MV-lehti louhii salaa kryptovaluuttaa lukijoillaan

Monerofani

MV-lehti louhii Moneroa lukijoiden selaimilla - so what?

Törmäsin netissä kirjoitukseen, jonka mukaan MV-lehti louhii kryptovaluutta Moneroa lukijoidensa selaimilla. Niinpä näyttää tekevän. Monero onkin helvetin hyvä kryptovaluutta, kuten olen kirjoittanut jo aikapäiviä sitten. Monero on täysin anonyymi, sitä ei voi seurata, estää, väärentää tai huijata mitenkään. Paljon Bitcoinia parempi siis. Menetelmä, jossa sivusto lataa skriptin käyttääkseen lukijan suoritinta vastapalveluksi sisällöstä, jota lukija saa sivulla vieraillessaan, on mitä kätevin, nopein, helpoin ja luotettavin tapa "maksaa" sivuston sisällöstä. Normaaliolosuhteissa tämä ei aiheuta mitään ongelmia sivuja selaavalle lukijalle. Kun sivustolta poistuu tai selaimen sulkee, louhinta loppuu. Tämmöinen systeemi on käytössä valtavasssa määrässä nettisivuja nykyään, mm. The Pirate Bayssä jne.

Tässä MV-lehden tapauksessa toki louhintaskripti on laitettu käyttämään ilmeisesti 100% tehoja koneesta, mikä on kyllä hieman liikaa ja voi aiheuttaa tietokoneen hidastelua. Suositus on, että moinen louhinta ei milloinkaan söisi kuin korkeintaan 50% suorittimen tehoista. Toivottavasti MV-lehti korjaa tuon asian ja asettaa louhintatehot vain 50% luokkaan, jotta lukijoiden surffailu ja koneen käyttö ei missään tilanteessa pääse hidastumaan.

Mitäpäs jos haluat vapaamatkustaa, etkä maksaa sivustosta mitään? No, senkun asennat jonkin asianmukaisen lisäkkeen selaimeesi, esim. Ublock Origin ja säädät sen asetuksia hieman, niin mikään sivusto ei pysty enää valjastamaan tietokonettasi hetkeksikään Moneron louhintaan. Ublock Origin kanssa toki samalla pääsee helposti eroon seurannasta ja mainoksistakin, mikä on sekin toki aika mukavaa, jos haluaa vapaamatkustaa.

Lähde:
https://markusjansson.blogspot.com/2018/01/mv-lehti-louhii-moneroa-lukijoiden.html

4

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janssononpedari

      Oot jansson kirjottanut saman postauksen ainakin viiteen eri paikkaan.

    • NiinSeVaanMenee

      Kun käyttäjältä peritään jotain maksua muodossa tai toisessa, niin siitä tulee aina ilmoittaa asiakkaalle.

    • NauravaSuomalainen
    • BitconKahvi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe