Moro. Nyt tuli sit ajankohtaseks hankkia yläkokoproteesi ja mielellään kuulisin paikallisilta lisää mistä saa parasta ja kokemuksia kellää? Alakerta oli siinä kunnossa että ei tarvinnut edes osaproteesia ja ikääkin vasta 35 (pelko potilas) :/ mut niin se vaa menee. Työttömänä siis ja kunnallisella hoidettu koko projekti, nyt vaa odotellessa et onko kaupungilla joku tietty paikka mihkä saa sitoumuksia vai ihan vaan valita itse? sain listan hammaslääkäriltä vaihtoehdoista mutta enempää ei vielä ole tietoa et mennäänkö minne käsketään vai saako ihan valita. päätöstä odotellessa ja parantelua poistoista ni ei ole niin kiirekkää kun ei immediaatti ollut edes vaihtoehto. jos jollain sama ollut ni mielellään kokemuksia kuulisin lisää ja voin kertoa omankii tarinan :)
Yläkokoproteesi Jyväskylästä?
8
209
Vastaukset
Moi!
En ole Jyväskylästä, mutta sama tilanne on edessä. :( Loppusyksystä hammaslääkäri lopulta yhden epäonnistuneen juurihoidon takia poistetun hampaan poiston jälkeen sanoi kierrellen ja kaarrellen että pitäisi kyllä vakavasti harkita proteeseja, sen verran huono alkaa omien tilanne olla. :( Ja nyt on aika siihen edessä ensi viikolla, että tutkitaan tilanne ja saan arvion tarvittavasta hoidosta. Luultavasti osaproteesit molempiin leukoihin on tiedossa. Olisi kiva jakaa kokemuksia, kun olen koittanut täältä päivittäin kytätä olisiko muita samassa tilanteessa mutta eipä näistä asioista juuri täällä kukaan huutele! :(usko pois, meitä on enemmänku paljon samassa jamassa :) sama itelläkii ku oli jo siinä kunnossa yläkerta et ois vaa kierre jatkunu ja pitkittyny ja sama lopputilanne edessä. 3 olis edestä voinu jättää mut ei se ollu enää kannattavaa. kahella kertaa nappastii kaikki ylimääränen pois ja nyt ollu kaks päivää ilman yläkertaa ja totuttelua vaan koko projekti, mut kyllä oon hyvillää että tuli tehtyä ja eniten kaduttaa miks en aikasemmin tätä saanu aikaan.
- VuorilleKuolemaan
Turussa ei nukuteta hampaan poistoon sanoi kunnallinen hammaslääkäri. Seuraavana päivänä juttu Turun Sanomissa:
nukuttaminen hammashodossa yleistynyt. Vain yli 50-v naisia ei hoideta Turussa??eih itelläkää moisia ollu ees vaihtoehtona kunnallisella, esilääkkeellä ja ilokaasulla ku piikittelyn kesti ni kaikki meni hyvin, se onkii pahinta koko projektissa, muita kipuja sit oo ollukkaa.
- HampaatLähtee
Sanoi suoraan tuo lääkäri, että rahasta kyse. Liian kallista julkisella puolella ei nukuteta.
Antaa olla sitten. Kymmeniä vuosia olen veroja maksanut.
Pitänee mennä nakkikioskille pullistelemaan.
Suomi on hieno maa. kyllä julkisillakii pääsee nukutukseen jos vaa ei hoidosta tule mitää ilman ja tarve vaatii, pitää pelätä ihan huolella (ainakii osata esittää) tai sit vaa ei pysty asettumaan siihe penkkii ja kestä hoitoo mut pääsee kyllä ja halpa ku mikä jos pääsee.
itekkii pelkäs ku hurja puolukkaa mut sit aatteli et kerran se vaa sattuu ja sit loppuu jatkuvat tulehukset, säryt ja vihlonnat ja ne lääkärissä remppaamiset
- Hyvinhänsemeni
Puudutus riittää useimmille ja itse puudutus toimenpide pikku juttu..
sen jälkeen ei kivuista tietoakaan. Itse otan aina puudutuksen vaikka olis pienen reiän paikkaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315992
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333623Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533562Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu263417Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1243026Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod322727- 452525
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint222419Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1212392MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142215