Pitkä tie...

jatkuu_vaan

Kuinkahan kauan tässä nyt yhtä silmäluomesta alkanutta ongelmaa terveyskeskuksessa hoidetaan?
Aika annetaan sairaanhoitajalle, kun päivytysajalla ongelmasta soittaa. Sairaanhoitaja katsoo ensin että näärännäppy, vaikkei asianomainen itse mitään näppyä luomessa ole tuntenut. Kirjoittaa antibioottivoiteen ja -tipat.
Näitä käytetään viikko ja päivä yli, kutina ja kaiherrus luomesta kadonneet.
Menee muutama päivä niin ongelma alkaa uudelleen, silmäkulma luomessa turvottelee ja kutisee ja kaihertaa. Taas päivystysajalle soitto ja sairaanhoitajalle. Kirjoittaa tällä kertaa toisen antibiootin, Fucithalmicin. Ja yleensä noin toteaa, että sitä nyt on liikkeellä että ihmisillä jostain syystä luomet turvottelee.
No, tuota Fucithalmicia hakemaan mennessä rupeaa bussimatkalla tuntumaan tuntemuksia silmän allakin, ikään kuin alkais poskiluun yläpuolelle turvotusta nouseen kanssa.
Fucithlamicia silmään laittaessa, onko sitten laittotapa väärä vai mikä, mutta suurin osa tulee alaluomen alta ulos iholle. Illalla yritetään laittaa vähän eri tavalla, mutta vieläkin aine tulee ulos.
No, seuraavana aamuna edelleen turvottaa silmäkulma ja nyt tuntuu ja oikeasti on myös tuo poskiluun yläpuolinen alue turvoksissa, alaspäin katsoessa tulee näkökenttään.
Ilmeisesti tässä ei saa mitään apua, ellei tuo silmä turpoa kokonaan umpeen. Asiaa on nyt kuitenkin jo suunnilleen kolme viikkoa hoideltu.
No, turpoais nyt sitten vaikka huomiseksi kokonaan umpeen, niin pääsis tuonne sairaalapäivystykseen, ehkä sieltä saa sitten lääkärin katsomaan asiaa. Aivan alussa, ensi vaiheissa mielestäni näkyi turvotusta myös pitkin nenänpielen alapuolta, siellähän se kyynelkanava kulkee... Tiedä sitten mikä on vika, mutta näillä konstein ei nyt näytä oikein parantuvan.

1

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erstdyugjiopklö

      Tämmöstä se on ja hullummaksi menee, jos ja kun se sote-uudistus tulee...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      79
      4147
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3124
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3092
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2907
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2844
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      42
      2573
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      317
      2550
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      230
      2219
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2076
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      45
      2027
    Aihe