Jungner on nyt joukusaarnan kimpussa

atet.hämmentää

Mikael Jungner moittii twitterissä Helsingin tuomiokirkon ”suvaitsematonta” joulusaarnaa.
Ylen ex-toimitusjohtaja ja SDP:n ex-poliitikko, joulukuussa 2017 puolueesta eronnut, Mikael Jungner moittii ankarasti tuomiokirkon kirkkoherran jouluaaton saarnaa, joka ei edistänyt sopivaa suvaitsevaisuutta.

Tuomiokirkon joulusaarna Junganerin mielestä kiteytettynä:
1) Jeesus ei pelasta kaikkia
2) suvaitsevaisuus on mennyt liian pitkälle
3) abortti on väärin
4) kristinusko on parempi kuin muut uskonnot ja
5) länsimaat pärjää koska täällä ollaan jumalalle kuuliaisia.

Ateisti Jungner haukkuu Joulusaarnaa siitä, että siinä tuotiin esiin kristillisyydessä ja Raamatun sanassa oleellisia asioita.

71

610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KorjausOtsikkoon

Jungner on nyt joulusaarnan kimpussa

• attejen.touhut

Mitäs muuta atte jouluna tekisikään 😂

• turhaapiilottelee

Voisi esitellä uuden tyttöystävän .

• exluterilainen

Tämä kertoo vain siitä miten kirkkoa ei enää pidetä hengellisenä instituutiona vaan poliittisena.
      Kirkko niittää sitä mitä on kylvänyt viimeiset kymmenet vuodet liberaalien toimesta.

• luopumusloppuunsaakka

Kirkko ei enää ole muuta kuin politiikan jatke. Tämänkaltainen syyllistäminen tulee lisääntymään kunnes kirkko ei julista enaa ollenkaan Jumalan sanaa vaan on kokonaan vihervasemmiston käsikassara,

• luopumusloppuunsaakka kirjoitti:

Kirkko ei enää ole muuta kuin politiikan jatke. Tämänkaltainen syyllistäminen tulee lisääntymään kunnes kirkko ei julista enaa ollenkaan Jumalan sanaa vaan on kokonaan vihervasemmiston käsikassara,

>Kirkko ei enää ole muuta kuin politiikan jatke.

Niin, silloinhan se ei ollutkaan kun 99 % papeista oli oikeistolaisia ja osa jopa ääri-. 😉

• HervannanRäyhikselle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Kirkko ei enää ole muuta kuin politiikan jatke.

Niin, silloinhan se ei ollutkaan kun 99 % papeista oli oikeistolaisia ja osa jopa ääri-. 😉

Ihmisten poliittiset mielipiteet eivät tee heidän työpaikastaan poliittista.

• puhutaanpastotta
        HervannanRäyhikselle kirjoitti:

Ihmisten poliittiset mielipiteet eivät tee heidän työpaikastaan poliittista.

Kyllä se tekee jos esimiehet pitävät yllä poliittisia keskitysleirejä, kuten kirkkoherrat tekivät 1919-1920 Suomessa.

• Mäkisestä.se.alkoi
        puhutaanpastotta kirjoitti:

Kyllä se tekee jos esimiehet pitävät yllä poliittisia keskitysleirejä, kuten kirkkoherrat tekivät 1919-1920 Suomessa.

Ja nyt Mäkisen ja Askolan kaudella alkanut vihervasemmistolainen aivopesu.

• kylttyyrimarsilainen
        Mäkisestä.se.alkoi kirjoitti:

Ja nyt Mäkisen ja Askolan kaudella alkanut vihervasemmistolainen aivopesu.

Hienoa jos noin on!!!

• Sisso_
        kylttyyrimarsilainen kirjoitti:

Hienoa jos noin on!!!

Sinut on jo aivopesty.

• 2. Tim. 4:3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
      4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

• LujaaPuhetta

On ikävä, että sinulle on noin käynyt.

• tietoa.sinusta
        LujaaPuhetta kirjoitti:

On ikävä, että sinulle on noin käynyt.

Tuollaiset lapselliset kommenttisi osoittavat vain sinun kysyttömyyttäsi keskusteluun.

• EikösOleKivaa
        tietoa.sinusta kirjoitti:

Tuollaiset lapselliset kommenttisi osoittavat vain sinun kysyttömyyttäsi keskusteluun.

Ja tuollaiset kirjoitusvirheet osoittavat sinun olevan vanha tuttu usko.vainen😘😘😘

• Tämä siis sanottuna aikana jolloin kristittyjä oli enintään muutama tuhat kappaletta.

• EikösOleKivaa kirjoitti:

Ja tuollaiset kirjoitusvirheet osoittavat sinun olevan vanha tuttu usko.vainen😘😘😘

Räyhis on täällä Tampereella äitinsä luona joulua viettämässä. Tämänkin juhlan viettotapa näyttää hänellä olevan perinteinen suomi24:ssä räyhääminen. 😀

• tietoa.sinusta
        EikösOleKivaa kirjoitti:

Sinulla on joulumania päällä heti jouluaamuna. Yritä kuitenkin pärjät ilman usko.vaista vaikka se onkin vaikeaa.

• HervannaRäyhikselle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Räyhis on täällä Tampereella äitinsä luona joulua viettämässä. Tämänkin juhlan viettotapa näyttää hänellä olevan perinteinen suomi24:ssä räyhääminen. 😀

No, niin näyttää. Räyhäät täällä Joulunkin. Eikö sinun äitisi ole kuollut, Röyhis?

• KylläOnkivaa
        tietoa.sinusta kirjoitti:

Sinulla on joulumania päällä heti jouluaamuna. Yritä kuitenkin pärjät ilman usko.vaista vaikka se onkin vaikeaa.

Ei tarvitse, siinähän sinä olet, usko.vainen.

• Repelle
        KylläOnkivaa kirjoitti:

Ei tarvitse, siinähän sinä olet, usko.vainen.

Olitko eilen mummoja potkimassa kun palsta ei ollut kuulemma käytössä?

• kylttyyrimarsilainen
        HervannaRäyhikselle kirjoitti:

No, niin näyttää. Räyhäät täällä Joulunkin. Eikö sinun äitisi ole kuollut, Röyhis?

Sinun on aivokuollut, jos lapsesta voi päätellä jotakin.

• Repelle
        kylttyyrimarsilainen kirjoitti:

Sinun on aivokuollut, jos lapsesta voi päätellä jotakin.

Sinä siis todistat äitis aivokuolemaa. Entä isäsi, vai onko sinulle koskaan isää ollutkaan, Repe...

• MitenMahtaaOlla
        Repelle kirjoitti:

Sinä siis todistat äitis aivokuolemaa. Entä isäsi, vai onko sinulle koskaan isää ollutkaan, Repe...

Oletkos sinä siis usko.vainen tyhmä, kusipää vai niitä molempia?🙄🙄🙄

• Repelle
        MitenMahtaaOlla kirjoitti:

Oletkos sinä siis usko.vainen tyhmä, kusipää vai niitä molempia?🙄🙄🙄

Sinä olet noita molempia. Mene hakemaan apua itsellesi, Repe.

• tietoa.sinusta
        Repelle kirjoitti:

Sinä olet noita molempia. Mene hakemaan apua itsellesi, Repe.

"Joukusaarnaa" sinä vain. Onko se vähän niin kuin joikua.

• Jos Jungner on kirkon ja erityisesti kyseisen seurakunnan jäsen, hänellä on täysi oikeus lausua mielipiteensä saarnasta. Täällä riekkuvilla kirkkoon kuulumattomilla lahkolaisillla taas ei ole mitään oikeutta puuttua kirkon asioihin.

• stalinistille

Jokaisella on oikeus lausua mielipiteensä saarnoista. Ja jokaiselle on oikeus lausua mielipiteensä punikki-Jungnerin typeristä mielipiteistä.

Osoitaa vain sokean punaisuutensa noilla älyvapailla kommenteillaan kuten sinäkin.

Eikä nuo lahkolaisherjasi tehoa muihin kuin sinun jälkeläisiisi.

• hahahahahahahaahh
        stalinistille kirjoitti:

Jokaisella on oikeus lausua mielipiteensä saarnoista. Ja jokaiselle on oikeus lausua mielipiteensä punikki-Jungnerin typeristä mielipiteistä.

Osoitaa vain sokean punaisuutensa noilla älyvapailla kommenteillaan kuten sinäkin.

Eikä nuo lahkolaisherjasi tehoa muihin kuin sinun jälkeläisiisi.

Jugner ei ole punaista nähnytkään, Jugner on patamusta kokoomuslainen.

• AnttiLipponen
        hahahahahahahaahh kirjoitti:

Jugner ei ole punaista nähnytkään, Jugner on patamusta kokoomuslainen.

Muuten vain valisti puolueekseen demarit ;);););)

• eduskunnantorkkupeitto
        AnttiLipponen kirjoitti:

Muuten vain valisti puolueekseen demarit ;);););)

Ex-kansanedustaja ja spn-avioliittolain vastustaja kokoomuslainen Kimmo Sasi ei kokenut mitään ongelmia kuin alkoi säätämään sdp:n jäsenen ja venäläistaustaisen Natalia Kylmäsen kanssa. Kylmänen oli niihin aikoihin jo nyt kuolleen sdp konkarikansanedustaja ja myös ministerinä toimineen Jouko Skinnarin eduskunta-avustaja. Niin sitä Kylmänen meni Skinnarin työhuoneesta, tietoineen päivineen, Sasin torkkupeiton alle, ettei kukaan siinä touhussa "kylmäksi" jäänyt, vähiten Kylmänen.

• eduskunnantorkkupeitto kirjoitti:

Ex-kansanedustaja ja spn-avioliittolain vastustaja kokoomuslainen Kimmo Sasi ei kokenut mitään ongelmia kuin alkoi säätämään sdp:n jäsenen ja venäläistaustaisen Natalia Kylmäsen kanssa. Kylmänen oli niihin aikoihin jo nyt kuolleen sdp konkarikansanedustaja ja myös ministerinä toimineen Jouko Skinnarin eduskunta-avustaja. Niin sitä Kylmänen meni Skinnarin työhuoneesta, tietoineen päivineen, Sasin torkkupeiton alle, ettei kukaan siinä touhussa "kylmäksi" jäänyt, vähiten Kylmänen.

Tekikö Sasi sillä politiikkaa 😳❓

• eduskunnantorkkupeitto
        usko.vainen kirjoitti:

Tekikö Sasi sillä politiikkaa 😳❓

Totta kai. Loppupelissä Skinnari joutui erottamaan Kylmäsen tehtävästään ja Sasia ei sittemmin valittu jatkokaudelle. Luottamus osalla entisillä Sasin äänestäjillä oli mennyt. Kylmäsestä oli tullut liian kokoomusmyönteinen ja Sasista taas sdp-myönteinen.

Totta kai. Loppupelissä Skinnari joutui erottamaan Kylmäsen tehtävästään ja Sasia ei sittemmin valittu jatkokaudelle. Luottamus osalla entisillä Sasin äänestäjillä oli mennyt. Kylmäsestä oli tullut liian kokoomusmyönteinen ja Sasista taas sdp-myönteinen.

Jaa, mitäs tietoja Sasi sai ja miten käytti niitä 😳❓

• eduskunnantorkkupeitto
        usko.vainen kirjoitti:

Jaa, mitäs tietoja Sasi sai ja miten käytti niitä 😳❓

Vaikka mitä. Vain 10 -15 % tuli julkisuuteen ja ne voit itse etsiä, jos kiinnostaa. Muista sinun tai kenenkään muunkaan ei tarvitse tietää, koska J. Skinnari on kuollut ja Sasia ei valittu jatkokaudelle.

Vaikka mitä. Vain 10 -15 % tuli julkisuuteen ja ne voit itse etsiä, jos kiinnostaa. Muista sinun tai kenenkään muunkaan ei tarvitse tietää, koska J. Skinnari on kuollut ja Sasia ei valittu jatkokaudelle.

Kerro nyt pari kolme asiaa jos ne sinua niin järkyttivät 😳

• eduskunnantorkkupeitto
        usko.vainen kirjoitti:

Kerro nyt pari kolme asiaa jos ne sinua niin järkyttivät 😳

Olenko sanonut, että joku asia minua järkytti? En, koska ei järkyttänyt yhtään.
        Jos asia kiinnostaa, niin saat itse etsiä ne mitkä aikoinaan pääsi julkisuuteen. Minä lähden ulkoilemaan, suosittelen myös sinulle.

Olenko sanonut, että joku asia minua järkytti? En, koska ei järkyttänyt yhtään.
        Jos asia kiinnostaa, niin saat itse etsiä ne mitkä aikoinaan pääsi julkisuuteen. Minä lähden ulkoilemaan, suosittelen myös sinulle.

Lähde vain mutta sääli, et onnistunut millään lailla perustelemaan väitteitäsi 🤗

• eduskunnantorkkupeitto
        usko.vainen kirjoitti:

Lähde vain mutta sääli, et onnistunut millään lailla perustelemaan väitteitäsi 🤗

Seuraavan kerran, kun haluat pari kolme esimerkkiä, niin älä lähde kyselemään niitä sarkastisella tavalla, tekemällä keksittyjä oletuksia toisesta, kuten nyt kohdallani teit "asiaa jos ne sinua niin järkyttivät" . Tuollaisen kommentin jälkeen en viitsinyt antaa edes yhtä esimerkkiä perusteluineen. Sinulle sääli, silllä nyt joudut halutessasi itse etsimään asiaan liittyvät julkisuuteen tulleet tiedot, koska minä en viitsi nähdä sinun takia vaivaa.

Seuraavan kerran, kun haluat pari kolme esimerkkiä, niin älä lähde kyselemään niitä sarkastisella tavalla, tekemällä keksittyjä oletuksia toisesta, kuten nyt kohdallani teit "asiaa jos ne sinua niin järkyttivät" . Tuollaisen kommentin jälkeen en viitsinyt antaa edes yhtä esimerkkiä perusteluineen. Sinulle sääli, silllä nyt joudut halutessasi itse etsimään asiaan liittyvät julkisuuteen tulleet tiedot, koska minä en viitsi nähdä sinun takia vaivaa.

Räyhiksen normaali tyyli on pilkata ja nimitellä kaikkia jotka eivät niele hänen älyttömiä patmospöhköilyjään. Eli siis melkein kaikkia. Usein jo nimimerkissä, kuten "homottajalle".

Et tietenkään anna esimerkkejä kun et niitä tiedä 😏

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Räyhiksen normaali tyyli on pilkata ja nimitellä kaikkia jotka eivät niele hänen älyttömiä patmospöhköilyjään. Eli siis melkein kaikkia. Usein jo nimimerkissä, kuten "homottajalle".

Kivasti kuvasit taas itseäsi, Repeliini 😂😂😂😂

• yrittäsit.joskus.itse
        usko.vainen kirjoitti:

Et tietenkään anna esimerkkejä kun et niitä tiedä 😏

Googlasin ja kyllä niitä esimerkkejä löytyy.

• yrittäsit.joskus.itse kirjoitti:

Googlasin ja kyllä niitä esimerkkejä löytyy.

Perustelisit joskus asioita joita täällä esität 🤗

• yrittäsit.joskus.itse
        usko.vainen kirjoitti:

Perustelisit joskus asioita joita täällä esität 🤗

Googlaa nimiä Skinnari, Sasi ja Kylmänen, niin kyllä sinuakin onnistaa.

Googlaa nimiä Skinnari, Sasi ja Kylmänen, niin kyllä sinuakin onnistaa.

En todellakaan googlaa 😂😂😂

• yrittäsit.joskus.itse
        usko.vainen kirjoitti:

En todellakaan googlaa 😂😂😂

Et siis osaa tai olet patalaiska. Ihan sama.

Et siis osaa tai olet patalaiska. Ihan sama.

Sossujen asiat ei kiinnosta niin paljoa 🤗

• yrittäsit.joskus.itse
        usko.vainen kirjoitti:

Sossujen asiat ei kiinnosta niin paljoa 🤗

Kuitenkin kyselet täällä niiden asioiden perään kuin jokin kylän juoruakka.

Kuitenkin kyselet täällä niiden asioiden perään kuin jokin kylän juoruakka.

Kyllä, olisin lukenut mitä keksit 😂

• yrittäsit.joskus.itse
        usko.vainen kirjoitti:

Kyllä, olisin lukenut mitä keksit 😂

Taidat sekoittaa minut "eduskunnantorkkupeitto" nikkiin?

Taidat sekoittaa minut "eduskunnantorkkupeitto" nikkiin?

Minulle te olette yhtä ja samaa 😉

• yrittäsit.joskus.itse
        usko.vainen kirjoitti:

Minulle te olette yhtä ja samaa 😉

Noin tietysti ajattelee henkilö, jolla itsellään on useampi rekattu nikki sekä kasapäin sivunikkejä.

Noin tietysti ajattelee henkilö, jolla itsellään on useampi rekattu nikki sekä kasapäin sivunikkejä.

Jaa, tunkin varmaan pystyt todistamaan vai löytyykö sekin Googlesta 😂😂😂❓

• Lars.Liemola
        usko.vainen kirjoitti:

Jaa, tunkin varmaan pystyt todistamaan vai löytyykö sekin Googlesta 😂😂😂❓

Miksi kaikkien tietämä 'tunkki' pitäisi erikseen todistaa, ja ketä varten? Sinuako itseäsikö? :D:D:D

• Lars.Liemola kirjoitti:

Miksi kaikkien tietämä 'tunkki' pitäisi erikseen todistaa, ja ketä varten? Sinuako itseäsikö? :D:D:D

Moi, Repeliini ja hyvää Joulun jatkoa 🎅🎅🎅

• Kirkkohan menee vallan mahdottomaksi???

• Joukujoukua

Kyllä menee kun jo "joukusaarnoja" pitää.

• MaranAta888

" Kirkkohan menee vallan mahdottomaksi??? "

Kirkko ON JO, se mitä tapahtuu on tapahduttava.

Maailma menee ja tekee kuten sen jumala käskee.
        Kirkko on JO maallistunut, MUTTA siellä on vielä SUOLAA joukossa.

Se että Herra, ei minun "neuvosta" sitä kivitä isoilla taivaan kivillä, ON Jumalan Ongalma.
        Olen sitä viennyt Herran eteen kuten esivaltaa.
        Joten sitä varten olen sittän viettänyt aikaa Herran edessä ja nyt en enää jaksa, vaan Tyydyn siihen että ASIA ON HERRAN edessä.

Tästä Herra on nuhdellut minua, sillä olen ollut liiankin kova monille, toisille liian vaisu, ja Herra on opettanut että he ovat sokeita ja sokeat heitä taluttaa!

joten en minä sokeaa voi mennä nuhtelemaan, enkä edes sitä opettajaa joka on sokea.
        Joten meillä ei ole sotaa lihaa vastaan vaan:

Ef. 6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Näitä valtoja vastaan on taisteltava, ja siihen olen pyytänyt aseita.
        Rukous on se pää-tykki, mutta kun tässä "pelissä" mitä maailma on on kuin shakki peli, niin hyvä on niitä isoja nappuloita pudottaa!

ja samaa kuin armeijassa, esin Simo Häyhä, pudotti niitä isoja nappuloita!

Nyt kun siellä on niitä jotka tuntevat perkeleen syvyydet, niin jos he poistuvat, "peli-laudalta", kestää aikaa ennenkuin uudet nappulat saavat tietoa ja taitoa!

Joten sotamies ei ihan päivässä pääse kapteeniksi tahi kenraaliksi.
        Joten Ei mooses, mennyt sotilaiden tykä heitä vaivaamaan vaan kenraalin tykö.

itse en enää, ajattele sotilaita vaan näitä isoja nappuloita.
        ja Kun Herra sitten antaa mitä antaa, ne kaatuvat eikä kukaan voi heitä pelastaa.

se tieto ja valta mikä heillä on, jotka tuntevat/tietävät saatanan syvyydet, niin se vie kauan aikaa ennenkuin tulee takaisin.

Jos Jumala sen sallisi, huomenna ei olisi yhtää isoa nappulaa.
        no sama se

• TosiTyhmää

Lörppähuuli Junkkeri on muutenkin täysin älyä vailla.

• sage8.eirek

Minulla on samanlainen alahuuli.

• sage8.eirek kirjoitti:

Minulla on samanlainen alahuuli.

Voi ollakin, ainakaan naiset eivät ole minua koskaan vieroksuneet sen takia. Päinvastoin, tykänneet.

• juhalla.lörppis

Juha Ahviolla on lörppä alahuuli, onko hänkin älyä vailla?

• ihan.suudeltava
        juhalla.lörppis kirjoitti:

Juha Ahviolla on lörppä alahuuli, onko hänkin älyä vailla?

Juhalla on ihana kiinteä suu.....

• kylttyyrimarsilainen

"5) länsimaat pärjää koska täällä ollaan jumalalle kuuliaisia."

Jumalakin pitää kristillisen hihhuloinnin marginaalistumisesta.

• Repelle

Todista toki, Repe.

• MaranAta888

Iloitkaa ja Riemuitkaa!
      Tästä havaitsemme että Jeesus tulee PIAN!

Maailma vihaa meitä ja Jumalaa.
      Mutta Jumala on ja pysyy, ja me pääsemme KOTIIN:

iloitkaa ja riemuitkaa, sillä meidän pelastus on oven edessä

• oven_edessä_miksi

"iloitkaa ja riemuitkaa, sillä meidän pelastus on oven edessä"

Luulis pikkusen v*tuttavan kun ette saa ovea auki! :D

• tarkista.asennettasi
        oven_edessä_miksi kirjoitti:

"iloitkaa ja riemuitkaa, sillä meidän pelastus on oven edessä"

Luulis pikkusen v*tuttavan kun ette saa ovea auki! :D

Meidän tehtävämme ei ole avata ovea vaan se avataan meille. Mutta tuolla asenteellasi sinä tulet jäämään oven ulkopuolelle.

• mulkkuseon

On se sorsa näkönen jätkä vitun tyhmä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1464
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      55
      1397
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      106
      1114
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      121
      1071
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      76
      736
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      691
    7. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      117
      593
    8. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      572
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      558
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      515
    Aihe