Joko olette tehneet omerin-kalenterin?

Täällä on tehty kalenteri omerin laskua varten. Siis kun pääsiäisestä helluntaihin lasketaan 50 päivää.

Ostin nyt alennusmyynnistä joitakin (3) joulukalenteria ja muokkasin niistä 50-päiväisen kalenterin.

27

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En_oo_höynäytettävissä

      Hullutuksia!

      • Onko mielestäsi 24-päiväinen pakanallinen joulukalenteri suositeltavampi kuin Raamatullinen 50-päiväinen kalenteri omerin laskentaan?


      • En_oo_höynäytettävissä

        Hmmmm..... ilmeisesti pidät näitä samantasoisina hullutuksina? Minua ei kiinnosta kummatkaan.


    • kerettiläinen-

      No tottahan minä väsäsin koko joulukuun omerin-kalentereita ja ajattelin ruveta kiertämään ovelta ovelle niitä myymässä, jotta voin samalla kertoa ihmisille evankeliumin ilosanomaa judaismista:-D:-D:-D

    • Täytyy tunnustaa, että tein kaksi 50-päiväistä kalenteria, joista toinen on vielä vähän kesken. Kannattaa nyt käyttää hyödyksi nämä joulualennusmyynnit. Kalentereissa, joita minä tein, ei ole mitään pakanallista, kuten joulupukkeja tai tonttuja.

      • Omelettikalenteri666

        Joulupukki ja tontut ovat täysin kristillistä perinnettä. Joulupukki symboloi Jeesusta ja tontut tietysti symboloivat opetuslapsia.


      • kerettiläinen-

        Minä olen pystyttänyt keskelle olohuoneen lattiaa teltankin, mutta se on käynyt jo ahtaaksi, kun kaikki naapuritkin ovat niin innostuneita tästä lehtimajanjuhlahumuilusta.
        Täytynee varmaankin hankkia isompi asunto ja isompi teltta, että kaikki mahtuvat... 😇

        Sofarinkin olen hankkinut ja käyn aina pihalla töräyttelemässä siihen suureen ääneen juhlan alkamisen merkiksi!

        Hieman on täytynyt keksiä uusiakin juhlia, kun innostus naapurien keskuudessa on niin
        suurta...😂


      • kerettiläinen-

        Ihmekin on tapahtunut!

        Minä joka nukun yleensä niin huonosti, olen alkanut nukkumaan todella sikeästi koirani kanssa tuolla lehtimajanteltassa.

        Kun olen syöttänyt koiralleni kosher-ruokaa, niin se piereskelee niin kovasti, että happi loppuu teltasta ja taju lähtee. Aamuun mennessä ilmavaivat sitten helpottavat ja me heräämme virkeinä uuteen päivään 😀

        Voin suositella tätä kaikille, jotka kärsivät uniongelmista. Enää ei tarvitse popsia mitään nukahtamistapillereitä tai unilääkkeitä, kun noudattaa näitä ohjeita.


      • Iso kestävä kauppakassi, johon mahtuu 50 tölkkiä erimerkkisiä ja -vahvuisia oluita.

        Ylivoimaisesti paras... sitä voi myös täydentää matkan varrella, jos joutuu joinakin päivinä kurkistamaan liian monta...


    • sitähän.se.on

      Siitä se alkaa, pakanallisten tapojen "oikeaopillistaminen". Kuten joulun kristillistäminen. Jotenkin ironista ettei hanukkana voi sinun mielestäsi antaa lahjoja koska se tekee hanukasta liiaksi joulun kaltaisen mutta joulukalenterin kaltainen omer-kalenteri täytyy olla vaikkei Raamattu sellaisista kalentereista mitään puhu. :)

      • kerettiläinen-

        Ihmiselle voi kehittyä riippuvuus ihan mihin tahansa ja päästäkseen haitalliseksi kokemastaan addiktiosta eroon, ihminen voi kehittää vanhan addiktion tilalle uuden korvaamaan tätä vanhaa. Näin addikti uskottelee itselleen päässeensä vanhasta huonoksi kokemastaan asiasta eroon.

        Minulla on eräs tuttu, joka on lukemattomat kerrat "lopettanut" tupakanpolton, mutta tosiasiassa hän ei ole tehnyt sitä koskaan. Sillä jos hän ei ole polttanut, niin hän on käyttänyt runsaasti nikotiinituotteita ja/tai sähkötupakkaa. Täysin ilman tupakkaa tai sitä korvaavia aineita en ole nähnyt hänen olevan koskaan. Ja aina lopulta hän kuitenkin sortuu taas polttamaan.

        Kirjassaan "Virtahepo olohuoneessa" Tommy Hellsten kuvaa tätä ilmiötä, miten jokin riippuvuus muutetaan vain uudeksi riippuvuudeksi. Esimerkiksi alkoholistista saattaa tulla kiihkouskovainen tai työnarkomaani ja ruokariippuvaisesta bodari.

        Sinänsä hyvältäkin vaikuttavat ja arvostusta nauttivat asiat kuten ahkera työnteko tai liikunnan harrastaminen voivat olla kuitenkin merkki riippuvuudesta silloin kun ne menevät aivan överiksi, eikä ihminen hallitse enää omaa elämäänsä, vaan riippuvuus hallitsee sitä.

        Aivan erilaisilta vaikuttavien asioiden taustalla saattaa siis olla sama syy/häiriö, joka ei ole koskaan parantunut, vaikka näennäisesti siltä vaikuttaakin.


      • lomalehmä

        Millä ihmeen ajalla tuo "Yksi_Usko" ehtii kaiken tuon tekemään: askartelee kaiken maailman kalentereita ja lehtimajoja, katsoo kaiken maailman videoita ja lukee ties mitä kirjoja ja vielä kirjoittelee hirmuisen pitkiä rotlia palstalle kuin palstalle. - Yleensä ihmisen vielä täytyy tehdä jotain työtäkin sekä syödä ja nukkuakin välillä. Ei voi muuta kuin sanoa, että melkoinen ihmemies - vai liekö nainen - on.


      • <<...Jotenkin ironista ettei hanukkana voi sinun mielestäsi antaa lahjoja koska se tekee hanukasta liiaksi joulun kaltaisen mutta joulukalenterin kaltainen omer-kalenteri täytyy olla vaikkei Raamattu sellaisista kalentereista mitään puhu. >>

        Kyllä Raamattu puhuu laskemisesta. Eli viidentenäkymmenentenä päivänä (helluntaina) vuodatettiin Pyhä Henki. Kalenteri on siis mielestäni Raamatullinen tapa laskea päiviä. Sitä paitsi lapset tykkäävät. Sen sijaan joulun laskeminen on pakanallinen tapa. Kalenteri ei ole joulukalenterin kaltainen vaan paremminkin joulukalenteri on jäljitelty tästä alkuperäisestä omerin laskemisesta (ainakin luulen niin). Tässä ei ole kyse joulun jäljittelemisestä.

        3 Moos. 23:15
        15 "Laskekaa seitsemän täyttä viikkoa sen sapatin jälkeisestä päivästä, jolloin toitte satonne ensimmäiset tähkät omistettaviksi Herralle, 16 ja tuokaa seitsemännen sapatin jälkeisenä eli viidentenäkymmenentenä päivänä Herralle ruokauhri uudesta sadosta.


      • Hemingvei
        kerettiläinen- kirjoitti:

        Ihmiselle voi kehittyä riippuvuus ihan mihin tahansa ja päästäkseen haitalliseksi kokemastaan addiktiosta eroon, ihminen voi kehittää vanhan addiktion tilalle uuden korvaamaan tätä vanhaa. Näin addikti uskottelee itselleen päässeensä vanhasta huonoksi kokemastaan asiasta eroon.

        Minulla on eräs tuttu, joka on lukemattomat kerrat "lopettanut" tupakanpolton, mutta tosiasiassa hän ei ole tehnyt sitä koskaan. Sillä jos hän ei ole polttanut, niin hän on käyttänyt runsaasti nikotiinituotteita ja/tai sähkötupakkaa. Täysin ilman tupakkaa tai sitä korvaavia aineita en ole nähnyt hänen olevan koskaan. Ja aina lopulta hän kuitenkin sortuu taas polttamaan.

        Kirjassaan "Virtahepo olohuoneessa" Tommy Hellsten kuvaa tätä ilmiötä, miten jokin riippuvuus muutetaan vain uudeksi riippuvuudeksi. Esimerkiksi alkoholistista saattaa tulla kiihkouskovainen tai työnarkomaani ja ruokariippuvaisesta bodari.

        Sinänsä hyvältäkin vaikuttavat ja arvostusta nauttivat asiat kuten ahkera työnteko tai liikunnan harrastaminen voivat olla kuitenkin merkki riippuvuudesta silloin kun ne menevät aivan överiksi, eikä ihminen hallitse enää omaa elämäänsä, vaan riippuvuus hallitsee sitä.

        Aivan erilaisilta vaikuttavien asioiden taustalla saattaa siis olla sama syy/häiriö, joka ei ole koskaan parantunut, vaikka näennäisesti siltä vaikuttaakin.

        Tupakoinnin lopettaminen on yhtä helppoa kuin alkoholin käytön lopettaminenkin. Hemingway sanoi, että lopettaminen on helppoa. Hän sanoi lopettaneensa käytön useita kertoja.


      • sitähän.se.on
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<...Jotenkin ironista ettei hanukkana voi sinun mielestäsi antaa lahjoja koska se tekee hanukasta liiaksi joulun kaltaisen mutta joulukalenterin kaltainen omer-kalenteri täytyy olla vaikkei Raamattu sellaisista kalentereista mitään puhu. >>

        Kyllä Raamattu puhuu laskemisesta. Eli viidentenäkymmenentenä päivänä (helluntaina) vuodatettiin Pyhä Henki. Kalenteri on siis mielestäni Raamatullinen tapa laskea päiviä. Sitä paitsi lapset tykkäävät. Sen sijaan joulun laskeminen on pakanallinen tapa. Kalenteri ei ole joulukalenterin kaltainen vaan paremminkin joulukalenteri on jäljitelty tästä alkuperäisestä omerin laskemisesta (ainakin luulen niin). Tässä ei ole kyse joulun jäljittelemisestä.

        3 Moos. 23:15
        15 "Laskekaa seitsemän täyttä viikkoa sen sapatin jälkeisestä päivästä, jolloin toitte satonne ensimmäiset tähkät omistettaviksi Herralle, 16 ja tuokaa seitsemännen sapatin jälkeisenä eli viidentenäkymmenentenä päivänä Herralle ruokauhri uudesta sadosta.

        Niin, _laskea_. Mutta laskeminen on eri asia kuin käyttää siihen kristillisen (ja omien näkemystesi mukaan ”pakanallisen”) joulunvieton yhteyteen viime vuosisadalla kehittynyneen joulukalenterin tyyppistä kalenteria. Eli _se_ – ei laskeminen itsessään – on ”pakanallinen” tapa.

        Joka tapauksessa, hyvä jos lapset siitä pitävät, ja se heille suotakoon, varsinkin jos heidän ei ole ollut mahdollista availla joulukalenterin luukkuja adventtiaikana. Se on ollut yksi syy siihenkin miksi juutalaiset nykyään, 2.maailmansodan jälkeen, ovat omaksuneet tavan antaa lahjoja hanukkana kuten kristityt jouluna. Ironista sitten on se, miksi kristillisen joulun vieton tavoista peräisin oleva lahjojen anto hanukkana on mielestäsi pahasta, mutta samoista yhteyksistä peräisin oleva joulukalenteri-omerkalenteri on ok.


      • sitähän.se.on kirjoitti:

        Niin, _laskea_. Mutta laskeminen on eri asia kuin käyttää siihen kristillisen (ja omien näkemystesi mukaan ”pakanallisen”) joulunvieton yhteyteen viime vuosisadalla kehittynyneen joulukalenterin tyyppistä kalenteria. Eli _se_ – ei laskeminen itsessään – on ”pakanallinen” tapa.

        Joka tapauksessa, hyvä jos lapset siitä pitävät, ja se heille suotakoon, varsinkin jos heidän ei ole ollut mahdollista availla joulukalenterin luukkuja adventtiaikana. Se on ollut yksi syy siihenkin miksi juutalaiset nykyään, 2.maailmansodan jälkeen, ovat omaksuneet tavan antaa lahjoja hanukkana kuten kristityt jouluna. Ironista sitten on se, miksi kristillisen joulun vieton tavoista peräisin oleva lahjojen anto hanukkana on mielestäsi pahasta, mutta samoista yhteyksistä peräisin oleva joulukalenteri-omerkalenteri on ok.

        <<miksi kristillisen joulun vieton tavoista peräisin oleva lahjojen anto hanukkana on mielestäsi pahasta, mutta samoista yhteyksistä peräisin oleva joulukalenteri-omerkalenteri on ok.>>

        Kyse on juhlasta itsestään. Hanukka ei sisälly Herran juhliin vaan on "itse keksitty" juhla Herran juhlien lisäksi. Juhla ei ole mainittu 3. Moos. 23. luvussa vaan on muistona Makkabealaisten kapinasta, jossa he puhdistivat temppelin. Juhla on todennäköisesti "keksitty" joulun korvikkeeksi ja sitä vietetään kuin joulua. Sen sijaan ensisadon päivä (ohrasato) eli uutislyhteen heilutuspäivä ja helluntai kuuluvat Herran juhliin. Lisäksi Herra on käskenyt laskea ensisadon päivästä helluntaihin 50 päivää. Tapa on siis Raamatullinen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14979334/herran--juhlat-(3--moos--234-2--moos--1224)

        Jos hanukka sisältyisi Herran juhliin ja Raamatussa olisi käsketty antaa lahjoja, niin silloin juhlan viettäminen lahjoineen olisi ok.


      • Exap
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<...Jotenkin ironista ettei hanukkana voi sinun mielestäsi antaa lahjoja koska se tekee hanukasta liiaksi joulun kaltaisen mutta joulukalenterin kaltainen omer-kalenteri täytyy olla vaikkei Raamattu sellaisista kalentereista mitään puhu. >>

        Kyllä Raamattu puhuu laskemisesta. Eli viidentenäkymmenentenä päivänä (helluntaina) vuodatettiin Pyhä Henki. Kalenteri on siis mielestäni Raamatullinen tapa laskea päiviä. Sitä paitsi lapset tykkäävät. Sen sijaan joulun laskeminen on pakanallinen tapa. Kalenteri ei ole joulukalenterin kaltainen vaan paremminkin joulukalenteri on jäljitelty tästä alkuperäisestä omerin laskemisesta (ainakin luulen niin). Tässä ei ole kyse joulun jäljittelemisestä.

        3 Moos. 23:15
        15 "Laskekaa seitsemän täyttä viikkoa sen sapatin jälkeisestä päivästä, jolloin toitte satonne ensimmäiset tähkät omistettaviksi Herralle, 16 ja tuokaa seitsemännen sapatin jälkeisenä eli viidentenäkymmenentenä päivänä Herralle ruokauhri uudesta sadosta.

        "Sen sijaan joulun laskeminen on pakanallinen tapa. Kalenteri ei ole joulukalenterin kaltainen vaan paremminkin joulukalenteri on jäljitelty tästä alkuperäisestä omerin laskemisesta (ainakin luulen niin). Tässä ei ole kyse joulun jäljittelemisestä."

        Nyt alkaa taas mennä kovin paksuksi tuo juttusi.

        Ei joulukalenteria keksitty omerin laskemisen jäljittelemiseksi. Mistä ihmeestä sinä näitä käsityksiäsi oikein päähäsi saat ?

        Sitten vielä hieman logiikkaa: VÄITÄT että joulukalenteri jäljittelee omerin laskemista, ja että hanukkalahjat jäljittelevät joululahjoja.

        Mutta sitten taas sinä, joka olet ensimmäinen josta koskaan olen kuullut että leikkelee joulukalenteria omer-kalentereiksi, ja vielä sanot että lapset, jotka ahdasmielisyytesi vuoksi eivät saa joulukalenteria jouluksi, teet JOULUkalentereista omer-kalentereita.

        Kaiken huippu on se ettet näe malkaa omassa silmässäsi, kun sanot että et muka nimeomaan itse JÄLJITTELISI joulua/joulukalenteria tuolla omerkalenterillasi.

        Olet tässä nyt taas 100% se ihan oma itsesi, sorry nyt vaan.


      • Exap kirjoitti:

        "Sen sijaan joulun laskeminen on pakanallinen tapa. Kalenteri ei ole joulukalenterin kaltainen vaan paremminkin joulukalenteri on jäljitelty tästä alkuperäisestä omerin laskemisesta (ainakin luulen niin). Tässä ei ole kyse joulun jäljittelemisestä."

        Nyt alkaa taas mennä kovin paksuksi tuo juttusi.

        Ei joulukalenteria keksitty omerin laskemisen jäljittelemiseksi. Mistä ihmeestä sinä näitä käsityksiäsi oikein päähäsi saat ?

        Sitten vielä hieman logiikkaa: VÄITÄT että joulukalenteri jäljittelee omerin laskemista, ja että hanukkalahjat jäljittelevät joululahjoja.

        Mutta sitten taas sinä, joka olet ensimmäinen josta koskaan olen kuullut että leikkelee joulukalenteria omer-kalentereiksi, ja vielä sanot että lapset, jotka ahdasmielisyytesi vuoksi eivät saa joulukalenteria jouluksi, teet JOULUkalentereista omer-kalentereita.

        Kaiken huippu on se ettet näe malkaa omassa silmässäsi, kun sanot että et muka nimeomaan itse JÄLJITTELISI joulua/joulukalenteria tuolla omerkalenterillasi.

        Olet tässä nyt taas 100% se ihan oma itsesi, sorry nyt vaan.

        <<Ei joulukalenteria keksitty omerin laskemisen jäljittelemiseksi. >>

        Ehkei. Se olikin oma arvioni, niin kuin kirjoitin. Mutta mistä ihmeestä joulua alettiin laskea? Paholainen on jo etukäteen osannut jäljitellä alkuperäistä, niin kun Batya Wootten kirjoittaa kirjassaan Israelin juhlat, syksyn juhlat. Tässä Batyä Wootten kirjoittaa joulusta ja siitä, että pakanalliset tavat esiintyvät ennen alkuperäisiä. Laitan siitä lainauksen.

        "Alkuperäinen väärennös?

        Väärentäjä ei voi koskaan tehdä aitoa seteliä. Jos hänen setelinsä olisi omaperäisesti suunniteltu, se olisi erilainen kuin aito seteli, eikä sillä voisi huijata ihmisiä. Väärentäjät haluavat huijata, ja se onnistuu vain alkuperäistä kopioimalla. Siten väärennöksen ilmaantuminen osoittaa, että alkuperäinen on olemassa jossakin.

        Ajatukset tuomiopäivästä ja ylösnousseesta, pelastavasta Jumalan Pojasta ovat Kaikkivaltiaan alkuperäisiä ajatuksia, jotka saatana, väärentäjien päällikkö, on kopioinut.

        Saatanan väärennökset saattavat jopa ilmaantua ensin, koska hän tuntee JHWH:n suunnitelmat. Siten babylonialainen tuomiopäivä ja pakanallinen aurinkojumala voivat esiintyä ennen todellisten ilmaantumista maan päälle. Se, että väärennös esiintyy ensin, kääntää tehokkaasti huomion pois alkuperäisestä! Tämä on luultavasti syy tähän taktiikkaan. Otetaan tämä seikka huomioon puhuessamme näistä asioista. Olkaamme kuitenkin varovaisia kritisoidessamme juhlien viettoa...."


      • Exap kirjoitti:

        "Sen sijaan joulun laskeminen on pakanallinen tapa. Kalenteri ei ole joulukalenterin kaltainen vaan paremminkin joulukalenteri on jäljitelty tästä alkuperäisestä omerin laskemisesta (ainakin luulen niin). Tässä ei ole kyse joulun jäljittelemisestä."

        Nyt alkaa taas mennä kovin paksuksi tuo juttusi.

        Ei joulukalenteria keksitty omerin laskemisen jäljittelemiseksi. Mistä ihmeestä sinä näitä käsityksiäsi oikein päähäsi saat ?

        Sitten vielä hieman logiikkaa: VÄITÄT että joulukalenteri jäljittelee omerin laskemista, ja että hanukkalahjat jäljittelevät joululahjoja.

        Mutta sitten taas sinä, joka olet ensimmäinen josta koskaan olen kuullut että leikkelee joulukalenteria omer-kalentereiksi, ja vielä sanot että lapset, jotka ahdasmielisyytesi vuoksi eivät saa joulukalenteria jouluksi, teet JOULUkalentereista omer-kalentereita.

        Kaiken huippu on se ettet näe malkaa omassa silmässäsi, kun sanot että et muka nimeomaan itse JÄLJITTELISI joulua/joulukalenteria tuolla omerkalenterillasi.

        Olet tässä nyt taas 100% se ihan oma itsesi, sorry nyt vaan.

        <<Mutta sitten taas sinä, joka olet ensimmäinen josta koskaan olen kuullut että leikkelee joulukalenteria omer-kalentereiksi, ja vielä sanot että lapset, jotka ahdasmielisyytesi vuoksi eivät saa joulukalenteria jouluksi, teet JOULUkalentereista omer-kalentereita.>>

        Sinulla on jälleen vilkas mielikuvitus, kuten yleensä kaikilla tällä palstalla olevilla, jotka tuovat esiin vain omaa mielikuvitustaan.

        Ostin alennusmyynnistä 3 pyykkipoikajoulukalenteria (á 2 euroa). Näihin vain muutin/lisäsin numeroita ja jätin pahimmat jouluaiheet pois (kuten joulupukin ym. talviset aiheet). Tulipa hieno, vaikka itse sanonkin. Toinen on sydänkalenteri, jossa 24-numeroinnin sijasta on tehty 50-numerointi. Nyt löysin vihdoin näille sydämille myös 50-lokeroisen lokerikon, joten saan toisenkin kalenterin valmiiksi.😀👍🏼❤

        Tosi simppeleitä tehdä. Laitan alle linkin, jossa idea tulee esille. Suosittelen.

        https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=BUs713LJ&id=711E51004AEBED890DA52446DB6046BE365255A1&thid=OIP.BUs713LJyteehSgnEeJK2AEsDI&q=adventtikalenteri pyykkipojat&simid=607992973973326320&selectedIndex=0&ajaxhist=0

        Näin joulualessa valmiin joulukalenterin saa halvemmalla kuin että jos kalenterin tekisi kokonaan itse ja ostaisi kaiken erikseen. Siis varmaan 10 x halvemmalla! Suosittelen!!!

        Olen myös aiemmin kirjoittanut, että meillä lapset viettävät joulua ja heillä on joulukalenteri, koska minä olen heidät opettanut aikoinaan viettämään joulun. Joulukalenteri on kestokalenteri, joka on ensi joulunakin. Tosin joulu on meillä puhtaasti tonttujuhla. 🎅🏼

        Jouluun ei liity mitään Raamatullista. Eikä ole koskaan liittynytkään. Olen adventistina tiennyt, että Jeesus ei syntynyt jouluna, ja sen olen lapsilleni toki kertonut.


      • Yksinäismoralisti
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Mutta sitten taas sinä, joka olet ensimmäinen josta koskaan olen kuullut että leikkelee joulukalenteria omer-kalentereiksi, ja vielä sanot että lapset, jotka ahdasmielisyytesi vuoksi eivät saa joulukalenteria jouluksi, teet JOULUkalentereista omer-kalentereita.>>

        Sinulla on jälleen vilkas mielikuvitus, kuten yleensä kaikilla tällä palstalla olevilla, jotka tuovat esiin vain omaa mielikuvitustaan.

        Ostin alennusmyynnistä 3 pyykkipoikajoulukalenteria (á 2 euroa). Näihin vain muutin/lisäsin numeroita ja jätin pahimmat jouluaiheet pois (kuten joulupukin ym. talviset aiheet). Tulipa hieno, vaikka itse sanonkin. Toinen on sydänkalenteri, jossa 24-numeroinnin sijasta on tehty 50-numerointi. Nyt löysin vihdoin näille sydämille myös 50-lokeroisen lokerikon, joten saan toisenkin kalenterin valmiiksi.😀👍🏼❤

        Tosi simppeleitä tehdä. Laitan alle linkin, jossa idea tulee esille. Suosittelen.

        https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=BUs713LJ&id=711E51004AEBED890DA52446DB6046BE365255A1&thid=OIP.BUs713LJyteehSgnEeJK2AEsDI&q=adventtikalenteri pyykkipojat&simid=607992973973326320&selectedIndex=0&ajaxhist=0

        Näin joulualessa valmiin joulukalenterin saa halvemmalla kuin että jos kalenterin tekisi kokonaan itse ja ostaisi kaiken erikseen. Siis varmaan 10 x halvemmalla! Suosittelen!!!

        Olen myös aiemmin kirjoittanut, että meillä lapset viettävät joulua ja heillä on joulukalenteri, koska minä olen heidät opettanut aikoinaan viettämään joulun. Joulukalenteri on kestokalenteri, joka on ensi joulunakin. Tosin joulu on meillä puhtaasti tonttujuhla. 🎅🏼

        Jouluun ei liity mitään Raamatullista. Eikä ole koskaan liittynytkään. Olen adventistina tiennyt, että Jeesus ei syntynyt jouluna, ja sen olen lapsilleni toki kertonut.

        Sinä siis tiedät, että joulu on pakanallinen epäjumalan palvelusjuhla ja opetat sitä sellaisena lapsillesikin ja yhdessä vielä vietätte sitä sellaisena. Kerrot suullasi yhtä mutta toimillasi toista. Kuulostaa tekopyhältä kaksinaismoralismilta.


      • Yksinäismoralisti kirjoitti:

        Sinä siis tiedät, että joulu on pakanallinen epäjumalan palvelusjuhla ja opetat sitä sellaisena lapsillesikin ja yhdessä vielä vietätte sitä sellaisena. Kerrot suullasi yhtä mutta toimillasi toista. Kuulostaa tekopyhältä kaksinaismoralismilta.

        Höpsistä. En niin sanonut. Vietin luonnollisesti joulua ennen kuin opin, että Jeesus - Jeshua ei syntynyt jouluna ja että todellinen syntymäpäivä on keväällä. En opeta joulua lapsille Jeesuksen syntymäjuhlana vaan pelkkänä tonttujuhlana. Itse en vietä joulua, mutta lapset haluavat, joten he voivat viettää sitä. En sotke kuitenkaan jouluun mitään Raamatullista enkä valehtele lapsille.


    • Omer.Simpson

      Semmoinen tyttökalenteri ois kiva et 50 nättiä juutalaisneitosta Eevan asussa.

      • Yksi_uskonSeuraaja

        Nostoon...


      • Yksi.rasistin.seuraaja

        Muut kuin juutalaisneitoset ei kelpaisikaan...


    • Muistutan vielä, että nyt alkaa olla aika laittaa kalenterit kuntoon. Meillä ainakin lapset odottavat, että saavat aukaista loistavat 50-päiväset omerin kalenterit! Jokaisessa lokerossa on superlempparilahjat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      76
      2894
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2025
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1471
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1436
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1219
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1139
    9. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1123
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe