Stetson päähän ja tuuba huulille

edson-stetson

Sisältö yhtä taattua kuin ennenkin

102

1107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edson

      No ni.

      Aloitan urheilulla ja totean, että tänään taas lätkää ja kans kolmoselta lyhennelmää yöllä turdeskiistä. Ja mäkihypystäki.

      Velvoitan länsirannan miehen keksimään ... eiku toteuttamaan sitä laatusisältöö, ku mä sentään rehkin ja aloitin.

      Jatkan ruoalla. Tänään jo piirakassa loput siat, potkat sitten hernekeittoon. Juu juu, kaksi potkaa, ku saadaan aina joululahjaksi joulumuorin veljeltä toinen potka, siis sen veljen sialta. En ny mee taas sinne kannibaali- tiskille tällä kertaa.

    • Husis

      Miekii kävin täs välil läskisikaa etsimäs, mut en löytänt. Suolattu sianlapa oli lähimpänä läskisikaa, muttei siinäkään kunnolla. Olen sen ennenkin todennut, että Suomessa sen P-skan ohjeilla menivät jalostamaan siasta läskit pois ainoana maailman maana. Kunnon kylkeä ja pekonikylkeä ei yksinkertaisesti löydy tavallisista kaupoista vaan jos sokaa myydään niin läskit on pääosin erotettu.

      Jos haluaa kunnon läskisoosiaineksia tai ihan ehtaa pekonia niin on pakko mennä Suomenlahden eteläpuolelle. Sitten alkaa heti löytymään tureena, suolattuna, savustettuna ja jopa sinä suurherkkuna, valkosipulilaardina.

    • Dr.Whoo

      Laatua se on huonokin laatu.

      Mutta ruuasta puheenollen, me ollaan jo syöty loppuun kaikki syömäkelpoiset jouluruuat. Rva W:llä on uskomaton tapa (naisten tyyliin) ylimitoittaa ruuan tarve varsinkin jouluna. Eli jonkun verran Biolanin kompostori sai taas uutta hajotettavaa.

      Minä ite oon aatellut vähentää entisestään lihansyöntiä, edes linnunliha ei herätä suurempia intohimoja. Punaista lihaa en ole enää aikoihin juurikaan syönyt. Kalat ja kasvikset ne miehen tiellä pitää. Tää ei johdu mistään ismistä, vaan ihan vain pitkälle kehittyneistä suun makureseptoreista.

      • Kuivattuhusiainen

        Voin varauksetta suositella kapakalaa. Se on tarkastettua herkkuva.


    • Dr.Whoo

      Toimii muuten kuin vessan juna taas tää saitti, luurillakin.

    • Dr.Whoo

      "Minusta olisi mukavaa että täällä olisi tällainen kirjoitusmahdollisuus olemassa. Mahdollisuutta siirtyä toiselle ketjulle ei kuitenkaan ole. Siellä kun käy niin kuin metsästyskoiralle susien joukossa."

      Joo, pitipä loihia lausumaan jo tuolla liian pitkässä ketjussa muutama sana tätä sivuavaa asiaa:

      Nimittäin minä, S24 historiani aikana olen muistaakseni avannut yhden ainoan ketjun, silloin kun vielä tuolla kadun aurinkoisella puolella kirjoittelin. Se ketju ei koskaan tullut "täyteen" (onneksi). Silloin jo oli selvää että meikäläisen mielistelemätön ja satiiripitoinen kirjoitustyylini meni ja menee yli hilseen aika monelta. Ja taitaa olla vähän niinkin, että joillakuilla ilkeilyyn orientoituneilla luonteilla on taipumus ymmärtää vähänkin monimutkaisemmat sanankäänteet varmuuden vuoksi kettuiluksi. Tarkoituksellisia pottuiluja en ole koskaan harrastanut. Ainakaan usein. Ja silloinkin korkeintaan vain omaksi huvikseni.

      Herra Husander on joskus sanonut, että pitäisi ottaa vastaanottajan rajoitukset huomioon omissa teksteissään (ei ehkä ihan näillä sanoilla). Varmaan on niinkin, mutta toisaalta minä taas ajattelen niin, että joka ei ymmärrä, ei ole minulle kiinnostava keskustelukumppani muutenkaan.

      Minä olen aina kirjoitellut juttujani ihan vain kirjoittamisen ilosta. Jopa täällä S24 saitillakin on useita yllättävän tasokkaita ketjuja, joihin silloin tällöin miekiin siis osallistun. Tämmöiset "tuttujen" väliset ketjut on toisaalta ihan hauskoja nämäkin. Hyvinä hetkinä kenties tasokkaitakin..

    • Husis

      Tässä uudessa pikaketjussakin ihan ilosta ja huvikseni yöllä kukun ja aamu yhdeksältä nukun (tuurilla). Huomenna laskemme taas uusia vuosia ja toivomme sen alkavan meitä suosia

    • Dr.Whoo

      Vastajauhetun maku on niin upea että tässä on kahvinjuonti tuplaantunut viime aikoina. Kahvilaatujen tarjonta on muutenkin isommissa kaupoissa aika hurja nykyään. Konservatiiviset suomalaiset tietysti juovat Juhlamokkaa, hyvää kahvia sekin.

      Näitä kaupparyhmien kammottovia halpakahveja en kyllä ymmärrä, voiko joku olla niin köyhä ettei ole oikeaa kahvia varaa ostaa? Ylipäätään mielestäni kahvista pitäisi maksaa enemmän, sehän on melkoista kahvinviljelijöiden riistoa nää nykyhinnat. Reilun kaupan kahvikin on huijausta sikäli, että kuluttajan maksamasta lisähinnasta päätyy kahvin alkutuotantoon vain muutama prosentti.

      Nyt mie meen höyryyn. Matkalla pitää ostaa uusi bidee toiseen vessaan.

    • edson

      "...metsästyskoiralle susien joukossa"

      Tässä on jotain aika karseeta arvolatausta. No ei mikään ihme, sillä suurimmalle osallehan ihmisistä on susi pelkkää riistaa.

      Niinpä niin, taas sitä lasketaan tunteja ja puolilta öin sitä sit kajahtaa.

      Nyt kulta katriinaa toinen muki naamaan.

    • edson

      On herättänyt keskustelua muuallakin se, että avataan ketju ennen kuin ylläpitäjä lopettaa.

      Oma kokemus eilisillalta oli se, että kännyllä koitin vierittää edellistä tuubaa ja kyl se juntahti paikalleen husiaisen viestiin 11.12 ja sit tuttu "voihan räkä" Lieneekö mobiilisovelluksen yleistä takkuamista tai sitten oman puhelimeni vikaa, ei hajua.

      Aamun ratoksi koetan etsiä hyvää reseptiä, kuinka valmistaa metsästyskoirasta edes jonkin sortin päivällistä. Meinaan, että johan se on pelkkää luonnonsuojelua ja kannan liiallista leviämistä vastaan toimintaa.

      • Dr.Whoo

        Kyl soon tää saitti kun toimii miten sattuu, välillä takkuaa pahasti tietokoneellakin.

        Ei täällä sais olla edes mahdollisuutta ainakaan yli sadan ketjuihin. Mitä ihmeen merkitystä tai lisäarvoa voi nälkävuoden pituisesta tökkivästä ketjusta olla...


      • edson
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Kyl soon tää saitti kun toimii miten sattuu, välillä takkuaa pahasti tietokoneellakin.

        Ei täällä sais olla edes mahdollisuutta ainakaan yli sadan ketjuihin. Mitä ihmeen merkitystä tai lisäarvoa voi nälkävuoden pituisesta tökkivästä ketjusta olla...

        Kyl se on pitkälti ollut vaan tapa, mistä lie syntynyt nälkävuosien pituudet. Ehkä myös sillä on ollut merkityksensä, kun aikoinaan saattoi yhdessä vuorokaudessa tulla liki 100 viestiä tai ainakin kahdessa vuorokaudessa.

        Nyt mulla tökkii faceen lähetys, varsinkin tai oikeastaan pelkästään pienen videoklipin lähetys. Muuten pelaa, siis tietsikassa. Helekutin asetuksetkin voisivat olla helpompia.

        Moni haukkuu facee, mä en, sillä siellä voi myös valita ihan ite, mitä seuraa, mitä ei.


      • Dr.Whoo

        Mie en oo ikäpäivänä käynykkään fasessa. Mitälie nykyajan kotkotuksia.

        Mut saakos niistä koirista hyviä hanskoja tehtyä, alkaa vanhat karvahanskat rispaantua?


      • Dr.Whoo
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Mie en oo ikäpäivänä käynykkään fasessa. Mitälie nykyajan kotkotuksia.

        Mut saakos niistä koirista hyviä hanskoja tehtyä, alkaa vanhat karvahanskat rispaantua?

        Ja olis tarve uudelle karvahatullekki, korvaläpillä, mielensäpahoittajan mallia?


      • Husis
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Mie en oo ikäpäivänä käynykkään fasessa. Mitälie nykyajan kotkotuksia.

        Mut saakos niistä koirista hyviä hanskoja tehtyä, alkaa vanhat karvahanskat rispaantua?

        Minullakin on face vain yhteen tiettyyn kirjoituspaikkaan kirjautumismahdollisuuden vuoksi. Mihinkään muuhun en ole sitä kertaakaan käyttänyt.
        Se on vaan toi meitin Pehtoori niin päivitetyn sosiaalinen, että sen täytyy olla facessa

        Mie en sano mitään niistä koirarukkasista kun olen erityistarkkailun alaisena. Tiedän kuitenkin, että historiallisesti niistä on ihan parhaan laatusia rukkasia saatu.

        Äskenkin jouduin taas konsultoimaan Persiinalaista toria parissa heidän projektissaan. Siksi siirty sosiaalinen kommentointi näinkin keskipäivään. Ei ollut mitään mielenkiintoist. Parin tuotantolautan makeavesijärjestelmien desinfioiminen saksalaisen standardin mukaan ja merivesijärjestelmien kemiallinen puhdistaminen näkeistä tms merivesikontaminaatiosta


      • Dr.Whoo

        No eikös se ole tavallaan imartelevaakin että omat jutut ovat niin kiinnostavia että pääsee jonkun erityistarkkailuun? Minä olen aivan pettynyt kun niin harvoin pääsen siteeratuksi missään.

        Mutta kuten tavallista, ruokamme oli taas parasta laatua. Rosamundia uunissa ja silakkaa monessa muodossa. Eli kahta tahnaa jossa pääraaka-aineena savusilakka, marinoituja silakkapihvejä ja vielä savusilakoita sellaisenaan. Sinappisilliä vielä lisukkeeksi. Slurp.


      • edson
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Mie en oo ikäpäivänä käynykkään fasessa. Mitälie nykyajan kotkotuksia.

        Mut saakos niistä koirista hyviä hanskoja tehtyä, alkaa vanhat karvahanskat rispaantua?

        Ainakin ne kutoo huskyn villasta villapöksyjä. Skalpeeraamalla saisi päästä aidon karvalakin, korvasuojatki olisi kiinni valmiina. Varmaan nahkasta saisi kunnon käsineet ja ei se poronsarviuute oo ainut autuaaksi tekevä. Kaikki käyttöön, kun on viennistä kyse eli vaikkapa murskattuja kiveksiä.

        Voi että, voi että, ... face kotkotusta. MTK on kotkotusta ja munimista, määkimistä ja ammumista, SAK on motkotusta ja EK se vasta on oikke kusetusta.


      • Dr.Whoo

        No täytyy laittaa tilaukseen semmonen skalppi-hattu, olis se komiaa.

        Mutta toi EK. En oo assiiaan tarkemmin perehtyny vaikka megaluokan yrittäjä oonkin. Mutta mikäs tuossa sitä pahinta kusetusta lienee?


    • edson

      No EeKoosta sen verran, että kuin hallitus, joka kertoo heidän ohjelmansa olleen Suomen talouden nousun lähde.

      EeKoo taas kertoo, että yhteisöveron lasku näkyy yhteisöverokertymän nousuna. Ei ota myöskään siis huomioon Euroopassa ja maailmalla tapahtunutta talouden noususuhdannetta ja sen vaikutusta yhteisöveroon.

      Samoin EK on ollut hiukka katkera soten valinnanvapauden kaventumisesta. Äkkiä ei juuri tule muuta mieleen. No hallituksen takapiruna KiKyssä.

      • Dr.Whoo

        Juu, ei ny jaksa oikeen politiikkaa vääntää kun just väänsin kaljapullon korkin auki.


      • Huskyainen

        Mie aion korkata hiukan myöhemmin rhummipullon.
        Intiaaneilla on muuten kautta historian ollut juuri sellisia skalppipäähineitä mistä Stetsonin kanssa kirjoittelitte. Ilmeisesti etupäässä susista, mutta on siellä varmaan joku Huskykin ollut suttaa merkkaamassa.
        Kiinalaiset ei muuten pistä koiristakaan yhtään osaa hukkaan, vaan kaikki käytetään vaikka tekotukkaan


      • Dr.Whoo
        Huskyainen kirjoitti:

        Mie aion korkata hiukan myöhemmin rhummipullon.
        Intiaaneilla on muuten kautta historian ollut juuri sellisia skalppipäähineitä mistä Stetsonin kanssa kirjoittelitte. Ilmeisesti etupäässä susista, mutta on siellä varmaan joku Huskykin ollut suttaa merkkaamassa.
        Kiinalaiset ei muuten pistä koiristakaan yhtään osaa hukkaan, vaan kaikki käytetään vaikka tekotukkaan

        Joo, se on kiinalaisten perinneherkku toi varrastettu koira. Siellähän on oikein perinnejuhlia asian ympärillä. Outoa tietysti meikäläisittäin, mutta outoa on koiran inhimillistäminenkin.

        Jaa rhummia..hyvä ajatus. Tosin vain lääkkeeksi..


    • Dr.Whoo

      Ja pitääkin tässä kalj..eikun hyvän ruuan pehmentämin ajatuksin onnitella kaikkia säätyyn, rotuun ja sukupuoleen katsomatta siitä, että selvittiin tästäkin vuodesta lähes täysissä sielun ja nähtävästi myös mitenkuten kohtalaisissa ruumiinvoimissa. Omalta osaltani en ole varma tuosta ekasta kylläkään. Se kuitenkin on varmaa että fyysistä Whoota on nyt olemassa vähemmän kuin tän vuoden alkaessa.

      Parhaassa tapauksessa voin "copypeistata" tään jutun tänne vuoden päästä.

      Ps. mulle jäi vähän epäselväksi mihin tuo "copypeistaus" väite tuolla aiemmin perustui. Copypeistauksella yleensä tarkoitetaan jonkun toisen tekstin kopiointia, mutta tietty omiakin juttujaan voi copypeistata. Silloin ainakin juttujen taso pysyy riittävän korkeana..

    • edson

      Copy pastesta sen verran, että jos kyse mun "...metsästyskoiralle susien joukossa", niin se oli vain osalainaus edellisestä "Minusta olisi mukavaa että täällä olisi tällainen kirjoitusmahdollisuus olemassa. Mahdollisuutta siirtyä toiselle ketjulle ei kuitenkaan ole. Siellä kun käy niin kuin metsästyskoiralle susien joukossa."

      No turha lainaus, vielä kun jätin sen liian lyhyeksi, mutta pääsin kuitenkin rakkaudesta susiin hiukka kuittaamaan. Alkuperää en tiedä, mistä koko lainaus on lähtöisin.

      Mutta nyt pois politiikka ja urheilun saralle ja lyhennelmää katselemaan saunapuhtaana eilisestä Slovakia-Suomi matsista.

      Mä oon television suurkuluttaja. Tai siis ohjelmien.

      • Dr.Whoo

        Mie tarkootin "Gazoilin" puheita tuolla edellisessä ketjussa. Häähän se höpäjöi peistaamisista, ynnä muuta sekavaa. Ilmeisenä tarkoituksenaan Turun murteineen saada meikäläisen näyttämään niiden kirjoittajalta. Semmingin kun juuri tuolloin pidin pientä kirjoitustaukoa. Sitä se katkeruus teettää.

        Mutta toi televiissio. Ny kun mietin, niin koko joulu aikana meillä ei oo tainnu olla töllö auki. Paitti tänään katoin Neiti Sofien hovimestaria. Kyllähän se hymyilyttää aina.


    • Huusiainen

      Nhyt ohn rhummiphullo hauki, shaa nähdrhä thulekho kirjotusvihreitä ja khäykö shuomenkielen opettaja taas kiikarhilla khimppuun.
      Äkäisenköönhänkö tällainen isohko kidus pullon rhiummia kyykyttääpi. Lhääkkezshi shiiss.
      Nhyt kaivoin caviartit, thihisilhit ya Shtiltonit eshiin. Tharvuttaessa thoinen rhumhipulho, Ýe Olde Mhonk Rhum
      Hjuva uusi vhuosi theillekin

      • Dr.Whoo

        Lhääkkeekshi tottakai. Mää olen kyl ihan shelvä.

        Mutta mää tosa funteerasin, et ei sitä pessimistinä uskalla toivoa ainakaan mahrottoman hyvää tulevaa vuottakaan, mutta ehkä siitäkin selvitään jos hyvin käy.

        Tual ulkona ammutaan rahaa taivaal, emmää kyllä raaskisi vaikka sitä säkkikaupalla onkin. Täytyy mennä koht kattomaa tarkemmi.


    • Hyyppäsin

      Älkää nyt vaan tosissanne luulko, että meikäläinen vanha merimies yhdestä rommipullosta olisi värähtänytkään!

    • Hyyssissä

      Kaikki vanhat ryssätkin tietää, että niin kauan kuin on silliä ja kaviaaria pöydässä ei känni vieraile

      • Cuccupilli

        Ei se sullakaan päähän pääse nousemaan kun on kusta jo täys. Ja sillille haisevalla läpipaskolla kaviaarit housussa.
        Norm. entinen merimies on hän.


    • Ettähaistakuulevittu

      Melkein aina kun joku kirjoittaa täällä itsemurhista niin aloitus poistetaan välittömästi. Miksi asiasta ei saa keskustella? Miksi suositulla keskustelupalstalla ei saa hakea apua ja tukea? Onko Sanomalla yrityksenä pienintäkään vastuuta ahdistuneiden hätähuutojen hiljentämisestä?

    • Dr.Whoo

      Mieltä piristävää viestintää taas ylimmältä valvojaltamme. No, kuka saa kicksinsä mistäkin. Tosin vähän vois kirjoituksiensa tasoa nostaa hänkin, kun on kykyjä parempaankin. Tarkoitan siis "cuccupilliä".

      On se yksi elämän mysteerejä mistä tuommoinen loputon kauna kumpuaa joidenkin henkilöiden välillä. Minä itsekin olen luonteeltani erittäin äkkipikainen, saatan haukkua kenet tahansa pataluhaksi ihan oikeassakin elämässä. Mutta en minä sitä enää seuraavana päivänä muista koko asiaa. On saattanut olla haittaa ahväärienkin kannalta tästä, mutta yllättävän vähän. Useimmat asiakkaani ja liikekumppanini tosiasiassa arvostavat sitä, että voivat luottaa siihen että lausun aina ilmoille todellisen mielipiteeni. Olen siis eri mieltä lausahduksen; "asiakas on aina oikeassa" kanssa.

      No juu, nyt toinen mukillinen vastajauhettua.

    • edson

      Jahas, täällä on tuubaa tahdittanut cuccupilli.

      Omalta kohaltani voin sanoa, että on se maar vaan kiva pottuilla joskus. Ei tartte ku sohasta, niin koko pesän saa liikkeelle.

      Mutta ei ny ainakaan 2018 ... tai siis tammikuussa 18 ... tai siis ainakaan ekana päivänä. Harvoin kenelläkään uuden vuoden lupaus pitää yhtä hyvin.

      Asiakas aina oikeassa - juu, heh heh.

      • Dr.Whoo

        Joo, pienet pottuilut on paikallaan silloin tällöin, muutoin tää elo kävis tylsäks. Kunhan nyt ei liian tosissaan ala olla.

        Mutta juu, kävin tuossa lenkillä, en tiedä oliko liukasta kun mulla oli piikkikorot. Jotkut siellä vähän sen näköisesti köpötteli.


    • edson

      Asiakas on sana, johon kerran suorastaan raivostuin.

      Oltiin jollakin koulutuspäivillä aikoinaan ja sit tuli yks hamehelma jostain firmasta puhumaan. Käytti oppilaista sanaa asiakas. Muutaman välihuutoni jälkeen sanoi puhujapöntöstä, että kyllä hän ymmärtää, mitä tarkoitin. Mut paskat, jatkoi samaan tyyliin ja sit mä vihelsin rotestiksi.

      Mä oon just sen verran ... ettenkö sanoisi suorastaan vittuuntunut sanasta asiakas, kun puhutaan koululaisista. Joo ja potilaskin on minulle potilas. Sotilas sais olla kyl vaikka asiakas/työnhakija, miten päin vaan, joka menee tekeen työsopimuksen firman kanssa. Pääsee nopeammin sotatantereille, ny ne vaan nyhjöttää kasarmeissa ja piereskelevät, vaikka mones paikas soditaan ja siel tarvittas "hyvää miestä". Sori naiset, hyvää ihmistä tietysti.

      Joo ja kyl mä en olis antanu periksi Ruotsissa. Nää jumalhahmot voitais riisuu jo vihdoin pöksyistään, niin nähtäs et onks jumala vai eiks oo. Oolrait, Maria synnytti, mut osa kilpikonnistakin saa sukupuolen lämpötilan mukaan. Jos nyt siis halutaan verrata välttämättä biologiaa tarustoihin.

      • Dr.Whoo

        Mulle asiakas on melkein synonyymi sanalle raha. Ilman toista ei ole toista.

        Silti niistä kumpikaan ei ole se joka määrittelee missä mennään ja miten. Miulle ainaskaan.


      • edson
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Mulle asiakas on melkein synonyymi sanalle raha. Ilman toista ei ole toista.

        Silti niistä kumpikaan ei ole se joka määrittelee missä mennään ja miten. Miulle ainaskaan.

        Duoda duoda, koen niin, että joillain piireillä on suuri halu käyttää sanaa asiakas ikään kuin esimerkkinä tai pyrkimyksenä tulevien aikojen meiningeistä ja kertoa myös siitä, että oppilas on yhtä hyvin kuin potilaskin sidottavissa vain ja ainoastaan asiakassuhteisiin.

        Kyl mä oon kysyny tai mieluummin ihmetellyt monta kertaa itse sitä, että
        mitä on koulutusvienti, palvelujen vienti ja uuden ja vähemmän kuluttavan teknologian vienti, nuo nyt yhtenä esimerkkinä. No jossain on asiakas, jolla on varaa maksaa, siinä kaikki, vaikka taivaanrannat kuinkakin uhkaavina näyttäytyvät. Näin makaavat yhteiskunnat läpi maapallon. No niin maataan kuin pedataan.


    • edson

      "Kunhan nyt ei liian tosissaan ala olla. "

      Juu, tuossa onkin korjaamisen varaa minulla, se vaan menee joskus yli reunojen. Täytyy opetella hiomaan peitsi veitsen teräväksi, sivaltaa pelkästään sivulauseilla ja lukea taas kerran Don Quijote.

      Mutta asiasta toiseen. Ollaanko ihmisen keston äärirajoilla nykyään, kun tykkylumi on vihulaisista pahin?

      • kökköpalli

        Oliko tuo nyt sitä veitsenterävää sivulauseilla sivaltamista?

        Tykkylumi on paha, ketä se koettelee, mutta mitäpä sinä siitä tiedät.


      • Dr.Whoo

        Tykkylumi tossa pari viikkoo sitten taivutti puun oksat meiän pihalla niin alas, etten meinannu autolla pihalta pois päästä. Meinas jo paniikkia pukata, perskeles.

        No jaa, ohan se aika ankeeta jos pitkään sähköt puuttuu. Meilkiin on piuhat maan alla, eli siihen pitäis päästä koko maan alueella ennenpitkää. Siis tiheimmin asutuilla alueilla nyt ainakin. Olikos nyt ihan olemassa jokin laki tai säädös siitä että johonkin noin 2020 -luvun lopulle mennessä pitäis piuhojen olla maan alla?

        Ilmankos sähkönsiirtomaksut on hurjia.


      • edson
        kökköpalli kirjoitti:

        Oliko tuo nyt sitä veitsenterävää sivulauseilla sivaltamista?

        Tykkylumi on paha, ketä se koettelee, mutta mitäpä sinä siitä tiedät.

        Ei ei, tuo oli ihan vaan tavallisen veitsen ... tai ehkä peitsellä huitomista. Nyt peitset pystyyn ja tykkylumia pudottelemaan.

        Kerro muuten mulle, mikä se nyt onkaan se tykky? Onhan se ny aika holtitonta peitsillä huitomista jos ei ees tiedä, mitä huitoo.


      • Tykytä
        edson kirjoitti:

        Ei ei, tuo oli ihan vaan tavallisen veitsen ... tai ehkä peitsellä huitomista. Nyt peitset pystyyn ja tykkylumia pudottelemaan.

        Kerro muuten mulle, mikä se nyt onkaan se tykky? Onhan se ny aika holtitonta peitsillä huitomista jos ei ees tiedä, mitä huitoo.

        "Onhan se ny aika holtitonta peitsillä huitomista jos ei ees tiedä, mitä huitoo."

        Tuo on totta. "Elä huijo, hyvä mies" on varoitettu jossakin hyttysmainoksessa. Peitsesi voi osua itseesi hyttysten sijaan ja siinä voi käydä huonosti!!!


    • edson

      Minäpäs tässä mietin, kaupunkilaisena ehottomasti. Onko tykkylumi kuinkakin haitallinen kuuselle esimerkiksi. No turistille on, jos menee Kolille ilman lupaa ja saa päällensä yhden kuusen tykyt. Voi surkeeta, turisti saattaa kuolla.

      Kaupunkilainen kysyy, että miksi helvetissä ei saada sähkölinjojen ympäriltä pois niitä lehtipuita. Nehän ne linjoilla luovat etupäässä niitä hankaluuksia.

      Sit mä ihmettelen sitä, että maalaiset eivät osaa varautua talveen. Lienevät sormi suussa enempi kuin me kaupunkilaiset. No turistimökkiläiset ovat ihan oma joukkonsa.

      Hyvin tyypillisiä olivat aikoinaan tiemme varrella asuvien maalaisten kommentit. "Kun sulla on tuo traktori, niin et viitsis ..." No kaupunkilainen tiesi, mitä mm. täällä tarvitaan.

      • typerykselle

        Pieni alkeiskurssi tykystä. Ei tykyn putoaminen puista ketään vahingoita. Painava tykkylumi katkoo puita ja niiden osuminen jonkun päähän saattaa vahingoittaa.

        Mutta eihän tässä ole kysymys puista eikä lumesta, ei maalaisista eikä kaupunkilaisista, vaan armottomasta riidanhalusta, joka on taas ottanut sinusta vallan.


      • edson
        typerykselle kirjoitti:

        Pieni alkeiskurssi tykystä. Ei tykyn putoaminen puista ketään vahingoita. Painava tykkylumi katkoo puita ja niiden osuminen jonkun päähän saattaa vahingoittaa.

        Mutta eihän tässä ole kysymys puista eikä lumesta, ei maalaisista eikä kaupunkilaisista, vaan armottomasta riidanhalusta, joka on taas ottanut sinusta vallan.

        "Ei tykyn putoaminen puista ketään vahingoita. "

        Aha

        "Painava tykkylumi katkoo puita ja niiden osuminen jonkun päähän saattaa vahingoittaa."

        Siis se katkennut puu vai siinä olevan tykkykö saattaa vahingoittaa? Onneks koht on sote valmis.

        "...vaan armottomasta riidanhalusta..."

        Just joo, kökkö se vaan pallilaan tekee taas keittiössä sykolokiaa. Mitens muuten menee? Liaksa pääs taas uutisiin, viimeksi sillon kun siäl jahattiin susii ja maahanmuuttajii. On se kiva et muutki suamalaiset osaa ny kartasta löytää Liaksan


    • mun-stetson

      Hitto, joku käyttää nimmariani ja soittaa suuta ekana päivänä. Mä lupasin, että en vielä tänään, mutta ...

      Kymmenen pistettä ja papukaijat päälle sille, joka viskas nuo kökön ja cucun kommentit roskiin, siis toisaalle, sinne minne kuuluvatki.

      No mä paiskaan perään tuon typeryksen kirjoituksen, oppivat jotain siel toisaallaki tykkylumest.

      • stetson-ei-hiostuta

        "Mutta eihän tässä ole kysymys puista eikä lumesta, ei maalaisista eikä kaupunkilaisista, vaan armottomasta riidanhalusta, joka on taas ottanut minusta vallan."

        Typerykselle. Niinpä. Jos vähän rauhoittuisit, istusit vaikka kökköpallille. Huom. sivulause, vaikka onkin sanajärjestyksessä hiukka oikomista, niinku.


      • aurora5

        Sun ajatukses tuntuu katkovan. Kerää ittes puppe ja mieti, saisitko koko "vastalauseesi" mahtumaan yhteen kommenttiin.

        Sana typerys taisi loukata pahastikin. Se koira älähtää jne.

        Kyllä meillä Lieksassa susia on. Käykö kateeksi, "luonnonystävä"?


      • edson
        aurora5 kirjoitti:

        Sun ajatukses tuntuu katkovan. Kerää ittes puppe ja mieti, saisitko koko "vastalauseesi" mahtumaan yhteen kommenttiin.

        Sana typerys taisi loukata pahastikin. Se koira älähtää jne.

        Kyllä meillä Lieksassa susia on. Käykö kateeksi, "luonnonystävä"?

        "Se koira älähtää jne."

        Meillä on koirat riistaa ja ainoa älähdys kuuluu, kun minä, luomuteurastaja, kalautan kalloon koiraa ja jaan ne koiran osat syötäviin ja muihin vientituotteisiin. Harkita kantsii sillon myös turkistarhauksen lopetus, Chihuahuastaki saa hyvii joululahjoi, pennusta vaik täytettynä ja koodattuna liikkuvan pehmolelun. Rotujen kirjo on lahja kaikille niille, joilla on hiukkakin mielikuvitusta.

        Siit on paljon hyötyy nääs muuttaa koira toisenlaiseks tuotteeksi. Ei tartte muovipusseja kuljettaa kävelylenkeillä enstekskään. Joo ja jos taluttaja / talutettava heittää henkensä, niin ei jää surijoita. Se on surkeet ku koira itkee. Monelle paljon surkeempaa kuin lapsen itku.


    • Dr.Whoo

      Köh, mikäs se noian on suututtanu, ku ei täält kukkaa oo heitin pualel käyny riitaa haastamas, ei ees nimmee oo mainittu. Mukavia tapamme mukaan on vain jutusteltu.

      Satuin pääsemään miekiin luuritse viimein tonne toiseen ketjuun. Ja vähän hymyilyttäis ellei vähän säälittäiskin. Nimittäin noidan yritykset vääntää omat kirjoituksensa jonkin toisen tekemiksi. Tarkoitan sinne täältä kopioituja paria tekstiä. Taidan kyllä arvata kuka niitä sinne "palauttaa". Minä se en siis ole.

      • edson

        Minä sinne yhen palautin, mutta het kuittasivat sen väärennökseksi. Sellast se on, mutta koetan kestää

        Mut niinku sanottu, tulee se pääsiäinenki ja aikaa on kehitellä vaikka ohjus.


      • aurora5

        "Minä en se siis ole." Vakuuttavaa.

        Kyllä sinunkin juttusi hymyilyttävät, elleivät jopa säälitä. Tulit kateudesta vihreäksi, kun joku aitoa turun murretta osaava kävi täällä vierailemassa.

        Yhtä säälittävää oli valitus siitä, että et uskalla mennä Elämään, kun sinua ei siellä ymmärretä. Koetas uudestaan, onhan siellä kilttejä naisia, voit saada heiltä tuittuilusi anteeksi.

        Ai niin, mutta ehän sinä hienoilla laitteillasi pääse sinne.


      • Dr.Whoo
        aurora5 kirjoitti:

        "Minä en se siis ole." Vakuuttavaa.

        Kyllä sinunkin juttusi hymyilyttävät, elleivät jopa säälitä. Tulit kateudesta vihreäksi, kun joku aitoa turun murretta osaava kävi täällä vierailemassa.

        Yhtä säälittävää oli valitus siitä, että et uskalla mennä Elämään, kun sinua ei siellä ymmärretä. Koetas uudestaan, onhan siellä kilttejä naisia, voit saada heiltä tuittuilusi anteeksi.

        Ai niin, mutta ehän sinä hienoilla laitteillasi pääse sinne.

        No oli se yritelmä vähän turun murteen suuntaista, ei kuitenkaan ihan.

        Kylhän mie oikeastaan ymmärrän Auroraa oikein hyvin. Aika tylsäähän se on siellä toisessa ketjussa hymistellä joutavia, vastoin todellista luonnettaan näytellä "mukavaa". Täällä sentään sanan säilä lentää välillä edes jonniin verran.

        Ilman pyhää vihaasi Husanderiin kirjoittaisit luultavasti yhä täällä. Edsonhan oli, saattaa olla vieläkin todellinen "salarakkaasi" kirjoittajatyyppinä.

        Mitäs tekemistä minulla voisi olla elämä ketjussa? Mitä tulee ymmärtämisiin, kyllä se on vaihtelevaista missä tahansa. Hienoissa laitteissani ei ole vikaa, tämän saitin toimivuudessa paljonkin.


      • edson
        aurora5 kirjoitti:

        "Minä en se siis ole." Vakuuttavaa.

        Kyllä sinunkin juttusi hymyilyttävät, elleivät jopa säälitä. Tulit kateudesta vihreäksi, kun joku aitoa turun murretta osaava kävi täällä vierailemassa.

        Yhtä säälittävää oli valitus siitä, että et uskalla mennä Elämään, kun sinua ei siellä ymmärretä. Koetas uudestaan, onhan siellä kilttejä naisia, voit saada heiltä tuittuilusi anteeksi.

        Ai niin, mutta ehän sinä hienoilla laitteillasi pääse sinne.

        "Vakuuttavaa."

        Jos oisin vakuutusasiamies, niin enpä yrittäisi myydä sulle ainakaan vakuutuksia. Meinaan, että vakuutusmaksu nousisi niin suureksi, että sinä et voisi sitä ostaakaan. Varsinkaan kaikenvaravakuutusta.


      • aurora5
        edson kirjoitti:

        "Vakuuttavaa."

        Jos oisin vakuutusasiamies, niin enpä yrittäisi myydä sulle ainakaan vakuutuksia. Meinaan, että vakuutusmaksu nousisi niin suureksi, että sinä et voisi sitä ostaakaan. Varsinkaan kaikenvaravakuutusta.

        On se hyvä, ettei ritarikolmikosta kukaan joudu yksin puolustamaan itseään, aina tulee kaveri apuun.

        Peitsen osuvuus on vähän niin ja näin, vaikka on ihmisen kokoinen - ja aseeton - maali.


      • edson
        edson kirjoitti:

        "Vakuuttavaa."

        Jos oisin vakuutusasiamies, niin enpä yrittäisi myydä sulle ainakaan vakuutuksia. Meinaan, että vakuutusmaksu nousisi niin suureksi, että sinä et voisi sitä ostaakaan. Varsinkaan kaikenvaravakuutusta.

        Perun, perun ... jo senkin takii, että joskus oli kiva kirjottaa aurorankin kanssa. Ja varsinkin uuden tulkinnankin takii peruutan : "Edsonhan oli, saattaa olla vieläkin todellinen "salarakkaasi" kirjoittajatyyppinä." Mutta jos vaan kirjoittajatyyppinä, niin oon ihan moilasena. Mähän oon ihan tyyppinäkin ...

        Ei hitto, en peruutakaan, siis vakuutuksia, sillä eihän niistä vielä ole keskusteltukaan, ei ees pyydetty saati annettu.

        Tuota husanderin päälle käymistä ja vielä whoonkin päällekäymistä en kyllä oivalla, en mistään suunnasta katsoen.

        Tai no, yritetään yhtä suuntaa. Se kait oli täystyrmäys monelle, kun sekä Kalliolta että Lännestä alkoi kuuluu tällä ketjulla kommentteja.


      • edson
        aurora5 kirjoitti:

        On se hyvä, ettei ritarikolmikosta kukaan joudu yksin puolustamaan itseään, aina tulee kaveri apuun.

        Peitsen osuvuus on vähän niin ja näin, vaikka on ihmisen kokoinen - ja aseeton - maali.

        Voi hyvä immeinen

        pohdin pelkästään vakuutuksia. Ja peitsellähän törkin pelkästään niitä tykkyjä, jotta maallaki vois elää. Juu ja yksi meidän don quijotien tärkein tehtävä on edelleenkin törkkiä myös ritareista kertovia romaaneja. Siin samalla tietty ritareitaki, eli hiukka maali hukassa.


      • Dr.Whoo
        edson kirjoitti:

        Perun, perun ... jo senkin takii, että joskus oli kiva kirjottaa aurorankin kanssa. Ja varsinkin uuden tulkinnankin takii peruutan : "Edsonhan oli, saattaa olla vieläkin todellinen "salarakkaasi" kirjoittajatyyppinä." Mutta jos vaan kirjoittajatyyppinä, niin oon ihan moilasena. Mähän oon ihan tyyppinäkin ...

        Ei hitto, en peruutakaan, siis vakuutuksia, sillä eihän niistä vielä ole keskusteltukaan, ei ees pyydetty saati annettu.

        Tuota husanderin päälle käymistä ja vielä whoonkin päällekäymistä en kyllä oivalla, en mistään suunnasta katsoen.

        Tai no, yritetään yhtä suuntaa. Se kait oli täystyrmäys monelle, kun sekä Kalliolta että Lännestä alkoi kuuluu tällä ketjulla kommentteja.

        Auroran Husander vihan alkuperää en tunne. Mutta minullahan on jo pitkä vihanpito suhde noitaan. Tosin se on enimmäkseen ollut hänen puoleltaan yhdensuuntaista. En kyllä oikeastaan ihan muista mistä se alkunsa sai. Hesarin aikoina kai vielä saatoimme kaikki viihtyä samoissa ketjuissa, ja vielä pitkään S24:kin. Tai no, oikeastaan muistankin, mutta en jaksa enkä viihti niin vanhoja kaivella.


      • aurora5

        Ei Auroran Husander- vihaa, van Husanderin Aurora-inhoa.

        Eihän machomies voi naisia vihata, pelkästään halveksia. Ja sen halveksunnan nainen vaistoaa, jopa tällaisessa himphamppuketjussa.

        On myös toisenlaisia miehiä, jotka syystä tai toisesta pitävät naisista, kuuntelevat heitä ja kohtelevat ihmisinä.

        Jopa tällaisissa himphamppuketjuissa.


      • Dr.Whoo
        aurora5 kirjoitti:

        Ei Auroran Husander- vihaa, van Husanderin Aurora-inhoa.

        Eihän machomies voi naisia vihata, pelkästään halveksia. Ja sen halveksunnan nainen vaistoaa, jopa tällaisessa himphamppuketjussa.

        On myös toisenlaisia miehiä, jotka syystä tai toisesta pitävät naisista, kuuntelevat heitä ja kohtelevat ihmisinä.

        Jopa tällaisissa himphamppuketjuissa.

        Himphamppuketju.

        Siinäpä loistava nimi seuraavalle tuuballe.
        Laitetaan korvan taakse.


      • Dr.Whoo
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Himphamppuketju.

        Siinäpä loistava nimi seuraavalle tuuballe.
        Laitetaan korvan taakse.

        Niin, ja kyllähän täällä varsinkin naisia kuunnellaan korvat höröllään.
        Ja kohdellaan kutakin ansionsa mukaan.


      • aurora5
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Niin, ja kyllähän täällä varsinkin naisia kuunnellaan korvat höröllään.
        Ja kohdellaan kutakin ansionsa mukaan.

        Oletan, että tännekin mahtuisi joku mukava nainen. Eli jätkät taittaa peistä ja välillä taputtelevat mukavaa hameniekkaa.

        Miksi ette sitten vastanneet kun a-mummu joskus koetti tulla keskustelemaan ystävällisessä hengessä? Johtuiko se Edsonin mummu-syndroomasta, jota te kaksi muut ette uskaltaneet uhmata?


      • Dr.Whoo
        aurora5 kirjoitti:

        Oletan, että tännekin mahtuisi joku mukava nainen. Eli jätkät taittaa peistä ja välillä taputtelevat mukavaa hameniekkaa.

        Miksi ette sitten vastanneet kun a-mummu joskus koetti tulla keskustelemaan ystävällisessä hengessä? Johtuiko se Edsonin mummu-syndroomasta, jota te kaksi muut ette uskaltaneet uhmata?

        Ehdottomasti mahtuisi. Minä kyllä useaan otteeseen olen kuuluttanut tänne naisvoimaa.

        Tavallaan hyvä että otit tuon a-mummun esille. Siinä toinen parivaljakko - Edson ja a-mummmu, joiden vihanpitoa en alkuunkaan ymmärrä. Toisalta kenenkään vihanpidot ei minulle oikeastaan kuulukkaan. Sikäli siis ymmärrän hyvin miksi a-mummu ei viitsi tänne kauheesti kirjoitella. Uskoisin kyllä Husanderinkin mielellään a-mummun kanssa jutustelevan.

        Minä puolestani keskustelen mielelläni kenen kanssa tahansa joka asiat edellä haluaa jutella.


      • Husander

        a-mummu on aina tervetullut tänne ja kyllä hän sen tietää. Myöskin tietää, että on pakko jonkun verran totuuttakin sietää.
        Cellä ja Akentilla ei liioin olisi mitään ongelmaa tai estettä kirjoitella tänne, mutta heidän valintansa on ymmärretty jouikkovalintana ja hyväksytty.
        Puhtaasti vihamieliset tai pöhöttyneen egon omaavat sensijaan pysynevätkin toisiaan syöttävässä ryhmässä. ja se on ihan ok, kun vaan pysyisivätkin eivätkä vain vierailisi kiroilijoina.


      • amummu
        Husander kirjoitti:

        a-mummu on aina tervetullut tänne ja kyllä hän sen tietää. Myöskin tietää, että on pakko jonkun verran totuuttakin sietää.
        Cellä ja Akentilla ei liioin olisi mitään ongelmaa tai estettä kirjoitella tänne, mutta heidän valintansa on ymmärretty jouikkovalintana ja hyväksytty.
        Puhtaasti vihamieliset tai pöhöttyneen egon omaavat sensijaan pysynevätkin toisiaan syöttävässä ryhmässä. ja se on ihan ok, kun vaan pysyisivätkin eivätkä vain vierailisi kiroilijoina.

        "...totuuttakin sietää". Kenen totuutta???


      • Husander

        No sitä totuutta, että joissakin inhimillisissä asioissa voi olla eri näkökulmia, jotka jopa voivat nähdä koko totuuden selkeämmin. Enempää en yksittäisiä asioita vaa muuten kuin että kiva kun taas kävit.


      • edson
        aurora5 kirjoitti:

        Oletan, että tännekin mahtuisi joku mukava nainen. Eli jätkät taittaa peistä ja välillä taputtelevat mukavaa hameniekkaa.

        Miksi ette sitten vastanneet kun a-mummu joskus koetti tulla keskustelemaan ystävällisessä hengessä? Johtuiko se Edsonin mummu-syndroomasta, jota te kaksi muut ette uskaltaneet uhmata?

        "Johtuiko se Edsonin mummu-syndroomasta"

        Syndrooma? Eiköhän jokainen saa vastata ihan ite jokaiselle, jolle haluaa vastata. Mä en oo mitenkään kiinnostunut keskustelemaan tuntemattomista miniöistä, saati nuorison kauheuksista, väärästä pukeutumisesta tai väärästä suomen kielestä.


      • edson
        amummu kirjoitti:

        "...totuuttakin sietää". Kenen totuutta???

        No ei ainakaan sinun ... ei hitto, ny tuli kommentoitua. Koetan ensi kerralla pysyä nahoissani


      • aurora5
        Husander kirjoitti:

        a-mummu on aina tervetullut tänne ja kyllä hän sen tietää. Myöskin tietää, että on pakko jonkun verran totuuttakin sietää.
        Cellä ja Akentilla ei liioin olisi mitään ongelmaa tai estettä kirjoitella tänne, mutta heidän valintansa on ymmärretty jouikkovalintana ja hyväksytty.
        Puhtaasti vihamieliset tai pöhöttyneen egon omaavat sensijaan pysynevätkin toisiaan syöttävässä ryhmässä. ja se on ihan ok, kun vaan pysyisivätkin eivätkä vain vierailisi kiroilijoina.

        Kuka täällä on kiroillut? Kiroiluna minä pidän sitä, että koko ajan nälvitään noidista vaikken minä olen täällä käynytkään. "Noita" siis tarkoittaa sinulle jokaista ihmistä, johon et yritäkään saada kontaktia. Aika yksisilmäistä ja ahdasmielistä, joten katso peilistä, kuka tässä omaa pöhöttyneen egon.

        Mitä hemmetin totuutta nuo sinun ostoksillasi leuhkimiset edustavat?

        Sinähän et sanele kuka täällä kirjoittaa.


      • amummu
        Husander kirjoitti:

        No sitä totuutta, että joissakin inhimillisissä asioissa voi olla eri näkökulmia, jotka jopa voivat nähdä koko totuuden selkeämmin. Enempää en yksittäisiä asioita vaa muuten kuin että kiva kun taas kävit.

        Just niin. Mutta joidenkin mielestä vain joidenkin näkökulma on oikea ja joidenkin toisten väärä. Mutta kiva oli taas käydä. Hyvää alkanutta vuotta!


      • amummu
        edson kirjoitti:

        "Johtuiko se Edsonin mummu-syndroomasta"

        Syndrooma? Eiköhän jokainen saa vastata ihan ite jokaiselle, jolle haluaa vastata. Mä en oo mitenkään kiinnostunut keskustelemaan tuntemattomista miniöistä, saati nuorison kauheuksista, väärästä pukeutumisesta tai väärästä suomen kielestä.

        Ei sun tarttekaan keskustella. Voisit joskus olla ihan hiljaakin. Nääs hiljainen on hulluista viisain.


      • edson
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Auroran Husander vihan alkuperää en tunne. Mutta minullahan on jo pitkä vihanpito suhde noitaan. Tosin se on enimmäkseen ollut hänen puoleltaan yhdensuuntaista. En kyllä oikeastaan ihan muista mistä se alkunsa sai. Hesarin aikoina kai vielä saatoimme kaikki viihtyä samoissa ketjuissa, ja vielä pitkään S24:kin. Tai no, oikeastaan muistankin, mutta en jaksa enkä viihti niin vanhoja kaivella.

        Tosta hesarin ajoista muistan sen, etten kyllä tullut toimeen sielläkään sen sveitsiläisen ja itävaltalaisen kanssa. Sukupuoli oli hametar kummallakin, mutta siitä se ei johtunut.

        Mutta tätähän tämä on.

        Jossain vaiheessa käy niin vaan minulle, että alan huvikseenkin työntämään tekstiä, mikä saa liki kaikki vetämään liikkuvat taakse.


      • edson
        amummu kirjoitti:

        Ei sun tarttekaan keskustella. Voisit joskus olla ihan hiljaakin. Nääs hiljainen on hulluista viisain.

        "Voisit joskus olla ihan hiljaakin."

        Täälläkö myös?


      • edson
        aurora5 kirjoitti:

        Kuka täällä on kiroillut? Kiroiluna minä pidän sitä, että koko ajan nälvitään noidista vaikken minä olen täällä käynytkään. "Noita" siis tarkoittaa sinulle jokaista ihmistä, johon et yritäkään saada kontaktia. Aika yksisilmäistä ja ahdasmielistä, joten katso peilistä, kuka tässä omaa pöhöttyneen egon.

        Mitä hemmetin totuutta nuo sinun ostoksillasi leuhkimiset edustavat?

        Sinähän et sanele kuka täällä kirjoittaa.

        Pakko kirjoittaa piru, kiellät ammu mitä kiellät.

        "Mitä hemmetin totuutta nuo sinun ostoksillasi leuhkimiset edustavat?" Kyseessä siis husanderin ostokset

        Me täällä näistä eineksistä olla ei kehumalla kirjoitettu, vaan husanderinkin tuomiset ovat ainakin minua kiinnostaneet, varsinkin sieltä Balttiasta.

        Tää ei ollu mikään puolustus, vaan facta asia.

        "Sinähän et sanele kuka täällä kirjoittaa." Taas husanderista.

        No tääkään ei ole puolustus ja kyl vaan ketjuista vain yksi on sellainen, missä on määritelty, kuka voi kirjoittaa sinne, kuka ei. Ja se ketju ei ole ollut huussi eikä tuuba.


    • Husis

      Terveisiä pimeästä ja märästä Sipoosta. Ei nyt pahemmin haittaisi vaikka lämpö putoaisi jopa -2 asteeseen ja maassa olisi sentti kuivaa lunta.

      Meidän poikien ketju on näemmä taas saanut vierailevaa suosiota milloin missäkin muodossa.
      Se kai johtuu ainakin osin siitä etteivät kaikki voi esiintyä itsenään omassa ketjussaan vaan on näyteltävä kilttiä osallistuvaa olosuhteiden uhria. No mikäs on näytellessä kun on maan "mahtavimpien persoonien" tuki takana ja muut eivät ymmärrä vierailevia persoonallisuuksia lainkaan.

      Me köyhät joudumme täällä itse omat sillimme syömään ja pahimmoillaan jopa pyytämäänkin.
      Onneksi "Stetsonilla" on sentään aitoja ihailijoita. Toivottavasti ei nyt sentään tykkylumeen ole hautautunut, kuten ei John Westkään joka asustelee pahalla tykkyvyöhykkeella jos niikseen sattuu

      Sivumennen sanoen asiakas sana on se mikä minussakin poikkeuksetta herättää ajatuksen elämisestä Orwellin maailmassa, ja se ei herkkua ole. Siitä saa välittömästi vaikutelman että puhutaan hyödykkeestä, objektista tai subjektista. Kaikki negatiivistä.

      • edson

        "Onneksi "Stetsonilla" on sentään aitoja ihailijoita."

        Hih hih, juu. Johan tuolla toisaalla kutsuvat itseään ketjun avaajan mukaan tolkun kirjoittelijoiksi, siel kuule ropisee pelkkää ihailua näiltä tulkuilta eiku tolkuilta.

        Juu ja kun oon vain koettanut auttaa ... sielläkin. Nyyh, kova on mualima, kova. Ja vielä tykyt päähän, herranjestas sentään

        Ny ne jo varottaa et muka peitsellä vois itteensä tökätä. Ei ne oo ees peitsee nähny. Mut en viitti enää kysästä siihen ohjetta, että kuis se onnistus itteensä pisteleen, kun en saanut tykystäkään selvyyttä.


      • Dr.Whoo

        No miulle on aika positiivine hyödyke toi asiakas, mist mie saisin roppakaupalla rahhaa muualta ku heitilt.

        Mutta että saatais vähän asiaa tähänkin päivään, niin kyllä oli taas ylivoimaset sapuskat meitillä. Konjamiinimarinoitua savulohta, keitinperunoita ynnä hyvää salaattia. Päälle tietysti pari tuopillista vastajauhettua.


      • edson
        Dr.Whoo kirjoitti:

        No miulle on aika positiivine hyödyke toi asiakas, mist mie saisin roppakaupalla rahhaa muualta ku heitilt.

        Mutta että saatais vähän asiaa tähänkin päivään, niin kyllä oli taas ylivoimaset sapuskat meitillä. Konjamiinimarinoitua savulohta, keitinperunoita ynnä hyvää salaattia. Päälle tietysti pari tuopillista vastajauhettua.

        Kyl en sorsinu minäkään asiakasta, enkä vieläkään sorsi. Metästäjät ne sorsaa sorsii ja siat kärsii sil ainoolla kärsällään. Tää ei taas kuulunnu mihinkään, kuhan vaan lipsahti

        Mut kun aattelee ... ootas veivaan vähän. No nyt pyörii jotenki, niin herää kysymys, jos kaikki ei ookkaan kaupankäyntii. Tyhmä kysymys kylläkin, siksi jätin pois kysymysmerkinkii.

        Jumal'auta, joskus kaveri koitti opettaa, että osta markalla, myy kahella.

        Mutta asiaan, keittolevyllä kattilassa tehtailee eräs pikariisipuuroo laumalle nälkäsii ja on kahen tunnin kuluttua valmista. Ja mä oon hyvää hyvyyttäni säästäny yhen sulkaakonvehtilahjan tulijoiden iloks.


      • Husis

        Tuohan on muinainen karjalainen 1 prosentti: Osta yhdellä ja myy kahdella niin tuotto on 1 prosentti.

        Huomasin muuten eilen Korson Liidelin pakastealtaassa heinäsorsia alennuksella hintaan 14 euroa kappale. Sen tarkemmin en katsonut että mistä olivat kotoisin. Veikkaan Saksaa tai Hollanti-Belgiaa. Suomalainen metsästäjähän ei kauppaan tuotteitaan juurikaan jaa vaan pitää itse ja porukassaan. Hirvenlihakin, mitä on myynnissä pakasteena tulee Ruotsista. Eestissä myös löytää säilykkeenä.


    • Husander

      Kun tänne aina tulee pelkästään räyhäämään tämä nurmeslainen yksilö niin valaisen pinnallisesti osaa taustasta miksi hän minua vihaa jo niin pitkän ajan takaa ja se on, että minulla oli suuri rakkaus ja rohkenin mainita sen.:

      Tuo noita akan minun vihani alkoi jo 2005 tienoilla jolloin olin Hesarin silloisessa elämässä uusi eli paluu kirjoittelija. Hetken luulin, että keskusteluissa voisi kirjoittaa ihmisyydestä ja inhimillisistä tunteista.

      Tuskin noita-akka sitä edes itse niin monelta eri ihmisten kimppuun käymiseltä muistaakaan, mutta hän kävi minun kimppuuni kateellisena Doris nimiselle naiselle, jota muistelin suurena rakkautena ja sattuneesta syystä (oli naimisissa toisen miehen kanssa) menetettynä sellaisena. Sen jälkeen on seurannut eri syistä kimppuun käyntejä milloin mistäkin syystä ja ihan lopuksi yhteistyössä henkisen mentorinsa ja kaiken tietokoneista tietäjän kanssa. Sekin siksi että olin huolestunut siitä, että Cee oli kateissa ja "kädetön" U ei kyennyt meille välittämään hänen olevan sairaalassa, mutta hoidossa.

      Se vain jatkuu ja jatkuu. Sitä ei saa loppumaan joten vähäiselläkään älyllä varustetut kirjoittajat varmaan ymmärtävät, että tällä henkilöllä on kaksi persoonaa. Yhdellä ketjulla kiltti koiruli mummu jolla on kiva hauvatehtailija tytär ja toisella ketjulla kiroileva hiilihankoa heiluttava naaraspiru.

      Ehkäpä tämä pieneltä osin valaisee miksi ja miten pitkään tämä on minuakin yrittänyt vainota. En tosin ole edes ainoa.

      • Aurora5

        Kaikki tietävät, että minä aloitin Hesarin Elämässä kirjoittelun vasta vuonna 2009. Alkuperäinen Rapu aloitti muistaakseni samana vuonna. Siksi en ole voinut 2005 olla mustasukkainen jostain Doriksesta. Ja miksi olisin ollutkaan?

        Sekoitat minut johonkin muuhun nimimerkkiin. Jos sitten myöhemmin täällä S24:ssä olen mielestäsi "vainonnut" sinua, se kai johtuu sinun peräti halveksivasta ja syrjivästä suhtaumisestasi minuun.

        Hyvä että tuokin tuli ilmi. Valaisit jossain määrin kaunaasi minua kohtaan. Ei se silti saa suhtautumistani sinuun muuttumaan. Olet loukannut minua liikaa.


      • Husander

        Ei se vuosiluku asiaa miksikään muuta. Asia pitää paikkansa. Olipa se sitten 2005 tai 2009


      • aurora5

        Jos olen loukannut jotain doorista, sinä panit puntit tasan haukkumalla tytärtäni koiratehtailijaksi. Jos ymmärrät jotain valjakkourheilusta, tiedät, että koiria on oltava tietty minimimäärä, jotta valjakko saadaan perustettua.

        Hauku minua mutta älä minun kissaani, sanoi jo Jukolan Jussi. Halpamaista on linkittää keskinäiseen riitaan toisen osapuolen omaisia.


      • Husander
        Aurora5 kirjoitti:

        Kaikki tietävät, että minä aloitin Hesarin Elämässä kirjoittelun vasta vuonna 2009. Alkuperäinen Rapu aloitti muistaakseni samana vuonna. Siksi en ole voinut 2005 olla mustasukkainen jostain Doriksesta. Ja miksi olisin ollutkaan?

        Sekoitat minut johonkin muuhun nimimerkkiin. Jos sitten myöhemmin täällä S24:ssä olen mielestäsi "vainonnut" sinua, se kai johtuu sinun peräti halveksivasta ja syrjivästä suhtaumisestasi minuun.

        Hyvä että tuokin tuli ilmi. Valaisit jossain määrin kaunaasi minua kohtaan. Ei se silti saa suhtautumistani sinuun muuttumaan. Olet loukannut minua liikaa.

        Yritän kuitenkin taas olla näkemättä sinua jonkin aikaa, vaikka millä nimimerkillä riehuisit tai vaikka australialaisena piikkipiruna.


      • auroraedelleen
        Husander kirjoitti:

        Ei se vuosiluku asiaa miksikään muuta. Asia pitää paikkansa. Olipa se sitten 2005 tai 2009

        Ei taida suurtakaan matikkapäätä sulla olla, jos noin huonosti muistat "tärkeät" vuosiluvut.


      • metooaurora

        Sano terv eisiä doorikselle. Vai onko hän enää hengissä sinun käsittelysi jälkeen.


      • Husander

        Se vain osoittaa että siitä milloin aloit ihmisiä vainota on jo niin pitkän ajan takana että vuosiluku on kadottanut merkityksensä


      • Husander
        metooaurora kirjoitti:

        Sano terv eisiä doorikselle. Vai onko hän enää hengissä sinun käsittelysi jälkeen.

        Joskus on lopetettava piikkipirunkin kanssa "keskustelu". Tämän jälkeen et enää saa kommenttia minulta vaan olet aina pelkkää merkaptaania (Mädälle kananmunalle haisevaa ilmaa)


      • aurora5
        Husander kirjoitti:

        Joskus on lopetettava piikkipirunkin kanssa "keskustelu". Tämän jälkeen et enää saa kommenttia minulta vaan olet aina pelkkää merkaptaania (Mädälle kananmunalle haisevaa ilmaa)

        Onpa kauhea uhkaus, nyt näen varmasti pahaa unta;))))

        Minäkin voin hyvin kuvitella, miltä tommonen vanha lihakasa haisee.


      • aurora5

        Minäkin voin kuvitella miltä sinä haiset siellä pikku yksiössäsi juustojesi ja keitostesi keskellä.

        Miten on vatsasi toiminnan laita?


    • edson

      Jahas, täällä sitä jatketaan elintarvikkeilla.

      Mutta (huom. sivulause) pitääkö välttämättä myös tuoda Helsingin heikko asuntotilanne myös esiin ikään kuin yksiössä ei sopisi asua, vaan yksi ihminenkin tarvitsee ympärilleen paljon lämmitettävää tilaa. Me Vihreät haluamme rakentaa myös keskuspuiston, sillä sehän on vain kuvatus luonnosta.

      Ja mitä tulee kananmuniin, niin täällä ollaan oltu huolissaan siitä, että valtavien tukienkaan avulla ei kananmunaan saa makua.

      Maitojen vientitukiin en nyt ehdi puuttua.

      Vielä haluaisin korostaa, että tuolla toisaalla keskustellaan enemmän vatsan toiminnoista ja muista kivityks ... anteeksi, kivistyksistä.

    • Husander

      Uups, onkin ollut Limburger juustokisa clippi ihan liian tuoksuvaa robolle. Siinä selviää ero robon ja ihmisen välillä. Robolainen ei kykene ajattelemaan
      No onneksi Limburgin juustosta riittää tiedotusmalleja, sillä onhan se todellisten nautiskelijoiden juusto huolimatta eestiläisestä nimestään: jalahaisu juust

    • Husis

      Laitetaanpa robon poistama juustofilmi uusiksi wikipläjäyksenä:

      "Näyttää vähän kiukuttelevan Suomi24 tänään. Ei ainakaan täällä Kaupungissa ole toiminut toistaiseksi. Jos tämä lähtee niin on mahdollisesti ensimmäinen ellei äsken lähettämäni autoasia jotenkin luikkinut sinne

      https://en.wikipedia.org/wiki/Limburger

      Vatsa muuten voi ihan hyvin ja uloste täällä tuleekin peräsuolesta. Siksi ei kasva peräpukamia suupielissä.

      Ei näemmä mennyt edellinenkään läpi, joten laitetaan tästä juustotieto sellaisten ihailtavaksi joilla on varaa syödä muutakin kuin nappulamuonaa."

    • Voinjatkaakokoyön

      Jep, no tämä aktiivimalli alkaa olemaan minun kannaltani jo pitkälti loppuun taputeltu, eli se näyttää siltä että se ei siis mitenkään lisää työpaikkojen syntymistä vaan se pyrkii rankaisemaan siitä jos kansalainen noudattaa omaa perustuslaillista sopimusvapauttaan.

      Tässä ei ole juuri muusta kyse kuin kansan kahtiajakamisesta, edunvalvontajärjestöjen enemmistö äänestää itselleen enemmän etuja, ja samalla ne äänestävät vähemmistön juutalaiset ja punaiset Suomesta ulos savustettavaksi.

      Näin laiminlyödään sitten valtion lukuisat eri vastuut, ne vastuut EIVÄT ole olemassa siksi että etujärjestöille ja heidän jäsenille pitäisi saada lisää. Valtion vastuut on olemassa siksi, että nimenomaan tällaista kansan simputtamiseen suunnattua toimintaa ei pääse muodostumaan.

      Pikkusummia sinällään, mutta näyttää kovasti siltä että pyritään ensin hyväksyttämään systeemi, jotta voidaan sitten myöhemmin kasvattaa tätä simputtamista vielä kovemmaksi.

      Työttömiä käytännössä aletaan nyt rankaisemaan sellaisista asioista, joihin he eivät voi mitenkään vaikuttaa. Miltä sinusta tuntuisi jos naapurisi tekisi rikoksen mutta sinä joutuisit rangaistuksi?

      • Husis

        Tämä aktiivimalli on vähän tullut kuin puskista ja ilmeisesti sen tuottajat ja kohteet eivät ole ihan selvillä kuka tarkoitti mitä ja missä koskevaksi.

        Paha on oikeastaan eläkeläisenäkään täysin turvatussa tilassa ottaa tähän kantaa. Voi vain ajatella omia kokemuksiaan työnteosta ja elämästä ja silloin koko historiasta ei löydy päivänkään työttömyyttä vaan pikemminkin edelleenkin vetoa työmarkkinoille.

        Kai koko työllistymis ja huolehtimiskysymys pitäisi harkita ja koota uudelleen ihan ympyrän ulkopuolelta nähtynä. Vähän niinkuin matemaattinen yhtälö missä kysytään mitä halutaan ja sitten osat puretaan peruspalikoihin ja kootaan uudellen haluttuun vastaukseen

        Mitäs mieltä itse olet eläkeläisenä sinäkin?


    • edson

      Kolmas eläkeläinen miettii montaakin asiaa tässä aktiivimallissa

      Jos ja kun elämme elämäämme valtioina pelkästään talouden ehdoilla, niin downsiftaaminen pitää tapahtua omin varoin.

      Aktiivimallissa minusta on jotain hyvääkin. Esim. se, että koetetaan pankollanukkuvat muuttamaan pois äitimuorin pankolta.

      Mutta että jos hyväksyy yhteiskunnan järjestämän lisäkoulutuksen ... he ja heh. Millaisen koulutuksen ja missä? Jokainen vähänkin järkeä päässä oleva etsii kyllä mieleistään koulutusta ja itsensä kehittämistä aivan jostain muualta kuin yhteiskunnan ns. koulutuksesta, varsinkin jos se ei ole muuttunut totaalisesti entisajoista, milloin pääasia oli työllistää kouluttajia.

    • DeFagot

      Se pankollamakaajat eli oikeammin peräkammarin pojat onkin ihan oma lukunsa eikä sitä pitisikään käsitellä tavanomaisen työttömyyden puitteissa

      Tämä on minulta ihan villi teoria, mutta erinäisitä asioista päättelisin että peräkammarinpoika on gelma johtuu melkoisen selkeästä pohjoisen pimeän asujien geneettisestä taipumisesta jonkinasteiseen autismiin. Sen yksi ilmenemismuoto saattaa juuri olla vaikeus kohdata sosialista elämää äitiä kauempana

    • BiggerStedson

      Hello edson, här Stedson

    • MoreBiggerStedson

      Ei tässä ny mitään asiaa ole, mutta näyttää tääki ketju paremalt jos se on sata lasis eikä 99

    • KaikkeinIsoinStedson

      Ja tähän nyt tämän stedsonin ketjun asialliseksi päättämiseksi no comment no 100

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe