Kutiava luomi

Minulla on ollut jo muutaman vuoden pieni karhea luomi alaselässä, itse en sitä pysty näkemään. Se on ollut harmiton tähän saakka. Ihotautilääkärin mukaan se on rasvaluomi kun näytin sitä n. 0,5v sitten. Nyt luomi on alkanut kutisemaan, ja kutina on tosi kovaa, haittaa nukkumistakin. Olen laittanut hydrokortisonia 2,5% mutta kutina vaan yltyy siitä. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta oireilusta?

2

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jurputtaa67

      Minulla on semmoinen selässä. Näytin terveyskeskuslääkärille, sanoi vaarattomaksi.
      Nyt on puhjennut varsinainen allergiaryöppy, Nokkosihottumaa kenties ja epäilen Lomir-lääkettä aiheuttajaksi. Siellä varoitetaan mahd. Nokkosrokosta.
      Kutinaan helpottaa vain voimakkain kortisonivoide, mutta sitä ei saa laittaa jatkuvasti. Katsotaan häviääkö kun vaihdoin verenpainelääkkeen.

    • Ärtynyt_luomi_poistettu

      Jos joku vaarattomaksikin todettu luomi muuttuu (kasvaa, rajat epämääräistyy, kutiaa tms.) kannattaa näyttää uudelleen lääkärille.
      Voihan tuollaisen luomen poistattaakin, eikä se tule kovin kalliiksi. Kannattaa samalla varmistaa että se lähetetään patologille tutkittavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe