Onko köyhällä oikeutta syödä enemmän kun kerran päivässä?
Montako kertaa köyhä saa syödä päivässä
31
570
Vastaukset
- ropina.piina
Köyhät syövät normaalisti öisin.Jääkaapin oven saranat on hyvä rasvata, ettei rikkaat töissäkäyvät elättäjänne herää makaronin ropinaan ja makkaran pupeltamis ääniin.
Miltei tyhjä ketsuppipullo pitää koko talon herättavää ääntä, sitä pursottaessa makaronikasan päälle lautaselle. - tulotalletonnikuukaudes
Minä ainakin syön köyhänä viisi kertaa päivässä, niistä kolme kertaa lämpimän (aamulla kaurapuuro, päivällä lounas ja illalla päivällinen) aterian, lisäksi parit välipalat. Ja kaikkeen tähän menee n. 1€ päivässä. Joten ei ole köyhällekään mikään mahdottomuus syödä useamman kerran päivässä.
Rahaa ja ruokaa jaetaan jokaiselle, että ei ole kenelläkään nälkä ja on mahdollista syödä ruokaa usemman kerran päivässä. - pulskaköyhä
Niin ja köyhienkin miespuolisten on saatava väh: 3000kcal/pv ja naiset 2500kcal/pv. ja ei pääse laihtumaan.
- mietinvähän
Ilmeisen" poleeminen" aloitus: "leikin" sitten itsekin vastauksessani. Fakta täysin on, että en ole toimeentulotuen asiakas. Enkä hae sitä tukimuotoa, koska sitä tukea ei täytenä myönnetä kuin köyhille, ja muilta vietäis synttärirahatkin nälkäkuoleman edessä. Ajattelisin, että täyttä toimeentulotukea saavat syövät hyvin ehkä kaksi viikkoa kuukaudesta, lukuunottamatta ehkä lapsiperheellisiä joilla on universaalietuudet varallisuteen katsomatta,? Tämä on nyt kylmän viileää loogista pohdintaa, aloituksen aiheesta. Alennetulla toimeentulotuella olevilla rahat riittäisi toimeentulotuen nykytasolla ehkä viikon syömiseen ja kolme viikkoa kuusta nälkäkuuria? Jos yhteiskunnan tukien riittämistä ajateltais.
Mikä se toimeentulotuen määrä nykyisin maksimina on, onks se jotakin kolme euroa yli 487 euroa yksineläville? Yksinelävät on tilastollinen mittari myös sille, että jos perhemuotojen mukaan köyhiä toimeentulotuessa suositaan. Yleisellä tasolla. Miksi hallitus lisäsi noin kolme euroa toimeentulotuen määrään? Liittyykö kenties siihen, että virallisella köyhyysindeksillä mitaten alle noin seitsemänsataaviisikymmentä euroa kuussa "yhteiskunnan tukia" saavia kansalaisia ei muka ole ollenkaan? Tilastoinnissa. Vituttaa, koettuna kun on yli kymmenen vuotta ilman mitään käteenjääviä yhteiskunnan tukia opintorahakuukausien päätyttyä, koska olin niin kiltti., etten edes hakenut tukia. Anteeksi juhanamölvöpäävartiainen " hete- yhteiskunnan rahalla- tapaus jne. työttömyysturva-aktiivimalli-uudistuksineen", että(!) mua jälkikäteen vituttaa se, että EN hakenut riittävästi mulle kuuluvia iyhteiskunnan tukia.
Kuvittelin, että mua kiitetään siitä, että mitkä säästöt tein rakkaalle valtiolle maalleni Suomi, hakemalla tukia mahdollisimman vähän opintorahakuukausieni päätyttyä. Joo: en halua maksaa nykyisten sosiaalityöntekijöiden palkkoja, jos heidän tehtävänkuvansa on sellainen, mikä oli oma kokemukseni akateemisena "asiakkaana" kauan sitten "sosiaalityöstä": vapaaehtoisesti kävin tapaamisissa ja suorastaan vaadin niitä, tyhmä kun olin, ikäiseni "sosiaalityöntekijä" - jolla tuskin oli edes akateemista tutkintoa mitään, katsoi eläessäni nälänhädässä ja muutenkin vaikeassa elämäntilanteessa, asiakseen haukkua minua mm. siitä, etten "käy tilapäistöissä, kuten nuoret opiskelijat": olin siinä suu auki kauhusta, kun mullahan ainoa käteen jäänyt yhteiskunnan tukeni oli -40% alennettu toimeentulotuki - ja kerrottakoon vielä, että raha- asioiden hoitamisessa mulla ei koskaan ole ollut ongelmaa, eikä tule, ja kyseinen "sosiaalityöntekijä" peri asiakkuusvuoteni -
siitä on kohta viisi vuotta , sen vuoden heinäkuussa alennetulla toimeentulotuella ja asumislisällä yksin eläessäni minun omilta vanhemmiltani saamastani omasta veroissa jo maksetusta rahasta noin viisisataa euroa Kelalta ilmoituksella jälkikäteen, minulta siis heinäkuussa alennetusta toimeentulotuesta perittiin saman vuoden lokakuussa vanhemmiltani heinäkuusssa saamaani, jo veroissa maksettua _omaa_ rahaani, toimeentulotukitoimistolle Kelasta,lisäksi toimeentulotuen asiakkuuteni oli päättynyt syyskuuhun. Enkä sen koommin ole vuosiin, vuosiin hakenut toimeentulotukea. En myöskään nähnyt koskaan toimeentulotukeni perusosaa maksetun tililleni täytenä, jos muka köyhyysrajan ylittäneet tulot mulla on. Yksi kunta kavalsi mun rahoja. Toivottavasti nukkuvat yönsä hyvin, varastaminen hädänalaisimpien omista ruokarahoista lienee kivaa joidenkin mielestä, ainakin entisen asuinkaupunkini sossun mielestä. Kun ei oo tarpeeksi köyhä.- kilometripuhuja
Jos tämän pitkän kirjoituksen laatinut ihminen on jonkunsortin akateemisen koulutuksen saanut, niin miksi lauseet ovat älyttömän pitkiä?
Muistan lukion äidinkielentunnilta sellaisia ohjeita, että opettele tiivistämään sanottavasi.
Opettele laittamaan ajoissa piste.
Mutta ehkä sillä ei enää ole merkitystä. - mietinvähän
kilometripuhuja kirjoitti:
Jos tämän pitkän kirjoituksen laatinut ihminen on jonkunsortin akateemisen koulutuksen saanut, niin miksi lauseet ovat älyttömän pitkiä?
Muistan lukion äidinkielentunnilta sellaisia ohjeita, että opettele tiivistämään sanottavasi.
Opettele laittamaan ajoissa piste.
Mutta ehkä sillä ei enää ole merkitystä.No voi voi, miksihän " lauseet ovat niin älyttömän pitkiä". No siksi, kun tämä ei ole mikään "sosiaalinen media", vaan kaikille avoin julkinen NIMIMERKKIKESKUSTELUN keskustelupalsta, jossa ainakaan minä en voi koskaan kommentin keskusteluun kirjoittaessani tietää, onko kirjoituksella kymmenen vaiko miljoona lukijaa. Lisäksi on mahdotonta kirjoittaa "nasevasti", kun ei tiedä MITÄÄN kanssakirjoittajiensa persoonista. On mahdottomuus kohdentaa tekstejä kenellekään tai kenenkään tilanteeseen. Kolmanneksi, useimmiten saamani vastauskommentit ovat p-skaa, joten ei suuresti motivoi miettimään ja hiomaan kirjoituksia. Lukio muuten ei opeta ketään kirjoittamaan, vasta korkeakoulutasolla pääsee persoonallista kirjoittamista harjoittelemaan; jos siis osaa ulkoa perinteiset kielioppisäännöt.
- kilometripuhuja
mietinvähän kirjoitti:
No voi voi, miksihän " lauseet ovat niin älyttömän pitkiä". No siksi, kun tämä ei ole mikään "sosiaalinen media", vaan kaikille avoin julkinen NIMIMERKKIKESKUSTELUN keskustelupalsta, jossa ainakaan minä en voi koskaan kommentin keskusteluun kirjoittaessani tietää, onko kirjoituksella kymmenen vaiko miljoona lukijaa. Lisäksi on mahdotonta kirjoittaa "nasevasti", kun ei tiedä MITÄÄN kanssakirjoittajiensa persoonista. On mahdottomuus kohdentaa tekstejä kenellekään tai kenenkään tilanteeseen. Kolmanneksi, useimmiten saamani vastauskommentit ovat p-skaa, joten ei suuresti motivoi miettimään ja hiomaan kirjoituksia. Lukio muuten ei opeta ketään kirjoittamaan, vasta korkeakoulutasolla pääsee persoonallista kirjoittamista harjoittelemaan; jos siis osaa ulkoa perinteiset kielioppisäännöt.
Kyllä tänne pystyy kirjoittamaan selkeitä lyhyehköjä kommentteja myös lukiopohjalla.
Se on näköjään ihmisestä kiinni taas kerran. - Isämiesxxx
Jos otat vanhemmiltasi rahaa, niin älä helvetissä ota sitä pankkitilillesi vaan selvänä setelirahana käteen. Tästä rahasta et sitten sossussa vai olijo se nykyään KELA puhu yhtään mitään. Rehellisyys ei aina hyödytä!
Kyllä muijakin antaa jotain lisärahoitusta käteisenä ainakin toiselle pojista. Pojat ovat yli 20 vuotiaita ja eivät enää asu vanhempiensa luona.
- köyhä--
Syön kerran päivässä sillä rahaa ei ole muuhun. Töihinkään en voi mennä koska palkkaa ei saisi jotta voisi ostaa ruokaa. Energiaa eiole edes mihinkään fyysiseen työhön.
- nuukuuskunniaan
Keitä sen verran enemmän perunoita, että voit syödä niitä kahdella aterialla. Ja tee jauhokastiketta. Torstaina hernesoppaa. Aamuisin kaurapuuroa. Niillä eväillä Suomesta tehtiin hyvinvointivaltiota vielä 50- ja 60-luvulla. Silloin ei ollut leipäjonoja, joista nykyään voi hakea ilmaiseksi lisää syömistä.
- eitarviiedesostaa
Kyllä minulle ainakin maksetaan työntekemisestä ja sillä ostan ruokaa. Jos ei ole töissä, saa yhteiskunnalta 8€/päivä ruokaan rahaa, joten täyttä puppua, ettei olisi rahaa ruokaan. Ja jos juo, pelaa ja polttaa rahansa, niin silloinkin saa JOKAISELLA paikkakunnalla EU-ruoka-apua, niiläkin pärjää. Eli ei välttis tarvitse ostaa edes ruokaa, kun saa syödäkseen!
http://www.mavi.fi/fi/tuet-ja-palvelut/jarjesto-seurakunta/Ruoka-apu/Sivut/default.aspx
https://www.pirkkala.fi/site/assets/files/15694/ruoka-apu3.2000x0.jpg - juugeria
kyllähän se noin on varsinkin köyhät eläkeläiset joutuu sinnittelemään lähes olemattomalla tulolla eli onko se jotain vähän yli 500 e kuukaudessa verojen jälkeen.
Elä sitten tuolla 500e kk tulolla maksa vuokra, lääkkeet monet muut välttämättömät menot
ai niin, olisiko kiva jos jäisi muutama euro vielä ruokaankin? pitäähän köyhänkin syödä jotain nälkäänsä. joten revippä siitä sitten melkoista taidetta se on että jotenkin pärjää ettei ihan näe suoranaista nälkää Useinkin tuo kansanosa on ollut rakentamassa meille tätä hyvinvoinitia mikä nyt on melkoinen paradoksi eipä muuta voi sanoa.
On kuitenkin hyvä asia että ns. pakolaisille on turvattu toimeentulo - ettiedämistään
juugeria kirjoitti:
kyllähän se noin on varsinkin köyhät eläkeläiset joutuu sinnittelemään lähes olemattomalla tulolla eli onko se jotain vähän yli 500 e kuukaudessa verojen jälkeen.
Elä sitten tuolla 500e kk tulolla maksa vuokra, lääkkeet monet muut välttämättömät menot
ai niin, olisiko kiva jos jäisi muutama euro vielä ruokaankin? pitäähän köyhänkin syödä jotain nälkäänsä. joten revippä siitä sitten melkoista taidetta se on että jotenkin pärjää ettei ihan näe suoranaista nälkää Useinkin tuo kansanosa on ollut rakentamassa meille tätä hyvinvoinitia mikä nyt on melkoinen paradoksi eipä muuta voi sanoa.
On kuitenkin hyvä asia että ns. pakolaisille on turvattu toimeentuloSiis et edes tiedä paljonko tarkalleen köyhälle eläkeläiselle jää käteen verojen jälkeen!! Ja silti tiedät pakolaisten toimeentulon... Taidat olla niitä hupparipoikia, jotka vaan ulvoo vanhempien elättettävänä tietokoneellaan pakolaiset sitä ja pakolaiset tätä.
Suomessa on samat rahat kaikille ja eläkeläiselläkin on takuueläke, lisäksi on asumistuki ym. Suurin syy eläkeläisten rahapulaan on, että peliriippuvuus vie heiltä markettien peliautomaateissa rahat. Eli mummorullaan menee rahat ja sitten ei ole rahaa ruokaan ja lääkkeisiin. Osalla eläkeläisistä on vielä alkoholi- ja päihdeongelmaa.
- munakaurakaali
Köyhän ja varakkaammankin kannattaa mitata oma vyötärönympärys ja oma painoindeksi.
Sen jälkeen voi miettiä, suhteessa omaan kulutukseen (liikunta, fyysinen työ)
kuinka paljon, kuinka monta kertaa päivässä ja ennen kaikkea: mitä kannattaa syödä.
Tuntuu, että nykyisin monen ihmisen suhde ravintoon, syömiseen on jotenkin vääristynyt?
On kaikenlaisia erikoisdieettejä ja toisaalta taas ravintoaineettoman ns. roskaruuan ahmijoita. Köyhälläkin on varaa syödä terveellisesti. - Leenanlotinat
Eipä se muille kuulu mitä syön ja milloin.
- Laihana
Ei mut näkyy kun sairastut vaikuttaa paljon toisiinkin.
- Jatketaanvaan
Et leena ole itsekkään laiha. Melkoinen maha ja sektiohaava venynyt. Näkyy läpi paidasta. Jatka vaan. Tiedän liikaa sinusta. Kiitos ystäviesi. Kertovat. Ja edelleen en kysele keltään mitä saan tehdä tai syödä:D
- Sielläolikertoivat
Leena on henkisesti sairas ollut. Vuosikymmeniä. Moisio tuttu mesta.
- syön.hyvin
Köyhäkin pystyy kolmasti päivässä syömään. Aamupala, päivällä joku lämmin ruoka, illalla teetä tai kahvia, leipää.
Joskus tomaatteja, joskus omenia. Ei niitä tarvi kasoittain ostaa eikä kasoittain syödä.
Itse en edes pysy enempää päivässä syömään, en edes silloin kun vielä oli töitä ja rahaa. - toimtukiii
Toimeentulotuessa on varattu ruokaan 8 euroa niin voi miettiä mitä syö. Kyllä tuolla rahalla saa vaikka mitä.
Puurolla aloittaa päivänsä niin siitä lähtee.- Elämämkoluloistaa
Mistä tuon 8€ revit :D Ei ne sieltä valvo käytätkö koko summat ruokaan vai mihin. Huh huh näitä juttuja. Eikö teillä tosiaan ole muuta ajateltavaa???
- minulleriittää
Elämämkoluloistaa kirjoitti:
Mistä tuon 8€ revit :D Ei ne sieltä valvo käytätkö koko summat ruokaan vai mihin. Huh huh näitä juttuja. Eikö teillä tosiaan ole muuta ajateltavaa???
Minulla riittää 1€ päivässä ruokaan, joten tuosta laskennallisesta 8€/päivä ruokaan rahasta jää 7€ ihan muuhun käytettäväksi, eli kuukaudessa jää n. 200€ vaikka matkusteluun. No, todellisuudessa asuntoni lainan lyhennys on kuukaudessa 280€ ja yhtiövastike 120€, joten saan tuosta ruuasta säästyneestä rahasta puolet näihin kuluihin.
Kun ei tuhlaa rahojaan, niin ne riittävät! - Nauraakippurassa
Mene rantapojilla panettamaan itseäsi niillä säästyneillä euroilla. Voi tulla hiv.Ilmanko on hermot pinkeänä,kun syöt eurolla päivän. Kiitos huumorista taas.
- minulleriittää
Nauraakippurassa kirjoitti:
Mene rantapojilla panettamaan itseäsi niillä säästyneillä euroilla. Voi tulla hiv.Ilmanko on hermot pinkeänä,kun syöt eurolla päivän. Kiitos huumorista taas.
Ei minun tarvitse panettaa rantapojilla itseäni, koska olen hetero ja vakituisessa parisuhteessa. Hermot eivät ole myöskään pinkeinä, koska en stressaa tätä elämää. Rahat riittävät hyvin ruokaan ja muuhunkin tarpeelliseen. Olen myös perusterve ja kävin jopa hiljattain hiv-testissäkin matkustamiseen liittyvän viisumin vuoksi. En ole hiv-positiivinen!
Vaan hienoia, että olen voinnut ilahduttaa sinua!
- Omatasiathoitava
Eiköpä jokaisen asia kelle rahaa antaa. Itse saan äidiltä melkein joka kuukausi pientä jeesiä. Syön milloin huvittaa. Eipä tuota ole tultu kritisoimaan naaman eteen. Eikä tulla. Omasta tahdosta hyvin vähän ystäviä on. Ne,ketä on ovatkin sitten tosiystäviä. Elämä on ihanaa,kun tekee sen mieleisekseen. Niin ja teen töitä silloin,kun niitä on. Kivaa päivää sullekin. Miten voit?
- äitijaäiti
Äiti ja äiti no huh huh minkä ikäinen oikeen olet kun äidiltä vielä täytyy ruinata rahoja.
Oletko töihin ajatellut mennä. - VastausTyperykselle
Päivän aikana sydään 4 ateriaa: aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala.
- minulleriittää
Ja tuohonkin riittää 1€ päivässä hyvin, ainakin minulle riittää.
- Syönjosmaittaa
Yleinen harhaluulo täydellisistä tuista köyhälistölle on täysin tuulista haettu huhu.
- Simppeliasiat
En ole pyytänyt syntyä tänne. Siksi elän lusmusti. En kriminaali ole. Mutta tienaan kaikenlaisella. En hae tt tukea. Työttömyyskorvauksen saan. Silti ei sillä osteta autoja tms. Eli tyhmäkin tajuaa,jostain ne rahat tulee niihin. Ei siitä sen enempää. Mutta katson oikeudekseni elää valitsemallani tiellä. Eläkää te omilla teillänne.
- Ruokaonruokaa
Kolme lämmintä ruokaa vuokrakämpässä ja kolme lämmintä ruokaa omistusasunnossa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1742593Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2061204Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62865
- 53851
- 46849