Vapaa-ajattelijoiden nettisivulla sanotaan: "Vapaa-ajattelijat eivät usko mihinkään muuhun kuin sellaiseen, mikä on älyllisesti perusteltua. Vapaa-ajattelijoiden mielestä on aina ja kaikkialla väärin uskoa mihinkään riittämättömin perustein."
Näin voi sanoa minkä tahansa elämänkatsomuksen edustaja, joka ei tunnustaa mitään itsensä yläpuolella olevaa auktoriteettia ja tuomaria, joka määrittelisi, mitkä ovat oikeat älylliset perustelut oikealle maailman- tai elämänkatsomukselle.
Tästä syystä kaikki maailman- ja elämänkatsomukset, jotka kieltävät Jumalan olemassaolon, ovat vääriä. Ne ovat itse itsensä tuomareita ja itse itselleen jumala. Ne sanovat: "Minun oppini ja näkemykseni ovat oikeita, koska minä sanon niin. Minä olen korkein totuus, koska minä niin sanon!"
Juuri tästä syystä vapaa-ajattelijat eivät tunnusta Jumalan olemassaoloa. Sillä jos he tunnustaisivat Jumalan, silloin he eivät itse voisi olla jumala, vaan heidän pitäisi alistua oikean Jumalan alaisuuteen ja olla Hänelle vastuullinen. Se on se todellinen syy vapaa-ajatteluun ja uskonnon vastustamiseen.
Kristinuskossa asia on toisin. Siinä on Jumala ja Hänen sanansa, joka määrittelee ihmisille, mikä on totuus ja mikä ei. Ihminen on Jumalan alamainen ja vastuussa Hänelle elämästään.
Kristinusko ankkuroituu itseään korkeampaan ja viisaampaan auktoriteettiin.
Vapaa-ajattelussa ei ole mitään, mihin heidän oppinsa perustuisi tai ankkuroituisi ja takaisi, että heidän oppinsa on oikea. Se on sokeaa uskomista omaan viisauteensa. Se on tyhjän päällä oleva kupla ilman luotettavaa perustusta.
Vapaa-ajattelijoiden katsomus Jumalan pakoilua
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617690- 1334424
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313685- 213038
- 232602
- 272563
- 472140
- 252140
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3882096- 322038