- Hiustyyli. Spedellä oli DarkFearin tapaan vaikeuksia hyväksyä kaljuuntumisensa.
- Heikko koulumenestys
- Kyvyttömyys hyväksyä omaa ikääntymistään. DarkFear uskoo liki 40-vuotiaana olevansa varhaisnuori. Myös Spede raivostui silmittömästi 65-vuotispäivillään, kun joku mainitse hänen iästään.
- Molemmat tupakoivat kuin korsteeni. Spede poltti 2-4 askia tupakkaa päivässä.
- Molemmat ovat tunnettuja kirveen kanssa heilujia. Spede tuhosi 80-luvun avulla kirveellä julkisesti omien elokuviensa negatiiveja, koska ei saanut Elokuvasäätiöltä tukea Uuno Turhapuro-elokuvalleen.
- Äkkipikaisuus ja väkivaltaisuus.
- Eivät kestä itseensä kohdistuvaa huumoria.
- Molemmat arvostavat/arvostivat rahaa ja varallisuutta yli kaiken.
- Spedeä ja DarkFearia pidetään molempia Assburger-ikoneina.
- Molemmat ovat jokseenkin koomisia hahmoja.
Yhtäläisyyksiä Speden ja DarkFearin välillä
8
172
Vastaukset
- 56788trtyu
Oikein hyvä lista. Mutta erojakin on: Spedellä oli lukuisia naisia elämänsä aikana, DarkFearilla sen sijaan on poikuus tallella.
- Anonyymi
Hyvin sanottu!
- SpedeAitoNero
Spede oli Nero ja Miljonääri ja helkkarin hyvä kunto sekä keksi Suomalaisia patentteja, koulutus oli insinööritasoa ja muuten maksoi kaikki elokuvansa itse eikä tarvinnut siihen elokuvasäätiön rahoja kuten JörnDonner.
- nihhhhhhhhhhh
Spedellä oli muistaakseni kesken jäänyt valtiotieteiden maisterin tutkinto. Keksijänä hän oli ymmärtääkseni ihan täysin itseoppinut.
Aika huono vertaus, sillä Donner on sentään hakenut Oscarin tuottamastaan elokuvasta ainoana Oscarin vastaanottaneena suomalaisena. Speden elokuvat ovat ryönää.
- ummajainen
outsider1 kirjoitti:
Aika huono vertaus, sillä Donner on sentään hakenut Oscarin tuottamastaan elokuvasta ainoana Oscarin vastaanottaneena suomalaisena. Speden elokuvat ovat ryönää.
Millä perusteella vertaus on huono? Tosiasia nyt vaan on, että Spede tuotti useimmat elokuvansa - nimenomaan menestyneimmät, yli puoli miljoonaa katsojaa saaneet - ilman säätiötukea. Donnerin apurahataide-elokuvista yksikään ei yltänyt samanlaisiin katsojamääriin kuin vaikkapa Uuno Turhapuro armeijan leivissä 750 000 katsojallaan.
Ihan vaan näin ottamatta kantaa siihen, että kumman tuotokset ovat objektiivisesti ottaen korkeampilaatuista taidetta.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895095
- 514012
- 232073
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161775Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271717- 151414
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹261185Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201006T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43971- 21960