kellomurhat

kysymystäkin

Lukuisia ihmsisä murhattu kellolla eli välineellä aivoissa.

10

74

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähde?

• tick.tack.tic

Niin... C.G. Jung, yksi salaliittoteoreetikkojen äiti, joka mm. pääsi pitkälle alkemistien ajattelumaailman analyysissäään, mainitsi aikanaan, että KELLO on suuri rikos ihmisyyttä vastaan.

https://www.dn.se/insidan/vi-tar-mer-skada-av-stress-an-nagonsin-tidigare/

Kaikilla on sisäinen kello - oma luonnollinen rytmi, jonka mukaan pitäisi elää. Se ei välttämättä ole sellainen, jonka ympäröivä yhteisö määrittää. Yhteiskunnan tehohakuisuuden kannalta, olisi monissa tapauksissa, varsinkin luovissa ammateissa, parempi unohtaa sana KELLO.

• AjatteleKokonaisuutta

Hienostipa yhteiskunta toimisi kun jokainen eläisi oman kellonsa mukaan.

Suuri osa asioista joita pidät elämisellesi (hyvinvointi-elämällesi, ei siis elämiselle kirjaimellisesti) tärkeinä loppuisi olemasta jos työväki ei noudata yhtenäisiä aikatauluja.

Niinkin yksinkertainen paikka kuin ruoka-kauppa ei voi toimia jos tavara ei toimitu ajoissa, ja matkaa varastosta johon rekka sen toi hyllyyn jotta sinä voit sen poimia ostoskärryyn ja sitten mennä kassan kautta kotiin.

Siksi kello.

• mietintämyssyssä

Pitkällä tähtäimellä, mitkä ovat seuraukset, jos ihmiset esim pakotetaan
      tekemään työvuoroja, jotka ovat oman sisäisen rytmin vastaisia?
      Aamuihmiset joutuvat iltavuoroon, iltaihmiset aamuvuoroon...
      Ja paljon puhuttu "tehokkuus" ei muka tästä kärsisi? Luulen olevan toisin.
      Myös vaikutusta psyykkiseen ja fyysiseen terveyteen.

• YhteiskuntaKaikille

Kyllä, varmasti kärsii.

Tämän takia Suomessakin on peruskoulutus ilmaista, voit opiskella alalle jossa ei ole vuorotyötä. Toki se tarkoittaa ettet voi peruskoulussa vittuilla opettajille vaan opiskella; mutta viimekädessä valinta on ihan omasi.

Toistan, miten toimis yhteiskunta jossa toiminnan kannalta välttämätöntä työtä ei suoriteta ajallaan? Kumulatiivinen vaikutus muihin työtätekeviin olisi massiivinen, ja yhteiskunta pysähtyisi.

Vaikutus SINUN elämään olisi merkittävä, ja olisit saman tien valittamassa miksei kaupassa ole ruokaa jne.

Yhteisössä missä on lukuisia jäseniä pitää toimia tavalla joka hyödyttää keskimäärin jokaista jäsentä.

Jos tämä ei miellytä olet tervetullut muuttamaan metsän keskelle jossa elätät itsesi.

• tikittää

Ai sä sit keksit sen kellon? ..................näköjään. Mitä muuta :D

• kello.tick.tack
    • rytmitsekaisin

On olemassa paljon tutkimuksia 3-vuorotyön terveyshaitoista. Edesauttaa erinäisten tautien kehittymistä ja lyhentää elinikää.

Minun vainossa biolginen rytmi on otetu huomioon. (olen eläkkeellä.) olen vahvasti iltauninen aamunvirkku. Unihäirinnässäminuaestetään nukumasta ennen puoltaa yötä, tai korkeintaan tunti. Usein klo 00 on shokkiheräys, jonka jälkeen elimitösltä menee 2,5 - 3 tuntia rauhtomiseen, että . - nukahtaminen olisi taas mahdollista.Sitten klo 04 eteenpäin saa nukkua tänään en päässyt ylös ennen klo 11:sta. - Sillä saa jo sekotettua seuraavan yön unet.

• murhainfoojat

Käyttäkää hakusanaa biolognen rytmi, niin löytyy tietoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      85
      4618
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3562
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3149
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      198
      1977
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      32
      1809
    6. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1793
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      24
      1763
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1704
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18
      1611
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19