suurmoskeijan rakennuslupakysely maksaa 400 000 euroa, vaikka se on pienempi homma kuin koneremontti.

      • knihti.tietää

        Kannattaisi pyytää avustusta vaikka murjaanien kuninkaalta, jos se heltyisi.
        "Vaikka olen minä musta, olen minä naisille kaivattu........


    • uusi_poloilija

      "Hinnaksi kerrotaan 7 000 € siksi että asiakkaan maksettavaksi jää puolet tästä eli 3 500 € mikä on remontin todellinen hinta."

      Jos nämä hinnat perustuvat Tekniikan Maailman lokakuiseen artikkeliin, ne eivät ole saman remontin hintoja. Tammer-Dieselin 3.500 euron remontti oli erilainen kuin maahantuojan 7.000 e:n korjaus.

      • jag.undrar

        Maksaako siis maahantuojan valohoito 3500 € eli 21.000 mk ?


      • uusi_poloilija
        jag.undrar kirjoitti:

        Maksaako siis maahantuojan valohoito 3500 € eli 21.000 mk ?

        En tunne tällaista korjausta.


      • valo.hoitoa
        uusi_poloilija kirjoitti:

        En tunne tällaista korjausta.

        Ei se olekaan korjaus vaan maahantuojan ominaisuus.


      • uusi_poloilija
        valo.hoitoa kirjoitti:

        Ei se olekaan korjaus vaan maahantuojan ominaisuus.

        Minä puhuin tässä moottoriremontista, en tiedä mistä sinä ja nimimerkki jag.undrar puhutte. Jos haluatte tietää mitä eroa oli Tammer-Dieselin ja maahantuojan korjausten välillä, tieto löytyy TM:n numerosta 19/2017. Mikäli ei ole ollut itsellä eikä kaverilla varaa tilata, tuo lokakuinen lehti löytynee jo kirjastosta.
        Kyse oli Audin TFSI-moottorista, josta keskusteleminen sopii parhaiten Audi-palstalle.


      • äläostaVWtuotetta
        uusi_poloilija kirjoitti:

        Minä puhuin tässä moottoriremontista, en tiedä mistä sinä ja nimimerkki jag.undrar puhutte. Jos haluatte tietää mitä eroa oli Tammer-Dieselin ja maahantuojan korjausten välillä, tieto löytyy TM:n numerosta 19/2017. Mikäli ei ole ollut itsellä eikä kaverilla varaa tilata, tuo lokakuinen lehti löytynee jo kirjastosta.
        Kyse oli Audin TFSI-moottorista, josta keskusteleminen sopii parhaiten Audi-palstalle.

        EA888 moottori on audeissa,seatissa,skodassa ja EMO volkkarissa. 1.8 ja 2,0 on vain eri iskunpituus.
        Eli keskustelua voidaan käydä näiden merkkien palstoilla.
        skodan remontti merkkiliikkeessä maksaa 8000e-kai audissa sama remppa on 16000e? eikös se audi ollu premium?


      • uusi_poloilija
        äläostaVWtuotetta kirjoitti:

        EA888 moottori on audeissa,seatissa,skodassa ja EMO volkkarissa. 1.8 ja 2,0 on vain eri iskunpituus.
        Eli keskustelua voidaan käydä näiden merkkien palstoilla.
        skodan remontti merkkiliikkeessä maksaa 8000e-kai audissa sama remppa on 16000e? eikös se audi ollu premium?

        Keskustelua voidaan toki käydä muutaman muunkin VW-konsernin merkin palstoilla. TM:n mukaan moottori on kuitenkin Audin suunnittelema, minkä vuoksi huomautin ko. merkin palstan olevan myös osuvin paikka siitä keskustelemiseen.


      • hyvä.lehti
        uusi_poloilija kirjoitti:

        Minä puhuin tässä moottoriremontista, en tiedä mistä sinä ja nimimerkki jag.undrar puhutte. Jos haluatte tietää mitä eroa oli Tammer-Dieselin ja maahantuojan korjausten välillä, tieto löytyy TM:n numerosta 19/2017. Mikäli ei ole ollut itsellä eikä kaverilla varaa tilata, tuo lokakuinen lehti löytynee jo kirjastosta.
        Kyse oli Audin TFSI-moottorista, josta keskusteleminen sopii parhaiten Audi-palstalle.

        Miksi tilaisin Vagniikan maailman, kun jo tulee Moottori-lehti, mikä on selkeästi autoilijan ja isänmaan asialla.


    • ÄläOsta

      Kyselin tutulta vinkkejä käytetyn auton ostoon. Tää heppu työskentelee korjaamolla joka korjaa kaiken merkkisiä autoja.
      Sanoi että paras vinkki on välttää kaikkia käytettyjä autoja joita VAG konsernin on valmistanut.
      Sellaisen voi ostaa uutena pitkällä takuulla tai ottaa työsuhde autona mutta käytettynä ei kannata sellaiseen sijoittaa 2000 euroa enempää. Korjaustyöt voi maksaa 3 kertaa auton hinnan.

      • tyypinvikaskoda

        Kiahyny on kuulemma se vähävikaisin auto kun korjaajilta kysyy-käytettynäkin


      • hyvä.masa
        tyypinvikaskoda kirjoitti:

        Kiahyny on kuulemma se vähävikaisin auto kun korjaajilta kysyy-käytettynäkin

        Samaa kertoo AB-lehden vuosittainen laatututkimus. Volkkarit on aivan pohjasakkaa, vaikka lehdet pullistelee koko sivun mainoksia ja uusien autojen ylistyksiä.
        Viisas pysyttelee visusti kauko-idän autoissa, niin ei tarvitse alvariinsa olla vaihtamassa.


      • Voitelutiimi
        hyvä.masa kirjoitti:

        Samaa kertoo AB-lehden vuosittainen laatututkimus. Volkkarit on aivan pohjasakkaa, vaikka lehdet pullistelee koko sivun mainoksia ja uusien autojen ylistyksiä.
        Viisas pysyttelee visusti kauko-idän autoissa, niin ei tarvitse alvariinsa olla vaihtamassa.

        Ei niissä ainakaan ole sellaisia päästöhuijauksia ja niiden epäonnistuneita korjausyrityksiä kuin Vw-konsernilaatuisissa autoissa. Mikä siinä on kun konsernilla ei suksi luista.


    • tsidsg

      Maailman kovimmat auto huijarit, SAKSALAISET!!!!!

    • takaisinostoVWskoda
      • tehdasviataudiVW

        Esimerkkivaikutus on tehokas ja vertaistuki kohillaan
        ei muuta kun mainosautoja samaan tapaan esille


    • separator

      Onko kyseessä niin hiekko moottori, että jos huolto vähänkään myöhästyy tai se tehdään muualla kuin maahantuojan ylihinnoitetussa korjaamossa, niin kone alkaa heti syömään öljyä runsaasti.
      Vai onko kyseinen kone kasattu ala-arvoisista B-osista kun kestoikä on aivan mitätön.

      • saasteoikeusVWaudi

        vai harkittu hehkulamppuhuijaus VW tyyliin

        jälkimarkkinat tuo katteen


      • joulurunoVWöljytdsg

        LUE TEKNIIKANMAAILMA 19/2017
        PERIMMÄINEN SYY ON SUUNNITTELUVIRHE JA UUSIAKIN ON OLLUT KONEISTAMOILLA KORJAUTETTAVANA JA MYÖS VANHAT 1.4 JA 2,0 MOOTTORIT IHAN SAMA HOMMA


      • oil.separator

        Voitelu ei toimi suunnitteluvirheen vuoksi ja nokkaketjut venyy ja männänrenkaat on ostettu liian halvalta toimittajalta, minkä laatu on vähintäänkin arveluttavaa.


      • jatkuva.öljynvaihto

        Hämmästyttävä lausunto VW:ltä, että sallittu öljynkulutus olisi vielä alle 0,5 l/1000 km. Takavuosina pidettiin rajana 0,5 l / 10.000, siis 10.000 . Nyt on menty huijauksen tielle.
        Auton moottori voidaan valmistaa myös ongelmattomaksi, kuten esim Toyotan 5S-FE, kone mihin se ensimmäinen öljynlisäys tapahtui vasta reilusti yli 300 tkm ajettuna . Toki öljyn pinta laski jo aikaisemmin muutaman millin, mutta ei se vielä aiheuttanut lisäämistarvetta, sillä vaihteluraja tikussa on 21 mm eli litroissa 0,7 l. Kelvolliset öljyrenkaat siis käytössä samoin kun ne venttiilin varren kumit. Käyttääkö VW turkkilaisia osia, kun saa halvalla.


      • uusi_poloilija
        jatkuva.öljynvaihto kirjoitti:

        Hämmästyttävä lausunto VW:ltä, että sallittu öljynkulutus olisi vielä alle 0,5 l/1000 km. Takavuosina pidettiin rajana 0,5 l / 10.000, siis 10.000 . Nyt on menty huijauksen tielle.
        Auton moottori voidaan valmistaa myös ongelmattomaksi, kuten esim Toyotan 5S-FE, kone mihin se ensimmäinen öljynlisäys tapahtui vasta reilusti yli 300 tkm ajettuna . Toki öljyn pinta laski jo aikaisemmin muutaman millin, mutta ei se vielä aiheuttanut lisäämistarvetta, sillä vaihteluraja tikussa on 21 mm eli litroissa 0,7 l. Kelvolliset öljyrenkaat siis käytössä samoin kun ne venttiilin varren kumit. Käyttääkö VW turkkilaisia osia, kun saa halvalla.

        "Hämmästyttävä lausunto VW:ltä, että sallittu öljynkulutus olisi vielä alle 0,5 l/1000 km. Takavuosina pidettiin rajana 0,5 l / 10.000, siis 10.000 ."

        Ei pidetty. Aiemman vm. 2003 Volkswagen Golfini käyttöohjekirjassa mainittiin sallitun öljynkulutuksen rajaksi 1 litra/1.000 km.


      • tärpätti.ruisku
        uusi_poloilija kirjoitti:

        "Hämmästyttävä lausunto VW:ltä, että sallittu öljynkulutus olisi vielä alle 0,5 l/1000 km. Takavuosina pidettiin rajana 0,5 l / 10.000, siis 10.000 ."

        Ei pidetty. Aiemman vm. 2003 Volkswagen Golfini käyttöohjekirjassa mainittiin sallitun öljynkulutuksen rajaksi 1 litra/1.000 km.

        Eihän 2T Warrekaan kuluttanut noin paljon öljyä/ 1000 km.
        Kunnollisiin automerkkeihin ei tarvitse lisäillä öljyä.


      • uusi_poloilija
        tärpätti.ruisku kirjoitti:

        Eihän 2T Warrekaan kuluttanut noin paljon öljyä/ 1000 km.
        Kunnollisiin automerkkeihin ei tarvitse lisäillä öljyä.

        Ei niihin merkkeihin öljyä lisäillä, vaan joihinkin moottoreihin. Käyttämäni Volkswagen Polo 1,2 51 kW:t (2 kpl) ja nykyinen Polo 1,0 55 kW eivät ole vaatineet yhtään öljynlisäystä, pelkkiä öljynvaihtoja vain noin 30 tkm:n välein.


    • ikuinen_viha

      Lapinpolttajat eivät ole ennenkään osanneet moottoreita tehdä.

      • holotna.bravda

        Ongelmia oli vuonna 1969 VW 411 E:n kanssa ja sekin oli talvella varsin kylmä.


      • takaisinostoVWskoda

        Nyt kyllä taitaa Kiina kaataa koko konsernin jos tekee saman kuin USA

        TAKAISINOSTOT


      • shanghai-lily
        takaisinostoVWskoda kirjoitti:

        Nyt kyllä taitaa Kiina kaataa koko konsernin jos tekee saman kuin USA

        TAKAISINOSTOT

        Ainakin miljoona kiinalaista on tyytymättömiä VW-laatuun.
        Great Wall on varmaan se luotettavampi automerkki.


    • hahahhahha

      Tämän lisäksi laskutetaan öljynvaihtohuolto samalla 350 tuohon...

      • jäteöljyä

        Eurol-öljy välttäisi VW öljylinkoon, jos siellä koneessa ei mikään öljy pysy kauaa.


    • öljyrahaaVWaudiskoda
      • raakaa.rahastusta

        Volkkarilla asiakas on AINA se MAKSAJA. Ei maahantuoja tai liike vastaa mistään.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe