Sinkkuus ja alkoholin käyttö

kumpaatekee

Jarruttaako alkoholin käyttö kumppanin saamista vai mahdollistaako se sitä?

14

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varttuneella iällä alkon käyttö haittaa kumppanin löytymistä.

    • Mun tapauksessa alkoholilla ei ole habitukseen kuin haittaa...enkä sotke kahta asiaa...kännääminen on eri juttu kokonaan.

      • Nuorena bilettäminen on tapa kohdata naisia, mutta iän myötä naisista tulee tarkkoja sen suhteen miten mies käyttää alkoa.

        Jos liikun baareissa naisseuraa etsien, otan mietoja ja todella kohtuudella, mutta jos kännään miesporukassa niin en edes kiinnitä naisiin huomiota ellei tulla ihan tarkoituksella tyrkylle.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Nuorena bilettäminen on tapa kohdata naisia, mutta iän myötä naisista tulee tarkkoja sen suhteen miten mies käyttää alkoa.

        Jos liikun baareissa naisseuraa etsien, otan mietoja ja todella kohtuudella, mutta jos kännään miesporukassa niin en edes kiinnitä naisiin huomiota ellei tulla ihan tarkoituksella tyrkylle.

        No itsellä ei ole ikinä ollut vaikeuksia aloittaa keskustelua tms. ilmankin alkoholia, mun alkon käyttö on ollut jotain ihan muuta. Nuorempana käytin tosi vähän.
        Joutava aines oikeastaan mulle, mutta pirun tutuks tullut lähiaikoina.


      • Dissident kirjoitti:

        No itsellä ei ole ikinä ollut vaikeuksia aloittaa keskustelua tms. ilmankin alkoholia, mun alkon käyttö on ollut jotain ihan muuta. Nuorempana käytin tosi vähän.
        Joutava aines oikeastaan mulle, mutta pirun tutuks tullut lähiaikoina.

        Kyllä minä joskus mukavassa porukassa intoudun revittelemään kunnolla, silloin voi mennä parikin päivää samoilla lyhdyillä.

        Yleensä kyllä välttelen niitä kokoonpanoja joissa tulee kipattua kunnolla, noista iltamista seuraa aina rytmihäiriöitä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Kyllä minä joskus mukavassa porukassa intoudun revittelemään kunnolla, silloin voi mennä parikin päivää samoilla lyhdyillä.

        Yleensä kyllä välttelen niitä kokoonpanoja joissa tulee kipattua kunnolla, noista iltamista seuraa aina rytmihäiriöitä.

        No kyllähän se on kivaa kun voi kilkutella pulloja vaikka enemmänkin...mutta ei taida silti olla mun juttu. Ehkä mä olen itsellenikin parhaimmillaan pikkuhönössä.

        Livennyt vaan tännepäin joutavan liialliseks loppuillasta.


      • Dissident kirjoitti:

        No kyllähän se on kivaa kun voi kilkutella pulloja vaikka enemmänkin...mutta ei taida silti olla mun juttu. Ehkä mä olen itsellenikin parhaimmillaan pikkuhönössä.

        Livennyt vaan tännepäin joutavan liialliseks loppuillasta.

        Kyllä mulla joskus meni lujaa ja alko virtasi, mutta en minä enää jaksa sellaista rallia. Käyn silloin tällöin baareissa notkumassa ja katselemassa löytyykö sopivia irtonumeroita, silloin menee muutama olut mutta en juo humalaa.

        Olen ehkä joskus ottanut lasillisen viiniä kun kirjoittelen tänne, mutta kyllä se yleensä kallistuu baarin puolelle jos otan alkoa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Kyllä mulla joskus meni lujaa ja alko virtasi, mutta en minä enää jaksa sellaista rallia. Käyn silloin tällöin baareissa notkumassa ja katselemassa löytyykö sopivia irtonumeroita, silloin menee muutama olut mutta en juo humalaa.

        Olen ehkä joskus ottanut lasillisen viiniä kun kirjoittelen tänne, mutta kyllä se yleensä kallistuu baarin puolelle jos otan alkoa.

        Joo. No mä aloin miettiä, että joskus oli siistiä juoda yks tuoppi vaikka töistä tullessa terassilla ja tulla kotiin.. siitä nautti. Nyt yks olut on jo yhdentekevyys....siksi rajoitan ja koitan päästä minimiin alkossa..


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. No mä aloin miettiä, että joskus oli siistiä juoda yks tuoppi vaikka töistä tullessa terassilla ja tulla kotiin.. siitä nautti. Nyt yks olut on jo yhdentekevyys....siksi rajoitan ja koitan päästä minimiin alkossa..

        Mulle alko tarkoittaa sosiaalista illanviettoa, en juo sitä koskaan vain juodakseni alkoa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Mulle alko tarkoittaa sosiaalista illanviettoa, en juo sitä koskaan vain juodakseni alkoa.

        Joo. Tuossa onkin terve ajatus sen käytölle. Mä en oikeastaan ole sitä edes miettinyt, on ollut tavallaan minulle tärkeämpiäkin ssioita mietittävänä. Lähinnä niin, että se pohja olisi kunnossa, ettei tule alkoholista ongelmaa. En suoranaisesti usko alkoholismiin...se itse aine ei ole se juttu...se on päänsisäinen asia mihin sitä käyttää ja sen kokee jokainen vähän eritavalla. Siks siihen ei ole patenttiratkaisua.

        Ongelmallinen alkonkäyttö on ongelma siinä missä muutkin elämää rajoittavat tekijät. Ja mun filosofialla aina kaikkeen löytyy syy omasta korvien välistä. Oma pää, oma elämä. Kun ne on kunnossa, voi ulkopuolella olla mitä vaan.


    • Ilman alkoholia ei olisi vähäisiäkään kokemuksia naisista. Eli ei siitä ainakaan haittaa ole.

    • unelmamiess

      Nuorena auttaa, vanhemapana haittaa. Kannattaa nuorena löytää jo se vakikumppani. Nuorena sitä tuli sekoiltua naisten kanssa ettei itsekkään perässä pysynyt. Vanhempana ja viisaampana alkoholia ei kulu juuri lainkaan.

    • ex-raitis3

      Jollei ala nuorena käyttää alkoholia jää perheettömäksi vanhaksipojaksi. Suhteet syntyvät viinan voimalla. Vanhempana kun perhe on jo hankittu voi raitistuminen olla ihan hyvä valinta.

    • ihanokk

      En käytä ollenkaan. Vaikea löytää raitista miestä joten elän sinkkuna. Ihan hyvä näinkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      465
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      192
      464
    Aihe