Uudistajapaavi Franciscus uhmasi jälleen Kirkon konservatiiveja ja ahdasmielisiä traditionalisteja. Paavi uskalsi palkita P. Gregoriuksen ritarikunnan kunniamerkillä Lilianne Ploumenin, hollantilaisen poliitikon, joka on tullut tunnetuksi naisten vapaan aborttioikeuden ja seksuaalivähemmistöjen puolestapuhujana. Vaikka paavin antama tunnustus ei liitykään nimenomaisesti Ploumenin em. aktivismiin, on se kuitenkin jälleen hieno, rohkea teko Franciscukselta, joka on jo osoittautunut enemmän kuin paavillisen nimensä veroiseksi tasa-arvon ajajaksi ja ihmisystäväksi. Ties mihin Franciscus kykenee ja ehtii, jos hän saa elää vielä monia vuosia ja jatkaa radikaalien uudistusten tiellä.
http://www.catholicherald.co.uk/news/2018/01/15/abortion-campaigner-says-she-is-very-honoured-by-pontifical-award/
Paavi palkitsi abortti- ja sateenkaariaktivistin
5
310
Vastaukset
- nsahdasmielinen
"ihmisystäväksi"
Abortti on murha, ei siinä ole mitään ihmisystävällisyyttä. Abortti evää ihmiseltä oikeuden syntyä.
Hengellinen ihminen punnitsee asiat Jumalan sanan, ei ihmisssuosion mukaan. - Kjjhhjkffh
Tämä uusi pave onkin ihan törppö.
Todennäköisesti saatananpalvoja
Ateistit luulevat noita katolisen kirkon johtajia Jeesuksen seuraajaksi kun eivät tunne raamattua.
Se on Iso virhe.
Abortti hän on tappamista,OMAN lapsen harkittua tappamista.
Siis murha.
Homouden harjoittaminen on myös synti, vaikka voissa paistais.- fgbvfsbgf
Ilmeisesti reilu miljardi katolista on saman käsityksen vallassa, joten ainakaan ateistit eivät ole täysin yksin.
- Tuttu_nimimerkki
Kun itse kommentoi ja itse kommenttiinsa vastaa, saa ainakin haluamansa vastauksen... :)
- Paskova.Ukana
Paavin kirkkohan on Luciferin kirkko. On ollut aina ja on yhä.
Katolisuus on muutenkin ihmisen palvontaa, ei Jumalan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569