En usko 2. kierrokseen

kertalaaki

Ei se Sauli Väinämön kannatus sentään notkahda alle 50:n prossan. Äänestyslappupaperia eli metsää säästyy - ja maailma p-p-pelastuu!

5

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukkojäärä

Vasta vaalit näyttävät tuloksen, KAIKKI mielipidemittaukset ovat vaaliprpagandaa.

• Göörinki

Ja autetaanpa vähän että tulee toinen kierros. Kuka sitä nyt natseja äänestää..

Apu: Niinistön suosimalla ritarikunnalla hyvin erikoinen tausta
        Jaa artikkeli:
        Uusi Suomi
        Luotu:
        7.7.2011 09:35

Kuva: Petteri Paalasmaa/Uusi Suomi
        Kuva
        Sauli Niinistö (kok.).

Kotimaa

Presidenttiehdokas Sauli Niinistö kuuluu ritarikuntaan, jonka Suomen-osaston perustaja työskenteli natsi-Saksan propagandavirassa.

Asiasta kertoo Apu.

Niinistö kiistää tienneensä ritarikunnan natsimenneisyydestä hyväksyessään kutsun.

- Minut kutsui Raimo Ilaskivi, jonka hyvin tunnen ja minä luotan hänen arvioonsa, Niinistö sanoi Avun haastattelussa.

Presidentinvaalin ennakkosuosikki Niinistö vihittiin viime viikonloppuna Konstantinus Suuren ritarikuntaan. Ritarikunnan Suomen-osaston perusti Yrjö von Grönhagen, joka työskenteli 1930-luvulla Saksan SS-organisaation tutkimuslaitoksessa.

Grönhagenin pyysi töihin keskitysleirijärjestelmän luonut Heinrich Himmler. Miehet olivat keskinäisessä kirjeenvaihdossa.

Suomen-osaston perustaja tutustui ritarikuntaan toisen maailmansodan jälkeen 1950-luvulla.

Avun toimittaja kysyy haastattelussa, tuomitseeko Niinistö Grönhagenin toiminnan natsilaitoksessa. Vastaus on epäselvä:

- Kun minä en tunne, mitä kaikkea hän on tehnyt, niin vaikea sanoa. Mutta natsit minä kyllä tuomitsen, Niinistö sanoo.

Grönhagen itse sanoutui irti natsi-Saksan ja sen pahamaineisimman osan SS:n ihmisyyttä vastaan rikkovasta toiminnasta. Hän kirjoitti aiheesta kirjan Himmlerin salaseura. Teos julkaistiin vuonna 1948

• Eijatkoonsale

Einoimeidän eläleläiset haluu äänestää muuta kuin saulia.

Eivät halua muutosta samaa kurjuusmalli kelpaa.

On se työlöinen tyhmä kun äänestää vastapeluriaan.

Kustaan omaan punkkaan.

Sale rikkaisåden etu ensin

• tietovarmaa

Äänestämme kaikki Niinistöä.

• manipuloidutvaalit

Vaalitulosta laskettaessa pitäisi ottaa huomioon myös äänestämättä jättäneet. Äänestämättä jättäminen voi olla myös protesti ehdokasasettelulle. Kaikki eivät löydä pienen eliitin valitsemasta joukosta sopivaa ehdokasta. Jos joku saa annetuista äänistä 50 % ja äänestysprosentti on 70, jonkun todellinen kannatus onkin vain 35 %.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      149
      5808
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      34
      4166
    3. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      0
      3520
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      49
      2731
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2520
    6. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      31
      2494
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      32
      2468
    8. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      16
      2338
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      43
      2055
    10. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      26
      2015
    Aihe