oikea ortodoksi vai ei

törmäsin

"Ort.kirkon näkemyksen mukaan, jos henkilö ei elä kirkossa säännöllisessä ehtoollisyhteydessä - hän itse on erottanut itsensä kirkon hengellisestä yhteydestä, vaikka nimi kirkon kirjoissa olisikin. "

Luin tollasen yhdestä keskustelusta täältä

Tuon mukaan sitten onkin suurin osa ortodoksisen kirkon jäsenistä erottanut itsensä....
Ei montaa oikeaa ortodoksia jää

10

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaaettämissälukijamiten

      Laitappa se alkuperäinen juttu ja hänen nimi joka näin kirjoitti.
      Katsotaan sitten.

      Keskusteluja kun käydään paljonkin. Siis keskusteluja.

    • tätämieltä

      Yhteys kirkkoon on tärkeä mutta miksi pitää sulkea pois?

    • kysykääpapilta

      Hei, kysykää suoraan papilta miten on, niin saatte tietää!
      Yksinkertaista!
      Tosi yksinkertaista!

      Ei muuten oo ollenkaan erottautunut yhteisöstä, sen tiedän vaikka maallikko olenkin.
      Siellä kun on sellainen pykälä että vaikka tulet 11:lla hetkellä, niin on oukei.

      Mutta varmistakaa papilta!

      • Veronmaksajajäsen

        Ihmettelen näitä kannanottoja. Kun liityin kirkkoon, minulle sanottiin, että on aina ennen ehtoollista ripittäydyttävä. Lisäksi minulle sanottiin, että on aina käytävä ripittäytymässä omassa seurakunnassa, meneepä ehtolliselle minne tahansa. En ole huomannut, että muut noudattaisivat sellaista sääntöä. Olen noudattanut tuota sääntöä. Nykyään en käy kirkossa, kuuntelen radiojumalanpalvelukset, kaikki sellaiset.
        Kun olin kulkenut noin 30 vuotta kirkossa, sain syntymäpäivänäni seurakunnan onnittluadressin, joka ei ollut osoitettu kutsumanimelleni. Olen siis vain veronmaksaja.


    • hyväkirjasuosittelen

      Tuli tässä mieleen, että ehkä voisit lukea kirjan nimeltä "Valamon vanhuksen kirjeitä, Isä Johannes".
      Sieltä saa selville monta asiaa.

    • yötönyö2

      "Kun olin kulkenut noin 30 vuotta kirkossa, sain syntymäpäivänäni seurakunnan onnittluadressin, joka ei ollut osoitettu kutsumanimelleni. Olen siis vain veronmaksaja".

      Nari, nari, nari. Onkohan täällä sama ihminen joka jatkuvasti narisee.

    • eräsmiesvaaan

      Heprealaisille 10
      19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
      20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
      21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
      22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
      23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
      24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
      25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
      26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
      28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
      29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
      30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
      31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

    • OikeaIdiootti

      Pitäisi järjestää kilpailu, jossa valitaan paras ortodoksi. Onkohan se parempi kuin paras kristitty tai paras muslimi, no voisihan sitten vielä pitää paras uskovainen kilpailun. Näin saisimme selville kuka on parhaista paras. Sitä sitten kaikki jumalat rakastavat yhdessä kaikkein eniten.

    • varastaminensyntiä

      Toi koskee kaikkia kirkkoja. Kristittyjen yhteys perustuu Jeesuksen yhteyteen yksimielisesti koolla kun sanaa julistetaan evankeliumia armosta ehtoollisyhteys vapahtajaan . Synti erottaa . On huoruutta vihaa varastamista sitten ei enää kehdata tulla alttarille . Parannuksen tekoon kuuluu kääntyä pois pahuudesta koskee pappejakin . Ahneuskin on synti. Myös kateus. Suomalaisilta kristityiltä varastaminen on samoin syntiä. Oliko valamo ennen suomalaisten. Jeesus käskee rakastaa toisia kristittyjä. Eikä varastaa niiltä. Kaikissa kirkoissa leviää väärä ekumenia mm.mooseksen uskoiset sitten budhajoga hindulaisuus on egyptin orjuudesta faaraon uskontoa. Meditointi kabbala new agea tulvii opetuksineen kirkkoihin Ns.budhashamaania mm. Venäjällä intiassa kiinassa paljon. Muita profeettoja vääriä. Selvänäkemistä noituutta. Eksytystä on poistettava sillä Jeesuksessa on kysymys kuolemanjälkeisestä pelastuksesta. Juutalaiset lankesi pois armosta . Se on kuin kadotus. Helluntaiseurakunnisa ja vapareissakin näitä lakia noudattavia LAINRIKKOJIA . Myyntipöytiä ja ehtoollisella maalliset ruuat bisnekset. Jeesus ajoi rahanvaihtajat ulos. Kaatoi myyntipöydät . 100%. Kadotukseen menijöitä . Vääriä kristuksia. Piraattia. Epämuodostuneita . Kaikki tv sarjatkin näytellään pappeja huoraamassa vaikka ovatkin itse niitä pahuuden tekijöitä. Muista uskonnoista näyttelevät kristittyjä laittavat omat syntinsä heidän päälle. Jeesus käski kääntyä pois pahuudesta. Synnytetään lapsia egyptiläisille ...kauhistus.

    • ahneudensynti

      Ortodoksi oikeaoppisuus syyriasta. Kukaan ymmärrä pyhiä yrjöjä georgioksia juutalaisia salanimiä . Jeesus oli puuseppä eikä mikään maatyöläinen. Jeesus kyllä on jumalan poikana kaikissa kirkoissa. Mässäys on syntiä. Jeesus on Jeesus . Kaikki kristuksen uskoiset on pyhiä ja lahjavanhurskaita. Riippumatta kirkkokunnasta. Kommunismi ja muut uskonnot eksyttää. Suomessa venäjän ortodoksit käyttää luterilaista raamattua . Vanhat kielet on mennyttä aikaa. Suomessa on latinalaiset kirjaimet evankeliumi tuli suomeen ennen lutteria jo katolisesta kirkosta aina viipurissa olleenseen katoliseen suomalaiseen kirkkoon Asti. Sitten niitä muutettiin lutteriksi kun pelastus yksin armosta tuli pääopiksi. Mikä oli vanhaa oppia mutta mooseksen takia uudistui. Galatalaiskirjeet5. Vanhaa liittoa oli eläinuhrit ja lihanympärileikkaus. Jeesuksen liitto on sovitusuhri Jeesuksessa. Käskeekö jeesus varastaa suomalaisilta kristityiltä ?? Eläimenveri kielletään apostolien teoissa ja muissa kirjeissä moneen kertaan. Hevosenliha ei kuulu ihmiselle. Amen. Tehkää parannus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe