unohtakaa Norsdataamukset ja tutkikaa Raamattua

niin-ette-eksy

1.Mooseksen kirja:
49:1 Sitten Jaakob kutsui poikansa ja sanoi: "Kokoontukaa, niin minä ilmoitan teille, mitä teille päivien lopulla tapahtuu.
Hesekiel:
38:16 Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.
Daniel:
10:14 Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."
Hoosea:
3:5 Senjälkeen israelilaiset kääntyvät ja etsivät Herraa, Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastansa. Vavisten he lähestyvät Herraa ja hänen hyvyyttänsä päivien lopulla.

19

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskee-juutalaisia

      1.Mooseksen kirja:
      49:1 Sitten Jaakob kutsui poikansa ja sanoi: "Kokoontukaa, niin minä ilmoitan teille, mitä teille päivien lopulla tapahtuu. Tulkaa kokoon ja kuulkaa, Jaakobin pojat, kuulkaa isäänne Israelia.

      Ruuben, sinä olet minun esikoiseni, minun voimani ja minun miehuuteni ensimmäinen, ensi sijalla arvossa, ensi sijalla vallassa. Mutta sinä kuohahdat kuin vesi, et pysy ensi sijalla, sillä sinä nousit isäsi leposijalle; silloin sinä sen saastutit. Niin, hän nousi vuoteeseeni.

      Simeon ja Leevi, veljekset, heidän aseensa ovat väkivallan aseet. Heidän neuvoonsa ei suostu minun sieluni, heidän seuraansa ei yhdy minun sydämeni; sillä vihassaan he murhasivat miehiä, omavaltaisuudessaan he silpoivat härkiä. Kirottu olkoon heidän vihansa, sillä se on raju, heidän kiukkunsa, sillä se on julma. Minä jakelen heidät Jaakobin sekaan ja hajotan heidät Israelin sekaan.

      Juuda, sinua sinun veljesi ylistävät; sinun kätesi on vihollistesi niskassa, sinua kumartavat isäsi pojat. Juuda on nuori leijona; saaliilta olet, poikani, noussut. Hän on asettunut makaamaan, hän lepää kuin leijona, kuin naarasleijona - kuka uskaltaa häntä häiritä? Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijan sauva hänen polviensa välistä, kunnes tulee hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat. Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä; viittansa rypäleen veressä. Hänen silmänsä ovat viinistä sameat, hänen hampaansa valkeat maidosta.

      Sebulon asuu meren rannalla, laivojen rannikolla, hänen sivunsa on Siidoniin päin.

      Isaskar on luiseva aasi, joka loikoilee karjatarhojen välissä. Hän huomasi lepopaikkan suloiseksi ja maan ihanaksi; niin hän taivutti olkansa taakan alle ja joutui työveroa tekemään.

      Daan hankkii oikeutta kansalleen, hänkin yhtenä Israelin sukukunnista.
      Daan on käärmeenä tiellä, on polulla kyynä, joka puree hevosta vuohiseen, niin että ratsastaja syöksyy selin maahan. Sinulta minä odotan pelastusta, Herra.

      Gaadia ahdistavat rosvojoukot, mutta hän itse ahdistaa heitä heidän kintereillään.

      Asserista tulee lihavuus, hänen leipänsä, hän tarjoaa kuninkaan herkkuja.

      Naftali on nopea peura; hän antaa kauniita sanoja.

      Joosef on nuori hedelmäpuu, nuori hedelmäpuu lähteen reunalla; sen oksat ulottuvat yli muurin. Jousimiehet hätyyttävät häntä, ampuvat ja ahdistavat häntä. Mutta hänen jousensa pysyy lujana, ja hänen käsivartensa ovat notkeat Jaakobin Väkevän avulla, kaitsijan, Israelin kallion, isäsi Jumalan, avulla, joka sinua auttakoon, Kaikkivaltiaan avulla, joka sinua siunatkoon, antakoon siunauksia taivaasta ylhäältä, siunauksia syvyydestä alhaalta, siunauksia nisistä ja kohdusta. Sinun isäsi siunaukset kohoavat yli minun vanhempaini siunausten, yli ikuisten kukkulain ihanuuden. Ne laskeutukoot Joosefin pään päälle, veljiensä ruhtinaan päälaelle.

      Benjamin on raatelevainen susi; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."

      ...Kun Jaakob oli antanut määräyksensä pojilleen, veti hän jalkansa vuoteeseen ja kuoli ja tuli otetuksi heimonsa tykö.

    • Suuria-asioita-tapahtuu

      Jes 19:1->"Ennustus Egyptistä. Katso, Herra ajaa nopealla pilvellä ja tulee Egyptiin. Silloin vapisevat Egyptin epäjumalat hänen edessään, ja sydän raukeaa Egyptin rinnassa. Minä kiihoitan Egyptin Egyptiä vastaan, niin että he keskenänsä sotivat, ystävä ystävää vastaan, kaupunki kaupunkia vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan. Egyptiltä katoaa rohkeus rinnasta, ja minä hämmennän hänen neuvonsa; ja he kysyvät epäjumalilta, henkienmanaajilta, vainaja- ja tietäjähengiltä.
      Minä annan Egyptin tylyn herran käsiin, ja kova kuningas on hallitseva heitä, sanoo Herra, Herra Sebaot.

      Vedet virrasta loppuvat, joki ehtyy ja kuivuu. Joet levittävät löyhkää, Egyptin kanavat mataloituvat ja ehtyvät, ruoko ja kaisla lakastuvat. Ruohostot Niilivirran varsilla, virran suussa, ja kaikki Niilivirran kylvömaat kuivuvat, kuihtuvat ja häviävät. Kalastajat valittavat ja murehtivat; kaikki, jotka heittävät onkea virtaan ja laskevat verkkoa veteen, nääntyvät. Häpeään joutuvat, jotka häkilöityjä pellavia pitelevät ja jotka kutovat pellavakankaita.
      Maan peruspylväät murskataan, ja kaikki palkkalaiset ovat murheellisella mielellä.
      Hulluina ovat Sooanin päämiehet kaikki, viisaimmat faraon neuvonantajista ovat neuvossaan tyhmistyneet. Kuinka voitte sanoa faraolle: "Olen viisaitten poika, muinaisajan kuninkaitten jälkeläinen"?
      Missä ovat viisaasi? Ilmoittakoot sinulle - hehän sen tietävät - mitä Herra Sebaot on Egyptin osalle päättänyt. Sooanin päämiehet ovat typertyneet, Noofin päämiehet ovat pettyneet. Egyptiä horjuttavat sen sukukuntain kulmakivet; Herra on vuodattanut sen keskuuteen sekasorron hengen, ja niin he saattavat Egyptin horjumaan kaikissa menoissansa, niinkuin juopunut horjahtaa oksennukseensa. Eikä menesty Egyptille mikään teko, tekipä sen pää tai häntä, palmunlehvä tai kaisla.

      Sinä päivänä Egypti on oleva naisten kaltainen; se vapisee ja pelkää Herran Sebaotin käden heilutusta, kun hän heiluttaa kättään sitä vastaan.

      Ja Juudan maa on oleva Egyptille kauhuksi; niin usein kuin sitä sille mainitaan, pelkää se Herran Sebaotin päätöstä, jonka hän siitä on päättänyt. Sinä päivänä on viisi kaupunkia Egyptin maassa puhuva Kanaanin kieltä ja vannova valan Herralle Sebaotille. Yhtä mainitaan nimellä Iir-Heres. Sinä päivänä on oleva Herran alttari keskellä Egyptin maata ja sen rajalla Herran patsas. Ja se on oleva merkkinä ja todistuksena Herralle Sebaotille Egyptin maassa; sillä he huutavat Herraa sortajain tähden, ja hän lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät.

      Ja Herra tekee itsensä tunnetuksi egyptiläisille, ja egyptiläiset tuntevat Herran sinä päivänä ja palvelevat häntä teuras- ja ruokauhreilla, ja he tekevät Herralle lupauksia ja täyttävät ne. Herra lyö egyptiläisiä, lyö ja parantaa; he palajavat Herran tykö, ja hän kuulee heidän rukouksensa ja parantaa heidät.

      Sinä päivänä on oleva valtatie Egyptistä Assuriin, ja Assur yhtyy Egyptiin ja Egypti Assuriin, ja he, Egypti ynnä Assur, palvelevat Herraa.

      Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata, sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani."

    • Tutki-raamatun-sanaa

      4.Mooseksen kirja:
      24:1 Kun Bileam näki, että Israelin siunaaminen oli Herralle otollista, ei hän enää mennyt niinkuin aina ennen ennusmerkkejä etsimään, vaan käänsi kasvonsa erämaahan. Ja kun Bileam nosti silmänsä ja näki Israelin leiriytyneet heimoittain, niin Jumalan Henki tuli häneen. Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu. Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan. Kuinka ihanat ovat sinun majasi, Jaakob, sinun asuinsijasi, Israel!Niinkuin laajat purolaaksot, niinkuin puutarhat virran varrella, niinkuin aloe puut, Herran istuttamat, niinkuin setripuut vesien vierillä! Vettä läikkyy sen vesisangosta, ja sen laihot saavat runsaasti vettä. Agagia mahtavampi on sen kuningas, ylhäinen sen kuningasvalta. Jumala vei sen pois Egyptistä; sen sarvet ovat kuin villihärän. Se syö suuhunsa viholliskansat, heidän luunsa se murskaa ja lävistää heidät nuolilla. Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niin kuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"

      Silloin Baalak vihastui Bileamiin ja löi kätensä yhteen. Ja Baalak sanoi Bileamille: "Minä kutsuin sinut vihollisiani kiroamaan, ja nyt sinä olet siunannut heidät jo kolme kertaa. Mene tiehesi! Minä aioin sinua runsaasti palkita, mutta katso, Herra on sinulta palkan kieltänyt." Bileam vastasi Baalakille: "Enkö minä jo sanonut sinun sanansaattajille, jotka lähetit luokseni: 'Vaikka Baalak antaisi minulle talonsa täyden hopeata ja kultaa, en sittenkään voisi rikkoa Herran käskyä, en tehdä mitään oman mieleni mukaan, en hyvää, en pahaa.' Minkä Herra puhuu, sen minäkin puhun.

      Ja nyt minä lähden kansani tykö, mutta sitä ennen minä ilmoitan sinulle, mitä tämä kansa on tekevä sinun kansallesi aikojen lopulla."
      Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu. Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen ja saa tietonsa Korkeimmalta, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan: Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. Tähti nousee Jaakobista, ja valtikka kohoaa Israelista. Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta.

      Ja Edomista tulee alusmaa, Seir joutuu vihollistensa omaksi; mutta Israel tekee väkeviä tekoja.

      Ja Jaakobista tulee valtias, hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet."

      Ja kun hän näki Amalekin, niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Kansakunnista ensimmäinen on Amalek, mutta sen loppu on perikato."

      Ja kun hän näki keeniläiset, niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Järkkymätön on sinun asumuksesi, ja kalliolle on pesäsi pantu. Mutta sittenkin Kain hävitetään: ei aikaakaan, niin Assur vie sinut vangiksi." Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Voi! Kuka jää enää elämään, kun Jumala tämän tekee! Laivoja saapuu kittiläisten suunnalta, ja ne kurittavat Assurin ja kurittavat Eeberin. Hänkin on perikadon oma."

      Senjälkeen Bileam nousi, lähti matkaan ja palasi kotiinsa; ja myöskin Baalak lähti tiehensä.

    • jatko-

      Matteuksen evankeliumi:
      24:1-> Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
      Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?" Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
      Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
      Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

      Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
      Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon - silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on, ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaa.
      Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
      Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina. (Huon! jo yksin tämä asia tarkoittaa sitä. että Israelin Valtio täytyy tuolloin olla olemassa ja tänään se on Jumalan Sanan mukaisesti tosiasia.)
      Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

      Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

      Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat. (Antikristilliset voimat hallitsevat )
      Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
      Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

      Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

      Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

      Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

      Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. Mutta se tietäkää: jos perheen isäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee. Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?

    • Mielekiintoista

      Psa 83:2->"Jumala, älä ole niin ääneti, älä ole vaiti, älä ole, Jumala, niin hiljaa. Sillä, katso, sinun vihollisesi pauhaavat, ja sinun vihaajasi nostavat päätänsä. Heillä on kavalat hankkeet sinun kansaasi vastaan, ja he pitävät neuvoa sinun suojattejasi vastaan. He sanovat: "Tulkaa, hävittäkäämme heidät olemasta kansa, niin ettei Israelin nimeä enää muisteta." Sillä he neuvottelevat keskenään yksimielisesti, he tekevät liiton sinua (Israelia) vastaan:
      Edomin teltat ja ismaelilaiset, Mooab ja hagrilaiset, Gebal, Ammon ja Amalek, Filistea ynnä Tyyron asukkaat. Myös Assur on liittynyt heihin, nämä ovat käsivartena Lootin lapsilla. Sela. Tee heille, niinkuin teit Midianille, niinkuin Siiseralle, niinkuin Jaabinille Kiison-joen rannalla. Heidät tuhottiin Eendorissa, he joutuivat lannaksi maahan.

      Anna heidän ylhäisille käydä, niinkuin kävi Oorebille ja Seebille, ja kaikille heidän ruhtinaille niinkuin Seballe ja Salmunnalle, koska he sanovat: "Anastetaan itsellemme Jumalan asunnot." Jumalani, tee heidät lentäviksi lehdiksi, kuiviksi korsiksi tuulen viedä. Niin kuin kulovalkea metsää polttaa, niin kuin liekit kärventävät vuoria, niin aja sinä heitä rajuilmalla ja kauhistuta heitä tuulispäällänsä.

      Täytä heidän kasvonsa häpeällä, että he etsisivät sinun nimeäsi, Herra. Joutukoon häpeään ja kauhistukoon ikuisesti, tulkoot häpeään ja hukkukoot. Ja tulkoot tuntemaan, että sinun ainoan nimi on Herra, että sinä olet Korkein kaikessa maassa.

      Ja Jeesus tulee ja tuhoaa nuo kansat elleivät he anna Israelin Jumalan Pojan Sovittaa itseään Jumala Isän kanssa

    • lopun-aika-alkoi-ja-jatk

      Luk 21:5 Ja kun muutamat puhuivat pyhäköstä, kuinka se oli kauniilla kivillä ja temppelilahjoilla kaunistettu, sanoi hän: "Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta." (ja 70 vuoden kuluttua italialaiset purkivat ja ryöstivät Jerusalemin Temppelin kalleudet)
      Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, milloin tämä sitten tapahtuu? Ja mikä on oleva merkki tämän tulemisesta?"
      Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään.
      Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti."
      Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan,
      ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.

      Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden. Ja näin te joudutte todistamaan.
      Pankaa siis sydämelle, ettette edeltäpäin huolehdi, miten te vastaatte puolestanne.
      Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.
      Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan,
      ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
      Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa.
      Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.

      Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä. Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö. Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan; ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan,(juutalaiset Italialaiset myivät orjiksi 70 vuotta Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta ympäri maailmaa) ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

      Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat. Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.

      Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa (Israelia) viikunapuuta ja kaikkia (muitakin maita) puita. Kun ne (itsenäistyvät) jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.

      Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat. Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

      Ja hän opetti päivät pyhäkössä, mutta öiksi hän lähti pois ja vietti ne vuorella, jota kutsutaan Öljymäeksi. Ja kaikki kansa tuli varhain aamuisin hänen tykönsä pyhäkköön kuulemaan häntä.

    • Jeesus-tulee

      Ja on oleva merkit auringossa
      ja kuussa ja tähdissä,
      ja ahdistus kansoilla maan päällä
      ja epätoivo,
      kun meri (Kun kansojen meressä ISIS aallot pauhaavat)
      ja aallot pauhaavat.
      Ja ihmiset menehtyvät peljätessään
      ja odottaessaan sitä,
      mikä maanpiiriä kohtaa; (pohjois Korean Kim uhkailee Ydinohjuksilla)
      sillä taivaitten voimat järkkyvät.
      Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.

      (Luk 21:2 "Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."

    • haloo-
    • Vaelletaan-Hengessä

      Kuinka sitten noissa elämän myrskyissä selviää?
      Jes. 30:15 Ohjeistaa näin:
      "Sillä näin sanoo Herra, Herra,
      Israelin Pyhä:
      Kääntymällä
      ja pysymällä hiljaa te pelastutte,
      rauhallisuus
      ja luottamus on teidän väkevyytenne;
      mutta te ette tahtoneet"

      mutta te ette tahtoneet; tarkoittaa sitä, että te ette tahtoneet luottaa tähän lupaukseen.
      "Sillä näin sanoo Herra, Herra,
      Israelin Pyhä:
      Kääntymällä
      ja pysymällä hiljaa te pelastutte,
      rauhallisuus
      ja luottamus on teidän väkevyytenne;"

    • ikävä-juttu

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15139186/miksi-emme-aloita-ristiretkea
      Paavi tosiaan teoriassa voisi julistaa kaikki ristiretkelle lähtevien synnit anteeksiannetuiksi, mutta...
      Oikeutettu sota. "Katolisen kirkon virallinen kanta oikeutettuun sotaan löytyy katolisen katekismuksen jakeesta 2309. Sen mukaan sota on oikeutettu jos seuraavat ehdot täyttyvät yhtä aikaa:
      - kyse on puolustussodasta hyökkäystä vastaan, jonka vaikutukset olisivat vakavia, kestäviä ja varmoja;
      - muut keinot hyökkäyksen torjuntaan ovat osoittautuneet tehottomiksi; - vastarinnalla on realistiset mahdollisuudet onnistua ja
      - sodan aiheuttamat vahingot eivät ole suurempia kuin ne vahingot joita pyritään torjumaan." https://fi.wikipedia.org/wiki/Oikeutettu_sota
      Keskiaikaisten ristiretkien tarkoituksena olisi puolustaa kristittyjä kuningaskuntia saraseenien hyökkäyksiä vastaan sekä turvata kristittyjen pyhiinvaellukset Jerusalemiin.

      Tämän vuoksiko e-unioni haikailee omia asevoimia ja näyttää siltä että nuo joukot tulevat olemaan täällä mukana auttamassa palestiinalaisia.
      Jooel 3:8 minä myyn teidän poikianne
      ja tyttäriänne Juudan poikien käsiin,
      ja he myyvät ne sabalaisille,
      kaukaiselle kansalle.
      Sillä Herra on puhunut.
      Julistakaa tämä pakanakansain seassa,
      alkakaa pyhä sota,
      innostakaa sankareita,
      lähestykööt,
      hyökätkööt kaikki soturit. 
      Takokaa vantaanne miekoiksi
      ja vesurinne keihäiksi.
      Sanokoon heikko:
      "Minä olen sankari."
      Käykää avuksi,
      tulkaa,
      kaikki kansakunnat joka taholta.
      He kokoontuvat sinne.
      Anna,
      Herra,
      sankariesi astua sinne alas. 
      Lähtekööt liikkeelle,
      hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon;
      sillä siellä hän istuu tuomitsemassa kaikkia pakanakansoja,
      joka taholta tulleita.

    • näin-Jumala-unelmoi

      Jes 11:-> Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi,
      ja vesa versoo hänen juuristansa.
      Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki,
      viisauden ja ymmärryksen henki,
      neuvon ja voiman henki,
      tiedon
      ja Herran pelon henki.
      Hän halajaa Herran pelkoa;
      ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
      vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti
      ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille;
      suunsa sauvalla hän lyö maata,
      surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
      Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö
      ja totuus hänen lanteittensa side.
      Silloin susi asuu karitsan kanssa,
      ja pantteri makaa vohlan vieressä;
      vasikka
      ja nuori leijona
      ja syöttöhärkä ovat yhdessä,
      ja pieni poikanen niitä paimentaa.
      Lehmä
      ja karhu käyvät laitumella,
      niiden vasikat
      ja pennut yhdessä makaavat,
      ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
      Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla,
      ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
      Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa,
      sillä maa on täynnä Herran tuntemusta,
      niinkuin vedet peittävät meren.
      Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta,
      joka on kansojen lippuna,
      ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
      Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen,
      joka on jäljellä Assurissa,
      Egyptissä,
      Patroksessa,
      Etiopiassa,
      Eelamissa,
      Sinearissa,
      Hamatissa
      ja merensaarilla.
      Hän nostaa viirin pakana kansoille
      ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet;
      ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
      Silloin katoaa Efraimin kateus,
      ja Juudan vihat häviävät.
      Efraim ei kadehdi Juudaa,
      eikä Juuda vihaa Efraimia.
      Ja he lentävät länteen päin filistealaisten niskaan,
      yhdessä he ryöstävät Idän miehiä.
      Edom
      ja Mooab joutuvat heidän käsiinsä,
      ammonilaiset heidän alamaisikseen.
      Ja Herra vihkii tuhon omaksi Egyptin merenlahden
      ja vihansa hehkussa kohottaa kätensä Eufrat-virtaa vastaan,
      lyö sen hajalle seitsemäksi puroksi
      ja tekee sen kengin kuljettavaksi.
      Siitä tulee valtatie hänen kansansa jäännökselle,
      joka on jäljellä Assurissa,
      niinkuin tuli Israelille silloin,
      kun se Egyptin maasta lähti.

    • Tallettakaa-tämä

      Raamatun profetioita
      Roponen
      20.2.2018 16:05

      Daavid sanoo Ahitofelista, jota pidetään Juudas Iskariotin esikuvana: "Tuo mies käy käsiksi niihin, jotka hänen kanssaan rauhassa elävät, hän rikkoo liittonsa. Hänen suunsa on voita sulavampi, mutta hänellä on sota mielessä; hänen sanansa ovat öljyä lauhkeammat, mutta ovat kuin paljastetut miekat" (Psalmi 55:21-22). Tämä kuvaus sopii myös antikristukseen, jonka kanssa juutalaiset tekevät liiton. Hänet otetaan messiaana vastaan Israelissa, niin että hän asettuu Jerusalemin temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

      Antikristuksen tuloa edeltää laaja luopumus uskovien kesken sekä yleismaailmallinen laittomuuden lisääntyminen. Molemmat ovat tapahtumassa silmiemme edessä, jos vain on silmät nähdä. Luopumus on voimakasta valittujenkin joukossa ja samalla maailma on isossa murroksessa monissa asioissa. "Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat? Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan: 'Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä'" (Psalmi 2:1-3). Näin juuri halutaan luopua Jumalan asettamista moraalisäännöistä. Oikea sanotaan vääräksi ja väärä oikeaksi. Ja he, joiden pitäisi olla suolana ja valona maailmassa, ovatkin ilman öljyä lampussaan.

      Kun on puhe YK:sta, niin siellä tuntuu Israel olevan erityisesti hampaissa. Tämä johtuu varmaan suurelta osin muslimien vaikutuksesta YK:ssa. "Jumala, särje hampaat heidän suustansa, Herra, murra nuorten jalopeurain raateluhampaat" (Psalmi 58:7). Esimerkiksi UNESCO kielsi juutalaisten historiallisuuden pyhään maahan. Tilalle laitettiin muslimien historia. Räikeä valhe. "Minä olen kuullut Mooabin häväistykset ja ammonilaisten pilkat, joilla he ovat häväisseet minun kansaani ja ylvästelleet sen aluetta vastaan" (Sefanja 2:8).

      Kuitenkin Jumala on kaiken yläpuolella ja on pian puuttuva väkevästi maailman asioihin. Kuka uskaltaa asettua häntä vastaan!?! Psalmi 2 jatkuu seuraavasti:

      4. Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
      5. Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:
      6. "Minä olen asettanut kuninkaani (Jeesuksen) Siioniin (Jerusalemiin), pyhälle vuorelleni".
      7. Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
      8. Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.
      9. Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."
      10. Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat, maan tuomarit, ottakaa nuhteesta vaari.
      11. Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella.
      12. Antakaa suuta pojalle (eli alistukaa hänen valtaansa), ettei hän vihastuisi ettekä te hukkuisi tiellänne. Sillä hänen vihansa syttyy äkisti. Autuaat ovat kaikki, jotka häneen turvaavat.

    • Parannus-on-elämäksi

      En halua saastuttaa itseäni anglikaanisen kirkon tarustolla, Sillä jos kyseinen kirkko olisi saarnannut Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumalan sanaa oikein , niin ei sieltä silloin olisi lähtenyt darvinin kehitysoppi ja ym saasteet ihmisten ajatuksia saastuttamaan.

      Hoosea: 4->"Kuulkaa Herran sana,
      te israelilaiset,
      sillä Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa;
      sillä ei ole uskollisuutta,
      ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa.
      Vannotaan
      ja valehdellaan,
      murhataan,
      varastetaan
      ja rikotaan aviot,
      murtaudutaan taloihin,
      ja verityö verityötä seuraa.
      Sentähden maa murehtii,
      ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät,
      metsän eläimet
      ja taivaan linnut;
      myöskin kalat merestä katoavat.
      Älköön vain kokaan nuhtele,
      älköön kukaan neuvoko,
      vaikka sinun kansasi on kuin pappien nuhtelijoita!
      Niin sinä kompastut päivällä,
      myös profeetta kompastuu yhdessä sinun kanssasi yöllä;
      ja minä hävitän sinun äitisi.

      Minun kansani joutuu häviöön,
      sillä se on taitoa vailla.
      Koska sinä olet hyljännyt taidon,
      hylkään minä sinut,
      niin et saa olla minun pappina.
      Koska olet unohtanut Jumalasi lain,
      unhotan myös minä sinun lapsesi.
      Niin paljon kuin heitä on,
      niin paljon he ovat tehneet syntiä minua vastaan.
      Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi.
      Minun kansani synnistä he saavat ruokansa,
      heidän pahoja tekojansa heidän sielunsa himoitsee.
      Mutta papin on käyvä niinkuin kansankin:
      minä rankaisen häntä hänen vaelluksensa
      ja kostan hänelle hänen tekonsa.
      He syövät,
      mutta eivät tule ravituiksi,
      he harjoittavat haureutta,
      mutta eivät lisäänny,
      sillä he eivät ole tahtoneet ottaa vaaria Herrasta.

      Tämä koskee myös suomalaista kirkkoa, sillä he ovat päästäneet kansan villiintymään seksin sekamelskaan.

    • Jeesus-nim-ja-veressä

      LakiV kirjoitti:
      ÖÖh, siis mitä? Taivas on kaikkialla ympärillämme?! Tilavuus ja Taivas ovat synynoomeja, ja Jumalan Taivas on se, missä kaikki sinne pantu on järjestetty OIKEIN ja HYVIN! Paholainenkin OLI taivaassa, Ilmestyskirja 12:ta asti.
      Näytä lisää
      ilm 12:7 Ja syttyi sota taivaassa:
      Miikael
      ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan;
      ja lohikäärme
      ja hänen enkelinsä sotivat,

      mutta eivät voittaneet,
      eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
      Ja suuri lohikäärme,
      se vanha käärme,
      jota perkeleeksi
      ja saatanaksi kutsutaan,
      koko maanpiirin villitsijä,
      heitettiin maan päälle,
      ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
      Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan:

      "Nyt on tullut pelastus
      ja voima
      ja meidän Jumalamme valtakunta
      ja hänen Voideltunsa valta,

      sillä meidän veljiemme syyttäjä,
      joka yöt
      ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä,
      on heitetty ulos.

      Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta
      ja todistuksensa sanan kautta,
      eivätkä ole henkeänsä rakastaneet,
      vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
      Sentähden riemuitkaa,
      taivaat,
      ja te,
      jotka niissä asutte!

      Voi maata
      ja merta,
      sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa,
      koska hän tietää,
      että hänellä on vähän aikaa!"

      Tämän vuoksi ISIS-sin tausta jouko raivoaa.

      • Jeesuksen-veren-voimalla

      • elämme-lopun-aikaa

        Jes 17:1-> Ennustus Damaskosta.
        Katso,
        Damasko poistetaan kaupunkien luvusta
        ja luhistuu raunioiksi.
        Autioiksi jäävät Aroerin kaupungit,
        karja laumojen haltuun;
        ne lepäävät siellä,
        kenenkään peloittelematta.

        Efraimilta menee suojavarustus
        ja Damaskon kuninkuus
        ja Aramista jäännös:
        niiden käy niinkuin israelilaisten kunnian,
        sanoo Herra Sebaot.
        Ja sinä päivänä Jaakobin kunnia köyhtyy,
        ja hänen ruumiinsa lihavuus laihtuu.
        Ja käy niinkuin leikkaajan kouraisussa viljaa
        ja hänen käsivartensa leikatessa tähkäpäitä,
        käy niinkuin tähkäpäitä poimittaessa Refaimin tasangolla.
        Se siinä jää jälki korjuuta,
        mikä öljypuuta karistettaessa:
        pari, kolme marjaa korkealle latvaan,
        neljä,
        viisi hedelmäpuun oksiin,
        sanoo Herra,
        Israelin Jumala.

        Sinä päivänä ihminen luo katseen Luojaansa,
        ja hänen silmänsä katsovat Israelin Pyhään,
        [Jeesus Kristus on ainoa ISRAELIN pyhä}

        eikä hän luo katsettaan alttareihin,
        oman kättensä tekoon,
        eikä katso niihin,
        mitä hänen sormensa ovat tehneet,
        ei asera-karsikkoihin,
        ei auringonpatsaisiin.


    • Siunatut-lampaat

      Kansojen tuomiolla tuomitaan vain ne, jotka eivät ole auta juutalaisia suurena vaivan aikana.
      https://www.youtube.com/watch?v=mq6U6SvA5tA
      Kuuntele äänite niin ymmärrät mitä raamatun sana sanoo lopunajoista.
      Jaakobin ahdistuksen aikana ratkaistaan vuohet ja lampaat toisistaan.
      Tämän mukaan heikoinkin uskossa oleva Taivaaseen menee ei tekojen kautta vaan Jeesuksen ristinkuoleman kautta.
      Juutalaisia vihaavat kansat ovat meluavia joukkoja Joosafatin laaksossa.

    • satana-isis-on-alistetut

      1.Kun 5:3 "Sinä tiedät,
      ettei minun isäni Daavid voinut rakentaa temppeliä Herran, Jumalansa,
      nimelle niiden sotien tähden,
      joilla häntä joka puolelta ahdistettiin,
      kunnes
      Herra
      oli
      laskenut
      viholliset
      hänen
      jalkojensa
      alle.

      1.Kor 15:20-> Mutta nyt Kristus on noussut kuolleista,
      esikoisena kuoloon nukkuneista.

      Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta,
      niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

      Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa,
      niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,

      jokainen vuorollaan:
      esikoisena Kristus,
      sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
      sitten tulee loppu,
      kun hän antaa valtakunnan Jumalan
      ja Isän haltuun,
      kukistettuaan kaiken hallituksen
      ja kaiken vallan
      ja voiman.

      Sillä hänen pitää hallitseman
      "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle."

      Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

      Sillä:
      "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle."
      Mutta kun hän sanoo:
      "kaikki on alistettu",
      niin ei tietenkään ole alistettu se,
      joka on alistanut kaiken hänen allensa.

      Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,
      silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan,
      joka on alistanut hänen valtaansa kaiken,
      että Jumala olisi kaikki kaikissa.

      Hebr 2:7-8 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi,
      kirkkaudella
      ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit,
      ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
      asetit kaikki hänen jalkojensa alle."
      Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle,
      hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta.
      Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.

    • Uusi-taivas-ja-maa

      Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala sanoo meille näin:

      2Piet. 3:13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita
      ja uutta maata,
      joissa vanhurskaus asuu.

      Jes. 65:17 Sillä katso,
      minä luon uudet taivaat
      ja uuden maan.
      Entisiä ei enää muisteta,
      eivätkä ne enää ajatukseen astu;

      Jes. 66:22 Niinkuin uudet taivaat
      ja uusi maa,
      jotka minä teen,
      pysyvät minun kasvojeni edessä,
      sanoo Herra,
      niin pysyy teidän siemenenne
      ja teidän nimenne.

      Ilm. 21:1 Ja minä näin uuden taivaan
      ja uuden maan;
      sillä ensimmäinen taivas
      ja ensimmäinen maa ovat kadonneet,
      eikä merta enää ole.

      Mutta nyt Jumala aloitti tämän muutoksen, tekemällä uudenlaisen ihmisen herättämällä Ristillä
      kuolleen
      Jeesuksen
      kuolleista
      Ja uuden maan asukkaat tulevat saamaan Jeesuksen kaltaiset iankaikkisen elämän ruumiit joissa vanhurskaus asuu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe