Vapaa-ajattelijoiden nettisivulla sanotaan: "Vapaa-ajattelijat eivät usko mihinkään muuhun kuin sellaiseen, mikä on älyllisesti perusteltua. Vapaa-ajattelijoiden mielestä on aina ja kaikkialla väärin uskoa mihinkään riittämättömin perustein."
Näin voi sanoa minkä tahansa elämänkatsomuksen edustaja, joka ei tunnustaa mitään itsensä yläpuolella olevaa auktoriteettia ja tuomaria, joka määrittelisi, mitkä ovat oikeat älylliset perustelut oikealle maailman- tai elämänkatsomukselle.
Tästä syystä kaikki maailman- ja elämänkatsomukset, jotka kieltävät Jumalan olemassaolon, ovat vääriä. Ne ovat itse itsensä tuomareita ja itse itselleen jumala. Ne sanovat: "Minun oppini ja näkemykseni ovat oikeita, koska minä sanon niin. Minä olen korkein totuus, koska minä niin sanon!"
Juuri tästä syystä vapaa-ajattelijat eivät tunnusta Jumalan olemassaoloa. Sillä jos he tunnustaisivat Jumalan, silloin he eivät itse voisi olla jumala, vaan heidän pitäisi alistua oikean Jumalan alaisuuteen ja olla Hänelle vastuullinen. Se on se todellinen syy vapaa-ajatteluun ja uskonnon vastustamiseen.
Kristinuskossa asia on toisin. Siinä on Jumala ja Hänen sanansa, joka määrittelee ihmisille, mikä on totuus ja mikä ei. Ihminen on Jumalan alamainen ja vastuussa Hänelle elämästään.
Kristinusko ankkuroituu itseään korkeampaan ja viisaampaan auktoriteettiin.
Vapaa-ajattelussa ei ole mitään, mihin heidän oppinsa perustuisi tai ankkuroituisi ja takaisi, että heidän oppinsa on oikea. Se on sokeaa uskomista omaan viisauteensa. Se on tyhjän päällä oleva kupla ilman luotettavaa perustusta.
Vapaa-ajattelijoiden katsomus Jumalan pakoilua
0
<50
Luetuimmat keskustelut
- 1081265
- 45891
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50706- 70656
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123632- 67596
- 53587
- 55535
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93463Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
- 34437
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?113434Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?19430- 49427
- 51425
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e82417- 52403
- 42390
Veikkauksen asiamiehen provikat?
Minkä verran peliautomaatin pitäjä saa peliautomaatin tuotosta?28379