Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Itkijänaiset Jumalan Siunatut, nyt saatte hunajaa

MaranAta888

Nyt, naiset, kuten olen usein sanonut niin sanon taas, kun te olette kiltisti, annan teille mannaa taivaasta joka maistuu hunajalta ja on hyvää, sekä sielulle että keholle.

Nyt, ilokseni olen havainnut että vihdoin olette, kääntyneet, millimetrin tuhannes osan Jumalan puoleen, se on mitä Jumala odottaa teiltä, joten sanani mukaan annan teille hyvää.

Joten iloitkaa ja Riemuitkaa, teille on tuleva yltäkylläisesti kaikkea Hyvää, Isältäni ja Jumalaltani.

Joten annostelen pieninä palasina.

hetki ja teen itselleni uutta kahvia.
SINUN nainen ei ole hyvä juoda, kahvia, toki saat, mutta se on haitallista, kauneudelle!
jos juot teetä, esim, kiinalaista vihreää se on myös hyvän makuista ja terveellistä :)
ja tilkka hunajaa ja se on terveys "Pommi".

ja nyt sitten kahvia.

ja kuten sanoin, ITKIJÄ naiset, itkekää!

ja tämä on hyvällä sanottu, samoin kuin voit lukea sen: Riemuitkaa ja Iloitkaa.

19

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaranAta888

      Ja otetaan vähän myös kaljaa kahvin lisäksi koska 77 kaljaa on vuorokaudessa sallittua uskovaiselle. Hakkaraisella sama linja.

    • MaranAta888

      ja nyt, koska teillä on sielussa, jonka JUMALA on tehnyt, ominaisuus että te ymmärätte jo sanan puolikkaasta mitä sanon, niin en nyt tarvitse olla kovin tarkkana sanojen puolesta mutta aiheen ja asian kohdalla olen.

      Nyt siis otan tämän lähtö kohdan, itkekää!

      itse olen havinnut, en tiedä onko se totta, mutta näin ajattelen, jo pienestä tytöstä, ja myös pojilla on tämä lapsena. alle koulu-ikää, ja poika menettää sen, mutta ei paimen poika Daavid!
      Nyt pieni tyttö, nuori nainen tahi nainen tahi mummo, osaa ja voi itkeä, jos niin päättää ja tahtoo eli sille on tarvetta.

      Nyt, Jumala on teille antanut, jotain mitå miehellä ei ole ja sitä on sanottu tässä:

      1. Tim. 2:14
      eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

      voi kuinka paljon olette tästä saaneet, ja kukaan ei ole teitä PUOLUSTANUT!

      Ja nyt en minä teitä puolusta vaan tuon sen esille, Jumala minua auttakoon, ja te naiset itkekää ja viekää minua Jumalan eteen!
      TÄMÄ on ikiliikkuja joka toimii, eli te viette minua Jumalan Eteen ja minä saan lisää Hunajaa teille!
      ja te tahdotte lisää hunajaa ja te viette minua innolla Jumalan eteen, Kyllä tämä on kauppaa!
      ja molemmat voittavat, minä saan Kohdata Jumalan ja te saatte tietää mitä Jumala on teille antanut, sillä se on teiltä salassa ja piilotettu, ja vääristetty.

      Te, ihanat, saatatte ajatella että, mitä me tarvitsemme vanhaa hampaatonta ukkoa, kyllä Jumala sen meillekin kertoo ilman.
      Totta, mutta teillä on toinen osa, sielussa ja sitä ei voi korvata, mutta me, ei mies ja nainen YHDESSÄ voi sen käsitää.

      se on osa sitä mitä sanotaan alussa:
      1 Moos 2: varjele ja suojele.

      15 Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.

      Tämä on ENNEN kuin nainen tuli Aatamin iloksi ja Riemuksi.
      Mutta sitten nainen petettiin!


      Meillä ei ole taistelu lihaa eikä toisiamme vastaan vaan, Ef. 6:12
      Miehen tehtävä on varjelella ja opettaa naista.

      1. Tim. 2:11
      Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;

      11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
      12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
      13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
      14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

      Tässä on se kolikon toinen puoli!
      eli kolikolla on kaksi puolta, ihmisessäm jota termiä nyt käytän on kaksi puolta, mies ja nainen.
      ja he yhdessä ovat, sitten YKSI LIHA!
      eikä nyt ole kyseessä keho/ruumis eikä sen hedelmä lapsi.

      vaan se mitä on yksi liha, eli kreikkalainen sana: sarx.
      eli se on se sana mitä Jeesus ja Paavali sanoo: SIELU.

      miten voit tämä aivoitella samaa asiaa:

      Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

      Mark. 12:29
      Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

      Mark. 12:32
      Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
      Joh. 14:9
      Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

      Jeesus sanoo tässä ja sitten Profeetoissa:
      5. Moos. 6:4
      Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

      Jes. 44:8
      Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.

      5. Moos. 4:35
      Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän.

      Jes. 45:21
      Ilmoittakaa ja esiin tuokaa-neuvotelkoot keskenänsä-kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.
      ********************
      Nyt olet samaa mieltä että ei ole muuta Jumalaa kuin Yksi. tämä on Jumalan, todistus ja Jeesuksen todistus.

      hhmmm vaikeaa siää tulisi selitää mikä On Jumala :(
      ja Salomo ei voinnut selittää edes mikä ja mitä on nainen, saati minä voin selittää mikä ja mitä on Jumala!

      hhmmmm

      huudetaan Paavali avuksi, sillä Paavali avasi niitä enemmän niin että mekin voimme sitä ymmärtää:
      Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ef. 5:32
      Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

      ja sitten takas Jumalan Tykö:
      1. Moos. 2:
      24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.

      ja taas mennään Jeesuksen jalkojen juureen:
      Mark. 10:7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
      8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.

      joten, nyt ME kaikki olemme tässä samassa paketissa ja me olemme kuitenkin jokainen eri!
      me emme ole vain, mies ja nainen = yhtä
      vaan me olemme, mies ja nainen / tahi mies / nainen, yhtä = Jeesuksessa!
      jatkuu 5000

    • MaranAta888

      joten, nyt ME kaikki olemme tässä samassa paketissa ja me olemme kuitenkin jokainen eri!
      me emme ole vain, mies ja nainen = yhtä
      vaan me olemme, mies ja nainen / tahi mies / nainen, yhtä = Jeesuksessa!
      jatkuu 5000

      Nyt te tiedätte, jos ette, niin kysy ja vastaan ja anna sitä mitä voin :)
      että Poika todistaa että he, ISÄ JA POIKA on yhtä ja yksi.

      tämä NÄENNÄISESTI, kumoaa sen että Profeetat sanovat että on vain YKSI Jumala, ja Jumala itse sanoo ettei ketään muuta Jumalaa tunne eli tiedä.

      se on totta, ettei Isä eikä Poika valehtele.
      nyt tässä on SALAISUUS, kuten Paavali sanoo.

      joten mennään siihen mikä on helpointa.

      oho, Herra sanoi, että otan esiksi tämä mistä jo aloitin:

      Kolikolla on kaksi puolta, mies ja nainen.
      Isä ja Poika.

      Nyt naisen sielussa on ominaisuus, mitä miehellä ei ole.
      se on usko, rakkaus ja toivo!
      kyllä, tässä se on myös:
      1 Kor 13
      13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
      Te ette kuitenkaa ole Jumala :) eikä mies ole Jumala, vaan Isä on Jumala ja Poika on Hänestä syntynyt, joten Poika on sitten mitä?

      nyt mitä rakkaus on?
      7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

      usko ja toivo on osa naisen sielussa mitä ei ole samalla tavalla miehellä.

      Joten tänä usko ja toivo on se osa mihin perkele sai eevan petoksen kautta ja vaikutusta rikkomukseen.
      HUOM rikkomukseen!
      ei syntii sillä Eevalla ei ollut lakia!
      miten voi tehdä aviorikoksen jos ei ole vaimoa?
      ketää kohtaa sitten teen sen jos ei ole vaimoa?
      no tässä on sitten se jos ei ole lakia ei voi sitä rikkoa.
      Minulla ei ole vaimoa, joten en voi tehdä sitä, ellei tietysti nainen ole avioliitossa.

      joten minä en voi rikkoa kysyistä lakia.
      hhmm

      nyt se petos on se kolikon toinen puoli ja Paavali sanoo, vaikka tätäkin on käytetty naisia vastaan, jo alusta asti.

      1. Piet. 3:7
      Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.

      Nyt nainen on monessa heikompi, mutta MILLÄ MITTARILLA!

      onko se heikkoutta että uskoo, toivoo ja rakastaa, yhtä uudelleen ja uudelleen?
      sitten jos on Jeesus on savi-astiosta heikoin!

      Jumalan mittarit eivät ole kuin MIEHEN mittarit.

      Tämä heikkous on DAAVIDISSA!
      ja mitä Jumala sanoo Daavidista!

      Ap. t. 13:22
      Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Daavidin, josta hän myös todisti ja sanoi: 'Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni'.

      "sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni'.

      1. Sam. 13:14
      14 Mutta nyt sinun kuninkuutesi ei ole pysyvä. Herra on etsinyt itselleen mielensä mukaisen miehen, ja hänet on Herra määrännyt kansansa ruhtinaaksi, koska sinä et noudattanut käskyä, minkä Herra sinulle antoi."

      HUOM, mielen!

      Joten, Daavidin sydän, mieli, asenne ja kaikki oli Jumalalle mieleen!
      Mieli!

      ja Nyt itkijä naiset!
      Daavid osasi, eikä ollut menettänyt tätä "taitoa" eli sielun herkyyttä!
      sielun herkkyys on myös sitten heikkoutta sanoo mies, ÄLÄ ITKE, ole MIES!

      ja myös Jumala sanoo!
      Ole mies ole luja ja ROHKEA. älä pelkää vaan mene ja tee sitä ja tätä!.
      5. Moos. 31:7
      Ja Mooses kutsui Joosuan ja sanoi hänelle koko Israelin läsnä ollessa: "Ole luja ja rohkea, sillä sinä viet tämän kansan siihen maahan, jonka Herra heidän isillensä vannotulla valalla on luvannut antaa heille, ja sinä jaat sen heille perinnöksi.

      Joos. 1:9
      Olenhan minä sinua käskenyt: Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin."

      HUOM KÄSKENYT! eli laki!

      1. Kun. 2:2
      "Minä menen kaiken maailman tietä; ole luja ja ole mies.

      joten tässä on monia samaa sanat olevat paikat. niitä voit etsiä lisää!

      Miehen on oltava luja ja rohkea, ja tulee olla armoton ja jopa julma!
      eikä miehen sovi itkeä, "se ei ole mies joka itkee"

      Mies joka itkee koko ajan ja roikkuu minussa, ahdistaa
      https://www.vauva.fi/keskustelu/4401807/ketju/mies_joka_itkee_koko_ajan_ja_roikkuu_minussa_ahdistaa

      en tätä lukenut vain otsikon laitoin.

      Tämä on maailman käsitys, ja se on osittain oikeassa!

      itkikö Jeesus? Kyllä!
      itkeekö Jumala ? Kyllä.
      itkeekö perkele nyt? ei mutta tulevaisuudessa kyllä.

      Nyt tämä ominaisuus ei ole heikkoutta JUMALAN mitarilla mutta miehen mittarilla.

      tässä hyvin pieni nuhde äideille. älä kiellä ,nuhtele poika-lastasi itkemästä!

      Nyt koska naisella on näitä ominaisuuksia, mitä miehellä ei ole, niin se on VOIMA, ei heikkous. mutta toiset seikat sitten saivat naisen petokseen.

      Petos on nyt vähän tarkastelussa, ja 5000 merkkiä täynnä joten
      jatkuu...

      • MaranAta888

        Siis kolikolla, on kaksi puolta, Toinen on se että on helppo pettää, ja toinen on se että on sitten, usko,toivo ja rakkaus.
        itse olen pettänyt naisia, jopa 15 minuuttia, ja nainen, USKOTTELEE, itselleen että se on totta mitä lupaan, jos vain ottaa housut pois!
        eli, Nainen usko, ja toivoo ja rakastaa, ja samoin tekee Jumala.

        Jumala uskoo kaiken meistä, ja sanomme Jumalalle, esim lupaus, (jos juoppo, itkee ja vakuuttaa naiselle että se varmasti oli viimenen kerta, ja taas on kaikki hyvin!)
        Nyt Jumala uskoo, toivoo ja antaa meille aina ja aina ja aina, eskä uudelleen että uudelleen ja uudelleen mahdollisuuden.

        ONKO tämä heikkoutta?
        Tästä Paavali sanoo, ettemme saa tehdä syntiä sen takia että meillä ei ole lakia.
        me emme saa elää synnissä vaikka meillä on aina syntien anteeksi saaminen!

        Tässä suhteessa, eli aiheessa, rakkaus, toivo ja usko, Jumala on heikko!
        ja nainen, mutta Jumalaa ei voi pettää eikä valehdella, siitä Jumala voi jopa heti antaa palautetta, eli kuolema!
        Ap. t. 5: 1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,

        ja he koittivat, pettää ja valehdella Jumalalle!

        nyt naiselle voi valehdella ja pettää, kuten itse olen tehnyt, tiedä vaikka se olis' syy ettei Herra ole vaimoa antanut, tosin olen sitten heti pyyntöni jälkeen uudelleen sanonut, että ei, ei kuintenkaan, sillä vain sinä, Jumalani, Kaikkivaltias olet, yksin ja ainoa minulle.
        Tiedän että nainen on apu, okei, en nyt omaani puhu,joten takaisin asiaa:

        petoksen toinen puoli tavallaan on sitten voima eli ei voi pettää, nyt Jumala auttakoon että voin sen teille tuoda.
        Se on voima, mitä ei mikään toinen voima, voi voittaa!
        se on TOTISESTI voitto voima,ja naisella on tämä!

        Nyt Raamatussa on itkijänaisia, tässä yksi tapaus:

        Jer. 9:1 Oi, jospa minun pääni olisi silkkaa vettä ja minun silmäni kyynellähde, niin minä itkisin päivät ja yöt tyttären, minun kansani, kaatuneita!

        17 Näin sanoo Herra Sebaot: Ottakaa vaari, kutsukaa itkijävaimoja tulemaan tänne. Lähettäkää hakemaan viisaita vaimoja, jotta he tulisivat,
        18 kiiruhtaisivat ja virittäisivät meistä valitusvirren, niin että silmämme vuotaisivat kyyneleitä ja silmäripsemme tiukkuisivat vettä.
        19 Sillä valitushuuto kuuluu Siionista: Kuinka olemmekaan hävitetyt! Me olemme peräti häpeään joutuneet, sillä meidän täytyy jättää maa, sillä kukistuneet ovat meidän asuntomme.
        20 Kuulkaa siis, te naiset, Herran sana, ottakoon korvanne vastaan hänen suunsa puheen; opettakaa tyttärillenne valitusvirsi ja toinen toisellenne itkuvirsi.

        ja kuten muistat, Herra Sebaot on SOTAPÄÄLIKKÖ !
        El Saddain, on Kaikkivaltias !
        joten Jumala nimet ovat osa sitä mitä Jumala tahtoo sanoa eri asioissa.
        Kuten Jumalan Pojan nimet:

        Jes.9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
        7 9:6 Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

        Ja Jumala, eli Herra Sebaot sen tekee! Jeesus sanoo ettei Hän itse tee eikä voi mitään tehdä!
        hhmmm

        Luuk. 8:52
        Ja kaikki itkivät ja vaikeroivat tyttöä. Mutta Jeesus sanoi: "Älkää itkekö, sillä hän ei ole kuollut, vaan nukkuu".

        ja itku loppuu kun nainen sen päättää! kuin napista painaisi!
        53 Niin he nauroivat häntä, tietäen tytön kuolleeksi.

        Luuk. 23:27 Ja häntä seurasi suuri joukko kansaa, myös naisia, jotka valittivat ja itkivät häntä.
        28 Niin Jeesus kääntyi heihin ja sanoi: "Jerusalemin tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne ja lapsianne.

        Itkijänainen parkuu puolestasi
        https://yle.fi/uutiset/3-5724578

        Turussa surua on ensi kertaa käsitelty itkijänaisen avustuksella.

        siis maailman käsitys ja Raamatussa, on se että he auttavat, sitä joka ei osaa tahi jaksa itkeä!

        Jeesus itki?
        Matt. 26:38
        Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani".

        Mitä tekee Pietari, tahi Johannes joka niin rakasti Jeesusta?
        ei jaksaneet yhtä hetkeä auttaa vaikka Jeesus PYYSI sitä!

        ei mitään mahdottomia, vaan sen että valvokaa kanssani!

        mutta ei, he nukkuivat.
        sitä en tiedä oliko siellä naisia mukana, saattaa olla ettei ollut!
        nyt se että sitten menivät, naiset, haudalle itkemään eli suremaan!

        joten, teillä naiset, on MITÄ SUURIN etuoikeus !
        miten suuri on se voima mitä te voitte antaa, miehelle ja Jumalalle!
        eli itkeä Jumalan edessä!

        ja Jumala ei voi vastustaa sitä!
        se meinaa että te saatte sen, mitä anotte, ja nyt en puhu puuterista enkä huulipunasta sillä Jeesus on jo luvannut ne teille.
        Kaikki mitä te tarvitsette on JO annettu.
        joko suoraan Jumalan kädestä tahi sitten aviomiehen!
        joten teillä on suuri mahdollisuus, toimia Jumalan apuna, eli auttaa miestä, ja juuri sen takia te olette tehty!

        auttamaan onnetonta miestä! joka ei osaa eikä halua itkeä.

        jatkuu 7888


      • MaranAta888

        Siis kolikolla, on kaksi puolta, Toinen on se että on helppo pettää, ja toinen on se että on sitten, usko,toivo ja rakkaus.
        itse olen pettänyt naisia, jopa 15 minuuttia, ja nainen, USKOTTELEE, itselleen että se on totta mitä lupaan, jos vain ottaa housut pois!
        eli, Nainen usko, ja toivoo ja rakastaa, ja samoin tekee Jumala.

        Jumala uskoo kaiken meistä, ja sanomme Jumalalle, esim lupaus, (jos juoppo, itkee ja vakuuttaa naiselle että se varmasti oli viimenen kerta, ja taas on kaikki hyvin!)
        Nyt Jumala uskoo, toivoo ja antaa meille aina ja aina ja aina, eskä uudelleen että uudelleen ja uudelleen mahdollisuuden.

        ONKO tämä heikkoutta?
        Tästä Paavali sanoo, ettemme saa tehdä syntiä sen takia että meillä ei ole lakia.
        me emme saa elää synnissä vaikka meillä on aina syntien anteeksi saaminen!

        Tässä suhteessa, eli aiheessa, rakkaus, toivo ja usko, Jumala on heikko!
        ja nainen, mutta Jumalaa ei voi pettää eikä valehdella, siitä Jumala voi jopa heti antaa palautetta, eli kuolema!
        Ap. t. 5: 1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,

        ja he koittivat, pettää ja valehdella Jumalalle!

        nyt naiselle voi valehdella ja pettää, kuten itse olen tehnyt, tiedä vaikka se olis' syy ettei Herra ole vaimoa antanut, tosin olen sitten heti pyyntöni jälkeen uudelleen sanonut, että ei, ei kuintenkaan, sillä vain sinä, Jumalani, Kaikkivaltias olet, yksin ja ainoa minulle.
        Tiedän että nainen on apu, okei, en nyt omaani puhu,joten takaisin asiaa:

        petoksen toinen puoli tavallaan on sitten voima eli ei voi pettää, nyt Jumala auttakoon että voin sen teille tuoda.
        Se on voima, mitä ei mikään toinen voima, voi voittaa!
        se on TOTISESTI voitto voima,ja naisella on tämä!

        Nyt Raamatussa on itkijänaisia, tässä yksi tapaus:

        Jer. 9:1 Oi, jospa minun pääni olisi silkkaa vettä ja minun silmäni kyynellähde, niin minä itkisin päivät ja yöt tyttären, minun kansani, kaatuneita!

        17 Näin sanoo Herra Sebaot: Ottakaa vaari, kutsukaa itkijävaimoja tulemaan tänne. Lähettäkää hakemaan viisaita vaimoja, jotta he tulisivat,
        18 kiiruhtaisivat ja virittäisivät meistä valitusvirren, niin että silmämme vuotaisivat kyyneleitä ja silmäripsemme tiukkuisivat vettä.
        19 Sillä valitushuuto kuuluu Siionista: Kuinka olemmekaan hävitetyt! Me olemme peräti häpeään joutuneet, sillä meidän täytyy jättää maa, sillä kukistuneet ovat meidän asuntomme.
        20 Kuulkaa siis, te naiset, Herran sana, ottakoon korvanne vastaan hänen suunsa puheen; opettakaa tyttärillenne valitusvirsi ja toinen toisellenne itkuvirsi.

        ja kuten muistat, Herra Sebaot on SOTAPÄÄLIKKÖ !
        El Saddain, on Kaikkivaltias !
        joten Jumala nimet ovat osa sitä mitä Jumala tahtoo sanoa eri asioissa.
        Kuten Jumalan Pojan nimet:

        Jes.9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
        7 9:6 Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

        Ja Jumala, eli Herra Sebaot sen tekee! Jeesus sanoo ettei Hän itse tee eikä voi mitään tehdä!
        hhmmm

        Luuk. 8:52
        Ja kaikki itkivät ja vaikeroivat tyttöä. Mutta Jeesus sanoi: "Älkää itkekö, sillä hän ei ole kuollut, vaan nukkuu".

        ja itku loppuu kun nainen sen päättää! kuin napista painaisi!
        53 Niin he nauroivat häntä, tietäen tytön kuolleeksi.

        Luuk. 23:27 Ja häntä seurasi suuri joukko kansaa, myös naisia, jotka valittivat ja itkivät häntä.
        28 Niin Jeesus kääntyi heihin ja sanoi: "Jerusalemin tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne ja lapsianne.

        Itkijänainen parkuu puolestasi
        https://yle.fi/uutiset/3-5724578

        Turussa surua on ensi kertaa käsitelty itkijänaisen avustuksella.

        siis maailman käsitys ja Raamatussa, on se että he auttavat, sitä joka ei osaa tahi jaksa itkeä!

        Jeesus itki?
        Matt. 26:38
        Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani".

        Mitä tekee Pietari, tahi Johannes joka niin rakasti Jeesusta?
        ei jaksaneet yhtä hetkeä auttaa vaikka Jeesus PYYSI sitä!

        ei mitään mahdottomia, vaan sen että valvokaa kanssani!

        mutta ei, he nukkuivat.
        sitä en tiedä oliko siellä naisia mukana, saattaa olla ettei ollut!
        nyt se että sitten menivät, naiset, haudalle itkemään eli suremaan!

        joten, teillä naiset, on MITÄ SUURIN etuoikeus !
        miten suuri on se voima mitä te voitte antaa, miehelle ja Jumalalle!
        eli itkeä Jumalan edessä!

        ja Jumala ei voi vastustaa sitä!
        se meinaa että te saatte sen, mitä anotte, ja nyt en puhu puuterista enkä huulipunasta sillä Jeesus on jo luvannut ne teille.
        Kaikki mitä te tarvitsette on JO annettu.
        joko suoraan Jumalan kädestä tahi sitten aviomiehen!
        joten teillä on suuri mahdollisuus, toimia Jumalan apuna, eli auttaa miestä, ja juuri sen takia te olette tehty!

        auttamaan onnetonta miestä! joka ei osaa eikä halua itkeä.

        jatkuu 7888


    • MaranAta888

      tämä palvelin hidastelee, joten pidän tauon ja te voitte miettiä, mitä ja TUTKIKAA itse, lukekaa ja Jumala on teidän kanssanne!

      ja lisää kylmää kahvia, ties, vaikka menisin nukkumaan!

    • MaranAta888

      Okei, ei unta, joten jatkan vähän toisesta kulmasta.
      myös mies voi olla "heikko" eli super voimakas!

      Jaakob, nimi merkitsee pettää tahi pettäjä, ei kuitenkaan Jumalan pettäjä eikä naisen tahi vaimon.

      nyt tästä annan kotiläksyä!
      joten tapaus Jaakob, se on samalla romattinen rakkaus kertomus. joten nenäliinat esille.

      Nyt voit lukea muutaman luvun, että koko asia tulee esille.
      1 Moos 25
      22 Ja lapset sysäsivät toisiaan hänen kohdussansa. Niin hän sanoi: "Jos näin käy, minkätähden minä elän?" Ja hän meni kysymään Herralta.

      Jumala vastaa yhtä hyvin naiselle kuin miehelle!
      joten Rohkeasti kysy ja Jumala mielellään vastaa ja opettaa!

      Jos sinulla on lapsia, etkö mielelläsi auta heitä ja vastaa, aina iän eli ymmärryksen mukaan.
      joten se on sinulle ilo kun saat opettaa ja auttaa!

      Eikö sinun Taivaallinen ISÄ, vielä enemmän tahdo, ja Jumala jopa rohkaisee sinua:

      Jes. 45:11
      Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: Kysykää tulevaisia minulta ja jättäkää minun haltuuni minun lapseni, minun kätteni teot.

      Eikä Rebekka juuri tätä kysy!
      ja Jumala vastasi ja vastaa!

      Nyt Jaakob meni ja sitten hän rakastui, mutta miehen takia tuli petetyksi!
      Jaakob, petturi sai omaa lääkettä, joten oli omituista, se joka osaa pettää tulisi osaa myös havaita koska ja missä on petos.

      Mutta petos on juuri usein kiero ja sitä ei havaita ennenkuin on myöhäistä.
      Joten Leea oli Jaakobin ensimäinen ja arvossa Jumalan edessä ensimmäinen, sen voit tarkistaa sukuluetteloista, jotka ovat kuin puhelin luettelo!
      no sieltä kyllä saa paljon irti, mutta palataan rakkaus tapaukseen joka on totta ja tapahtunut.
      nyt ensimmäinen petos oli väärä vaimo, Jaakobin silmissä, mutta ei Jumalan.

      sillä meille ei tapahdu mitään ellei Jumala siten salli.

      nyt tyttöjen isä sitten teki toisen petoksen ja taas oli pettäjää petetty.
      ja lisää palvelus vuosia sitten 7, vuotta.
      ja sitten tuli kolmas petos ja oma omaisuus, ja se kesti 6 vuotta, hhmm.
      ja nyt Jumala sitten voimallisesti auttaa, sillä Jumala ei tykkää siitä että petetään!
      ei nyt eikä silloin, ei pienessä eikä suuressa.

      joten nyt Jumala antaa sitten ilmoituksen miten tulee toimia että saa oikeutta petoksen sijasta.
      Mutta petturi, Jaakob, on vielä kiero ja tekee jotain mikä ei ollut Jumalan suunnitelma, mutta Jumala salli sen.

      eli kun luet, sitä missä Jumala ilmoittaa miten Jaakob saa omaisuutta, niin havaitse, miten se kierous on esillä!
      sitä voin sitten kysyä!
      nyt sitten tulee isän kotiin lähtö, ja koko perhe, 4 vaimoa ja kamalasti lapsia, lukematon määrä elukoita ja kultaa ja hopeaa.

      Joten Jumala katsoi ettei loppu ole onneton vaan onnellinen vaikka oli myös Jaakob petturi.

      Nyt tähän väliin, jos luet, koko jutun, luvusta 25 ... 33. eli ei muuta kuin keität teetä ja otan mukavan asennon ja luet :)

      se että saa kuvan Jakobista että oli enemmän äitinsä poika, ja iso isänsä tykönä, siis Aabraham, ja sitten vähän niinkuin äitinsä helmoissa ja alainen eli totteli.
      voisi enkä sanoa, mamma poika.
      tämä ei taaskaan ole heikkoutta vaikka se näyttää siltä!

      Mitä Jeesus sanoo:
      Luuk. 10:42
      mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."

      ja Jaakob kuunteli Aabrahamin jaloissa Jumalasta! ja se näkyy sitten miten tahtoi, saada sen mitä ei ollut oikeutettu!
      eli esikoisuuden ja siunauksen !
      eli petosta jossa sitten äiti, Rebekka auttoi!

      nyt siis, jaakon oli myös helposti petettävä kuten nainen!
      mieti tätä!


      ja sitten takaisin, ja luet sen koko jutun ja tässä sitten sanon sen mikä on totta myös Jumalan puolelta!

      Joten sitten he pakenivat, ja Eesau tuli vastaan, 400 sotilasta mukana!
      voi ei, nyt sydän itkee, voi ja voi, kaikki turhaa.
      Jaakobilla oli myös tapana paeta aina kun sillä selvisi ongelmista, joten nyt sitten ei enää päässyt pakoon, sillä äidit, eli vaimot ja lapset olisivat olleet sitten Eesaun käsissä!

      nyt tulee huipennus, Jaakob painii enkelin kanssa, ja voittaa!
      nyt mitä tapahtuu!
      petturin nimi muutetaan pettäjästä, Jumala voimaksi!
      tätä voi joku joka osaa hebreaa tahi englantia sitten katsoa!

      eli Jumala muutti, Jaakobin, petetty ja petollinen, tuli Jumala VOIMAKSI!
      Nyt Jaakob osasi myös sitten jotain, mitä voidaan sanoa, heikoksi, mutta todellisuudessa se oli voima!
      ei vain nyt vaan jos äidin kohdusta.

      Joten, se mikä ja mitä nainen on, ei ole heikkoa Jumalan edessä!
      vaan se on JUMALAN VOIMA!
      kuten voit sitten ajatella että jso sinut on petetty, ainakin eevan kautta, niin Jumala voi sen muuttaa Jumalan VOIMAKSI.

      Tässä on monia kohtia jotka sen osoittavat.
      Jaakob oli ja tuli ja voitti!

      nyt teillä on sama mahdollisuus, teillä on se sama mitä Jaakobin isoisä opetti sekä mitä äiti opetti, mammapoika!
      mutta kuten Daavid, kuka kestää heidän edessään!

      ja Jumalan voima ei enää ollut miekassa vaan Rauhassa ja levossa.
      Jumala tekee ja me katsomme.

      Joten, tämä oli sitä että monet, miehet jotka näyttävät heikoilta, ovat väkeviä, miksi?
      he osaavat, vielä itkeä ja surra ja olla murheellisia.

      Kuten Daavid ja Paavali! jotka olivat itkupillejä!

    • MaranAta888

      ja otetaas taas vaikka tässä vaiheessa meno menee itkun puolelle jo täälläkin.

    • Itkenikuisesti

      Otin juuri kahvia punaisella maidolla.
      Oliko muuten maidon värillä mitään väliä?
      T. Itkijänainen

      Kannattaa muuten leikata samalla sipulia, kun itkee. Se tehostaa itkua!

    • sekavaasekavaa

      Sekopäistä tekstiä, joka ei akateemisen loppututkinnon ja 45 vuoden uskossa olon perusteellakaan avaudu. Jos teillä on sanoma, tiivistäkää se muutamaan pointtiin. On narsistista kuvitella, että kukaan jaksaa tällaista tajunnanvirtaa lukea.

    • siitäpuhejne

      Minua ei ahdista eikä itketä. Eikä minulla ole ongemia naiseuteni kanssa. Se ei ole näet rajoittanut minua millään tavoin. Joillekin miehille naiseus kyllä näyttää olevan pohjattoman kiinnostuksen/ahdistuksen lähde.

    • MaranAta888

      Loistavaa, kiitos kannustavista viesteistä, olin jo aivoitellut, etten jatka, mutta koska nämä viestit sitten rohkaisevat minua toki jatkan :)

      ja toisaalta, joka kaipasi, että teen tässä vaiheessa, pienen tiivistyksen ja sitten itse asian ydin on selvillä:

      joten toiveesi toteutukoon:

      Nainen on tehokkaampi rukoilija sekä muutoksen vaikuttaja kuin mies.
      nyt tässä esitän naisille, mitä Jumalan puolesta heistä sanon.
      *************************************************************

      Nyt, naisen tehtävä on ensi-sijassa. kasvaa lapsia ja opettaa heitä, kunnes sitten vieroittaa heidät.
      tässä opetus tehtävässä heillä on SAMAT kyvyt kuin Jumalalle itsellään, kun Jumala opettaa meitä.
      Tosin naisen ja Jumalan kykyjen ero on että naisella on vain, 0.miljoona nolla,01 osa siitä mitä Jumalalla, ja naisen tehtävä on ohjata lapsi tielle ja antaa sitten opetus vastuu miehelle ja Jumalalle.

      eli nainen on "kaiken elävän äiti" ja luonto opettaaa, se on suuri oppikirja, kuten nainen itsessään, ja Aina Viisas Salomo, ei pääsyt perille, mikä tämä nainen on, vaan perinpohjin masentui.
      onko tämä sitten syy miehen tuskaisee huutoon kun ei ymmärrä naista ja on itse vajavainen ja heikko, joten huutaa turhuuttaa sitten: "turhuutta, kaikki on turhuutta!

      nyt lapsen kasvatuksessa, on monia vaikeita, ja kun tahi lapsi sitten on itsepäinen, niin naisen tehtävä on antaa opetusta, jos ei mene perille, sitten vitsaa.
      Joten naisen, rakastava, toivoa täynnä oleva usko, on koetuksella, ja on pakko, sitten kurittaa lasta, joka sattuu naisen herkää sydämeen.

      aivan sama kun Jumala, joutuu kurittamaan rakastamiaan lapsia!
      Naisen ja Jumalan sydän itkee, mutta tietää että lopputulos on hyvä.

      joten, Kaikki mitä Jumala on naiselle antanut, on hyvää ja sangen hyvää, eli super hyvää.
      se että naisella oli jo ennen rikkomusta, sydän, mieli ja mitä kaikkea se SIELU on, Jumalan kädestä.
      tämä naisen "herkkä-uskoisuus", "sinisilmäisyys" ei tullut rikkomuksen jälkeen vaan se oli s "paikka", mistä käärme sai kiinni.

      ja nämä osat, usko, toivo ja rakkaus, ei ole pahaa eikä mitään negatiivista, vaan samat, ellei täysin samat mitä on Jumalalla.

      joten ei Jumala tehnyt naista, tyhjästä, vaan otti, joko kopion tahi osan, miehestä, ja aluksi kaikki oli ja on Jumalasta.

      Tämä osa, mistä naiset sitten ovat saanneet ja vieläkin saavat, kovaan, palautetta, juuri miehiltä, on se petos, vaikka tämä oli miehen vastuulla!
      ei naisen!
      joten missään Jumala ei tästä, alussa naista tuomitse eikä edes nuhtele.
      Miehen takia sitten tuli koko maa, kirotuksi.

      joten miehen tehtävä. leipää pöytään tuli raskaammaksi, mutta naisen tehtä ei saanut muutosta ei tullut vaikeammaksi, kovemmaksi, mutta ei myöskään helpommaksi!

      joten alussa, voidaan havaita että, nainen ei saanut teostaa, tehtäväänsä, muutosta, mutta mikä lie se rikkomus, siitä tuli muutoksia naisen kehoon, mikä viittaa että rikkomus liittyy seksiin.

      mutta ei tästä enempää.

      Nyt naisella on kaikki Jumalan HYVÄT ominaisuudet ja miehelle jäi, raskaat velvollisuudet.

      joten nainen voi ja palvelee, Jumalaa sydämessä, mies käsillä.
      tästä on esimerkki, esim Jaakob, ja Daavid!

      joten jatkan kunhan olen tehnty lisää kahvia.

      usein, miehet, nauravat, naisen logiikaa, JONKA JUMALA on naiselle antanut.

      se on totta, naisen logiikka, oli maailman viisaiman miehen ongelma mitä ei voinut ymmärtää vaikka oli saanut siihen "eväät" eli kyvyn Jumalalta!

      joten naisen ei tarvitse ymmärtää miten maailma toimii, eikä ,miten auton moottori toimii, mutta
      NAINEN ymmärtää miten ihminen toimii eli SIELU!

      joten te, miehimykset, jotka sitten tässäkin olette, irvailemassa.
      tee Daavid, "naisellisuus" tyhjäksi!
      tämä "naisellisuus" oli Daavidin voima! eli se tuli esille itkuna ja rukouksena sekä sitten runoina jotka tutkivat sielua, eli psalmit!

      ja David ei ollut homo!
      kuten täällä monet ovat!

      no Joten nainen tuntee lapsen, sekä pojan että tytön sielun, mies ei.
      nyt tässä on eräs salaisuus, mitä he itkijänaiset voivat käyttää !

      ja lisää kahvia.

    • Itkenikuisesti

      Mä melkein pidän maranaattasta, humoristinen yksilö. Taitaa jo käydä vähän ylikierroksilla, kun juo niin paljon kahvia :)

    • maranAta888

      "Itkenikuisesti"
      Oletko sitä mieltä, että nainen on parempi rukoilija kuin mies johtuen, siitä syystä, että on sydämen puolelta enemmän kuin mies, Jumalan kaltainen?

      joten nainen on se joka vaikuttaa sitten Jumalan sydämeen, itkulla, mies voi tahi pyrkii vaikuttamaan käden teolla!

      no sama se.
      ja nyt on tuoretta kahvia.

      jos käyn ylikierroksilla, sen vaikuttaa sitten se hormoni, joka naisessa vaikuttaa sekä slvästi vaikutti Daavidissa, mutta ei Saulissa.

      Daavid ja Saul, ovat, tietyllä tapaa, kolikon toiset puolet.

      Mutta, tuskin mies, sitä ymmärtää ellei sitten kaiva lapiolla paljon ja ahkerasti.

    • MaranAta888

      Joten, naiset, älkää välittäkö tässä ketjussa olevista, suupalteista, sillä osoitan teille, kunhan Jumala auttaa, sen että mistä teitä on syytetty alusta asti, joten tämä sitten tulee vaikuttamaan että te vihdoin pääsette vapaaksi!

      Jumala ei teitä syytä, ei nyt eikä silloin.

      Kuten olen toteen näyttänyt, niin nainen on aina jonkun miehen alamainen tahi toisella sanalla, oma eli omistuksessa, kuten uskovat ovat Jeesuksen omistuksessa ja alamaiset.

      Nyt kun Jeesus on meidän omistaja, niin Hän on meistä vastuussa ja nostaa, kantaa ja auttaa, aina ja iankaiken.
      Jumalan APU kaikille on se mitä Jeesus sanoo:

      Jes. 19:20
      Ja se on oleva merkkinä ja todistuksena Herralle Sebaotille Egyptin maassa; sillä he huutavat Herraa sortajain tähden, ja hän lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät.

      Joh. 14:16
      Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

      Nyt tämä Puolustaja, jonka ISÄ lähetti puolustaa meitä, jos me emme mene pois ja hylkää Häntä.

      Nyt, miehen tehtävä oli alusta asti, suojelle eli puolustaa, mutta ei tehnyt silloin eikä tee tänäpäivänä tehtäväänsä!

      Joten mies on se, jonka tehtäv on puolustaa naista. Joten naiset ovat taas vapaat, kuin olivat alussa.

      Nyt mikä tekee vapaaksi ja mistä?
      Totuus tekee vapaaksi ja mistä: syytöksistä jotka eivät ole totta, se alku syy.
      mutta toki on naisia jotka sitten omaa syytänsä, saavat siitä kuritusta.

      Tämä syytös joka ei perustu mihinkään on sitten valhetta, ja tästä, jos Jumala suuresti auttaa minua autan teitä pääsemään vapaaksi eli löytämään TOTUUDEN:

      Joh. 8:32
      ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

      ja te tullette tekemään sitä mitä varten teidät on tehty, APUNA miehelle, ja siinä siis on tämä itku, kuten aihe on, suurin apua, Jumalan edessä.

      Joten olkoot tässä nyt tarpeeksi petoksesta, joten jatkan toisella kulmalla.

      ja taas, ei muuta kuin itkien viette minua Herran eteen ja taas saan lisää sanoja, hunajaa ja teille sitä sitten runsaasti jaan.

    • PasiToivonen

      >>Joten, naiset, älkää välittäkö tässä ketjussa olevista, suupalteista, sillä osoitan teille, kunhan Jumala auttaa, sen että mistä teitä on syytetty alusta asti, joten tämä sitten tulee vaikuttamaan että te vihdoin pääsette vapaaksi!>>

      Kuulostaa siltä että olisi patukkaa tarjolla. Maxi-Tuplaa.

    • MaranAta888

      Ja otetaas taas kal....kahvia....

    • PasiToivonen

      Kokeile välillä vaikka punaviiniä.

    • Siis mitä ihmeen hunajaa kuvittelet että vanhan hampaattoman ukon pitkät mielenvikaiset, vaikeasti luettavat tekstimörkösi ovat?

      Luuletko tosissaan että sinä kun satut olemaan mies, olet jotenkin yläpuolella meitä naisia.

      Ja miksi mun pitäisi itkeä kun käsket?

      Todella suututtavaa ja ...no, hieman huvittavaa.

      No, mt-hoitajana sanoisin että sinulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja jokin persoonallisuushäiriö siihen lisäksi?

      Vai oletko hoitanut terveyttäsi vain sillä kahvilla ja maidolla joista selität joka kerta?

      Mene lääkäriin ja pyydä unilääkkeitä.

      Kerro samalla että kuvittelet (ota raamattusi käteen mukaan), että sinulla on ylivalta käskeä muita naisia koko suomessa , onhan nettilaskusi maksettu.

      Ja todella tarkoitit ettei sulla ole hampaita? Vai onks niitä vain muutama?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe