Joulu on pakanajuhla ja tulee aina olemaan sellain

Raamatussa ei ole kehotusta viettää joulua. Joulu on pakanajuhla jonka vietolle ei ole yhtään mitään raamatullisia perusteita. Älkäämme siis viettäkö joulua. Joulu-nimisen pakanajuhlan päälle on liimattu ns kristillisiä perinteitä eli semmoinen valhe että Jeesus syntyi muka joulupäivänä vaikka ei syntynyt. Ei Raamatussa lue niin.

Roomalaiskatolinen kirkko harjoittaa mm äiti lapsi kultti palvontaa ja muuta epäjumalanpalvelusta ja haluaa roomalaiskatolisoida kaiken eli saastuttaa kaiken epäpyhällä saastallaan.

Irtautukaa kaikesta roomalaiskatolisuuden vaikutuksesta ja uskokaa Herraan Jeesukseen niinkuin Raamattu opettaa.

Ei meille ole muuta annettu kuin Jumalan Sana. Pysytään siinä mitä on Jumalan Sanaan kirjoitettu ja mitä siellä on kehotettu tekemään.

Jeremia, luku 10.

10:1 Kuulkaa sana, jonka Herra on puhunut teitä vastaan, te Israelin heimo.
10:2 Näin sanoo Herra: "Älkää totutelko itseänne pakanain menoon älkääkä kauhistuko taivaan merkkejä, sillä pakanat niitä kauhistuvat.
10:3 Sillä kansat noudattavat turhia jumalia; sillä ne ovat puuta, joka hakataan metsästä, puusepän kätten tekemiä, työaseella tehtyjä.
10:4 Ne koristetaan hopealla ja kullalla sekä kiinnitetään nauloilla ja vasaroilla, niin etteivät ne horju.
10:5 Ne ovat kuin linnunpelätin kurkkumaalla, eivät ne voi puhua; kantamalla täytyy niitä kantaa, sillä eivät ne voi astua. Älkää peljätkö niitä, sillä eivät ne voi pahaa tehdä; mutta eivät ne myöskään voi tehdä hyvää.

Joulupukki on saatana joka jäljittelee Jeesusta ja tahtoo ottaa Jeesuksen paikan mm lasten mielissä koska jotkut aikuiset valhettelevat lapsille että joulupukki on muka olemassa. Tässä kerrotaan Jeesuksesta

JESAJA 63

1. Kuka tuolla tulee Edomista, tulipunaisissa vaatteissa Bosrasta, tuo
puvultansa komea, joka uljaana astelee suuressa voimassansa? "Minä, joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan."
2. Miksi on punaa sinun puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?
3. "Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut minun kanssani; minä poljin heidät vihassani, tallasin heidät kiivaudessani, ja niin pirskui heidän vertansa vaatteilleni, ja minä tahrasin koko pukuni.
4. Sillä koston päivä oli minun mielessäni ja minun lunastettujeni vuosi oli tullut.
5. Ja minä katselin, mutta ei ollut auttajaa, ja minä ihmettelin, kun ei kukaan tueksi tullut. Silloin minun oma käsivarteni minua auttoi, ja minun vihani minua tuki.
6. Ja minä tallasin kansat vihassani ja juovutin heidät kiivaudellani; minä vuodatin maahan heidän verensä."
7. Herran armotöitä minä julistan, Herran ylistettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt, suurta hyvyyttä Israelin heimoa kohtaan, mitä hän on heille osoittanut laupeudessansa ja suuressa armossansa.

71

672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukekaapa

Jokainen viettää Joulun omalla tyylillään... Meillä ainakin Jeesus tulee herraksi sen!

• PasiToivonen

On.aika.herätä.unesta olet itse saasta.

• Raamatussa ei kerrota, mihin aikaan vuodesta Jeesus syntyi, joten on selvää, että meidän ei tule viettää hänen syntymäpäivää. Jos Jumala tahtoisi meidän kerran vuodessa viettävän Jeesuksen syntymäjuhlaa, hän olisi ilmoittanut ajankohdan Raamatussa ja Paavali kirjeissään kehoittaisi meitä viettämään tuota juhlaa. Mutta tiedämme varmasti, että Jeesus ei syntynyt joulukuussa, sillä paimenet eivät tuohon aikaan vuodesta olleet ulkona kedolla. Koko ajatus syntymäpäivän juhlimisesta on täysin vieras Raamatulle. Raamatussa ainoastaan pakanat Faarao ja Herodes viettävät syntymäpäiviään, ja molempien bileissä joku päätyy päätä lyhyemmäksi.

Joulu on täysin pakanallinen ja maallinen juhla. Missään kohtaa Raamattua ei meille anneta lupaa omasta päästä keksiä juhlia. Jerobeam keksi omasta päästään juhlan, sen kaltaisen jota vietettiin Juudassa, eikä Jumala katsonut sitä hyvällä. Jumala ei riemastu siitä, että Herran määräämien juhla-aikojen sijaan vietämme omasta päästä keksimiämme juhlia.

Miksi jumalattomat pakanat rakastavat joulua? Koska joulu on läpensä pakanallinen juhla.

• fanaatikoille

Eivätkö nuo fanaatikot vietä edes omia syntymäpäiviään?
        Raamatussahan ei kehoiteta sellaiseen!

• fanaatikoille kirjoitti:

Eivätkö nuo fanaatikot vietä edes omia syntymäpäiviään?
        Raamatussahan ei kehoiteta sellaiseen!

Minä ainakaan en vietä omaa syntymäpäivääni. Raamatussa ainoastaan Faarao ja Herodes viettävät syntymäpäiviään, enkä minä halua olla heidän kaltainen.

• antilate

Nyt taas suuri pakanaopettaja, kristitty.net vauhdissa. Sinä olet todella kuin Farao tai Herodes. Kuinka sitten käytät nettiä, eihän Raamattu puhu mitään netistä?

• mitä.sitä.viettämään
        antilate kirjoitti:

Nyt taas suuri pakanaopettaja, kristitty.net vauhdissa. Sinä olet todella kuin Farao tai Herodes. Kuinka sitten käytät nettiä, eihän Raamattu puhu mitään netistä?

On paljon muitakin uskovia, jotka eivät vietä syntymäpäiviään. Mitä niitä viettämään? Ajan haaskausta ja minuuden korottamista.

• Sittenhän julea voikin viettää häpeilemättä tämmöinen ei-hihhulikin.

Hyvää keskitalven juhlaa teillekin!

• JouluJaPuurim

Raamatussa ei ole myöskään Jumalan antamaa käskyä Puurin-juhlan viettämiseksi, mutta on kerrottu, kuinka juutalaiset tiettyjen tapahtumien muistoksi PÄÄTTIVÄT aloittaa Puurimin vieton. Puurimin ja Joulun vieton "pyhyys" ja oikeutus ovat mielestäni hyvin toisiinsa verrattavat. Joten viettäköön jokainen kristitty Joulua, jos/kun haluaa. Ja jos joku ei halua viettää, niin älköön tehkö siitä viettämättömyydestä yhtä kieltoa perinnesääntöjen listalle.

• Roponen

Onko tässä siis kyse siitä, että ei voi sanoa Herran sanana sitä, että joulu on pakanallinen juhla (mitä puurim ei ole)? Pitääkö sanoa vain omana mielipiteenä käsitys joulusta?

• raamatusta.vastauss
        Roponen kirjoitti:

Onko tässä siis kyse siitä, että ei voi sanoa Herran sanana sitä, että joulu on pakanallinen juhla (mitä puurim ei ole)? Pitääkö sanoa vain omana mielipiteenä käsitys joulusta?

Mitä Raamatussa sanotaan erilaisista juhlista, joita ihminen ottaa juhliakseen ?

16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

Eli toki saatte sanoa sen, mitä Raamatussa on ja mitä sieltä selviää, mutta muiden juhlimisia ei ole siis lupa tuon mukaan tuomita, ymmärrättekö tämän ?

Hyvä olisi miettiä sitäkin, että rakentaako tuo joulun ja sen viettäjien mollaus ?

Siis Suomessa alkaa joulun aika olla viimeinen aika, kun saa vapaasti Jeesuksesta puhua ja julistaa ilosanomaa !

Miksi sekin evankeliointi mahdollisuus pitää tyriä "oikeaoppisuudella" eli fariselalaisuudella ja kirjanoppineisuudella ?

Nuo edellämainitut siis siivilöivät muiden synnit tiuhalla sihdillä, josta ei pieni mäkäräinenkään olisi läpi mennyt, mutta samalla he ja te siis nielette itse kamelin.

Eli tuotakaan Raamatunpaikkaa, ette ole kyllin hyvin lukeneet, osataksenne toimia oikein tässä kohtaa !

Olette kuin nuo fariseukset ja kirjanoppineet, eli tuomitsemassa muita, jopa siis Kirjoitusten vastaisesti toimien, eli isienne perinnäis sääntöjä te vain toistelette, samankaltaisia tuomitsioita hekin olivat, eli puhun seurakuntienne vanhimmista.

Menkää nyt itse itseenne ja tutkikaa edes hetki niitä omia "kameleita", ja silmienne "tukkeja", jotta sitten ehkäpä näette ottaa pienen pienen roskan lähimmäisenne silmästä.

Hyvää Joulua teille itsetutkistelun parissa. ! :)

• miettikääs.itse
        raamatusta.vastauss kirjoitti:

Mitä Raamatussa sanotaan erilaisista juhlista, joita ihminen ottaa juhliakseen ?

16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

Eli toki saatte sanoa sen, mitä Raamatussa on ja mitä sieltä selviää, mutta muiden juhlimisia ei ole siis lupa tuon mukaan tuomita, ymmärrättekö tämän ?

Hyvä olisi miettiä sitäkin, että rakentaako tuo joulun ja sen viettäjien mollaus ?

Siis Suomessa alkaa joulun aika olla viimeinen aika, kun saa vapaasti Jeesuksesta puhua ja julistaa ilosanomaa !

Miksi sekin evankeliointi mahdollisuus pitää tyriä "oikeaoppisuudella" eli fariselalaisuudella ja kirjanoppineisuudella ?

Nuo edellämainitut siis siivilöivät muiden synnit tiuhalla sihdillä, josta ei pieni mäkäräinenkään olisi läpi mennyt, mutta samalla he ja te siis nielette itse kamelin.

Eli tuotakaan Raamatunpaikkaa, ette ole kyllin hyvin lukeneet, osataksenne toimia oikein tässä kohtaa !

Olette kuin nuo fariseukset ja kirjanoppineet, eli tuomitsemassa muita, jopa siis Kirjoitusten vastaisesti toimien, eli isienne perinnäis sääntöjä te vain toistelette, samankaltaisia tuomitsioita hekin olivat, eli puhun seurakuntienne vanhimmista.

Menkää nyt itse itseenne ja tutkikaa edes hetki niitä omia "kameleita", ja silmienne "tukkeja", jotta sitten ehkäpä näette ottaa pienen pienen roskan lähimmäisenne silmästä.

Hyvää Joulua teille itsetutkistelun parissa. ! :)

Joulussa on se harha, että valhetellen "hyväntiedonpuulta" selitellään Baabeli- katolisoppia.
        Eli kannattaa hieman tutkia historiaa - ettei eksy perinnäisoppeihin.
        Lue ja opi. Kuusella on oma - pakanallinen tarkoitus, jne. jne. jne. Eli joulun pakanallisuus merkkeineenkin on sellainen harha, ettei kannata suustaan julistaa sitä Jeesuksen syntymäjuhlaksi.
        Uskovan suusta tulkoon totuus, ei valheoppia, ei edes isien perinnäisoppia, koska raamattuun muistiinmerkitty viesti on se, että se tekee tyhjäksi Jumalan Sanan.

Siis pitäisikö meidän siksi julistaa harhaa - että saisimme tyhjentää Sanan opetuksen.

Mitä sitten pitäisi julistaa- on Herran pöytä - muisto-ateria. Sehän jo kertoo sen, että Herra on ollut täällä. Nyt ylipappina taivaissa.

Jos rehellisiä olette itsellenne - niin ei joulu herätä maailmanihmisissä mitään halua parannukseen. Ei, vaan uskonnollinen hekuma leijuu harhan yllä.

Mutta, Pyhä Henki kun kirkastaa Ristiä - kuinka ME ristiinaulittiin tekojen kautta Getsemanen jälkeen Herra - se saa aikaan mielenmuutoksen ja kääntymyksen ja sillä, ja siinä on tämä keskeninen ydin.

Eli, hieman kannattaa mietiskellä asioita, ettei mene valtavirran mukana eksyksiin.

Meilläkin hekumoitiin ennen tuon joulu- perinneopin äärellä, muttei enää. Olemme peranneet hapatteet pois tämä Sijaisemme Hengen avulla.
        Se on meidän perheelle VOITTO. Silmävoide auttoi paljon asiaan, joka antoi Hengellisen näkökyvyn nähdä Baabelilainen eksytys, muotouskonnollisen historian havinan takaa.

• raamatusta.vastauss
        miettikääs.itse kirjoitti:

Joulussa on se harha, että valhetellen "hyväntiedonpuulta" selitellään Baabeli- katolisoppia.
        Eli kannattaa hieman tutkia historiaa - ettei eksy perinnäisoppeihin.
        Lue ja opi. Kuusella on oma - pakanallinen tarkoitus, jne. jne. jne. Eli joulun pakanallisuus merkkeineenkin on sellainen harha, ettei kannata suustaan julistaa sitä Jeesuksen syntymäjuhlaksi.
        Uskovan suusta tulkoon totuus, ei valheoppia, ei edes isien perinnäisoppia, koska raamattuun muistiinmerkitty viesti on se, että se tekee tyhjäksi Jumalan Sanan.

Siis pitäisikö meidän siksi julistaa harhaa - että saisimme tyhjentää Sanan opetuksen.

Mitä sitten pitäisi julistaa- on Herran pöytä - muisto-ateria. Sehän jo kertoo sen, että Herra on ollut täällä. Nyt ylipappina taivaissa.

Jos rehellisiä olette itsellenne - niin ei joulu herätä maailmanihmisissä mitään halua parannukseen. Ei, vaan uskonnollinen hekuma leijuu harhan yllä.

Mutta, Pyhä Henki kun kirkastaa Ristiä - kuinka ME ristiinaulittiin tekojen kautta Getsemanen jälkeen Herra - se saa aikaan mielenmuutoksen ja kääntymyksen ja sillä, ja siinä on tämä keskeninen ydin.

Eli, hieman kannattaa mietiskellä asioita, ettei mene valtavirran mukana eksyksiin.

Meilläkin hekumoitiin ennen tuon joulu- perinneopin äärellä, muttei enää. Olemme peranneet hapatteet pois tämä Sijaisemme Hengen avulla.
        Se on meidän perheelle VOITTO. Silmävoide auttoi paljon asiaan, joka antoi Hengellisen näkökyvyn nähdä Baabelilainen eksytys, muotouskonnollisen historian havinan takaa.

Mitä Raamattu sanoo "miettikääs.itse" ?

Room. 14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Eli vaikka minä uskovana viettäisin jouluna Jeesuksen syntymäjuhlaa, enkä siis pidä sitä minään pelastavana asiana vaan vain juhlana, niin se ei ole minulle epäpyhää, mutta jos sinä olet heikko, etkä uskalla sitä viettää, vaikka siinä ei itsessään siis ole mitään pahaa, niin sinun ei kannata viettää sitä.

Mutta älä hyvä ihminen pakota muita toimimaan OMAN PELKOSI vuoksi samoin kuin sinä OMAN TURHAN PELKOSI kautta ja vuoksi.

Siis Raamattu sanoo syömisestä ja juhlista sitä samaa:

1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
        7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.

4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
        7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.

Eli te olette siis niitä heikkouskoisia oikeasti, kun pelkäätte yhä kaikkea tässä maailmassa !

1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

Siis me vahvat voimme syödä ja juoda ja juhlia siten, että osaamme asioihin oikein suhtautua, siis vain tähän maalliseen elämäämme kuuluvina asioina, mutta se joka YHÄ PELKÄÄ, YLIREAGOI ihan kaikkeen.

Eli pelätään siis jopa epäjumalia ja sielunvihollista ja hänen joukkojaan, vaikka Jumala on Yksi ja Kaikkivaltias:

1. Kor. 8:4 niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

Mutta PELKÄVÄÄ pitäisi siis hoivata, mutta ei siten, että tämä pääsee levittämään turhia pelkojaan muillekin !!!

• miettikääs.itse.vastaa

Mitä Raamattu sanoo "miettikääs.itse" ?

Room. 14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Eli vaikka minä uskovana viettäisin jouluna Jeesuksen syntymäjuhlaa, enkä siis pidä sitä minään pelastavana asiana vaan vain juhlana, niin se ei ole minulle epäpyhää, mutta jos sinä olet heikko, etkä uskalla sitä viettää, vaikka siinä ei itsessään siis ole mitään pahaa, niin sinun ei kannata viettää sitä.

Mutta älä hyvä ihminen pakota muita toimimaan OMAN PELKOSI vuoksi samoin kuin sinä OMAN TURHAN PELKOSI kautta ja vuoksi.

Siis Raamattu sanoo syömisestä ja juhlista sitä samaa:

1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
        7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.

4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
        7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.

Eli te olette siis niitä heikkouskoisia oikeasti, kun pelkäätte yhä kaikkea tässä maailmassa !

1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

Siis me vahvat voimme syödä ja juoda ja juhlia siten, että osaamme asioihin oikein suhtautua, siis vain tähän maalliseen elämäämme kuuluvina asioina, mutta se joka YHÄ PELKÄÄ, YLIREAGOI ihan kaikkeen.

Eli pelätään siis jopa epäjumalia ja sielunvihollista ja hänen joukkojaan, vaikka Jumala on Yksi ja Kaikkivaltias:

1. Kor. 8:4 niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

Mutta PELKÄVÄÄ pitäisi siis hoivata, mutta ei siten, että tämä pääsee levittämään turhia pelkojaan muillekin !!!

Oman suusi kautta tunnustat, että harhassasi ei ole mitään epäpyhää.

Eikö juuri Raamattu puhu Jeesuksen muistiinkirjoitetussa sanassa, että te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia.

Kerran iselläni sananopetuksen paikka parikymmentävuotta sitten, ja oli tämä joulun hetki.
        Pidin saarnan ja kerroin joulun pakanalliset lähteet, olin niihin juuri aikaa tutustunut ja nähnyt sen epäraamatullisuuden.
        Mitä tapahtui tuon kokouksen jälkeen? Eli kristittyjen puolelta ei yhtään vastalausetta, vaan tultiin kädestäpitäen kiittämään, että joku kertoo totuuden.

Ei se vähentänyt Jeesuksen arvovaltaa, uskottavuutta, jne.

Herran pöytähän julistaa Jeesuksen sijaisuutta ja Hän on Ylipappina taivaissa.

Luuletteko te todella, että Pyhä Henki kirkastaisi "hyvän tiedon puulta" perinneoppia Oman kansansa keskuuteen? Miettikääs.!

Jumala kärsii siitä, että me yleensä perinneopeilla tehdään tyhjäksi Jumalan Sana. Siitä Hän aikoinaan murheissaan kansalleen sanoi ja on tuohon Uuteen liittoon kirjoitettu, että tämä vanhanliiton aikaisissa kohdissa on meille varoittavaa esimerkkiä.

Parannus on mielenmuutos. Eli samanmieliseksi Isän kanssa Kristuksessa, kun Pyhä Henki kirkastaa asioita. Mutta, kuten opimme Jeesuksen ajan opetuksista, moni opetuslapsi loukkaantui itse Mestariin ja läksi pois.
        ts. se sama vapaus on meillä. Jos joku haluaa mennä palvomaan perinneoppialttareille ja muotouskonnollisuuteen, ts. Baabeli- Katolisuuteen, niin saahan sitä äitikirkon oppia suullaan manata. Mutta, ei se kirkasta itse Sanaa.

Minä ja perheeni ei palvele väärää. Sanan itsensä oppi ja opetus, millä Henki haluaa kirkastaa sydäntä, sen paikka on nytkin. Mutta suu ei tunnusta hapatetta, koska se on Hengen kautta perattu pois.

• JouluJaPuurim

Noi yllä lainatut Roomalaiskirjeen kohdat on ihan hyviä kirjoituksia tähän joulukeskusteluun. Jos joku kristitty pitää joulua pakanallisena juhlana, niin hänen ei sovi sitä viettää omantuntonsa tähden. Ja me, joille joulu on Vapahtajan, Kristuksen Jeesuksen maailmaansyntymisen muistelua, voimme viettää joulua hyvillä mielin.

• tietotuusjaelämä

Paavali taisi itse juhlia ja siksi julkinen puolustus kirjoitettiin Raamattuun. Jokatapauksessa joulukuun 25. päivä on paavi Julius I määräämä Jeesuksen syntymäpäivä. Sitä te ette voi pyyhkiä pois historiasta. Jokainen saa tehdä mitä tykkää muttei se Jeesuksen syntymäpäivä ole.

• raamatusta.vastauss

Etkö ymmärrä sitä, että vaikka voimme tutkia itse Jeesuksen oikeaa syntymäaikaa !

Ei meillä silti ole oikeutta alkaa tuomita muita, jonkun juhlan viettämisestä, vaikka se nyt ei ihan oikeaan aikaan olisikaan.

Tärkeää on muistaa Jeesusta ja Jeesuksen syntymää, sekä ilosanomaa, joka silloin jo julistettiin.

Miksi haluatte pilata tämänkin ilon toisilta ???

• mietihän.sinäkin

Etkö ymmärrä sitä, että vaikka voimme tutkia itse Jeesuksen oikeaa syntymäaikaa !

Ei meillä silti ole oikeutta alkaa tuomita muita, jonkun juhlan viettämisestä, vaikka se nyt ei ihan oikeaan aikaan olisikaan.

Tärkeää on muistaa Jeesusta ja Jeesuksen syntymää, sekä ilosanomaa, joka silloin jo julistettiin.

Miksi haluatte pilata tämänkin ilon toisilta ???

Perinneopeillako pitäisi tehdä tyhjäksi Jumalan Sana.? Mietipä sitä.
        On paljon Herran omia, joille joululla ei ole sitä merkitystä, mitä muotouskonnollisille on ja kuinka se muotouskonnollisuuden harha eksyttää totuuden ja parannuksen tarpeen.

• raamatusta.vastauss
        mietihän.sinäkin kirjoitti:

Perinneopeillako pitäisi tehdä tyhjäksi Jumalan Sana.? Mietipä sitä.
        On paljon Herran omia, joille joululla ei ole sitä merkitystä, mitä muotouskonnollisille on ja kuinka se muotouskonnollisuuden harha eksyttää totuuden ja parannuksen tarpeen.

Muotouskonnolista ei pelasta se, että kiukuttelet hänelle siitä, että hän viettää Jeesuksen syntymäpäivää väärään aikaan.

Sinä tuskin vietät sitä ollenkaan, oletko siis farisealainen/kirjanoppinut, jotenkin itse parempi ?

• mietihän.sinäkin

Muotouskonnolista ei pelasta se, että kiukuttelet hänelle siitä, että hän viettää Jeesuksen syntymäpäivää väärään aikaan.

Sinä tuskin vietät sitä ollenkaan, oletko siis farisealainen/kirjanoppinut, jotenkin itse parempi ?

Kirjoituksien sisältämä oppi ja neuvo, jonka Henki on kirkastanut sydämeen ja siitä suun tunnustus, ei ole kiukuttelua.
        Kuten sinulle kirjoitin. Saarnani aiheesta toikin seurakunnassa kiitoksen, sen totuuden tähden. Katolisten tuoma harha - ei ole Hengestä.

• Martti.Luther

Jouluna me kaikki kristityt juhlimme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen syntymää. Hyvää ja siunattua Joulua kaikille kristityille!

• kerron.sen.sinulle

Jouluna juhlii eksytyksen muotojumaliset. Ottakaa selvää asioista, älkää olko sokeita.
        Me olemme täällä kristittyjä Jeesuksen sijaisuuden tähden, mutta me EMME pidä hapatejuhlia, emmekä kumarra Baabeliin päin. Eli en ota vastaan hyväntiedonpuulta sinun jouluasi. Sillä ei ole mitään Sanankanssa tekemistä.
        Aikoinaan juhlitiin, mutta teimme sen tietämättömyyden ja muotouskonnollisen hapatteen kirvoittamana. Toisaalta, en kumarra edes Martinkaan edessä, koska hän ei ole välimieheni.

Välimieheni on Jeesus Kristus- Lunastajani ja Herrani. Hän on peittänyt syntieni paljouden ja Hän kelpaa Isän ja minun väliini ja Hän ei juhli hapatejouluja, vaan kärsii siitä, että te pidätte Sanan kahleessa ja teette siitä tyhjää omiin tarkoituksiinne.

• Lindemalilta.lainattua

LEHTIMAJANJUHLA - MESSIAAN SYNTYMÄJUHLA
        Lehtimajanjuhla - uskovien juutalaisten ja pakanain yhteinen juhla
        Viimeinen herätys ja taivaallinen lehtimajanjuhla
        Ylösnousemusruumis - taivaallinen lehtimaja
        Lehtimajanjuhla - Messiaan syntymäjuhla
        Mistä joulu on peräisin?

Baabelin kuningatar Semiramis määräsi myöskin, että tulisi viettää hänen poikansa Tammuksen eli ruumiillistuneen auringonjumala Nimrod/Baalin syntymäjuhlaa. Hän asetti joulukuun 25. päivän Tammuksen syntymäpäiväksi, koska Baabelin astrologit selittivät, että tuona päivänä eli talvipäivän seisauksena, aurinko oli kaikkein kauimmai­sessa pisteessään kietoradallaan. Astrologit selittivät, että 21. päivä joulukuuta auringon­jumala Baal eli Nimrod kuoli ja sitten 24. päivä joulukuuta hän alkoi palata jälleen elämään ja 25. päivä joulukuuta oli hänen syntymäpäivänsä. Tammuksen syntymäpäi­västä tuli vuotuinen merkkipäivä, jolloin juhlittiin, juopoteltiin, irstailtiin ja uhrattiin lapsia Baalille. Elämän symbolista, ikivihreästä puusta, tehtiin Tammuksen symboli ja sitä käytettiin keskitalvella Tammuksen syntymäjuhlan aikaan. Tammukselle pystytetty havupuu koristeltiin pyöreillä palloilla, jotka symbolisoivat aurinkoa. Raamattu kieltää epäjumalille koristeltujen puiden pystyttämisen (Jer.10:1-5).
        ....
        Kolmesataa-luvun alussa Roomassa oli sisällisota. Tuolloin Konstantinus Suuri, Danielin ennustuksen mukaisesti, raivasi tieltään kolme kilpailevaa keisarikanditattia. Maximianus lyötiin ja tapettiin Marsellessa 310 jKr., Maxentius voitettiin Milvian sillalla ja mestattiin 312 jKr. ja Licinius lyötiin ja murhattiin 324 jKr.. Saadakseen vaikutusvaltaisiksi nousseet kristityt puolelleen sisällisodassa Maxentiusta vastaan 312 jKr., Konstantinus julisti, että jos hän voittaa sodan, hän lopettaa vainot ja tekee kristinuskon tasavertaisek­si muiden uskontojen joukossa Rooman valtakunnassa. .....
        Jotta pakanalliset roomalaiset saataisiin helpommin omaksumaan uusi kristinsusko, teki Konstantinus kompromisseja. Hän sekoitti muinaisen Baabelin uskonnon ja raama­tullisen kristinuskon keskenään. Semiramis-Tammus-kultin tilalle tehtiin uusi äiti-lapsi-asetelma, neitsyt-Maria-Jeesus-lapsi-kultti. Mariasta tehtiin taivaan kuningatar ja jumalatar, jota rukoiltiin ja palvottiin välittäjänä ihmisten ja Jumalan välillä. Toinen käsky: "Älä tee Jumalan kuvaa", poistettiin käytöstä, jotta voitaisiin palvoa Mariaa, pyhimysten kuvia ja ikoneita. Tilalle halkaistiin kymmenes käsky kahteen osaan: "Älä himoitse", jotta käskyjen määrä pysyisi samana. Raamatullisen lepopäivän, sapatin, tilalle, Konstan­tinus otti auringonpäivän eli sunnuntain, kun hän v. 321 jKr. julisti kunnianarvoisen auringonpäivän eli sunnuntain kaikkien kaupunkilaisten ja käsityöläisten lepopäiväksi. Alkuseurakunta vietti yhdessä juutalaisten kanssa pääsiäistä Nisan-kuun 14. päivä, kuten oli säädetty Toorassa, mutta Konstantinus koolle kutsumassaan Nikean kirkolliskokouk­ses­sa 325 jKr. muutti pääsiäisenvieton Rooman kultin mukaiseksi, vietettäväksi kevät­päivän­tasausta seuraavan täydenkuun jälkeisenä sunnuntaina, jossa se on tänäänkin ns. kristillisessä maailmassa.

• Martti.Luther
        kerron.sen.sinulle kirjoitti:

Jouluna juhlii eksytyksen muotojumaliset. Ottakaa selvää asioista, älkää olko sokeita.
        Me olemme täällä kristittyjä Jeesuksen sijaisuuden tähden, mutta me EMME pidä hapatejuhlia, emmekä kumarra Baabeliin päin. Eli en ota vastaan hyväntiedonpuulta sinun jouluasi. Sillä ei ole mitään Sanankanssa tekemistä.
        Aikoinaan juhlitiin, mutta teimme sen tietämättömyyden ja muotouskonnollisen hapatteen kirvoittamana. Toisaalta, en kumarra edes Martinkaan edessä, koska hän ei ole välimieheni.

Välimieheni on Jeesus Kristus- Lunastajani ja Herrani. Hän on peittänyt syntieni paljouden ja Hän kelpaa Isän ja minun väliini ja Hän ei juhli hapatejouluja, vaan kärsii siitä, että te pidätte Sanan kahleessa ja teette siitä tyhjää omiin tarkoituksiinne.

Hapatteet haisee sulla housussas.

• kerrotaan.se.sinulle
        Martti.Luther kirjoitti:

Hapatteet haisee sulla housussas.

Herra itse mittaa nämä asiat ja P-Henki kertoo kuulaisuuden merkityksen.

• Jeesuksen.seuraaja

Ne jotka joulua viettävät antavat tukensa katoliselle kirkolle ja heidän eksyttäville menoilleen. Se on synti Jumalaa vastaan. Jumalan Sana käskee eroamaan harhaopeista ja pimeyden hedelmättömistä töistä. Paetkaa epäjumalanpalvelusta. Älkää ottako osaa katolisen kirkon juhliin ja heidän moninaiseen eksytykseen.

• raamatusta.vastauss

Minä olen pitkään jo tiennyt joulun juuret, ei siitä ole kyse.

Kyse on nyt OIKEASTI siitä, että miten kohtaamme lähimmäisemme !

Raamattu opettaa erottautumaan niistä, jotka harhaoppeja opettavat !

Kukaan ei voi OIKEASTI vapautua harhaopeista, jos ei ensin ole uudestisyntynyt !

Harhaopeista taas vapaudutaan VAIN ja AINOASTAAN Herran opetuksen avulla ja kautta !

Joulun vietto ei ole varsinainen harhaoppi, se ei eksytä luulemaan, että pelastus tulee joulun vietosta !

Nyt pitää kysyä, että miksi PELKÄÄTTE kaikkea ?

Maailma on täynnä väärää ja maailman ihmiset sitä tekevät, mutta Raamatun mukaan ei siis ole väärin viettää vaikkapa Jeesuksen syntymäjuhlaa, eli SITÄ EI OLE KIELLETTY MISSÄÄN.

16 Älköön siis kukaan(YMMÄRTÄMÄTÖN) teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

Ja turha on peloitella katolisella touhulla, hehän pääosin ovat uudestisyntymättömiä, eli uskosta osattomia, ja mitä Raamattu sanoo uskosta osattomista ?

1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

Siis TAAS toimintanne on pahasti pielessä, eli miksi tuomitsette siis ulkopuolisia ???

Lukekaa nyt edes vähän enemmän Raamattuanne, ja lopettakaa tuo kirjanoppineisuus ja tiedon nimellä kulkeva valhe tieto !

1. Tim. 6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,

• Apostolinen.sanoma

Minä olen pitkään jo tiennyt joulun juuret, ei siitä ole kyse.

Kyse on nyt OIKEASTI siitä, että miten kohtaamme lähimmäisemme !

Raamattu opettaa erottautumaan niistä, jotka harhaoppeja opettavat !

Kukaan ei voi OIKEASTI vapautua harhaopeista, jos ei ensin ole uudestisyntynyt !

Harhaopeista taas vapaudutaan VAIN ja AINOASTAAN Herran opetuksen avulla ja kautta !

Joulun vietto ei ole varsinainen harhaoppi, se ei eksytä luulemaan, että pelastus tulee joulun vietosta !

Nyt pitää kysyä, että miksi PELKÄÄTTE kaikkea ?

Maailma on täynnä väärää ja maailman ihmiset sitä tekevät, mutta Raamatun mukaan ei siis ole väärin viettää vaikkapa Jeesuksen syntymäjuhlaa, eli SITÄ EI OLE KIELLETTY MISSÄÄN.

16 Älköön siis kukaan(YMMÄRTÄMÄTÖN) teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

Ja turha on peloitella katolisella touhulla, hehän pääosin ovat uudestisyntymättömiä, eli uskosta osattomia, ja mitä Raamattu sanoo uskosta osattomista ?

1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

Siis TAAS toimintanne on pahasti pielessä, eli miksi tuomitsette siis ulkopuolisia ???

Lukekaa nyt edes vähän enemmän Raamattuanne, ja lopettakaa tuo kirjanoppineisuus ja tiedon nimellä kulkeva valhe tieto !

1. Tim. 6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,

Valhetta ei kannata tyrkätä Sanan rinnalle ja siunata sitä oppia.
        On aika palata Apostolisen opin äärelle.

• Martti.Luther

Joulun vastustajat pitäisi käristää roviolla.

• kerttkkl

Kirot alkoivat viettääJoulua, Jsszuksen syntymäjuhlaa, kun vielä oli tiedussa sen oikea ajankohta!

• oiasdj98

3 Moos 11:7 sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen.

Joko tämä sika-asia on käsitelty. Jouluna kristityt syövät saastaista ruokaa. Katolisten juoni.

• raamatusta.vastauss

Minulla on sinulle tosi tuore uutinen !

Vanhan liitto ja vanhan liiton järjestys lakkautettiin jo 2000v sitten.

Hepr. 9:10 vaan jotka(uhraamiset), niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
        26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
        27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

Mark. 7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

Laajemmin sama kohta:

18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
        19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
        20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
        22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

• oppiva.voi.vieläkin

Minulla on sinulle tosi tuore uutinen !

Vanhan liitto ja vanhan liiton järjestys lakkautettiin jo 2000v sitten.

Hepr. 9:10 vaan jotka(uhraamiset), niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
        26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
        27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

Mark. 7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

Laajemmin sama kohta:

18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
        19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
        20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
        22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

Jopa kolahti harhaan. Eli isien oppien avulla taas puhut.
        Jopa terveysjärjestelmämme kaataa ajatuksen, eli mitä suuhusi paat, sen ruumiisi terveydessä niität.

• raamatusta.vastauss
        oppiva.voi.vieläkin kirjoitti:

Jopa kolahti harhaan. Eli isien oppien avulla taas puhut.
        Jopa terveysjärjestelmämme kaataa ajatuksen, eli mitä suuhusi paat, sen ruumiisi terveydessä niität.

Eli ihmisten omat sanat ovat siis luotettavammat kuin Jumalan Sanat ?

Näinkö meidän pitää uskoa ?

Olette te NIIIN sekaisin judaisti oppeinenne.

Vanhan liiton säädökset olivat vain "kuva ja varjo" eikä itse asiain olemus, mutta tällekin totuudelle te olette umpi sokeita.

• Jabin

Pakanat eivät ole koskaan olleet Mooseksen lakiliiton alaisia, eivätkä Jeesuksen uskovat ole Vanhan liiton alasia, vaan uudesti syntyneet uskovat ovat Kristuksen laissa.
      Kristuksen laki täytetään, ei sianlihan syöntikiellolla vaan: Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
      Adventisti-judaistien juoni tuo sianlihan syöntikielto.

Menneitten sukupolvien aikoina hän on sallinut kaikkien pakanain vaeltaa omia teitänsä; ja kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla.
      Ei Jumala luonut trikiinipossuja, vaan kaikki, mitä Jumala loi, oli sangen hyvää.

• varoitus.Sanassa

Eihän pakanat olekaan. Esim. kuurojen viittomakielellä pakana on epäjumalanpalvelija.
        He saavat tehdä aivan mitä lystäävät. Usko on sydämen asia.

Herralla on aina ollut kansa, aikain alusta - sen loppuun asti.
        Kansan elämässä on kyse uskollisuudesta - kun Jeesusta seurataan. Se tuo siunauksen.

Siis pakanat voivat mantrata mitä mantraavat ei se tuli syty, eikä öljy lampussa lisäänny.
        Epäjumalanpalvelus ja muotouskonnollisuus ei ketään pelasta.

Puhuit trikiinipossuista. Samaa se puhuu LKT Forsius. Eli lääketieteentohtori.
        Virossa 1980- luvulla viimeksi kuoli sianlihan takia ihmisiä. Trikiini ei ole mukava loinen.
        Eli raamattu tässä on vieläkin hyvin oikein varottava neuvo Jumalan kansalle varjeltua vaarasta.

http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html

• siitä.trikiinistä
        varoitus.Sanassa kirjoitti:

Eihän pakanat olekaan. Esim. kuurojen viittomakielellä pakana on epäjumalanpalvelija.
        He saavat tehdä aivan mitä lystäävät. Usko on sydämen asia.

Herralla on aina ollut kansa, aikain alusta - sen loppuun asti.
        Kansan elämässä on kyse uskollisuudesta - kun Jeesusta seurataan. Se tuo siunauksen.

Siis pakanat voivat mantrata mitä mantraavat ei se tuli syty, eikä öljy lampussa lisäänny.
        Epäjumalanpalvelus ja muotouskonnollisuus ei ketään pelasta.

Puhuit trikiinipossuista. Samaa se puhuu LKT Forsius. Eli lääketieteentohtori.
        Virossa 1980- luvulla viimeksi kuoli sianlihan takia ihmisiä. Trikiini ei ole mukava loinen.
        Eli raamattu tässä on vieläkin hyvin oikein varottava neuvo Jumalan kansalle varjeltua vaarasta.

http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html

Korjataan Viron vuosiluku, tuli painovirhe.

Eli linkistä Tohtorin sanomana.
        Virossa esiintyi 1990-luvun alkupuolella useita trikiinien aiheuttamia sairastumisia ja kuolemantapauksia. Maailmassa on monia muitakin maita, joissa lihantarkastus ei suinkaan kata kaikkea myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen käytettävää lihaa. Vaara kohdistuu mm. matkailijoihin, jotka syövät tartunnanvaarallista sian tai villisian lihaa tai vastoin määräyksiä ostavat niitä kotimaahan tuotavaksi.

.....

Mitä meidän pitää ymmärtää lukemasta?

Jumala haluaa varoittaa omiaan vaarasta. Pakanta saavat aivan vapaasi syödä ja juoda nauttimansa maljan, mutta Herran oma kansa voi varjeltua vaarasta ja aivan aiheellisesti.

Näinollen, kaikkinainen hyväntiedonpuun oletus, että syö kaikkea, se pökälöityy ulos puhtaana, ei pidä paikkaansa. Se on isien selitys ja tietysti rienaajahan tarjoaa omilleen sitä omaa vapauttaan ja kuolemaa.

Jos matkaan, en tartu ja syö mitä tarjotaan. Täälläkin jätän kylmäsavusian vaikka Lidin hyllyyn.

• raamatusta.vastauss

Selityksiä selityksiä, eli ihmisen sanaa, pitäydy Jumalan Sanassa hyvä ihminen.

Te raukat kuvittelette yhä pyhittyvänne ja pelastuvanne lakkautettujen "lihan sääntöjen" kautta ja avulla.

Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka olivat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

Mutta Raamatun mukaan siis, syöminen tai syömättä jättäminen ei meitä loitonna tai lähennä Herrastamme !

1. Kor. 8:8 Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan; jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy.

Siis touhustanne ei ole teille hyötyä, olette vain kuten judaistit ottaneet itse itsellenne lakeja ja määräyksiä noudattaaksenne, mutta mitään hyötyä, te ette siitä saa.

Lisäksi lähes kaikki ruoka-ainekset on myrkyllisisä jos niitä liikaa nauttii, eli ei ole kyse siitä vain sian kohdalla vaikka niin yritätte asiaa perustella.

Mässäily on sanottu pahaksi uudessa liitossa, siitä sairaudet, mutta kaikki liha on sanottu Jeesuksen Sanoin puhtaiksi, ja jo Aadamille Jumala antoi KAIKEN LIHAN ravinnoksi !!!

1. Moos. 9:3 KAIKKI, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.

Kaikissa ruoka-aineissa voi olla myrkyllistä/pilaantumista ja jopa erilaisia syöpäläisiä, jopa vedestä voi saada erilaisia tauteja ja syöpäläisiä .

Joten ihmisten huulten helinää ovat juttunne, eli ihmis "viisautta" te opetatte ettekä Jumalan Viisautta.

Pysykää Raamatussa ja Jumalan Sanassa !

1. Moos. 9:3 KAIKKI, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.

• lomalehmä
        siitä.trikiinistä kirjoitti:

Korjataan Viron vuosiluku, tuli painovirhe.

Eli linkistä Tohtorin sanomana.
        Virossa esiintyi 1990-luvun alkupuolella useita trikiinien aiheuttamia sairastumisia ja kuolemantapauksia. Maailmassa on monia muitakin maita, joissa lihantarkastus ei suinkaan kata kaikkea myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen käytettävää lihaa. Vaara kohdistuu mm. matkailijoihin, jotka syövät tartunnanvaarallista sian tai villisian lihaa tai vastoin määräyksiä ostavat niitä kotimaahan tuotavaksi.

.....

Mitä meidän pitää ymmärtää lukemasta?

Jumala haluaa varoittaa omiaan vaarasta. Pakanta saavat aivan vapaasi syödä ja juoda nauttimansa maljan, mutta Herran oma kansa voi varjeltua vaarasta ja aivan aiheellisesti.

Näinollen, kaikkinainen hyväntiedonpuun oletus, että syö kaikkea, se pökälöityy ulos puhtaana, ei pidä paikkaansa. Se on isien selitys ja tietysti rienaajahan tarjoaa omilleen sitä omaa vapauttaan ja kuolemaa.

Jos matkaan, en tartu ja syö mitä tarjotaan. Täälläkin jätän kylmäsavusian vaikka Lidin hyllyyn.

>>Jumala haluaa varoittaa omiaan vaarasta. Pakanta saavat aivan vapaasi syödä ja juoda nauttimansa maljan, mutta Herran oma kansa voi varjeltua vaarasta ja aivan aiheellisesti.>>
        ------
        Muistat varmaan minua paremmin sen UT:n paika, jossa Jeesus kysyy kuulijoiltaan luulivatko nämä niinden ihmisten olleen muita syntisempiä, jotka kuolivat kun torni Siiloassa kaatui ja nämä kuolivat... Tämä oli viittaus noihin pakanoihin.
        ------
        Juutalaiset eivät syö sianlihaa mutta jostain syystä Herra ei varjellut heitä vaaralta, Hitlerin aikanaan pistäessä heitä uuniin kuusi miljoonaa henkeä. - Että näin suhteellisia nämä asiat joskus ovat mutta vältä kaikin mokomin sianlihan syömistä järkeistäen VT:n sianlihansyöntikieltoa vaikkapa tuolla trikiinin pelolla.

• 987ssaaahha

Jeesuskaan ei suhtautunut myötämielisesti sikoihin.
      Matt 8:31 Niin riivaajahenget pyysivät häntä sanoen: "Jos ajat meidät pois, niin lähetä meidät sikalaumaan."
      8:32 Ja hän sanoi niille: "Menkää." Silloin ne lähtivät heistä ja menivät sikoihin. Ja katso, koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui veteen.

Tuo koko kertomus kannattaa lukea.

Kun ne siat kuolivat niin jäivätkö ne riivaajahenget niihin kuolleisiin sikoihin? Voiko kinkussa olla riivaajahenkiä? Onko kinkku katolisen kirkon ja buddhalaisten salajuoni kristittyjä vastaan??

• mietintä.myssy

Mielestäni riivaajahenki on Hengen vastustamista, mitä Sanan kautta Herra haluaa varoittaa ja neuvoa matkalaista, että hänen matkansa olisi mielekäs.

ts. "Vanhan Adamin henki ei ollut kuuliainen Sanalle. Jos siitä lähdettäisiin liikkeelle.

Vanha-aadamilaisuus on kantajalleen itselleen sitä, että tehdessään tarkoitushakuisesti Sanaa vastaan, niin ne teot saavat aikaiseksi, ettei siunaus ole elämässä läsnä.
        Ja sitä voidaan katsoa, että se "riivaa" ihmistä. Siis elämäntapa.
        Joka nostaa alko- kuppia väärällä tavalla, sen henki alkaa riivata nostajaansa ja johtaa aika ikävään alkoholismiin, jossa niitä "pikku-ukkoja" alkaa manailla.

Ei kristityn tarvitse ottaa siihen osaa, eli ei salajuoni ole tietävälle salajuoni. Se on paljastettu.

Mitä taas ravintopuoleen mennään, Roomalaiskirjeessä, jota esim. piispa Kaila kirjassaan tulkitsee, niin raamatun aikana oli ravintopuolella eläviä asketisteja. Ei Paavali heitä tuominnut valinnasta, koska he tekivät sen Herran nimessä.
        Näin ollen voisi ajatella, että ihmisen ruumis on Jumalan Pyhän Hegen temppeli. Joku vartioi temppeliään tarkemmin, ettei se valintojen tähden kokisi sairautta.
        Ehkäpä juuri siksi Paavali ei nähnyt "pahaa".

Meillä on tietoa tuosta trikiinistä. Voimme valita ostopaikan. ts. varjellumme vaarasta.
        *Tästähän raamatun oppi on ohjeissaan opettamassa. Tietoa on, valinta on käsissä.
        Väärästä valinnasta, se tavallaan sitten voi laukasta elämälle ongelman, ja se riivaa meitä.

Paljon puhutaan, että syökää kaikkea, jne. Ei se ihan noin mene, jo tämänpäivän tiedon mukaan. Eli meillä on jo nyt ymmärrystä siihen, että tulkinta on peräisin isien tulkinnasta.

Liika punainen liha - ja paksusuolen syöpä, sekä avanne. Tilastoista näemme, että Amerikassa on ongelma suuri. Meilläkin on Pohjois-Suomen ja Etelän välillä tilasto osoittamassa samasta "nautinnan" tuomasta ongelmasta.
        Vähentämällä punaisen lihan käyttöä, lisäämällä kasvista, suolemme toimii paremmin ja sen bakteerit ovat suolessa terveempiä, kuin lihankäyttäjällä.
        Ja aivan terveyslähteistä asiat selkiävät, kun meillä on tänään sitä tietoa enemmän.
        Myös verisuonitaudit, sydänsairaudet, jne. jne. on pitkälti paremmin hallittavissa, kun jo nuorena jälkipolvi opetettaisiin elämään terveemmin.

Eli sairaudet eivät niin "riivaisi" elimistiöä. Eli riivaajahenki voidaan näin tarkastellen ymmärtää niin, että se henki, mikä meissä tekee valinnat, tuo elämän lopputuloksiin määrätyt päämäärätavoitteet. Se voi olla hyvä - tai sitten sairaus riivaa.

Näin ymmärtäisin tuon asian. Sika- eläimellä ei ollut juutalaisuudessa arvoa, ja kyse oli juuri siitä aikapommista, mitä sairautta ne kantoivat elimistössä.
        Toisaalta, myös puhtaat eläimet - edustivat ravintoketjussa parempaa, kuin saastaiset.
        Tuskin raadonsyöjät kantavat lihassaan onnenkantamoisia, jota kannattaa popsia.
        Eikös vain'=?=

• raamatusta.vastauss

Tässä on edellä 2 tosi asiantuntijaa !

Ensimmäinen pitää Luojan luomaa sikaa ja sen kinkkua katolilaisten ja buddhalaisten salajuonena ! :)

Voi hyvää päivää sentään.

Toinen taas sanoo ihmisen oman tahdon ja valinnan olevan yhtä kuin riivaajehenki, eli:

Ihmisen valinta ja tahto = riivaajahenki !

Eli siis:

Ihminen/ihmisen henki =riivaaja/riivaajahenki.

Voi hyvää päivää mitä asijantuntijoita.

• kerrotaan.se.sinulle

Onhan se sian lisäksi muukin luotu Jumalankätten työtä. Sekö se tekee kaiken syötäväksi?

ts. opettele käsittelemään asioita.

Kyllä valinta ja tahto ihmisellä luo hänelle itselleen riivaajan. Käypä pahasti alkoholijuopon luona, jolla pikkuiset ukot tanssii ympärillä. Se on aivan valinta, jolla hän itse on viivalleen päässyt. Tai muu huumeveikko. Se on jopa maanpäällinen helvetti.

Kannattaa antaa todellinen nimi sille, mitä ihminen saa valinnoillaan aikaiseksi, ja aivan vapaehtoisesti.

Myös sanamuotomme ja käsitteemme voi ilmaista asiaa - esim. riivaaja, riivaa jne.
        Vaikeetako?
        ts. ihmisen henki - on tavallaan raamatullisesti vanhan-aadamin henki.
        Sitten Jumalan Henki- muistatko mitä siinä on? Vapaus.
        Eli Jumalan Hengessä vaeltaminen on vapaudessa vaeltamista, siksi viinapiru ei riivaa.

• raamatusta.vastauss
        kerrotaan.se.sinulle kirjoitti:

Onhan se sian lisäksi muukin luotu Jumalankätten työtä. Sekö se tekee kaiken syötäväksi?

ts. opettele käsittelemään asioita.

Kyllä valinta ja tahto ihmisellä luo hänelle itselleen riivaajan. Käypä pahasti alkoholijuopon luona, jolla pikkuiset ukot tanssii ympärillä. Se on aivan valinta, jolla hän itse on viivalleen päässyt. Tai muu huumeveikko. Se on jopa maanpäällinen helvetti.

Kannattaa antaa todellinen nimi sille, mitä ihminen saa valinnoillaan aikaiseksi, ja aivan vapaehtoisesti.

Myös sanamuotomme ja käsitteemme voi ilmaista asiaa - esim. riivaaja, riivaa jne.
        Vaikeetako?
        ts. ihmisen henki - on tavallaan raamatullisesti vanhan-aadamin henki.
        Sitten Jumalan Henki- muistatko mitä siinä on? Vapaus.
        Eli Jumalan Hengessä vaeltaminen on vapaudessa vaeltamista, siksi viinapiru ei riivaa.

• kerrotaan.se

Sitten otan sinut kiinni tulinnastasi "raamatussa.vastauss..

Tässä oikasit lukematta raamattua, mitä on edellä kirjoitettu.

Mietipä hieman.
        1Mo 7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
        1Mo 7:2 Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras.
        1Mo 7:3 Niin myös taivaan lintuja seitsemän paria, koiraita ja naaraita, että siemen säilyisi elossa koko maan päällä.

"Paljonko otettiin mukaan!?"
        Puhtaita eläimiä seitsemän paria, mutta epäpuhtaita yksi pari, koiras ja naaras.

Kysyisin, montako eläintä Nooan sopi popsia epäpuhtaista, että laji säilyisi?

Eli - taas tulkinnassasi ollaan ongelmissa.

Muistatko, että Pietari on sen liinavaatejutun kanssa muistiin merkitty Uudessaliitossa.

Siis hän kuului Herran kansaan. Oliko hän syönyt saastaista? Ei ollut, koska Jumalan suojeluksessa häntä haluttiin varjella.
        Hänelle, siis Pietarille annettiin läksy - nyt laskettiinkin "taivaasta" se liinavaate,
        Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja.
        Apt 10:13 Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö".
        Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
        Apt 10:15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".

Siis Pietari ei ollut syönyt epäpyhää, ts. Jumalan kansalla oli ohjeet ja neuvot varjelemaan ongelmilta. Perinneopit ja käsipesuthan ne ongelmia olivat, joka teki tyhjäksi sanan.

Mutta, mennään nyt Pietarin pakeille, katselemaan mitä taivaasta tuotu eväs oli oppimääräksi tarkoitettu.
        Tietysti pakankristityt taputtavat käsiä, että eväistähän tässä on kyse, mutta, mutta, ei näin. Luetaan ja opitaan.

Apt 10:16 Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen.
        Ja kun Pietari oli epätietoinen siitä, mitä hänen näkemänsä näky mahtoi merkitä, niin katso, ne miehet, jotka Kornelius oli lähettänyt ja jotka kyselemällä olivat löytäneet Simonin talon, seisoivat portilla ja tiedustelivat kuuluvalla äänellä, majailiko siellä Simon, jota myös Pietariksi kutsuttiin. Kun Pietari yhä mietti tuota näkyä, sanoi Henki hänelle: "Katso, kaksi miestä etsii sinua; niin nouse nyt, astu alas ja mene arvelematta heidän kanssaan, sillä minä olen heidät lähettänyt".
        Apt 10:21 Niin Pietari meni alas miesten tykö ja sanoi: "Katso, minä olen se, jota te etsitte; mitä varten te olette tulleet?"

Ja tässä tulee tuon "läksyn" ydin.

Apt 10:28 Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.
        Apt 10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        Apt 10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

Siis ei ollut kyse syömisistä, vaan siitä, että kun Herra puhdistaa pakanan, hän kuuluu Jumalan kansaan, ts. Herran kansaan.
        Ja Jumalan kansalle kuuluu kuuliaisuus ja Kristuksen seuraaminen, ja Hänen tahtoonsa "alistuminen", sillä Herra haluaa varjella kansaansa.

Vielä eväisiin. Ei kaikki ole puhdasta. Raadonsyöjät eivät ole puhtaita, ne kantavat ravintoketjun ongelmaa se voi tarjota tartunnan ihmiseen ja sairastuttaa.
        Tavallaan, muistammeko Tšernobyl- ongelman.
        Se toi ravintoketjuumme vaaran. Siis, haloo! Ei kaikki ole puhdasta, eli otetaan sitten esimerkki lähempää.-

• raamatusta.vastauss
        kerrotaan.se kirjoitti:

Sitten otan sinut kiinni tulinnastasi "raamatussa.vastauss..

Tässä oikasit lukematta raamattua, mitä on edellä kirjoitettu.

Mietipä hieman.
        1Mo 7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
        1Mo 7:2 Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras.
        1Mo 7:3 Niin myös taivaan lintuja seitsemän paria, koiraita ja naaraita, että siemen säilyisi elossa koko maan päällä.

"Paljonko otettiin mukaan!?"
        Puhtaita eläimiä seitsemän paria, mutta epäpuhtaita yksi pari, koiras ja naaras.

Kysyisin, montako eläintä Nooan sopi popsia epäpuhtaista, että laji säilyisi?

Eli - taas tulkinnassasi ollaan ongelmissa.

Muistatko, että Pietari on sen liinavaatejutun kanssa muistiin merkitty Uudessaliitossa.

Siis hän kuului Herran kansaan. Oliko hän syönyt saastaista? Ei ollut, koska Jumalan suojeluksessa häntä haluttiin varjella.
        Hänelle, siis Pietarille annettiin läksy - nyt laskettiinkin "taivaasta" se liinavaate,
        Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja.
        Apt 10:13 Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö".
        Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
        Apt 10:15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".

Siis Pietari ei ollut syönyt epäpyhää, ts. Jumalan kansalla oli ohjeet ja neuvot varjelemaan ongelmilta. Perinneopit ja käsipesuthan ne ongelmia olivat, joka teki tyhjäksi sanan.

Mutta, mennään nyt Pietarin pakeille, katselemaan mitä taivaasta tuotu eväs oli oppimääräksi tarkoitettu.
        Tietysti pakankristityt taputtavat käsiä, että eväistähän tässä on kyse, mutta, mutta, ei näin. Luetaan ja opitaan.

Apt 10:16 Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen.
        Ja kun Pietari oli epätietoinen siitä, mitä hänen näkemänsä näky mahtoi merkitä, niin katso, ne miehet, jotka Kornelius oli lähettänyt ja jotka kyselemällä olivat löytäneet Simonin talon, seisoivat portilla ja tiedustelivat kuuluvalla äänellä, majailiko siellä Simon, jota myös Pietariksi kutsuttiin. Kun Pietari yhä mietti tuota näkyä, sanoi Henki hänelle: "Katso, kaksi miestä etsii sinua; niin nouse nyt, astu alas ja mene arvelematta heidän kanssaan, sillä minä olen heidät lähettänyt".
        Apt 10:21 Niin Pietari meni alas miesten tykö ja sanoi: "Katso, minä olen se, jota te etsitte; mitä varten te olette tulleet?"

Ja tässä tulee tuon "läksyn" ydin.

Apt 10:28 Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.
        Apt 10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        Apt 10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

Siis ei ollut kyse syömisistä, vaan siitä, että kun Herra puhdistaa pakanan, hän kuuluu Jumalan kansaan, ts. Herran kansaan.
        Ja Jumalan kansalle kuuluu kuuliaisuus ja Kristuksen seuraaminen, ja Hänen tahtoonsa "alistuminen", sillä Herra haluaa varjella kansaansa.

Vielä eväisiin. Ei kaikki ole puhdasta. Raadonsyöjät eivät ole puhtaita, ne kantavat ravintoketjun ongelmaa se voi tarjota tartunnan ihmiseen ja sairastuttaa.
        Tavallaan, muistammeko Tšernobyl- ongelman.
        Se toi ravintoketjuumme vaaran. Siis, haloo! Ei kaikki ole puhdasta, eli otetaan sitten esimerkki lähempää.-

Selitysten mestari oikein asialla, eli ihmis "viisaus" eksyttää sinut pahasti.

Kirjoitan vain lyhyesti enää.

Jumala loi kaiken ja kaikki oli hyvää !

Jumala loi ihmisen ja ihminen on levittäytynyt koko maapallolle.

Ihminen syö sitä proteiini lähdettä, mikä on saatavilla.

Siis kaikki pärjäävät kyllä, vaikka eräässäskin dokumentissa pienten poikien ainoa proteiinilähde oli skorppioonit.

Napaseuduillakaan ei ole sinun "puhtaita" eläimiä, vaan "likaisia" vain.

Herää jo harhoistasi, se on ihan juuri niin kuten jo Raamatusta näytin:

• tietotuusjaelämä

Pysykää Raamatussa ja Jumalan sanassa ! Noin täällä komennellaan mutta mitä sitten "kristittyinä" tehdään ?
      Raamattu ei ilmoita Jeesuksen syntymäpäivää, syntymäpaikkaa, kellonaikaa, painoa, katuosoitetta, kummeja, sotu-tunnusta, syntymätodistusta, neuvolakorttia, evl-kirkon kastetta, rippikoulua, konfirmaatiota, eikä ruumiinsiunauksen toimittajaa.

Siis ei mitään faktatietoa sieltä jota te kutsutte Raamatuksi ja johon te uskotte. Niinpä kaikki sen ulkopuolelta ovat ihmisten ja pakanoiden keksintöä. Älkää sotkeko Jeesusta mihinkään koska Hän itse ei vaatinut ketänn viettämään syntymäpäiväänsä.

• raamatusta.vastauss

Voi hyvää päivää sentään, etten paremmin sanoisi.

Etkö ymmärrä suomenkieltä ?

Mitä tässä sanotaan ?

Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

ÄLKÖÖN KUKAAN TEITÄ TUOMITKO MINKÄÄN JUHLAN JOHDOSTA !

Jos joku haluaa juhlia Jeesuksen syntymää, niin tämän mukaan kellään ei ole lupa lähteä uskovaa tuomitsemaan, ja vielä vähemmän uskosta osatonta:

EI TUOMITA ULKOPUOLELLA OLEVIA, ELI USKOSTA OSATTOMIA !

Välillä vaikuttaa siltä, että oikeasti suomalaiset eivät ymmärrä edes suomea.

Nämä asiat on Raamatussa HYVIN SELVÄSTI sanottu, mikä yhä jäi epäselväksi ???

• hessulihei

Mitä tässä sanotaan ?

Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

Jos joku haluaa juhlia Jeesuksen syntymää, niin tämän mukaan kellään ei ole lupa lähteä uskovaa tuomitsemaan, ja vielä vähemmän uskosta osatonta:

Tottakai Raamattua voidaan raiskata niinkuin että Jeesuksen syntymäpäivä on määrätty 25.12.. Siitä vaan viinakauppaan ja sitten putkaan.

• surullistamuttatotta

Mitä tässä sanotaan ?

SUURET KIITOKSET nimimm. raamatusta vastauss.
        Ilolla luin vastauksiasi. Kirjoitat tervepäisesti ja asiallisesti perustellen.
        Varjele meitä näiltä rajatilapersoonallisuus hihhuleilta, jotka aikansa roikkuvat täällä ääri mielipiteissään ja hetken kuluttua he taasen makaavat katuojassa. Ääriajattelu ja jyrkät mielipiteet pitävät heidän mielensä jonkin aikaa koossa, mutta ennen pitkään kulissit pettävät ja voi sitä menoa taas sitten! Surullista, mutta totta. Näin se vain menee.

• jabin

Ei sika sen saastaisempi eläin ole kuin vaikkapa nauta. Onhan ihmisiä kuollut hullun lehmään tautiin ja echeciin, joka on erityiseti nautdoista, joskus myös lampaista ja vuohista, leviävä tauti.
      Adventistit ovat omasta päästää keksineet trikiinivouhouhotuksen oman oppinsa tueksi.
      Kaikki minkä Jumala oli luonut , oli sangen hyvää.
      Adventisti-judaisteille on kirjoitettu: Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".

• ymmärrä.kirjoituksia

Miksi nousee mieliisi adventistit? Hehän ovat joulun suhteen yhtä hapattuneita, kuin yleisuskonnot.
        Lue raamattua ja mittaatko Jumalaasi?

• tietotuusjaelämä

Luultavasti ruokaohjeet antoi erämaassa vaeltavan aavikkokansan johtaja. Syy, ehkäpä kansa veteli naamaansa auringossa pilaantuneita ruokia, lihaa ja muutakin. Siitä tietysti seurasi ruokamyrkytyksiä, ripulia ja kuolemia joten jotakin oli tehtävä. Niinpä laumanjohtaja antoi kirjalliset ohjeet mitä sai syödä ja mitä ei.
      Pilaantunut sianliha joutui ensimmäiseksi boikottilistalle koska se ilmeisimmin aiheutti eniten ongelmia. Kaikki eläimet jotka märehtivät olivat hyväksyttyjä, paitsi jänis. Sekin on märehtijä vaikka onkin tassut, siis syötävä märehtijä.
      Tottakai kun erämaassa ei ollut sähköä, ei pakasteita eikä jääkaappeja niin hankalaa liha oli pitää syömäkelpoisena. Näin jälkeenpäin kun ruodimme tuhansia vuosia vanhoja sääntöjä pitää muistaa ne olosuhteet mitkä olivat silloin. Nyt ei ole ongelmia säilytyksen kanssa, kylmäkalusteet pitävät tuotteet syötävinä, kuten joulukinkun.

• niinvääräs

aloittaja on aivan selvästi se josta on varoitettu eli väärä profeetta

• katse-eteenpäin2

Nuoruudessani helsingissä toimi pieni uskonyhteisö joka uskoi elävänsä synnitöntä elämää.Ei ollut monta mutta ilotonta oli meno.Tiukka lainalaisuun oli vallannut heidät ja ystäviä ei ollut kun usko oli niin tiukka.Tapasimme siviilipalveluksessa lohjalla ja sen jälkeen en ole kuullut hänestä.Olin ainoa johon hän otti kontaktia vaikka meitä oli 20 uskovaa.Aloittaja tuntuu samanhenkiseltä lakiuskovalta, joskus kun elämä kolauttaa , saatta suomut silmiltä tippua.Joulun viettäminen ei todellakaan muuta uskomme perusteita.

• PasiToivonen

>>Niinpä kaikki sen ulkopuolelta ovat ihmisten ja pakanoiden keksintöä...>>

Puutteellinen luettelo Galilein kirjoituksista.

Sidereus Nuncius (1610 Venetsia, latinaksi)
      Kirje Suurherttuatar Christinalle (1615)
      Il Saggiatore (1623, italiaksi)
      Dialogo dei due massimi sistemi del mondo (1632, italiaksi)
      Discorsi e Dimostrazioni Matematiche, intorno a due nuoue scienze (1638, italiaksi)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei

Roviolle tällaiset harhaoppiset teokset.

• Jabin

Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• mietitään.kuuliaisuutta

Näinhän se. Myös tarkoittaa sitä, että rakkaudesta Kristukseen seuraamme häntä kuuliaisuudessa. ts. P-Hengen voimassa.
        Eli siihen ei ne henkivallat kykene. Mutta, jos aadamilaisittain aletaan elämään vaikkapa hyväntiedonpuulla, jossa elää muotouskonnollisuus, kuvatukset ja kavatukset, perinnäisopit, ne tekevät tyhjäksi Jumalan Sanan., Siitä voi tulla sitten se, että meidänpuolelta tapahtuu tämä erottautuminen Mestarin askeleista.
        Sitähän tapahtui Jeesuksen aikanakin. Moni opetuslapsi loukkaantui ja läksi.
        ts. se erotti heidät itse sydämen asenteen kautta Jumalan rakkaudesta.

Näin voimme ajatella morsianta, että Ylkään rakkaus pitää olla molemminpuolista.
        Rakkaus ei pakota koskaan mihinkään, vaan on olemassa se valinta, "tahdonko minä".

Sitähän me opettelemme Luomisen perusteella jo omissa liitoissammekin.
        "Tahdotko sinä ottaa puolisoksesi, tämän ja rakastaa häntä, niin myötä kuin jne."!

Ja se tahtominen kestää siihen asti, kuin tahdomme. Monen tahto elämä loppuu omiin lupiin tehdä mitä vain. Eli rakkaus loppuu, tapahtuu kylmeneminen.

Synti raamatullisesti on laittomuutta, ja lain päämäärä on rakkaus. Tuota yhtälöä miettien, laki ei pelasta, vaan on valkeus tiellä, Jeesus pelastaa - eli puhutaan siitä rakkaudesta, millä meidät puetaan ja peitetään syntien paljous.
        Tavallaan puku on sitä, millä mennään häihin, ts. Jumalan työ meissä.
        Mutta, saako Hän pukea, seuraammeko Häntä, saako Hän Henkensä kautta täyttää sydämemme uskollisuudessa.

Tuo liittosuhde, jossa meitä opetetaan kirjoietun sanan kautta, kerrotaan, että mies rakastakoon vaimoaan, niinkuin Kristus rakastaa seurakuntaansa.
        Siihen opetusneuvoon sisältyy meille miehille paljon pohdittavaa.
        Kristus kyllä on uskollinen. Mutta (me morsiamina), olemmeko ME uskollisia, vai antaudummeko tämän maan herran vieteltäväksi, niin muotouskonnollisuuteen, jossa uskon toleranssimääreet on meidän mittoja, vai maailmaan kokonaan, jne.

Eli uskollisuus ja Kristuksen seuraaminen on kuuliaisuutta omassa elämässä ja tähän rakentuu Elämänkirjaseurakunta, jonka Herra tuntee, antaahan Hän voimansa Henkensä kautta elää oikeanlaista ja Jumalan tahdon, eli lain suhteen puhdasta ja vanhurskasta elämää.
        Uskollisuus Kristukseen, se ei ole muotouskonnollisten kirkkokäsikirjojen sanoma.
        Vaan itse Sanan kirjoitus, koska itse Vapahtaja evästi eksymyksen vaarasta.
        "TE eksytte, jos ette tunne kirjoituksia"! ...... siinäpä se. On vain Yksi välimies, Jeesus Kristus.
        Monen eri kirkkokuntien pappeus ei ole välimiehenä olemista, he voivat olla niitä susia, eli harhaanjohtajia seuraamaan muotouskonnollista menoa, vaikkapa aikain takaa, mitä on isien ja äitien opeissa jatkumot tässäkin ajassa.
        No, eiköhän tässä tullut päivälle riittävästi.

• uaa6aasdf

Joulupukki on ainakin täysi pakana ja väärä profeetta.

• Varma.tieto

Joulupukki symboloi Jeesusta ja tontut opetuslapsia. Ihan kristillistä menoa.

• tapansa-kullakin

Mitä te helluntailaiset sitten jouluna teette, ryyppäätte kuten lahkoonne kuuluvat Hakkarainen tai nukutte huonosti kuten Kankaanniemi?

• HELL.Boozing.Society

Ehdollisviini tuo ilon elämään! Hallelujaa!

• viinipäissään

Kankaanniemi lähettelee seksiviestejä naisille.

• ruokarajoittelsille

Muistakaa sitten että sitä sikaa löytyy muualtakin kuin lihatiskiltä. Se voi päätyä lautaselle muodossa jos toisessakin koska elintarvikkeissa voi olla siasta peräisin olevia valmistus- ja lisäaineita.

• ei_muuten_vain_se

Katsos vain,, joopas. Eikä löydy vain lautaselta vaan muun muassa lääkkeistä.

””””– Adrenaliini eristetään sioista, naudoista ja lampaista. Sitä käytetään lääkkeissä…
        – Gelatiini eli liivate on proteiini, jota eristetään yleensä teurastettujen sikojen sisäelimistä, joskus myös vasikoista. Sitä käytetään mm. vitamiinikapseleissa.
        – Kystiini on aminohappo, jota on mm. virtsassa ja hevosen jouhissa. Sitä valmistetaan yleensä bakteerikannoilla. Kystiiniä käytetään lisäravinteissa.”””””

Raamattu kieltää hevosen syönnin siinä missä siankin syönnin.

http://animalia.fi/muu-kuluttaminen/elainperaiset-aineet-laakkeissa/

• thnnnh

Joulupukki kiristää pieniä lapsia olemaan kilttejä lahjojen toivossa. Väärää kasvatusta ja mammonanpalvontaa.

• Jabin

Kyllä se on sielunvihillinen, jota joulupukki symboloi ja tontut pahoja henkiä.
      Ilmestyskirjassa taidetaan kuvata joulua tulevaisuudessa: Ja ihmiset eri kansoista ja sukukunnista ja kielistä ja kansanheimoista näkevät heidän ruumiinsa kolme ja puoli päivää, eivätkä salli, että heidän ruumiinsa pannaan hautaan. Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen.
      Vaikka kirjoitin näin, niin mielestäni siinä ei ole mitään Sanan vastaista, jos Jeesuksen uskova kristitty viettää joulua yhdessä sukulaistensa kanssa.
      Ei edes joulu voi meitä erottaa Kristuksen rakkaudesta.

• Usko.Toivonen

Joulun aikaan kirkot täyttyvät ihmisistä.

Aika on siis otollinen julistaa evankeliumia Vapahtajasta, joka tuli syntisiä pelastamaan.

Onko siis Jumalan tahdon vastaista, että kansaa on paljon koolla silloin.

Apostolit oli heitetty vankihuoneeseen, koska olivat julistaneet Pelastuksen evankeliumia Herran Jeesuksen nimessä.

Mutta heidän siellä ollessaan ...

19. Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi:
      20. "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat".
      ( Apt. 5. )

On Jumalan tahdon mukaista, että kansalle julistetaan "elämän sanat", eli Pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta.

Milloin muulloin kansaa on niin paljon koolla evankeliumin julistamista varten, kuin joulun aikaan?

Kuinka joku haluaa estää kansan saapumisen Sanan kuulolle ja miksi?

Tieto ei pelasta, vaan Elämän Sana Herrasta Jeesuksesta, Vapahtajasta.

Älkää estäkö kansan evankelioimista oman tietoviisastelun varjolla.

Hienoa, että joulunajan saarnoissa julistetaan Pelastuksen Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, Suuresta Pelastuksesta, Suurimpana Lahjana!

• PasiToivonen

>>Irtautukaa kaikesta roomalaiskatolisuuden vaikutuksesta ja uskokaa Herraan Jeesukseen niinkuin Raamattu opettaa.>>

En aio irtautua roomalaiskatolisuuden vaikutuksesta. Suomi on vapaa maa.

>>Ei meille ole muuta annettu kuin Jumalan Sana. Pysytään siinä mitä on Jumalan Sanaan kirjoitettu ja mitä siellä on kehotettu tekemään. >>

"Newton loi perustan klassiselle mekaniikalle teoksessaan Philosophiae Naturalis Principia Mathematica vuonna 1687. "

Roviolle moiset salatieteen harjoittajat!

• Mulle.ja.sulle

vähän ruokaa ja paljon suklaata. Siinä joulun sanomaa

• olisko.joku.opettaja

Miksi tämä oli poistettu ei ole mitään sääntöjen vastaista, mutta on hyvä linkki joulustakin. Katoin taapäin viime joulun jälkeen siellä oli monta juttua joulusta. Paljo hyvää juttua joissas selittää Raamattua.
      https://kangasalanhelluntaiseurakunta.fi/koti/blogit

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      1248
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      39
      1003
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      48
      890
    4. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      170
      858
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      73
      850
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      36
      805
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      54
      741
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      191
      715
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      141
      709
    10. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      706
    Aihe