Vapaa-ajattelijat järjestö vastustaa koulujen uskonnonopetusta.
Se on vastoin Jeesuksen seuraajilleen antamaa lähetyskäskyä, joka Matteuksen evankeliumissa kuuluu:
Jeesus: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt.28:18-20)
Maailmassa ei ole mitään valtaa eikä mahtia, jolla on oikeus kieltää toteuttamasta tätä käskyä.
Vapaa-ajattelijat järjestöllä ei siten ole mitään moraalista oikeutta vastustaa uskonnon opetusta koulussa eikä päiväkodeissa eikä missään muuallakaan.
Uskonnon opetuksella Jumalan valtuutus
2
<50
Vastaukset
- Luk.väh
Ainoastaan eduskunnan. Toistaiseksi.
Yksi kerrallaan pois, ensin. Juuri tuollaisten ulostulojen takia minäkin vastustan uskontoja: ne pyrkivät pakottamaan kaikkia ajattelemaan vain yhdellä tavalla. Ja tuo tapa on vielä todeksiosoittamaton. Minä en vaadi, ettet sinä saisi opettaa lapsellesi sitä uskontoa, mihin sinä uskot, mutta sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia minua tekemään samoin. Minä en pidä kristinuskoa millään tasolla moraalisena oppina, joten en voi pitää tämän opetusta moraalisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607134- 1243761
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.263100- 212698
- 272363
- 181980
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3681909- 251900
- 321808
- 451792