Aira Samulin kertoi, että nuoruudessa hämellä oli

Häikäilemättömän_pahaa

elämänpiirissään uskovainen, joka oli paha,

Itselläni on samanlainen kokemus naimisiinmenoni jälkeen, vaikka oma puolisoni oli kiltti ja hyvä.
Esikoispoikani joutui sellaisen uhriksi jo omissa ristiäisissään kummisetänsä ilkeyden takia. Mies itse tyrkyttäytyi sylikummoksi, hän kuului "viidesläisiin".
Se on unohtumatonta.

Mutta muitakin tapauksia on, samanlaisia.
. . . . . .
"Omaisuutensa menettänyt vanhus uskoi lainaavansa rahaa ”Herran työhön” - näin kirkkohuijarin uhri kertoi poliisille
Sunnuntai 17.12.2017 klo 09.06
- En usko vieläkään, että minua on huijattu, koko omaisuutensa huijausvyyhdissä menettänyt 80-vuotias vanhus selitti poliisikuulustelussa. Hän uskoi, että kyseessä on Herran työ.

Käräjäoikeus tuomitsi maanantaina Veikko Armas Gröhnin, 72, kolmeksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen seitsemästä törkeästä petoksesta.
Käräjäoikeus tuomitsi maanantaina Veikko Armas Gröhnin, 72, kolmeksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen seitsemästä törkeästä petoksesta. (JARNO JUUTI)
Lue koko haastattelu IL Plus -palvelusta.

Iäkkään vanhuksen joutuminen häikäilemättömän huijausvyyhdin uhriksi paljastui yllättäen keväällä 2014.

- Näin äitini ja Veikko Gröhnin S-marketin Otto-automaatilla. He olivat päät vastakkain, ja vaistoni sanoi, että tässä ei ole kaikki niin kuin pitäisi, tytär kertoi myöhemmin poliisille.

Vielä tuossa vaiheessa hän ei kuitenkaan voinut aavistaa, kuinka järjestelmällisen rikoksen uhriksi hänen äitinsä, taloudestaan hyvin tarkka vanhus, oli jo joutunut.

"Herra palkitsee"

Äiti oli pari viikkoa aiemmin soittanut tyttärelleen ja pyytänyt tätä nostamaan kaikki rahat, jotka vain voisi nostaa. Äiti selitti, että kyseessä oli hätätapaus.

Äidin mukaan joku henkilö oli tullut käymään Suomessa, ja tällä henkilöllä olivat kaikki rahat kiinni ulkomailla pankissa. Äiti halusi auttaa kyseistä henkilöä selviämään hetken aikaa ja vakuutti, että rahat maksettaisiin takaisin. Mitään nimiä äiti ei suostunut kertomaan. Tytär antoi hänelle vajaat tuhat euroa.

Samoihin aikoihin äiti pyysi pojaltaan lainaksi 200 euroa.

- Herra palkitsee! Et tiedä, kuinka suuresti autat tässä asiassa! vanhus kiitti poikaansa."

. . . . . .

7

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihminen joka arvostelee muita ja kuvittelee itse pääsevänsä taivaaseen muita haukkumalla ei ole missään mittarissa 'hyvä'.

• reppuriika

Meistä jokainen on persoonallisuus ja luonne ei välttämättä muutu uskoontulon myötä tai sitä kasvua tahtoo hitaasti. Onhan niin että moni on hyvin rikkinäisestä kasvuympäristöstä ja on siksi katkeroitunut ja kantaa sisimmässään patoutunutta negatiivisuutta. Minä olisin varmasti ihan kauhean itsekäs ja paha ihminen jos ei Jeesus olisi saanut pelastaa. En ole silti vieläkään enkeli. Onneksi Jumalan armo ja rakkaus riittää pelastamaan hankalammankin syntisen jos hän tekee parannuksen vilpistään. Vaikea ulkopuolisena ottaa kantaa toisen asiaan ja kun ei tiedä mistä on kysymys.

• Mistä se jumalan armo ja rakkaus pelastaa? Kärventymästä ikuisessa tulessako?
        En ole itsekäs enkä paha vaikka kammoksun kiihkouskovaisia.
        Tämä ei ole sinulle reppuriikka mitenkään henk.kohtaista, olet varmaan ihan ok. uskovainen. Mutta karmeita tyyppejä olen itse tavannut.

• VIHAPUHE-

Pahinta vihapuhetta
      on natsiksi haukkuminen tai leiman lyöminen, ajattele, mitä natsit tekivät!

Minä olen ainoastaan työperäisen maahanmuuton kannattaja,
      mutta ikinä en ole natsi, en myöskään ÄÄRI-mikään.

Olen rauhallinen ikänsä työtä maansa ja kansansa hyväksi tehnyt ihminen,
      joka en ikinä suostuisi pakotettunakaan tappamaan ihmistä, en myöskään silpomaan.

Rasistiksi ja natsiksi haukkuminen tai leimaaminen on PAHINTA VIHAPUHETTA.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Se pitää kriminalisoida ja sanktiot on määrättävä.

. . .

• Ent-siirtomaiden-ihmiset

ovat alkaneet tulla nyt Eurooppaan.

• parempi_ihminen

Vanhimmat-huoneessa on esiintynyt eräs vanha nainen, joka täyttää
      pahan ihmisen tuntomerkit.
      Nyt tuo nainen on liki 80-vuotias, mutta vielä jaksaa käydä huoneessa
      eri nikeillä solvaamassa muita sättääjiä.
      Tuo vanha nainen kertoo käyvänsä joka sunnuntai kirkossa rukoilemassa
      syntejään anteeksi. Samaan syssyyn hän kertoo rukoilevansa myös
      toisten sättärien synnit anteeksi.
      Hän on haukkunut toisia rasisteiksi, fasisteiksi ja natseiksi. Hän on jopa
      väittänyt paria miestä pedofiileiksi. On kertonut totena, että nämä
      miehet olisivat tulleet isiensä raiskaamiksi.
      Hän on väärentänyt viestejä ja vienyt niitä Rasmukseen ja väittänyt
      hänen henkeään uhatun.
      Lisäksi tuo vanha nainen on tehnyt toisista sättäreistä perättömiä
      ilmiantoja sekä rikosilmoituksia.os nämä eivät täytä pahan ihmisen
      tuntomerkkejä niin mikä sitten?

• Kasvunpaikka

Heidän hedelmistään te heidät tunnette" sanoo Raamattu. Uskovakin voi olla henkisesti sairas aivan kuin kuka muu ihminen tahansa. Sairaus voi olla "piikkinä lihassa" läpi elämän.
      On myös uskovia jotka ovat uskonsa ensi askelmilla oppimassa Jumalasta ja eivät vielä ymmärrä mikä on Jumalan tahto ja parannuksen teko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      695
      3714
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2788
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1771
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1662
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1641
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      82
      1603
    7. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      375
      1561
    8. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1520
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1389
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1303
    Aihe