Oon 21 -vuotias nainen ja kärsin kuukausittain viruksen aiheuttamasta nielutulehduksesta (nieluviljely otettu eikä siis ole bakteerin aiheuttamaa). Nielu punoittaa, nielaisu sattuu ja valkosia peitteitä näkyy - ja näitä oireita on siis tosi usein, joskus kolmekin kertaa kuukaudessa. Yleensä ei ole nuhaa, yskää tai kuumetta tulehduksen aikana.
Mulla on ollut myös suun limakalvoilla herpesinfektio pari vuotta sitten ja se oireili ärhäkästi kipeinä rakkuloina (kumppanilla on siis huuliherpes), suu oli todella kipeä viikon verran. Sen jälkeen herpestä ei ole näkynyt, mutta mietin voisikohan kyseinen virus aiheuttaa noita nielutulehduksia?
Lääkärin juttusilla oon käynyt, muttei sanonut muuta kuin että voisi olla allergiaa. Verikoe otettiin ja veriarvot oli viitearvojen sisällä muuten, mutta eosinofiilit (allergiaan/tulehdukseen liittyvät valkosolut) oli hiukan koholla. Nyt oon menossa ihopistokokeeseen ensviikolla, mutta en jotenkin usko näiden nielutulehdusten johtuvan allergiasta, mutta eihän sitä ikinä tiedä..
Googlettelin kaikenlaisia vaihtoehtoja ja löysin kilpirauhassairaudet.. toki aloin heti epäillä itselläni kilpirauhasen vajaatoimintaa. Oireilen nimittäin tuon nielutulehduksen lisäksi muutenkin;
ihottumaa käsissä, välillä yksittäisiä rakkuloita/haavaumia suussa, vatsa oireilee, väsymystä, huminaa korvissa, päänahan kutina (ei täitä) yms. JA vasemmalla puolella kaulalla tuntuu pieni kyhmy (ei ole erityisen kipeä) juurikin kilpparin kohdalla..
Mitä te sanotte? Mikä mua vaivaa? Itse toki aina pelkään pahimpia vaihtoehtoja esim syöpää.. mutta toivottavasti kaikki selviää! Eteenpäin mennään tuon ihopistokokeen jälkeen ja varmaan pitäisi rohkeasti vaatia myös muita testejä. Olisi kuitenkin mielenkiintoista kuulla, onko jollakin ollu samoja vaivoja :(
Ongelmia kilpirauhasissa?
Mikämuavaivaa
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697