Genioplastia eli leuan kärjen siirto

Leukamullekiitos

Onko kellään kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä? Itselläni pieni leuka (ei purentavikaa), joka häirinnyt oikeastaan koko aikuisikäni. Pientä leukaa korostaa myös ei niin pieni nenä. Olisiko kellään antaa vinkkejä hyvistä leukakirurgeista pk-seudulla?

17

4655

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minileuka

      Mene Olli teroselle. Mehiläinen. Osaa ohjata eteenpäin jos ei itse tee.

      • Ensuosittele

        En suosittele tätä vaihtoehtoa.. Etsi joku asiantunteva plastiikkakirurgi.


      • Varoituksena

        Oma kokemukseni ei ollut kovin kehuttava.. Suosittelen Timo Pakkasta


      • Onneksiohimenevää

        Laittajalla tulee olla myös esteettistä silmää. Kokemusta on siitä kun hammaslääkärillä laitettiin ainetta ja en ollut tyytyväinen. Onneksi vaikutus on ohi menevää


      • Vinkkiiii

        Valitettavasti en voi suositella Ollia


      • onpass

        Negatiivisia kokemuksia


    • Expl

      Kannattaa mennä plastiikkakirurgille, joka tekee myös ortognaattista kirurgiaa ja nenäleikkauksia vaikka purenta on kunnossa tarvitaan näkemystä kasvojen mittasuhteista ja kokemusta leukojen esteettisestä kirurgiasta hyvän tasapainoisen tuloksen saamiseksi. Usein juuri pienileukainen henkilö luulee nenän olevan liian suuri.
      Ainakin parissa paikassa pk seudulla on tämä palvelu esteettisessä klinikassa.

      • Leukamullekiitos

        Mitkä nämä pari paikkaa voisivat olla? Helsinki Hospitalissa olisi näköjään ihan suu ja leukakirurgi Jyrki Törnwall, mutta mahtaakohan tehdä leikkauksia, jotka korjaavat vain estetiikkaa eikä toiminnallisia tai vammojen aiheuttamia ongelmia. Onko kellään tietoa?


      • 6963

        En suosittele mulle on tehty tälläinen leikkaus ei kuitenkaan pienen leuan takia .
        Minulla meni tunto huulesta, siitä on haittaa kun ei ole tuntoa kun juot tai syöt niin ruoka tippuu hyvin herkästi. Parempi olisi proteesi. Se laitetaan suun kautta.
        Näitä laittaa jotkut plastiikkakirurgit, en tiedä onko Suomessa tälläistä kirurgia.
        Mahdollisesti pakkanen tekee näitä leikkauksia siluetissa. Aikoinaan Nordström teki näitä leikkausia, mutta hän on varmaan lopettanut leikkaukset.


      • Leukamullekiitos

        Kävin joskus plastiikkakirurgilla kysymässä leukaimplantista ja sain vastauksen, ettei suosittele implanttia luuta vasten ja että voi aiheuttaa jatkossa ongelmia ettei esim. pysykään paikallaan tms. Huoh turhauttaa koko asia kun tämä piirre vaivaa ihan todella paljon.


      • 6963
        Leukamullekiitos kirjoitti:

        Kävin joskus plastiikkakirurgilla kysymässä leukaimplantista ja sain vastauksen, ettei suosittele implanttia luuta vasten ja että voi aiheuttaa jatkossa ongelmia ettei esim. pysykään paikallaan tms. Huoh turhauttaa koko asia kun tämä piirre vaivaa ihan todella paljon.

        Leukaa pystytään kyllä jatkaan, mutta purenta muuttuu. Silloin täytyy myös yläleukaa siirtää eteenpäin, tai sitten hampaita pitää oikoa. Riippuu paljonko alaleukaa pitää siirtää. Jos sulla on vaikka uniapnea, yleensä jos on pieni leuka on monesti uniapnea.
        Niin silloin ei tarvitsi itse maksaa, se voitaisiin tehdä yliopistosairaalassa.
        Kannattaa myös kysellä vaikka ulkomailta. Pitäisi olla vaikka lääkäri joka ottaisi yhteyttä ulkomaille, mikä olisi paras vaihtoehto.


      • Leukamullekiitos
        6963 kirjoitti:

        Leukaa pystytään kyllä jatkaan, mutta purenta muuttuu. Silloin täytyy myös yläleukaa siirtää eteenpäin, tai sitten hampaita pitää oikoa. Riippuu paljonko alaleukaa pitää siirtää. Jos sulla on vaikka uniapnea, yleensä jos on pieni leuka on monesti uniapnea.
        Niin silloin ei tarvitsi itse maksaa, se voitaisiin tehdä yliopistosairaalassa.
        Kannattaa myös kysellä vaikka ulkomailta. Pitäisi olla vaikka lääkäri joka ottaisi yhteyttä ulkomaille, mikä olisi paras vaihtoehto.

        Purenta on minulla kunnossa. Sen kävin varmistamassa eikä mitään toiminnallista vaivaa pienestä leuasta ole eli julkisella puolella ei saa mitään toimenpiteitä. Olen kyllä valmis toimenpiteestä maksamaan sillä asia on vaivannut kauan ja olen sen verran ottanut myös selvää, että pelkästään leuan kärkeä voidaan siirtää kirurgisesti ilman, että purenta muuttuu.


      • 6963
        Leukamullekiitos kirjoitti:

        Purenta on minulla kunnossa. Sen kävin varmistamassa eikä mitään toiminnallista vaivaa pienestä leuasta ole eli julkisella puolella ei saa mitään toimenpiteitä. Olen kyllä valmis toimenpiteestä maksamaan sillä asia on vaivannut kauan ja olen sen verran ottanut myös selvää, että pelkästään leuan kärkeä voidaan siirtää kirurgisesti ilman, että purenta muuttuu.

        Näin on leuan kärkeä siirtämällä ei purenta muutu, jatkan vielä leuan kärjen siirrosta
        minulle kävi näin tuli lievä halvaus toinenpuoli huulesta riippuu alempana. Sitä on yritetty korjata leikkauksilla, mutta ei vieläkään ole hyvä. Tämä kirurgi joka siirsi tätä minun leuan kärkeä ei varmaan ollut pätevä, vaikka oli yliopistollisen sairaalan kirurgi.
        Varmaan leuan kärjen siirto voi sinun kohdalla aivan hyvä ratkaisu. Tämä leikkaus ei ole mikään iso leikkaus, kannattaa yrittää löytää sellainen kirurgi joka on tehnyt paljon tälläisiä leikkausia. Jos ei Suomesta löydy kannattaa kysellä ulkomailta.


      • Leukamullekiitos

        Saako kysyä kuka sinut leikkasi?


      • 6963

        Lehtimäki hän ei enää leikkaa.


      • Vaihtoehtoina

        Tatu Tarkka ja Pakkanen tekevät ainakin hyvällä kädenjäljellä leuan alueen kirurgiaa. Vain hyvää olen kuullut heistä


      • Vaihtiehtona

        Leuka implantti voidaan kiinnittää ruuveilla, jolloin ei tule ongelmia sen liikkuvuuden suhteen. Implantteja on eri muotoisia ja kokoisia. Operaatio on helpompi kuin leuankärjen siirto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe