Haluatko lapsesi oppivan ruotsia?

Mikäli asut kaksikielisellä paikkakunnalla, niin sieltä löytyy päivähoito ja koulut ruotsiksi. Näihin oppilaitoksiin sinun lapsesi ei kelpaa, jollei sinulla ole sopivaa perhetaustaa. Mikäli olet suomenkielinen tai maahanmuuttaja ei lapsesi ole tervetullut. Hän saa opiskella ruotsia vasta vahvalta takamatkalta.

Älä ajattele, että olisit vähempiarvoinen tai rodullisesti väärä? Kallojasi ei mitata, koska sopimattomuutesi on kirjattu väestörekisteriin. Lycka till!

7

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32514711

      On hyvä, että vaatimukset ruotsin osaamisesta ovat samat käymästäsi koulusta riippumatta. Kielikokeiluun osallistuvat lapset joutuvat tulemaan toimeen pienemmällä kilpailulla. Venäjää lukevat löytävät töitä Venäjän kanssa käytävästä kaupasta. Tosin Venäjä ei koskaan lähde rajan takaa pois. Ei edes laivaa tarvitse, jotta sinne pääsee.

      • revaliteetit

        Mistä ihmeen Venäjän kaupasta?

        "Tosin Venäjä ei koskaan lähde rajan takaa pois."

        Jaa-a. Saas nähdä miten käy ja ellei, itsenäistyykö Karjala.


    • Ihmisen ei kannata opiskella siis ruotsia, koska osa saa opiskella sitä kunnolla.
      Mikäli opiskelet jotain muuta kieltä, niin ei toiset saa etumatkaa.
      Kaikki muut kielet ovat siis järkkevämpiä opiskella, kuin ruotsi!

    • Per-kel

      Ovat oppineet, fennokielestä tuskin osaavat kirosanat :(

    • Suomealainen nuoriso ei opiskele ruotsia edes pakolla.Vanhemmat suhtautuivat samalla tavoin venäjään, mutta se johtui sodasta. Epämielenkiinto ruotsia kohtaan johtuu hölmöilystä.
      Ruotsinkielen opiskelu olisi pitänyt tehdä vapaaehtoiseksi ja mielenkiintoiseksi jo 10 vuotta sitten.
      Enää ei ole mahdollista, että nuoret kiinnostuisivat. Ruotsi jää täysin vähemmistön käyttöön.

    • hullujen_tekele

      En halua, enkä varsinkaan halua että pakolla. Pakkoruotsi on rasismin vakavin muoto.

    • Mikäli kannatat tai et vastusta pakkoruotsia, niin ruotsinkieliset hyötyvät.
      Heidän yhteisö on täystyöllistetty, kun saavat kielen avulla työtä.
      Yhteiskunnan kannalta tästä työstä ei ole hyötyä. Kansantalous ei kasva, ainoastaan verovaroja kuluu. Verorahat kertyy ruotsinkielisten taskuihin.
      Eipä ihme, että keskittävät asumisensa Helsingissä parhaille paikoille!
      Terveyskeskukset heille ovat Eirassa, Munkkiniemessä ja Lauttasaaressa.
      Kodinhoidon hoitaa yksityinen palveluntarjoaja. Suomalaisia on helppo höynäyttää!!!,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe