Paras putouksen sketsihahmo

on_päässyt_vuotamaan

Nimellä Kätkä-Eerikki liikkuva surullisen hahmon ritari on aivan loistava sketsihahmo. Kätkä-Eerikki puhuu neljäätoista kieltä ja osaa aivan kaiken, mutta työnsaannin suhteen tulee jatkuvasti ongelmia. Viimeisen kahden vuoden aikana on joutunut muuttamaan paikkakunnalta toiselle jo kuusi kertaa, kun asuinpaikkakunnalle on ilmaantunut koulutusta vastaavaa työtä. Kätkä-Eerikki harkitsee jo muuttoa työtä pakoon erakoksi Pohjois-karjalaisen supan pohjalle, mutta saako siellä kaljaa? Toimiiko netti?

Tähän asti Kätkä-Eerikki on selviytynyt kuolemaa pahemmasta kohtalosta, eli työllistymisestä pienen vihaisen jyrsijän sinnikkyydellä. Suurin osa työtarjouksista vältetään nopeilla liikkeillä ja vikkelillä jaloilla, mutta nurkkaan ahdistettuna osaa Kätkä-Eerikki purra takaisin raivoisasti. Viimeisimmästä tarjouksesta hän selvisi vaatimalla etumaksuna kuuden miljoonan moottorivenettä ja omaa baarikaappia.

Baarissa Kätkä-Eerikki on kuin kala vedessä, ja olut maistuukin oikein hyvin. Ainoa haitta on se että olut maksaa rahaa, ja Kämpin ylimmästä kerroksesta, jonka hän valtion tuella omistaa, on hivenen liiankin lyhyt matka juottokaukaloiden äärelle. Siksi hän puuhaakin kansalaisaloitetta, jossa vaaditaan ilmaista viinaa juopoille.

Kun Kätkä-Eerikiltä kysytään onko oikein että veronmaksajat kustantavat hänen biletysasuntonsa, tai että miksi viinaa pitäisi saada ilmaiseksi, vastaa hän luonnonlapsen hilpeydellä: "Se on ihmisen oikeus". Tämä onkin hänen suosituin lauseensa, ja sopii huvittavasti niin moniin tilanteisiin.

Nähtäväksi jää, voiko enää Kätkä-Eerikkiä hauskempaa hahmoa kehittää. Muuten kisan voittaja on tässä.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
        Maailman menoa
        137
        7189
      2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
        Euroviisut
        126
        5005
      3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
        Tv-sarjat
        68
        4382
      4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
        Suomalaiset julkkikset
        15
        3503
      5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
        NATO
        724
        2311
      6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
        Maailman menoa
        302
        1809
      7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
        Ikävä
        24
        1716
      8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
        Maailman menoa
        9
        1619
      9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
        Ikävä
        67
        1495
      10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
        Ikävä
        58
        1458
      Aihe