Yhteiskunnan tuet ja avustukset palstalla Pötkis kertoo jääneensä työkyvyttömyyseläkkeelle viime vuoden joulukuun alusta. Hienoa, että yhteiskunnan turvaverkko toimii ja poistaa sellaiset ihmiset työttömyyskortistosta, jotka eivät ole työkykyisiä.
Työkyvyttömuyyseläkkeelle pääsystä
18
315
Vastaukset
- 2682689
Mutta nythän maailma jää vaille hänen arvokasta työpanostaan tieteellisen tiedon prosessoijana :D
- sanonpavähäntuohon
Tiedemaailmassa kylläkin - onneksi - ollaan kiinnostuneita varmasti myös tiedekorkeakouluissa opiskelleiden nimiä nettiprofiileissaan rikollisesti netissä sosiaalisissa medioissa käyttäneistä rikollisista, vaikka eniten heistä soisi olevan tietysti kiinnostuneen poliisin, koska tavallisille ihmiselle internetissä rikollisuutta harjoittavat ovat uhka ja pahimmillaan iso mainehaitta. Internetin rikollisille häiriköille on varmaan mukavaa copy pasteilla - kirjoituksia viattoman nimissä sosiaalisessa mediassa, kun pääseehän siinä peruskoulussakin opinnoissa puuta päin kavellyt "tutustumaan" kiusaamiensa esimerkiksi vaikka tiedealan tai kunniallisten muutenkin ihmisten ihmissuhteisiin ja mielipiteisiin, mutta muistakaa yksi asia: on rikos esiintyä toisen luonnollisen henkilön nimissä internetin sosiaalisissa medioissa. Pelkkä internetistä varastettu toisen luonnollisen henkilön varastetun kuvan käyttäminen ja valheellinen tahallinen esiintyminen toisena henkilönä internetissä on rikos. Minä esimerkiksi en ole yhtään pitänyt siitä, että Suomi24:sta lukemani perusteella minun valehdellaan ympäri internetiä olevan aspergerhäiriöinen työkyvyttömyyseläkeläinen joka olisin toimeentulotuella ja jolla olisi ongelmia asumisen kanssa ja joka muka kertoisin tuntemattomille asioitani internetissä. Totuus kun on, etten ole mitään mitä minusta on netissä väitetty, enkä edes Facebookin jäsen. Sen onneksi tiedän, ettei paskan jauhajiin minusta kuulu yksikään läheiseni eikä ystäväni.
Taitaa olla niin, että joku rassukkaparka on pikkusen liian syvällisen aktiivisesti nyt ottanut kiusaamistarpeensa minuun kohdistuen. Voin vannoa, ettei opintoni ole sinun huolesi ja jos olisin äitisi, olisin huolissani, että miksi aikuinen kolmi- neljä- max.viisikymppinen mies ( vaikea olis uskoa, että olisit ainakaan nainen, en tietysti tiedä) tarmolla kiusaa itselleen tuntematontaa internetin keskustelupalstalla. Ja kun kerran köyhyys aiheen keskustelupalstalla ollaan: hae toimeentulotukea, jos sinulla on rahapulaa. Se että esimerkiksi minä olen oikeutettunakin jättänyt sellaisen tuen hakematta, on just siitä syystä, että minusta ja minun läheisteni mielestä yhteiskunnan luuserit tarvitsee sitä minuakin enemmän... Mutta todellinen loukkaus juuri siksi on valehdella, että olisin muka toimeentulotuen asiakas.: sä ja muut sivistymättömät haukkujat näillä Suomi24- palstoilla ehkä olette, mä en. Aina kun luen näitä Suomi24- palstoja, mulle tulee lukemastani mieleen, että köyhyys ei tosiaankaan jalosta, ja pitäis varmaan olla oikeistolainen(?) edes kyetäkseen halveksumaan nettikirjoitusten tylilajia ja siälstöä muilla perusteilla, kuin nettikirjoittelun moraalin perusteella.
Sä olet nyt todella monta vuotta haukkuuut mua täällä netin palstoilla. Emme tunne, ja tiedät etten tiedä kuka olet. Nimimerkkikirjoittelupalsta. Onko ollut kivaakin?
- xfklmn
Aivan. Tiedemaailma tulee kaipaamaan järisyttävän nerokasta maailmanluokan luovaa taidekirjoittajaa ja tietotaidoiltaan huippuluokan analyytikkoa.
- cxzfghuytf
Täällä Pötkis seikkailee nykyään:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15144482/as-tuk-lakkasi-vaikka-paatos-on-myonteinen
Onnittelut eläkkeelle pääsyn vuoksi. Oli jo aikakin!- 5682926
Katsohan, se on muuttanut pois Kortepohjasta.
- cxsdftgyuhij
5682926 kirjoitti:
Katsohan, se on muuttanut pois Kortepohjasta.
Ai minne se on muuttanut?
- 5682926
cxsdftgyuhij kirjoitti:
En tiedä, minne. Mutta kun puhuu vuokraisännästä, niin niissä opiskelija-asunnoissa ei enää taida asua.
- vfgdtyu
5682926 kirjoitti:
En tiedä, minne. Mutta kun puhuu vuokraisännästä, niin niissä opiskelija-asunnoissa ei enää taida asua.
Eiköhän tieto lipsahda Pötkikseltä itseltään jossain vaiheessa ;)
- tähänvieläkommentti
cxsdftgyuhij kirjoitti:
Mikäs "se" itse olet? Taidat itse olla yhdenlainen "se", joka seurailee internetissä valheprofiilien pitäjiä niiden "kaverina" ja haukkuu haukuttua aina kun haukuttua haukutaan, pelkästä haukkumisen ilosta. Tiedoksi, että yleensä koirat tai lampaat toimii siten; ainakin jos on tapaus, ettet edes tiedä, että onko haukkumasi oikeasti sinun jäsenyyksiesi somen jäsen, ja haukut siksi, koska "se" sitä ja tota. Hanki elämä ja lopeta virtuaalissa eläminen. Halpa vinkki: se onnnistuu ihan siten, että ei ole nettiyhteisöjen jäsen, tai jos on, niin sataprosenttisella tiedolla että ihmiset ovat sitä mitä väittävät henkilöiltä olevansa. Oi joi, teitä on kovasti kiinnostanut Jyväskylän Kortepohja... Yök. Luultavasti maailman kamalin paikka minne muuttamista ei voi suositella kenellekään. Etenkään siksi, että edullisiin opiskelijataloihin voi valitettavasti muuttaa kuka tahansa ilman edes yliopisto-opiskelupaikkaa, siinä sitte akateemiset vuokransa maksajat kattelee nistejä ja linnasta vapautuvia, kun "niilläkin on oikeus asua". Asua ja häiriköidä. Enkä olis kateellinen ylihinnoitelluista vuokrakämpistä, joissa kuolee kylmään talvella ja jossa - joo, on varmasti opiskelijataloissa ongelmaa, koska väki vaihtuu kuin hollituvissa . Kaikkein suurin kiusanaihe tietysti kaikkialla on kyylät, hekään eivät ole häiriöksi paitsi jos päättävät internetissä julistaa tuntemiensa nimiä kiusamielessä edes "yksityisissä" (reps!) nettiyhteisöissään. Ei käy opiskelijoita kateeksi, mutta ei se paljoa vaadi opintotuella opiskella. Sitte vasta jos joutusit tekemään ilman opintotukia maisterintutkinnon, sullakin saattais olla oikeus urputtaa. Mutta ei ole minkäänlaista oikeutta, kun ei taida olla minkäänlaista koulutustasoa, kirjoitusten tason perusteella. Ainoa koulutus taitaa olla keskenoleva elämänkoulu, tuollaisella nettikirjoittajalla.
Hyvää jatkoa vaan ankeisiin keskisuomalais- lähiöihin. Ja poliisi tulee kyllä, jos Kelasta haet tukia toisen luonnollisen henkilön identiteetillä itsellesi.
- jkdhgrjghtjhtyh
Vielä, mihin itse käytät muuten aikasi? Miten sulla on aikaa viettää kaikki päiväsi netissä vainoamassa minua? Et ole mielenkiintoinen kuin psykologisessa mielessä: nettikirjoittaja joka noin totaalisesti pystyy vääristelemään pakkomielteen kohteensa koko "persoonallisuuden", tollasen tapauksen täytyy olla oikeasti jotenkin..anteeksi, "pöpi". Jo se, ettei yhtään kunnoita toisen mielipiteen vapautta keskustelupalstalla, kertoo äärimmäisestä ylimielisyydestä ja tyhmyydestä. Kyllä sä hyvin tiedät, että kaikki sun valheesi jää loputtomiin kiertämään internetissä, ja siitäkään sä röyhkimys et yhtään piittaa, koska olet tyhmä. Se, että mä oikeasti en ole mikään aspergerhäiriöinen enkä mielisairas enkä työkyvyttömyyseläkeläinen, tollasia paskapuheita on vaikea oikaista - jos sä kerta mulle tuntemattomille valehtelet minusta sellaisia. Enkä ymmärrä, että miten ihminen joka ei koskaan ole tehnyt ensimmäistäkään esimerkiksi gradua, eikä koskaan edes opiskellut missään yliopistossa, että miks sinun kaltaisia mun tuntemattoman opiskeleminenkin pilkkamielessä kiinnostaa. Et sinä mun elämästä mitään tiedä. Itse olet tapaus, jonka keskittymiskyky tuskin riittäisi minkäänlaiseen opiskeluun, joten sulla vainoajalla tuskin on Suomi24- kavereidesi kanssa mitään oikeutta pilkata minua opinnoista. Ja miks sä minusta työkyvyttömyyseläkeläisen haluaisit? Sä ja sun kaltaiset nulikat sais yhteiskunnalta paljon vähemmän niitä toiiiimeeeentulotukia joilla ja ehkä jopa rikoksilla(?) olette varmaan koko ikänne eläneet, jos kaikki terveet päättäis alkaa työikäisinä eläkeläisiksi. Mä jos olisin sinä, niin yrittäisin edes sivistää itseäni jotenkin. Sä olet varmaan niin surkea tapaus sä nettikiusaaja, että sulle varmaan työkkärissä jopa opiskeluoikeus johonkin amikseen myönnettäis, jos kykenisit alkeellisestikaan mihinkään järkevään, ja sä ja sun kaltaiset on just niitä, joita "sossutädit" paijaa päähän, että ai kun Samilla tai Nicolla tai Villepetterillä on niin vaikeaa. Siltikään oikeita hädänalaisia kohtaan kaltaises säälittävät ei kykene tuntemaan mitään empatiaa, varmaan koska sossutoimisto on aina auttanut. Kaikkein yököttävintä on se, että tän keskustelupalstan nimi on Köyhyys, ja sun kaltaset pitää tätä nettikiusaamisareenana. Jossa ahdisteltu esimerkiksi satunnaista kirjoittajaa minua jatkuvasti pilkkaamalla.
- monenlaistatyökyvytöntä
Tuttavani pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle, kun alkoi esittämään huonomuistista. Ei toki niin paljon, että olisi joutunut edunvalvottavaksi. Alkuun hän oli suuren kuljetusliikkeen palveluksessa lähinnä talon kirjoissa suuremmaksi osaksi sairaslomilla mitä erilaisemmilla vaivoilla ja lopuksi hän kehitti tuon huonomuistisuuden.
Eläkepäätöksen saaminen kesti ja se oli aidosti hänelle kaikkein vaikeinta aikaa, kun piti jaksaa esittää sitä huonomuistisen roolia, lisäksi piti vielä yrittää välttää muita "vaivoja" joista oli ollut lukuisina vuosina sairaslomilla, ettei niistä narahtanut.
Eläkepäätös toi sitten melkoisen ihmeparantumisen ja tuttavani elämänlaatu parani, alkoi vimmattu kesämökin rakentaminen, matkustelu ulkomailla ja aikaa riitti harrastajateatteriinkin, vuorosanojen muistaminenkaan ei tuottanut mitään vaikeuksia. Ja jos piti olla jossain kokouksessa tarkaan aikaan, se onnistui todella hyvin. Ei siis jälkeäkään huonomuistisuudesta!
Kuinka paljon hänenlaisiaan onkaan työkyvyttömyyseläkkeellä, jotka todellisuudessa olisivat työkykyisiä, mutta ovat huijanneet itsensä eläkkeelle. - Anonyymi
Tuossa yllä aika tyypillistä Pötkiksen tekstiä.
- Anonyymi
Itsekään en ole työkykyinen.
- Anonyymi
Onhan ne kriteerit nykyään paljon tiukemmat kuin menneinä vuosikymmeninä.
Esim. 70 -luvulla kirjoiteltiin eläkkeelle porukkaa ihan mitättömistä syistä.
Näin hyväkuntoiset ihmiset kekkuloivat eläkkeellä jopa vuosikymmeniä. - Anonyymi
Onko kyse pääsystä jos on vakavasti syöpäsairas ei sillä ole enää mitään vaihtoehtoja
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115227Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493382Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402896- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1291233- 161139