Olen 48v ikityötön mies

Mihinhommiiiinn

Olen 48-vuotias mies eteläisestä Suomesta. Työttömänä likipitäen koko elämä.

Työt joita olen tehnyt ovat olleet vuokrafirman kautta tulleita 1 päivän - kahden viikon keikkoja. Näitä hommia olen tehnyt satunnaisesti viimeisen 5 vuoden aikana. Vuonna 2017 olin töissä 56 päivää, 2016 työtä tuli tehtyä 48 päivää ja vuonna 2015 töitä oli noin 30 päivää. Nämä siis viimevuosilta. Näiden lisälsi olen 2010 luvulla suorittanut ammatillisen tutkinnon, talonrakenta johon meni noin vuosi ja tämän lisäksi olin 3 kuukautta rakennualan lisäkoulutuksessa.

Nuoruudessa en itseäni työnteolla rasittanut mutta kuntoilulla ja treenaamisella senkin edestä. Kuntoni oli pelkkää rautaa ja edelleenkin olen vahva ja hyväkuntoinen jonka jalkoihin nuoremmat kaverit jää. Alkoholi ja tupakka eivät ole osa elämääni, terveyteni on hyvä. Ammatillisesti olen tehnyt raksalla raskaita apuhommia kuten piikkaus ja purkutöitä sekä betonihommaa. Työtahtini on ollut huonosta palkasta riippumatta urakkatahti.

Omistan auton joten pääsen liikkumaan, perhettä ja omistusasuntoa ei ole joten olen vapaa. Olen siis työttömän perikuva, juuri sellainen joka mädättää tätä yhteiskuntaa vaan lorvaamalla. Kertokass mistä niitä töitä saa kun en kuitenkaan ole onnstunut vakipaikkaa saamaan, vaikka suurten firmojen mestarit minua vuokrafirmasta nimellä oikein pyytävät?

8

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efgdf

Rakennuksilla häärii nykyään halpatyövoima kerro suurille yrityksille et haluut saman verran palkkaa ku halpaduunari niin johan paikka aukee.

• rakenettukostamustkii

Rakennusala on sairas juuri tämän työnantajien ahneuden takia kun halutaan hommiin puolalaiset ja muut halahemmot tyyliin 5 euroa tunti

• 50veet

täällä toinen, varmaan pitäisi löytää oma työ että ei olisi riski työn antajalle.

• Älä siihen ryhdy!

Jostain hallinnon syövereistä löytyy virkanilkkien pataljoona, joka estää yritystoiminan, mutta siihen liittyvät maksut vaan kerääntyvät. Kokemusta on.

• Minäkin tunsin insinöörin joka oli ollut ikänsä työttömänä oli tehnyt vain lyhyitä työnvälityksen hommaamia pätkätöitä! Työttömänä ollessaan jeppe oli rakentanut itselleen ja vaimolleen OK talon ja huvilan! Vaimon tienaamilla rahoilla ! Oli rouvalla ollut hyväpalkkainen jobi!

Late Lapista. SSSS Ry!

• t4ggwefwe

Tarvitsemme Suomeen lisää ulkomaalaisia työntekijöitä, koska te ette töhin mene!

• Luuletko sinä että ulkomaiset kamelintaluttajat tulevat tänne töihin! Ei poju rukka ne eivät työkintaita käsiinsä laita, niin kauan kun hyysärit elättävät ne noihin palvelukeskuksiin!

Late Lapista. SSSS Ry!

• Voi-Vittui

Ja minä hullu tein aina urakalla töitä vaikka oli tuntipalkka!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe