Onks Suomessa paljon luterilaisia uskontoja? Moniakaan ei kiinnosta luterilaisuus. Tai ainakin siitä tulee jostain syystä sellainen vaikutelma. (En osaa tarkemmin sanoa miksi, ehkä media tms?).
Millaiset ovat luterilaisuuden tärkeimmät asiat? Mitä pitäisi tehdä, jos joku haluaisi kokeilla luterilaisuutta kotona? Sehän Lutheri oli itsekin munkki alkuperäiseltä ammatiltaan. Eli siis mitä asioita ihminen voisi tehdä kotonaan tai töissä ja vapaa-aikanaan, jos haluaisi kokeilla jonkun aikaa luterilaisuutta, että onko se jees, vai onko se oma jonkun oma juttu?
Jotenkin olisi ehkä hyvä, jos ihmiset voisivat ensin itse kokeilla. Ja vasta sitten miettiä asiaa.
Luterilaiset tavat ja käytänteet arjessa?
Hiiippa
3
425
Vastaukset
Muistat vain siunailla ulkokultaisesti, olet kaikkia rajattomasti rakastava, vaikka selän takana vihaat pohjattomasti.
- Oiskohauskaa
Jeesusta seuraten saattaa eriytyä luterilaisuudestakin.
Luterilaisuus, aate yleensä, ei ole vaate, jonka voi ottaa sovitukseen ja palauttaa, jos ei sovi tai halua pitää. Sikäli aloitus on hankala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653