Tässä oma listani :
1. Kapi .Vetreä eläkeläinen jolla sana hallussa. Nykyään palstalla enää harvakseltaan mutta kirjoitaa edelleen selkeästi ja täyttä asiaa. Pienenä miinuksena ilmeisesti kapiaisille luonteenomaisena kuuluva lievä ylemmyydentunne ja itsekehu.
2. PystyynKuollut. Partaveitsenterävää ja lyhyeksi jäsenneltyä kommentointia ja lähes aina täyttä totta.
3. Mielipidepankki MPP. Miellyttävää luettavaa mutta tuntuu kirjoittavan nykyään erittäin harvoin palstalle.
4. Oikeisto.sos.dem. Hyvä kirjoittaja hänkin mutta joissain kysymyksissä esim. Nato, Kekkonen ja muutkin isänmaalisuuskysymykset saa mopon hiukan keulimaan. Provosoi ja provosoituu herkästi. Nykyään hänkin esiintyy enää melko harvoin palstalla .
5-100 . Satunnaisia keskustelijoita joihin itsenikin luen.
100-1000. Metri paskaa
1001. Pankkomajuri. Käsittämätöntä pankkolängvitsiä suoltava vainoharhainen ja umpimielinen omaan asiaansa sokeasti uskova ja muita pilkkaava kepulisti. Itsekehu melkoinen, mielikuvitus ja valehtelu uskomatonta luokkaa. Asuu 24/7 palstalla. Sanoo itseään eläkeläiseksi joka ilmeisen todellista. Ilmeisesti alkoholisoitunut.
1002. "Johtaja". Uskottelee olevansa Keskustaa lähellä mutta lähes kaikki avauksensa ja kommenttinsa keskittyvät nimimerkkinsä mukaisesti pääasiassa miesten genitaaliaalueen karvoitukseen. Ilmeinen piilohomo jolla ei mitään asiapohjaa missään kirjoituksessaan. Pelkkää kaunaista vittuilua kirjoituksensa. Päivystää hänkin 24/7 palstalla. Ilmeinen työtön pummi tai nuppieläkeläinen.
Vuosi lopussa.Aika valita parhaat keskustelijat
62
308
Vastaukset
- Kiitän
Asiallinen arvostelu.
- Jytilä.palstalla.aina
"Satunnaisia keskustelijoita joihin itsenikin luen."
Jytilä yleensä vastaa 5 minuutin päästä.
Se satunnaisuudesta. Hirvittävä määrä Tommilla nimimerkkejä.
Siinä johtaa kirkkaasti. Syvästi vasemmistolainen. Halosta moittiminen
ottaa häntä kovasti. Punikit niin solidaarisia toisilleen. Sillä vasemmisto
elääkin; johtajat. Ei haittaa heitä esin Riku Allon huippu palkankorotus,
kuin se paksukainen, joka sai toiseksi suurimman korotuksen. Korotus
Rikulla kuukaudessa kuin 3 .siivoojan palkka.- Faktaa-pukkaa
Meille jo alkanut tuota vierasta niin tulemaan joulunviettoon, etten täällä oleile ennen joulua.
- Längvits
"Korotus Rikulla kuukaudessa kuin 3 .siivoojan palkka".
Mitä 3 . tarkoittaa? - Buaaaah
Faktaa-pukkaa kirjoitti:
Meille jo alkanut tuota vierasta niin tulemaan joulunviettoon, etten täällä oleile ennen joulua.
Se novelli taisi mennä melkein saman tein pellon höystöksi, olikohan ne ajomiehet ja jouluateria liian paksua jo ylläpidollekin.
- YksiMuista
Jaahas, taas yksi majureita näkevä ja pankkoa hokeva avaus. Mielenterveys on pahasti sekaisin kun ihminen noin sekoa suoltaa.
Mitä näihin keskustelijoihin tulee, niin Kapia kyllä arvostan. Hän on antanut kasvot tyhmyyden ja itseriittoisuuden sekoitukselle, juuri sellaisille yksinkertaisille tollakoille joita armeijassa jokainen varusmiespalveluksen suorittanut kohtasi. Kuten sanottua, arvostan että Kapi omalla persoonallaan todistaa (ex-)kapiaisten totaalisen typeryyden täällä.
Pystyyn Kuolleella on terävä äly, huumoria ja kyky esittää asiansa ymmärretävästi. Hyvä niin.
Mielipidepankilla on kyllä yritystä, mutta kun puuttuu se terävä äly, on totaalisen huumorintajuton eikä osaa esittää asiaansa ymmärrettävästi, niin kovasta yrityksestä huolimatta tulos on säälittävä. Etenkin kun kaikki oppi on kuin suoraan SAK:n propagandasta.
OikeistoSosDem on urautunut omiin mielikuviinsa. Kapea osaaminen ja kyvyttömyys nähdä kokonaisuuksia johtaa pelkkään jankkaamiseen. Ei hyvä.
"Johtaja" on säälittävästi jäänyt Kapin opponentiksi ja kaikki muu jäänyt sen varjoon. Ei hyvä.
"Majuri" taas ehdoton palstan valopilkku, humanistisella lämpimällä otteella pieniä arkipäivän asioita terävällä ymmärryksellä esittävä ja hauskalla kirjoitustyylillään tosikoita ärsyttävä mestari. Tosikot purevat hammasta ja suoltavat omaa sontaansa palstalle majuria ja pankkoa hokien, ja sekös meitä muita asioita ymmärtäviä huvittaa.- KukasKissanHännänNostaa
Emäntäkö "majurille" puhtaaksi kirjoitti tuon.?
- NytPitääKysyä
KukasKissanHännänNostaa kirjoitti:
Emäntäkö "majurille" puhtaaksi kirjoitti tuon.?
Mistä typeryytesi kumpuaa? Olisit edes yrittänyt fiksumpaa.
- nimejä
"Majurilla" humanistinen ja lämmin ote sekä terävä ymmärrys arkipäivän asioille...
Niin pitääkin olla, jos vielä meinaa uudestaan ryhtyä keskustan anonyymiksi vaaliehdokkaaksi tai majoittaa saunamökkiinsä uusia pakolaisia.
- Munakarvamies
Täytyy olla pahasti demarisoitunut, jos laittaa Kapin ykköseksi.
- samaheppu
Maailmanmatti paljastunut Vuoren.vanhukseksi sekä Eino Leinon siteerajaksi.
- Listan.kärjessä.hänkin
Ei sovi listasta unohtaa Turmiolan Tommia joka Don Quijoten lailla peitsi tanassa pyyteettömästi hyökkää kepusatraappien valheille rakennettuja tuulimyllyjä vastaan.
Kun joulun edellyttämät valmistelut on jo tehty eikä tässä muitakaan kiireitä ole, on tänään tullut surffailtua tällä palstallakin. Poikkeuksellisen myöhään valvottuani ja muutamia drinkkejäkin jo otettuani tulin vielä pistäytymään ja huomasin tämän avauksesi.
Sen luettuani ensiksi ajattelin kieltäytyä kunniasta olemaan palstan keskustelijoiden ykkönen. Vakiovierailijoista itseni yläpuolelle olin valmis asettamaan ainakin Mielipidepankin ja Pystyyn-Kuolleen, ja aikaisemmissa, palstan jo jättäneissä ja nykyisissäkin satunnaiskävijöissä on muitakin itseäni korkeammalle arvostamiani.
Mutta kun luin tuon nimimerkillä "yksi muista" annetun vastineen, täytyy minun nöyrästi myöntyä tunnustamaan, että varmaan palstan ykkönen tarkoittamassasi mielessä olen. Ei hän kenenkään muun vuoksi olisi päästänyt omat kykynsä ylittäen tuollaista vuodatusta.
Joten kiitosta vain, sillä arviointisi oli ilmeisen oikea!- tasokasta
SIVU-JA LUOTTAMUSTOIMIA
- Asunto oy Trumpettitie 6:n suojeluvalvoja
- Santahaminan Aliupseeriopiskelijain sihteeri
- Tiedekeskus Heurekan vapaaehtoisopas
- Lex-tekstinkäsittelyn peruskurssi (Valiodata)
- Asbestin purkutyöt rakennusta purettaessa
- Ennakoivan ajon kurssi (Liikenneturva)
- Yksityisopiskelua (kieliä, matematiikkaa ym.) opintokerhoissa sekä kansalais- ja työväenopistoissa ja itseopiskeluna - Kapinihailija
tasokasta kirjoitti:
SIVU-JA LUOTTAMUSTOIMIA
- Asunto oy Trumpettitie 6:n suojeluvalvoja
- Santahaminan Aliupseeriopiskelijain sihteeri
- Tiedekeskus Heurekan vapaaehtoisopas
- Lex-tekstinkäsittelyn peruskurssi (Valiodata)
- Asbestin purkutyöt rakennusta purettaessa
- Ennakoivan ajon kurssi (Liikenneturva)
- Yksityisopiskelua (kieliä, matematiikkaa ym.) opintokerhoissa sekä kansalais- ja työväenopistoissa ja itseopiskelunaOnko tuo "Heureka!" hänen keksimänsä?
Minua ei kiinnosta tällaiset kirjoittajien rankkaamiset. Kaikki asialliset kirjoitukset ansaitsevat paikkansa olipa mitä mieltä tahansa asioista. Tässähän on tarkoitus kaiketi keskustella asioista ja tuoda sitä omaa kantaa esille eikä itseään. Itse pyrin myös taustoittamaan asioita tuomalla esiin erilaista tutkimus- tai muuta tietoa. Arvottominta keskustelua on tietysti sellainen, missä krijoittajan henkilö joutuu arvostelun alaiseksi. Liian usein näissä nuo kirjoittajat vaikuttavat henkisesti epäkypsiltä, jopa sairailta. Mutta heitäkin pitää tiettyyn raja ymmärtää aivan kuin Päivi Räsänen fiksuna ihmisenä ymmärtää Teuvo Hakkaraisen toilailuja inhimilliseltä kannalta.
- YksiMuista
Mielipidepankki kirjoitti:
Minua ei kiinnosta tällaiset kirjoittajien rankkaamiset. Kaikki asialliset kirjoitukset ansaitsevat paikkansa olipa mitä mieltä tahansa asioista. Tässähän on tarkoitus kaiketi keskustella asioista ja tuoda sitä omaa kantaa esille eikä itseään. Itse pyrin myös taustoittamaan asioita tuomalla esiin erilaista tutkimus- tai muuta tietoa. Arvottominta keskustelua on tietysti sellainen, missä krijoittajan henkilö joutuu arvostelun alaiseksi. Liian usein näissä nuo kirjoittajat vaikuttavat henkisesti epäkypsiltä, jopa sairailta. Mutta heitäkin pitää tiettyyn raja ymmärtää aivan kuin Päivi Räsänen fiksuna ihmisenä ymmärtää Teuvo Hakkaraisen toilailuja inhimilliseltä kannalta.
Täällä näemme ihmisestä sen, miten hän asiansa esittää kirjoittamalla.
Tai niin, yhtä poikkeusta lukuunottamatta, jollekulle se minä on niin tärkeä, että sitä tungetaan esiin kuvin ja "elämänkerroin" ym. Aivan kuin sanot, häntä pitää ymmärtää, aivan kuten Räsänen ymmärtää Hakkaraista henkisesti epäkypsänä ja jopa sairaana
Sinutkin täällä arvioidaan sen mukaan mitä täällä esität. Sen perusteella sinulta puuttuu terävä äly, olet totaalisen huumorintajuton etkä osaa esittää asiaasi ymmärrettävästi. Ja demari kun olet, niin syytät tuosta kaikesta tietysti vastaanottajia, meitä muita palstan keskustelijoita. Sekin ihan inhimillistä, siis sinun tasollasi.
Hyvää Joulua! YksiMuista kirjoitti:
Täällä näemme ihmisestä sen, miten hän asiansa esittää kirjoittamalla.
Tai niin, yhtä poikkeusta lukuunottamatta, jollekulle se minä on niin tärkeä, että sitä tungetaan esiin kuvin ja "elämänkerroin" ym. Aivan kuin sanot, häntä pitää ymmärtää, aivan kuten Räsänen ymmärtää Hakkaraista henkisesti epäkypsänä ja jopa sairaana
Sinutkin täällä arvioidaan sen mukaan mitä täällä esität. Sen perusteella sinulta puuttuu terävä äly, olet totaalisen huumorintajuton etkä osaa esittää asiaasi ymmärrettävästi. Ja demari kun olet, niin syytät tuosta kaikesta tietysti vastaanottajia, meitä muita palstan keskustelijoita. Sekin ihan inhimillistä, siis sinun tasollasi.
Hyvää Joulua!Olen tietysti jäävi arvioimaan itseäni, mutta monet faktat elämässäni ovat aika lailla ristiriidassa väittämiesi kanssa. Olen akateemisesti koulutettu ja työskennellyt urallani monessakin aika arvostetussa ja hyvin palkatussa tehtävässä. Puoluekirjalla en ole niihin päässyt, koska minulla ei sellaista kirjaa ole. Olen julkaissut aikoinani myös tieteellisiä artikkeleitä ns. referee-julkaisuissa parillakin eri kielellä. En jaksa uskoa, että siihen kykenee henkilö, jolta puuttuu terävä äly useimpiin muihin verrattuna. Olen työurani aikana joutunut käyttämään erityisen paljon juuri kieltä, nyt tarkoitan äidinkieliämme. Se on ollut täysin olennainen osa työtäni. En kohdannut silloin ihmisiä, jotka olisivat sitä millään tavalla moittineet varsinkin, kun teksti ovat sellaisia, jotka ovat julkisia eli kenen tahansa arvioitavissa. Ehkä onkin niin, että yleensä sinua älykkäämmillä ihmisillä on vain kyky ymmärtää paremmin lukemaansa silloin, kun se ei ole Aku Ankka -tasoa. Huumorintajuun en ota kantaa, kun en ole kirjoitellutkaan millekään vitsipalstalle.
Sinä olet kommenttiesi perusteella todella viimeisiä, joiden kannattaisi puhua tasosta saati sitten arvioida toisten tasoa. Tämä ihan hyväntahtoisesti sanottuna, että osaisit nähdä paikkasi paremmin. Kaiken ohella levität valheita, mikä osaltaan kertoo oman tasosi mataluudesta. En ole nimittäin mikään demari. Se on ikioma kuvitelmasi ilman, että se perustuisi mihinkään. Äänestän toki jotain demaria aina ennen kepulaista, mutta ei se tee minusta demaria. Täällä esittämistäni näkemyksistä monet ovat lähellä esim. kokoomuslaisia mielipiteitä. Aluepolitiikka on ollut keskeinen kirjoitusaiheeni. Siinä huomaan, että lähimpänä ajatuksiani ovat olleet - ja aivan ylivertaisesti - esim. kokoomuslainen Jan Vapaavuori ja eräät elinkeinoelämän edustajat, jotka ovat samalla tavalla arvioineet aluepolitiikkaa. Harvemmin sen kaltaista kepulaisen aluepolitiikan arvostelua kuulee demarien piiristä.- YksiMuista
Mielipidepankki kirjoitti:
Olen tietysti jäävi arvioimaan itseäni, mutta monet faktat elämässäni ovat aika lailla ristiriidassa väittämiesi kanssa. Olen akateemisesti koulutettu ja työskennellyt urallani monessakin aika arvostetussa ja hyvin palkatussa tehtävässä. Puoluekirjalla en ole niihin päässyt, koska minulla ei sellaista kirjaa ole. Olen julkaissut aikoinani myös tieteellisiä artikkeleitä ns. referee-julkaisuissa parillakin eri kielellä. En jaksa uskoa, että siihen kykenee henkilö, jolta puuttuu terävä äly useimpiin muihin verrattuna. Olen työurani aikana joutunut käyttämään erityisen paljon juuri kieltä, nyt tarkoitan äidinkieliämme. Se on ollut täysin olennainen osa työtäni. En kohdannut silloin ihmisiä, jotka olisivat sitä millään tavalla moittineet varsinkin, kun teksti ovat sellaisia, jotka ovat julkisia eli kenen tahansa arvioitavissa. Ehkä onkin niin, että yleensä sinua älykkäämmillä ihmisillä on vain kyky ymmärtää paremmin lukemaansa silloin, kun se ei ole Aku Ankka -tasoa. Huumorintajuun en ota kantaa, kun en ole kirjoitellutkaan millekään vitsipalstalle.
Sinä olet kommenttiesi perusteella todella viimeisiä, joiden kannattaisi puhua tasosta saati sitten arvioida toisten tasoa. Tämä ihan hyväntahtoisesti sanottuna, että osaisit nähdä paikkasi paremmin. Kaiken ohella levität valheita, mikä osaltaan kertoo oman tasosi mataluudesta. En ole nimittäin mikään demari. Se on ikioma kuvitelmasi ilman, että se perustuisi mihinkään. Äänestän toki jotain demaria aina ennen kepulaista, mutta ei se tee minusta demaria. Täällä esittämistäni näkemyksistä monet ovat lähellä esim. kokoomuslaisia mielipiteitä. Aluepolitiikka on ollut keskeinen kirjoitusaiheeni. Siinä huomaan, että lähimpänä ajatuksiani ovat olleet - ja aivan ylivertaisesti - esim. kokoomuslainen Jan Vapaavuori ja eräät elinkeinoelämän edustajat, jotka ovat samalla tavalla arvioineet aluepolitiikkaa. Harvemmin sen kaltaista kepulaisen aluepolitiikan arvostelua kuulee demarien piiristä.Niinpä, kuten arvata saattoi, syytät sanomasi epäselvyydestä tietysti vastaanottajaa.
Muuten, näin joulun alla tulisi olla kilttinä, ja jättää ainakin tuo valehtelu vähemmälle.
Ei akateemisesti koulutettu, arvostetuissa ja hyvinpalkatuissa tehtävissä ollut jää sellaiselle äärimmäisen yksisilmäisen vasemmistopropagandan ja suoranaisen vihapuheen tasolle kuin sinä. Sinä et voi yksinkertaisesti olla akateemisesti koulutettu, tai sitten meidän koulutusjärjestelmässä on todella pahoja puutteita. Niin yksisilmäistä on esittämäsi täällä aina.
Akateemisesti koulutettu kykenee näkemään asiat laaja-alaisemmin, yhdistämään monitahoisia ja kompleksisiakin asioita selkeäksi ja ymmärretääväksi esitykseksi. Sinä suollat liirumlaarumia. Onhan sitä voitu jossain aviisissa julkaista, ja ymmärrän senkin, että pidät sitä tieteellisenä vertaisarvointina, kun vaikkapa SAK:n Palkkatyöläinen lehden toimittaja arvioi julkaistaanko vai ei. YksiMuista kirjoitti:
Niinpä, kuten arvata saattoi, syytät sanomasi epäselvyydestä tietysti vastaanottajaa.
Muuten, näin joulun alla tulisi olla kilttinä, ja jättää ainakin tuo valehtelu vähemmälle.
Ei akateemisesti koulutettu, arvostetuissa ja hyvinpalkatuissa tehtävissä ollut jää sellaiselle äärimmäisen yksisilmäisen vasemmistopropagandan ja suoranaisen vihapuheen tasolle kuin sinä. Sinä et voi yksinkertaisesti olla akateemisesti koulutettu, tai sitten meidän koulutusjärjestelmässä on todella pahoja puutteita. Niin yksisilmäistä on esittämäsi täällä aina.
Akateemisesti koulutettu kykenee näkemään asiat laaja-alaisemmin, yhdistämään monitahoisia ja kompleksisiakin asioita selkeäksi ja ymmärretääväksi esitykseksi. Sinä suollat liirumlaarumia. Onhan sitä voitu jossain aviisissa julkaista, ja ymmärrän senkin, että pidät sitä tieteellisenä vertaisarvointina, kun vaikkapa SAK:n Palkkatyöläinen lehden toimittaja arvioi julkaistaanko vai ei.En syytä ketään. Totesin vain, että kaikilla ei ole kykyä ymmärtää lukemaansa. Hienoa, että laitoitkin tuon yksikkömuotoon eli "vastaanottajaa".
En osaa ottaa kantaa tuohon yksisilmäisyysväitteeseen, kun et sitä tarkemmin erittele. Erikoisinta on puhua vasemmistopropagandasta, kun enemmän tunnistan pääteemoistani kuten juuri aluepolitiikasta "oikeistopropagandaa".
Palkkatyöläinen ei ole tieteellinen julkaisu eikä varsinkaan kansainvälinen tieteellinen julkaisu. Minun kirjoituksiani on julkaistu sekä kotimaisissa että kansainvälisissä tieteenalani lehdissä. Sinusta paistaa aikamoinen kateus siitä, että joku on menestynyt. Muuten jatkuvia hyökkäyksisi nimenomaan minun kirjoituksiani kohtaan on vaikea selittää. Yrittäisit päästä alemmuudentunteestasi ja kirjoittaa sen sijaan vastineita esim. minun kirjoituksiini sen sijaan, että suollat jatkuvasti perättömiä väitteitä siitä, että kirjoittaisin vasemmistopropagandaa jonkun puolueen edustajana. Vihapuheena tulkitset näemmä sen, jos kirjoitan, että Suomessa kepun toimesta harjoitettu aluepolitiikkaa, joka on ollut erityisen tuhoisaa syrjäseudulla asuville ihmisille, kun tarkastelee erilaisia hyvinvoinnin tilastoja alueellisesti. Vihapuheargumentti on niin halpamainen, että se vahvistaa kyllä käsitystä siitä, että jonkinlainen alemmuudentunto on sinun voimavarasi tämän palstan kontribuutioissa.
- paloheinänpöljä
Kansa on jälleen puhunut ja pulinat pois : )))
Paloheinän paksu poika on tänäkin vuonna aivan omaa luokkaansa tällä saitilla. Demarikapteeni on osoittanut ylivertaisuutensa depatöörinä ja ihmisenä, siis parempana ihmisenä.
Veronmaksajat ovat jo kymmeniä vuosia ponnistelleet tämän hyvän miehen elättämiseksi ja loppua ei luojan kiitos näy. Demareilla riittää tuota uhrimieltä porvarien rahoilla. - hienolista
Vuoden paras avaus ja täyttä asiaa. Lista on enemmän kuin onnistunut ja moni palstalla on täysin samaa mieltä. Hyvää Joulua avaajalle ja kiitos hienosta kirjoituksesta!
- Ranking.lista
Itse kun kehuu niin saa hyvän palautteen. Hyvä minä.
Kiitos avaajalle asiallisesta palautteeesta. Tarkoitukseni on nimenomaan provosoida. Asiallisten keskustelijoiden kanssa keskustelen asiallisesti. Epäasiallisten kanssa epäasiallisesti.
- JuurikinNoinSeOn
Et ole koskaan keskustellut kenenkään kanssa asiallisesti, pidät siis kaikkia muita epäasiallisina.
Kehottaisin katsomaan peiliin, ja kas, siellähän on se palstan epäasiallisin. JuurikinNoinSeOn kirjoitti:
Et ole koskaan keskustellut kenenkään kanssa asiallisesti, pidät siis kaikkia muita epäasiallisina.
Kehottaisin katsomaan peiliin, ja kas, siellähän on se palstan epäasiallisin.En viitsi kuunnella kitinöitä puskasta. Kerro toki esimerkki epäasiallisuudestani?
- TässäVastaus
OikeistoSosDem kirjoitti:
En viitsi kuunnella kitinöitä puskasta. Kerro toki esimerkki epäasiallisuudestani?
Jokainen avauksesi
- MaishiAnaaliAUJompeJOHT
Vai vetreänä itseäsi pidät? HO HOO, HO HOO! Minä olen erittäin vetreä!
- VähemmänVetreä
Vetreähän sinä.
"Johtaja". Uskottelee olevansa Keskustaa lähellä mutta lähes kaikki avauksensa ja kommenttinsa keskittyvät nimimerkkinsä mukaisesti pääasiassa miesten genitaaliaalueen karvoitukseen. Ilmeinen piilohomo jolla ei mitään asiapohjaa missään kirjoituksessaan. Pelkkää kaunaista vittuilua kirjoituksensa. Päivystää hänkin 24/7 palstalla. Ilmeinen työtön pummi tai nuppieläkeläinen.
- Mielisairapankki
Ilman koulupohjaa en ole päässyt kuin osa-aikaiseksi tukityöllistetyksi Hakaniemeen. Tämä on taivahan tosi! Vihaan yli kaiken minua fiksumpia maalaisia.
Olen toki ollut joskus muutaman päivän töissä mm. rautatieaseman katoksia tekemässä. - lukihäiriö.on.ominaisuus
Minää olen mielestänii toiseksi paras puhuja tällä palstallaa. Ja nyt tarkoitann tekstipuhetta eli kirjoittamistaa.
Otin juuri matokuurin sisäloisten ojentamiseksii. Se kuuluukin rutiineihini, siis seksii. Minullaa on ystävää molemmistaa sukupuolistaa niin ihmisiää kuin eläimiää. Yhdeet on hyvänpäivän tuttujaa ja toiset pahanpäivän varallee. Välipäiviksi on eläimiää. Niitää voi myös syödää. Paitsi sikojaa, jos on muslimii, mutta jos ei ole muslimii, voi syödä. Suomalainen sika ei ole muslimii, sitä voi syödää.
Eräs nimeltämainitsematontonton Sinibarettienkin kourima taattoo, on paras kirjoittajaa.- tattootaatto
Se on lima, ei rima. Lausu nyt hitaasti perässä: k_o_u_l_i_m_a
- rukihäiliö.on.ominaisuus
tattootaatto kirjoitti:
Se on lima, ei rima. Lausu nyt hitaasti perässä: k_o_u_l_i_m_a
Kitoos. Minulla tämää rukihäiliöö. Minullaa oli paskin rukki ikinää. Lemppasivaat tunkiollee valmistujaispäivänää.
- mutta_se_ei_käy
tai ainakin isommat tuopit
- diid.se.od
mutta_se_ei_käy kirjoitti:
tai ainakin isommat tuopit
Moni meistä kuuluu pikkumiesten klaaniin
Sänkenä kiinnittyy ihmiskunnan kaaliin
Varrestaan kai moni ois ylpeä
Jos ei muitten varjossa tarttis kylpeä
Pienet miehet ovat kovin vihaisia
Kadulla heiluttavat lippuja pikkuisia
Tähtitaivaalta on heti saatava
Big benit eivät riitä saatana
Victorian putoukset ovat kovin korkeat
Koripalloilijat kattoja hipovat
Synkkä aatos pikku miehen päähän palas
Pitkä on matka eiffel-tornista alas
Refrain:
Lisää pituutta heti
Muuten ei aukene naisen peti
Lisää pituutta heti
Tai ainakin isommat tuopit
Kun tytön laittaa vaaka asentoon
Houkuttelee leikkiin tuohon vanhaan rentoon
Ja kesken kaiken vaihtaa pitkän ukon pätkään
Ei tyttö huomaa on sikari vaihtunut sätkään
Yöllä mäellä pikkumies katsoo tähteen
Villin tanssin alkaa löytää innon lähteen
On afrikassa tumma heimo watussien
Siellä pikkumies viettää yönsä nukkuen
Refrain
Lisää pituutta heti (4x)
Refrain
Mielelläni veisin sinut ajelulle
Hetki ajettaisiin kaupungilla
Sitten mentäis meren rannalle
Mutta se ei käy silla mulla ei oo autoa
Mielelläni veisin sinut ravintolaan
Hetki pyörähdettäis parketilla
Sitten hukuttaisin shamppanjaan
Mutta se ei käy sillä mulla ei oo rahaa
Refrain:
Se ei käy se ei käy se ei käy se ei käy
Se ei kertakaikkiaan käy
Se ei käy se ei käy se ei käy se ei käy
Se ei kertakaikkiaan käy
Mielelläni veisin sinut kanoottiretkelle
Läpi kosken melottaisiin
Hetkes pysähdyttäis saarelle
Mutta se ei käy sillä minä olen lihava
Mielelläni sinut äidin luokse veisin
Juotais ehkä kahvit
Isälle sut esittelisin
Mutta se ei käy sillä minä olen orpo
Refrain
Mielelläni veisin sinut alttarille
Kantaisin yli kynnyksen
Työntelisin hekuman huipulle
Mutta se ei käy sillä se ei käy
Vielä luin tuon avauksesi ja täytyy kehaista tarkkanäköisyyttäsi! En tarkoita ainoastaan rankkaamaasi kärkikolmikkoa - joka lienee juuri tuo - vaan ja etenkin noita sijoituksiasi sijoille 1001 ja 1002. Eipä niille sijoille sopivampia täältä löytyne. Erinomaisen pitävät perustelut olet molempien sijoituksille antanut.
Tuo itsensä oppineeksikin uskotteleva tosin näkyy Mielipidepankille sitä tavanomaistaan heittäessään sijoittavan tuon numero 1001:n varsin korkealle. Huvittaa. Näkemykselleen lienee sama perustelu kuin oli aikoinaan Oiva Härkösellä silloista nimimerkki Sonnimiestä puolustaessaan: "onhan hän sentään kepulainen";))- EinoEspoosta
Maj.tilallinen pääosin kirjoittelee kongreettisia pakinoitaan metsätilallisen arkipäivän iloista kuin myös murheista
- Pankkomajuri.EinoEspoost
Mitä on kongreettinen?
- EinoEspoosta
Pankkomajuri.EinoEspoost kirjoitti:
Mitä on kongreettinen?
Se on haaveilun vastakohta siis todellinen elikkä ei kuin viherpiiperö.
- Pankkomajuri.EinoEspoost
EinoEspoosta kirjoitti:
Se on haaveilun vastakohta siis todellinen elikkä ei kuin viherpiiperö.
Tarkoittanet siis konkreettista? Kongreettista taas on pelkkää ymmärtämätöntä haahuilua, sellaista penkkomajurin perustoimintaa palstalla. Siinä ei ymmärretä lukemaansa, ja kopsataan palstalle kuulumattomia "kongreettisia" tarinoita, jotka sitten loppujen lopuksi pankkomajurin käsittelyssä muuttuvat täysin sepitteellisiksi, siis valheiksi.
- Resmajuri
Saitin terävin opponentti taitaa olla tuo johtaja. Ymmärtää melkoisesti johtamisesta ja paljon muustakin.
Ykköseksi kokonaisuudessaan "rankkaan".- sateenkaarisami
Minusta sinä Resmajuri oet ykkönen, miesten mies.
- Börje.H
Minustakin O.Aisamaa erottuu palstalla kuin laadukas puulaatikkoviini halpojen bulkkiviinien joukosta.
- TosikkoVarmaan
Börje.H kirjoitti:
Minustakin O.Aisamaa erottuu palstalla kuin laadukas puulaatikkoviini halpojen bulkkiviinien joukosta.
Varsinkin, kun sillä on niin monipuolinen repertuaari. Aina perustelee mielipiteensä ja asiansa tärkeyden hyvin. Vaikka käy harvoin, paljon hyvin monipuolista on tänne antanut.
- joku-toinen
Jaahas, Millähän tempulla se aloittaja jakaa parhaiden keskustelijoiden tittelit kun keskustelijat 90% eivät käytä rekisteröityjä nimimerkkejä, eivät edes vakiintuneita nikkejä vaan jotain kulloiseenkin aiheeseen sopivaa nikkiä.
- Ahheita.piruloisia
Muutamat menetti kasvonsa pöljillä sosialisti tyylisillä kehuillaan.
Kuin nyt sosialistit olisi maan selkäranka.- EiNiinVaanNäin
Vai sosialistityylisillä, sinun pankkolängvistillä sosialisti tyylisillä kehuillaan. Eivät täällä vierailevat mahdolliset sosialistit aatteestaan puhu paljonkaan, teille kepulaisille pankkopojille se on tärkein puheenaihe. Näette kaikkialla sosialisteja ja punikkejakin, joita ei ole ollut olemassakaan enää kymmeniin vuosiin. Sellaisina näette jopa ne eräät keskustan kannattajat, jotka ovat osoittautuneet järkimiehiksi ja pystyvät kirjoittamaan sanottavansa hyvällä suomenkielellä.
- Tyhmä.kysyy
EiNiinVaanNäin kirjoitti:
Vai sosialistityylisillä, sinun pankkolängvistillä sosialisti tyylisillä kehuillaan. Eivät täällä vierailevat mahdolliset sosialistit aatteestaan puhu paljonkaan, teille kepulaisille pankkopojille se on tärkein puheenaihe. Näette kaikkialla sosialisteja ja punikkejakin, joita ei ole ollut olemassakaan enää kymmeniin vuosiin. Sellaisina näette jopa ne eräät keskustan kannattajat, jotka ovat osoittautuneet järkimiehiksi ja pystyvät kirjoittamaan sanottavansa hyvällä suomenkielellä.
Miksi puskasta kapi? Onko jo ensivuosi?
- Vastaus.edelliseltä
Tyhmä.kysyy kirjoitti:
Miksi puskasta kapi? Onko jo ensivuosi?
Olen siis mielestäni palstan parhaaksi keskustelijaksi rankattu. Kiitosta vain, mutta en ole tarkoittamasi. Eikä kapi mielestäni paras keskustelija täällä ole. Hän kyllä tuntee asioita laajastikin ja kirjoittaa niistä hyvin ja hyvällä suomenkielellä, mutta hänellä on taipumusta jaaritteluun ja tuo liiaksi itseään esille.
Mielestäni parempia ovat ainakin Mielipidepankki ja Pystyyn-kuollut, vaikka ovat melkoisesti vastakohtia toisilleen. MPP osoittaa suurta tietämystä asioista, joista puhuu, mutta vähemmän asioita tuntevilta hänen usein pitkät esityksensä voivat mennä ”yli hilseen”. Pysty sivaltelee lyhyesti asian ytimeen keskittyen hauskasti niin, että sanomansa jokainen varmasti ymmärtää.
Mitkä muuten ovat noiden kolmen poliittiset mieltymykset? Sinun mielestäsi kai kaikki ovat sosialisteja. Minun uskoaksen MPP on kai lähinnä ”viherpiipero”, Pysty kai keskustalainen, sen suuntauksen paras lipunkantaja täällä ja kapi kai kokoomuslainen, jolla vielä on pientä mieltymystä nuoruutensa sosialidemokraattisiin ihanteisiin.
Edellä sanomani on näkemys, jonka taustalla on psykologiankin tuntemusta. Siitä syystä en halua rekisteröinnin edellyttämän sähköpostiosoitteeni pääsevän mitään kautta niiden tietoon, jotka ovat täällä puskassa aivan muista syistä kuin minä. - Edelliseltä.vielä
Korjaus. Piti sanomani olen siis MIELESTÄSI palstan parhaaksi keskustelijaksi rankattu.
- KukasSeSiellä
Vastaus.edelliseltä kirjoitti:
Olen siis mielestäni palstan parhaaksi keskustelijaksi rankattu. Kiitosta vain, mutta en ole tarkoittamasi. Eikä kapi mielestäni paras keskustelija täällä ole. Hän kyllä tuntee asioita laajastikin ja kirjoittaa niistä hyvin ja hyvällä suomenkielellä, mutta hänellä on taipumusta jaaritteluun ja tuo liiaksi itseään esille.
Mielestäni parempia ovat ainakin Mielipidepankki ja Pystyyn-kuollut, vaikka ovat melkoisesti vastakohtia toisilleen. MPP osoittaa suurta tietämystä asioista, joista puhuu, mutta vähemmän asioita tuntevilta hänen usein pitkät esityksensä voivat mennä ”yli hilseen”. Pysty sivaltelee lyhyesti asian ytimeen keskittyen hauskasti niin, että sanomansa jokainen varmasti ymmärtää.
Mitkä muuten ovat noiden kolmen poliittiset mieltymykset? Sinun mielestäsi kai kaikki ovat sosialisteja. Minun uskoaksen MPP on kai lähinnä ”viherpiipero”, Pysty kai keskustalainen, sen suuntauksen paras lipunkantaja täällä ja kapi kai kokoomuslainen, jolla vielä on pientä mieltymystä nuoruutensa sosialidemokraattisiin ihanteisiin.
Edellä sanomani on näkemys, jonka taustalla on psykologiankin tuntemusta. Siitä syystä en halua rekisteröinnin edellyttämän sähköpostiosoitteeni pääsevän mitään kautta niiden tietoon, jotka ovat täällä puskassa aivan muista syistä kuin minä.vai niin kapi, että itseäsikin piti taas kehuman.
Sillä tavallahan se alkoi sinun palstaurasi, kun kukaan muu ei kehunut, niin toisella nikillä sitten asevelisosialisti kehui historian harrastajaa ja päinvastoin. Haukaahan se oli jo silloin, kun tuolla kapulakielisellä tyylilläsi luulit olevasi tunnistamaton.
Voihan se ympyrä sulkeutua näinkin, taas sieltä puskasta kehuskelet itse itseäsi.
Kehno kapulakielikin on sitä samaa taattua kapia. - Vielä.kerran.edelliseltä
KukasSeSiellä kirjoitti:
vai niin kapi, että itseäsikin piti taas kehuman.
Sillä tavallahan se alkoi sinun palstaurasi, kun kukaan muu ei kehunut, niin toisella nikillä sitten asevelisosialisti kehui historian harrastajaa ja päinvastoin. Haukaahan se oli jo silloin, kun tuolla kapulakielisellä tyylilläsi luulit olevasi tunnistamaton.
Voihan se ympyrä sulkeutua näinkin, taas sieltä puskasta kehuskelet itse itseäsi.
Kehno kapulakielikin on sitä samaa taattua kapia.Kauan olen minäkin näillä palstoilla silloin tällöin käynyt, mutta en kai niin kauan kuin sinä, kun en tunne noin hyvin palstahistorioita. Enkä siis nykyisen nimim. kapinkaan alkuhistoriaa, joka sinuun näkyy unohtumattoman vaikutuksen tehneen.
Minä en kuitenkaan kehunut enkä asettanut avauksen edellyttämässä vertailussa ykköseksi kapia, joka sinulle näkyy ehdoton ykkönen olevan. Olisi kiva tietää, miksi niin, mutta varmaan jään siinä vain oman päättelyni varaan.
Kapulakielisiksi tosiaankin syytetään niitä, joiden täytyy työnsä vuoksi pyrkiä sanomaan sanottavansa näkemyksensä mukaisesta asiasta mahdollisimman hyvin tyhjentäen. Meitä sellaisia on monilta aloilta. Lakimiehiä, lääkäreitä, psykologeja, monien muidenkin alojen asiantuntijoita. Ei kai poliitikkoja, joiden täytyy pyöritellä sanomisiaan kuulijoille mieluisiksi, tuskin sotilaitakaan, jollainen tietääkseni kapikin aikoinaan oli ja joiden on sanottava vain niin kuin asema vaatii.
Ihan eri kastia olette te, joihin sinäkin kuulut. Koette olevanne ei yhtään mitään ja kaikki kastiinne kuulumattomat ovat teille ei yhtään mitään siksi, kun ymmärrätte heidän olevan ihan omissa korkeuksissaan yläpuolellanne. - Resmajuri
Vielä.kerran.edelliseltä kirjoitti:
Kauan olen minäkin näillä palstoilla silloin tällöin käynyt, mutta en kai niin kauan kuin sinä, kun en tunne noin hyvin palstahistorioita. Enkä siis nykyisen nimim. kapinkaan alkuhistoriaa, joka sinuun näkyy unohtumattoman vaikutuksen tehneen.
Minä en kuitenkaan kehunut enkä asettanut avauksen edellyttämässä vertailussa ykköseksi kapia, joka sinulle näkyy ehdoton ykkönen olevan. Olisi kiva tietää, miksi niin, mutta varmaan jään siinä vain oman päättelyni varaan.
Kapulakielisiksi tosiaankin syytetään niitä, joiden täytyy työnsä vuoksi pyrkiä sanomaan sanottavansa näkemyksensä mukaisesta asiasta mahdollisimman hyvin tyhjentäen. Meitä sellaisia on monilta aloilta. Lakimiehiä, lääkäreitä, psykologeja, monien muidenkin alojen asiantuntijoita. Ei kai poliitikkoja, joiden täytyy pyöritellä sanomisiaan kuulijoille mieluisiksi, tuskin sotilaitakaan, jollainen tietääkseni kapikin aikoinaan oli ja joiden on sanottava vain niin kuin asema vaatii.
Ihan eri kastia olette te, joihin sinäkin kuulut. Koette olevanne ei yhtään mitään ja kaikki kastiinne kuulumattomat ovat teille ei yhtään mitään siksi, kun ymmärrätte heidän olevan ihan omissa korkeuksissaan yläpuolellanne.Ei Kapi ihan oikea sotilas ollut kuten tuo johtaja. Pelkkä esikuntalåtta vain.
Se on kaukana sotilaasta. - KukasSeSiellä
Vielä.kerran.edelliseltä kirjoitti:
Kauan olen minäkin näillä palstoilla silloin tällöin käynyt, mutta en kai niin kauan kuin sinä, kun en tunne noin hyvin palstahistorioita. Enkä siis nykyisen nimim. kapinkaan alkuhistoriaa, joka sinuun näkyy unohtumattoman vaikutuksen tehneen.
Ihan eri kastia olette te, joihin sinäkin kuulut. Koette olevanne ei yhtään mitään ja kaikki kastiinne kuulumattomat ovat teille ei yhtään mitään siksi, kun ymmärrätte heidän olevan ihan omissa korkeuksissaan yläpuolellanne.Kapulakielisen heikon esittämisen lisäksi luetun ymmärtämättömyys osoittaa sinun olevan Kapi.
En laittanut kapia ykköseksi kuten luulet, vaan kerroin sinun olevan kapi. Koeta ymmärtää vaikka se tunnetulla heikkolahjaisuudellasi vaikeaa saattaa olla. Kas kun tuo heikkikielisyys ja tietyt maneerit aina kirjoitajan paljastaa. - MaishiAnaalAUJombeJOHTOA
KukasSeSiellä kirjoitti:
Kapulakielisen heikon esittämisen lisäksi luetun ymmärtämättömyys osoittaa sinun olevan Kapi.
En laittanut kapia ykköseksi kuten luulet, vaan kerroin sinun olevan kapi. Koeta ymmärtää vaikka se tunnetulla heikkolahjaisuudellasi vaikeaa saattaa olla. Kas kun tuo heikkikielisyys ja tietyt maneerit aina kirjoitajan paljastaa.Heikkolahjainen Vanhus on, erittäin heikkolahjainen HO HOO, HO HOO!
- NytSaaNauraa
Vastaus.edelliseltä kirjoitti:
Edellä sanomani on näkemys, jonka taustalla on psykologiankin tuntemusta. Siitä syystä en halua rekisteröinnin edellyttämän sähköpostiosoitteeni pääsevän mitään kautta niiden tietoon, jotka ovat täällä puskassa aivan muista syistä kuin minä.Hohhohhoooooooo
Kapilla käynyt joulnpyhinä aika pitkäksi ja ryhtynyt puskasta itseään kehuskelemaan.
Voi tuota ressukkaa.... - AsiaKohdalleen
Resmajuri kirjoitti:
Ei Kapi ihan oikea sotilas ollut kuten tuo johtaja. Pelkkä esikuntalåtta vain.
Se on kaukana sotilaasta.Miksi resmajuri halveeraa majurien työtä? Esikunnissa ne majurit on. Ei ainakaan KaiPr:ssa 1969-70 niitä kentällä näkynyt.
Siksi kai kun resmajuri oikeasti on "majuri". Niin kuin johtajakin on "johtaja". Ollut sotilaana varmaan "sotilas".
- palstamasturbointia
Kuka vitun runkkari tekee kalluppeja turhanpäiväisistä kirjoittajista. Oikein varsinaisia keskustelioita. :)
Mihin unohdit nuo puppugeneraattorit teknon ja hunkzin. - En.vieläkään.kapi
Oikea kai on ranking. Eilen illalla kapi oli mielestäni vasta kolmanneksi paras, mutta väärässä varmaan olin. Vain ykkönen voi herättää noin vilkkaan keskustelun. Kiitos, että teitte minusta sen ykkösen vertaisen!
- Outo.hyyppä.tuokin
Pankkomajuri nyt kuvittelee ja rankkaa itseään ihan niin kuin haluaa, kunhan tekisi sen jossain pipilän palstoilla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897189- 353801
- 453390
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402542- 412312
- 2082296
- 1222202
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292129Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241868- 401779