Nykypaavien mielestä muutkin kuin Jeesuksen uskovat pelastuvat.
Usko Kristukseen on kuitenkin uskoa häneen ainoana pelastajana.
Paavi kieltää Kristuksen koska ei usko siihen ainoana tienä.
Paavi asettaa omat oppinsa Kristuksen opin paikalle. Paavi näin ollen vastustaa Kristusta.
Jeesus sanoo: "Joka rakastaa minua, se pitää minun sanani."
Mutta Lutherin sanoin: Paavi on varsinainen antikristus joka on korottanut itsensä Kristuksen yläpuolelle ja häntä vastaan.
Aamen.
Paavi on antikristus
3
192
Vastaukset
- lomalehmä
>>Jeesus sanoo: "Joka rakastaa minua, se pitää minun sanani."
Mutta Lutherin sanoin: Paavi on varsinainen antikristus joka on korottanut itsensä Kristuksen yläpuolelle ja häntä vastaan.>>
Eihän tuo Jeesus tuossa paavista sano yhtään mitään! Vai sanooko? - Eikiitosjeesus
Jokainen uskovainen on.
- VicariusChristi
"Kirkolla on hallussaan kaksi miekkaa, hengellinen ja maallinen. Kirkko käyttää edellistä itse, jälkimmäistä taas on käytettävä kirkon hyväksi. Toinen miekka on näin ollen alistettu toiselle, maallinen hengelliselle. Koska hengelliset asiat ovat maallista korkeammat, on myös hengellinen valta maallista arvokkaampi ja jalompi. Mikäli maallinen valta erehtyy, hengellisen vallan on oltava sen tuomarina. Mikäli taas alempiasteinen hengellinen valta erehtyy, tuomitsee ylempiasteinen hengellinen valta sen. Mutta jos ylin hengellinen valta erehtyy, ei kenelläkään ihmisellä, vaan ainoastaan Jumalalla on valta tuomita se. Joka siis vastustaa Jumalan näin asettamaa valaa, vastustaa Jumalan järjestystä. Sen vuoksi julistamme, sanomme ja määräämme, että voidakseen pelastua jokaisen ihmisolennon on alistuttava Rooman paavin valtaan."
---Paavi Bonifatius VIII
Universaalinen kirkon päämies Rooman paavi on Jumalan ja Kristuksen sijainen maan päällä, kaikkien ihmisten korkein hallitsija ja hengellinen ylivaltias. Ja paavilla on valta paitsi kaikkien ihmisten sielujen ylitse, myös periaatteessa jokaisen maallisen hallituksen ylitse. Paavi saa valtaoikeutensa suoraan Jumalalta ja on vastuussa yksin Hänelle, ja vain alistumalla paavin valtaan voi Jumalan silmissä saada armon. PAAVIN VALTA-ALUEEN JA KATOLISEN KIRKON ULKOPUOLELLA EI OLE PELASTUSTA. Kirkon ulkopuolella on vain ikuinen kadotus, rangaistuksen piina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen183784Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2223708Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä962656SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot202574"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita292312Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling642246Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman182238Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.131946Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue581778- 901611