Takaspoileri autopesuun?

34646456547

Tietääkö joku voiko tuollaisen spoilerin turvallisesti viedä automaattiseen autopesuun? Samanlainen kuin tuon linkin toisessa kuvassa http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=149259

Eli ihan vakiospoileri mazda 6 hatchbackissa, jotain 10cm korkuinen.

Spoilerin alta on jo kerran paikkailtu maalipintaa kun halkeillut, ilmeisesti joku käyttänyt kahvana takaluukulle ja väännellyt... Mietin kuinka rajusti autopesu painelee tuota? Tai onko tälle jotain turvallista pesuohjelmaa?

Jos kokemusta jonkun aseman autopesusta mihkä tuon voisi turvallisesti viedä niin vinkkailkaa tänne kiitos. Normaalisti pesen kyllä itse mutta talven pakkasilla pitäisi välillä käyttää autopesussa kun ei omassa pihassa viitsi pestä pakkasilla.

10

2970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harjatonturvallisin

Et ole maininnut paikkakuntaasi, joten on aika vaikea kertoa parasta pesupaikkaa sun autollesi.
      Harjaton pesu olisi kaikista turvallisin noista automaattisista autopesuista, koska ei tarvitse irroittaa spoileria, eikä myöskään antennia, eikä tarvitse kääntää peilejäkään.

• 43643646

Toimiiko tuo harjaton pesu yleensä hyvin spoilerin kanssa jos nyt on vakiospoileri eikä mikään hirveän korkea? Tässä olis jotain 10cm korkuinen. Monella huoltsikan sivulla suositellaan suksiboxi-pesua jos ulkonevia lisävarusteita.

Voi toki paikanpäältä kysyä mutta kiinnostais tietää vaan mitä pesua muut käyttäneet spoileriautolle. Sen verran tehokas sais kyllä olla että pinttyneet tiesuolat lähtisi mutta ei tiedä uskaltaako spoileria viedä mihkään harjalliseen tehopesuun.

Itsepesuhalleja olen katsellut mutta hinnat aika suolaisia jos haluaa käyttää aikaa ja pestä kunnolla. Samoin käsinpesusta maksaminenkin selvästi automaattia kalliimpi. Sais nuo tiesuolat vain pois kerran tai pari kuukaudessa nyt talvella kun ei omassa pihassa voi pestä.

• teen.itse

Itsepesu pesurilla avoimessa hallissa 2-3 € ja harjaa jos käyttää lisäksi, niin 5-6 € eli halpaa.
        Tulee ihan hyvä jälki kun tekee nopeasti ja huolellisesti ja pääsee pian baanalle.
        Ei ole jonoja niin kuin on aina pesukoneeseen mentäessä.

• Volvokuski

"Toimiiko tuo harjaton pesu yleensä hyvin spoilerin kanssa jos nyt on vakiospoileri eikä mikään hirveän korkea? Tässä olis jotain 10cm korkuinen."

Kyllä toimii. Harjaton pesu on automaattipesuista turvallisin tapa pestä auto. Spoilerisi ei vaurioidu lainkaan, jos se ei ole huonosti kiinni/melkein irti. Minun autossani ei ole spoileria, mutta ulkopuolella on kaksi lisäpeiliä joiden vuoksi olen käyttänyt automaattipesuista vain harjatonta pesua. Olen eri paikkakunnalta kuin sinä ja pesen autoani (2001 Volvo V40) talvisin Jyväskylän Palokassa sijaitsevassa City Car Wash autopesulassa, jossa kaikki pesut ovat harjattomia. Muina aikoina pesen autoni itse, omalla pihallani. Olen aika varma siitä että sinun autosi spoilerin kiinnitys on parempi kuin minun autoni lisäpeilien koska näissä lisäpeileissä ei ole suoraa ruuvi/pulttikiinnitystä vakiopeilien koteloon. Vaan ne pultit toimivat vain puristimina, puristaen lisäpeilien telineet suhteellisen tiukasti kiinni vakiopeilien koteloihin.
        Eli tämmöiset minulla on autossa:
        http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Peilit/Laajakulmapeili-2000034853/

Automaattisessa harjattomassa pesussa sinun autoasi ei yleensä kosketa mikään muu kuin pesuaineet, vaha, korkeapainevesi ( yleensä max 160bar), kuivaimien paineella puhaltama ilma. Se pesulaite on useimmiten muodoiltaan jotain siitä L (ylösalasin) ja 7 väliltä oleva metalliputki, jossa on useita suuttimia/reikiä joista vesi, pesuaine suihkuavat autoosi. Joka liikkuu autosi ympärillä ja tunnistaa autosi mitat/muodot, pitäen karkeasti arvioiden noin 13-20cm verran etäisyyttä sinun autoosi. Yläpuolella on sitten hieman enemmän etäisyyttä.

• 34646456547

Kävin nyt lopulta ST1 suksiboksi-pesussa eikä spoilerin kanssa ollut ongelmia. Myyjät ei oikein osannut auttaa mutta kun ehdotin suksiboksia niin sanoivat että se varmaan paras. Tuo pesu ainakin jotenkin skannaa auton ennen pesua.

Oli harjallinen mutta ei se nyt mitenkään rajusti näyttänyt painavan spoileria ja puhdasta tuli. Pakko automaatissa pestä kun jatkuvasti pakkasia, ei voi omassa pihassa ulkona pestä.

• pakkanenjapuhdasauto

Ei mitään kettuilua mutta miksi pitää pestä pakkasella, olisit pessyt ennen pakkasia niin olisi vieläkin puhdas.

• rsgrgsr

Tiesuola likaa auton vaikka lämpötila pakkasen puolella.

• aavot

Kait sen voi viedä muttas tuskin pesee kovinkaan hyväksi siinä pesulan lattialla mutta josko sen ruuvvais autoon kiinni ja sit menis sillä----

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe