Itäväylä on ollut nyt reilu vuoden verran kokonaisuuessaan valmis. Liikennemäärien vähyys silti ihmetyttää.
Jos katsoo tuota Nurmon pään arkivuorokausiliikennettä niin Kt67:lla Hyllykallio-Nurmo välillä on liikennettä 15 976 ajoneuvoa per vrk. Kun taas Itäväylä tuossa päässä 2 828 per vrk. Vertailun vuoksi Keski-Nurmontiellä liikennettä on 2 763 per vrk, eli käytännössä sama määrä mitä Itäväylällä. Huomaahan tuon jokainen Lapuan suunnasta tuleva, että jono ajaa kohti Seinäjokea kuten aina ennenkin, ja vain harva kääntyy Itäväylälle.
Rengon päässä tilanne on hieman tasaisempi. Siellä Itäväylällä on liikennettä hieman Nurmon päätä enemmän, 3 225 per vrk. Silti Hamarintielle suuntaa enemmistö, 6 825 per vrk.
Varmaan Itäväylällä on oma tarpeensa, mutta aika vaatimattomia on liikennemäärät, tien massiivisiin rakennelmiin ja tasoon nähden yleensä. Rekathan sitä varmasti käyttää, mutta olisiko ohituskaistoille ollut enemmän tarvetta Lapuan ja Jalasjärven suunnilla kuitenkin, siellähän sitä liikennettä on jonoksi asti. Itäväylällä on niin harvakseltaan liikennettä, ettei ohitustarvetta juurikaan sillä osuudella tule. Meinaan että eikö olisi riittänyt aivan tavallinen kaksikaistainen rekkatie, tuon Itäväylän tilalle.
Itäväylän liikennemäärät
21
417
Vastaukset
- makihakula
Erittäin asiallinen huomio.Pitkät suorat eikä vastaantulijoita.Kyllä nää valittajat harvinaisen oikias olivat joskaan sitä ei kukaan tunnusta
- Urpotx2
Ootta te urpoja !!! Saunan taa teidät.
- Urpot3
Paas lämmittäen oikeen joulusauna niin tullahan.
Ootteko laskenu kaikke ne rekat ja yhdistelmät, jokka ei ajaneet Törnävän tai Huhtalan läpi?
- tieherratsjoelle
Ajan jokapäivä kärjen rampilta nurmon maailmanpyörään niin kyllä sirllä liikennettä on vrsinkin ruuhka aikoina.Perjantai klo 14-17 on ehkä eniten.Arvioisin että hyvin samanlaiset liikennemäärät kuin vaasan moottoritiellä.Ongelmatiehän onkin tuo ilmajoki-sjoki-lapua väli 67
Tämän tirn liikennemääriä vähätellään vaasan tieherrojen toimistoissa.Finne igen,- Hosujatko
No maailmanpyörässä on liikennettä koska siitä kautta mennään myös Nurmon ja Keski-Nurmon suuntaan, Itäväylän lisäksi. Vaasan moottoritiellä liikennemäärät on Laihian päässä reilu 10 000 ja Vaasaan päin mentäessä liikenne lisääntyy yli 20 000. Joten siinä mielessä Itäväylän about 3000 ajoneuvoa, ei voi verrata Vaasan moottoritiehen. Eikä näitä kannata itse arvioida, eikä vaimolta kysyä, liikennevirastolla kun on tarkat lukemat olemassa.
- Vaasalainenvale
Seinäjoella ja nurmossa 67 lla on liikennemäärä noin 19 000
Vaasan moottoritiellä se on vain noin 13 000
Itäisen ohikulkutien luvut ovat hatusta vedettyjä, koska siellä ei vielä ole kunnon laskureita.Tuossa nähdään se tiepiirin elykeskuksen Vaasakeskeisyys ja kielipolitiikka.Ei juntit mitään teitä tarvi.Naurattaa toi Sjoki Jalasjärvitien ristey kolmostiellä.Laihialle jumalattomat rampit vaasalaisten takia.Voittaahan siinä kokonaisen puoliminuuttia.- Tottolokohon
Wasa är en METROPOL.
- poromiehet
Sivuraiteelle syrjäytyneet svedupetterit täällä Etelä-pohjanmaan saitilla valittaa.Väärä saitti väärä saitti.Vaasa ja Uumaja on poronhoitoaluetta.Det äär et sant!!
- VirallinenLiikenteenLask
Terveisiä täältä Pojanluomalta!! Liikennemäärät ovat tällä hetkellä kovin vähäisiä, täälä ei tarvittais tietä ollenkaa! Turhaa työtä tekivät, olis nurmoolaasekki paremmin osaannu. Mä voin raportoira täältä joka ehtoo tarkan määrän ku sais jostaki sellaasen laskimen jolla voi napsutella kappalemäärän tarkemmin. Mutta eherottomasti oon luonnontilahan palauttamisen kannalla. Häriät autojen tilalle!!!
- Melusaastesairastuttaa
Nyt pitäisi kaikki Seinäjoen kaupungin läpi ajava raskas liikenne kieltää, kun muuta kautta on mahdollisuus ajaa. Painorajoitus niin kuin on monessa eteläsuomalaisessa kaupungissa. Täysperävaunullisilla rekoilla ei mitään asiaa Seinäjoen taajamaan enää.
- olisivatkysrekmiehilt
PPTH Rautaruukin rekka tuli juuri tunti sitten ohikulkutietä roveksesta päin.Aikomus oli kääntyä Pjoelle kiertoliittymästä mutta ei sopinut koska liian ahdas.Joutui siinä pakittelemaan takasinpäin ja takana oleva autoletka samoin.Lähti kohti Rengonharjua Jalasjärvelle päin.Näin on Vaasan vatipääinsinöörit tien suunnitellu.Täys susihan toi on.Järjetöntä kun kaksikaistainen tie vaihtuu yhtäkkiä yksikaistaiseksi.Kieroliittymät aivan liian ahtaat.Rengonharjun sekamelskarampit.kiertoliittymät täyttää kuraaa.Nurmon maailmanpyörä toimii ja rampit rekkaväylälle ja Routakalliolle.Muut täyttä skeidaa.
- Tiedossa
Huhtalantien rekkaliikenne on vähentynyt 90 %
- TinttaKurkoot
Näin pitikin käydä. Joillekki ei vaan oo mikää koskaa hyvä.
- Eastway
Onko kenellekään tullut mieleen, että Itäväylän tarjoama helppo yhteys sekä pohjoiseen, että etelään mahdollistaa Roveksen alueen kehittymisen. Mihin esim. Inexin ja Postin terminaalit tai Finnpower olisi rakennettu, jos Itäväylää ei olisi? Itäväylä muodostaa myös luontevan kulkureitin ja rajan kaupungin itäosien asuinalueiden kehittämiseksi.
Toinen suuri asia on tuo muutaman keskustelijan mainitsema vaarallisen rekkaliikenteen loppuminen kaupungilta.- Helppooajaa
Itväylää pitkin 10 minuutissa Seinäjoen ohi.Törnävän ja Vapaudentien kautta
kesti sen 20 minuuttia - äläkääeksykö
Helppooajaa kirjoitti:
Itväylää pitkin 10 minuutissa Seinäjoen ohi.Törnävän ja Vapaudentien kautta
kesti sen 20 minuuttiaMutta tartteeko siihen neljää kaistaa??? Sehän tässä on asian ydin. Kuitenkin liikennemäärä niin pieni. Eikö kaksi kaistaa olisi riittänyt ihan hyvin?
- renes7
Miksi ohituskaistat on Itäväylällä, missä vähiten henkilöautoliikennettä? Kuitenkin ne samat rekat ajaa Jalasjärven suuntaan henkilöautojen seassa, ilman ohituskaistoja. Eikö olisi ohituskaistat kannattanu rakentaa ennemmin Renko-Jalasjärvi välille, jossa niitä henkilöautojakin on, sekä ohittamisia. Itäväylä on toki tarpeellinen rekkatie, mutta ohituskaistat on aivan vääräs paikas, kun ne on itäväylällä.
- MeVennamolaasetPisteFi
Häriät takaasi!!! Autot paalattavaksi!! Kusipäillekki pimperoa!!!
- IhmeSuunnittelijat
Lopussa suunnittelu teki ison säästön väärässä paikkaa,
kun poisti monta ramppia ja ryhmityskaistaa Itsiksen risteyksissä.
Nyt on monta kaistan ylitystä ja kolarin vaaraa.
Lisäksi Rengonharjun umpisolmut ovat älyttömiä.
- Hurrikusetus
Jäljet johtaa sylttytehtaalle rantahurrien kaupuninkiin ´Vaasaan.Siellähän ne tiepiirin ns,insinöörit majailevat.Jätte Bra
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912