Kourimisesta on tullut lähes kaiken keskustelun pääaihe. Ei mene päivääkään kun iltapäivälehdistä saa lukea miehiä syyllistäviä kertomuksia kuka on kourinut ja ketä. On turha kieltää etteikö tällaista tapahtuisi sitä tapahtuu varmasti mutta keskustelu ja miehiin kohdistuvat syytökset ovat saaneet täysin hallitsemattomat mittasuhteet. Tässä ilmapiirissä vain rempseä halaus, olalle taputus tai leikkimielinen naisellisuutta korostava viaton huomionosoitus kohteliaisuus tai ystävällisyyden osoitus tulkitaan seksuaaliseksi häirinnäksi. Esimerkiksi halaaminen tavatessa merkitsee toiselle huomaavaisuutta ja toinen vääntää sen seksuaaliseksi häirinnäksi, vain mielikuvitus on rajana.
On suuri joukko julkisuutta hakevia naisia jotka haluavat pönkittää omaa egoaan ja haluttavuuttaan kertomalla joutuneensa seksuaalisen häirinnän kohteeksi ja värittää jopa kohteliaisuudeksi tarkoitetun imartelun seksuaaliseksi häirinnäksi. Näitä seksiobjektiksi itseään kuvittelevia ja julkisuutta hakevia persoonia löytyy kaikista sosiaalisista rymistä, eniten niistä jotka muissakin yhteyksissä näkyvät enemmän tai vähemmän juorupalstoilla ja skandaalin käryisissä otsikoissa ilolintuina vaikka parasta päiväys olisi jo ohitettu vuosikymmeniä sitten.
Menneitä on ajat kun uskalsi ystävällisesti halata työkaveria tai nätisti huomioida jos työtoveri oli käynyt kampaajalla, hankkinut kauniin asusteen ja säteili uudessa lookissaan. Raja huomaavaisuuden ja seksuaalisen väillä riippuu osapuolista miten kumpikin haluaa sen nähdä ja kokea. Rajat piirtää jokainen oman käsityksensä mukaan.
Seksuaalisena häirintänä nähdään myös viaton flirttailu johon ei tarvita kuin hyvä mieli ja aurinkoinen aamu mielialasta ja tilanteesta riippuen tahallisesti tai tahattomasti. Häirintänä sen näkee ulkopuolinen joka on jäänyt osattomaksi huomaavaisuudesta ja kohteliaisuuksista vastakkaiselta sukupuolelta. Nykymenolla miehistä ollaan tekemässä eläimiä joiden ajatukset liikkuu vain jalkojen välissä ja seksuaalisen kiinnostuksen kohteena luullaan olevan kaikki naapurin teinistä viimeiselle matkalle lähtöä odottavaan mummoon.
Julkisuudessa vellova kerronta on ollut yksipuolista kun miehet ei uskalla tai halua kertoa omia kokemuksiaan kuinka ”onnellisesti” aviossa elävien naisten keskustelut työpaikoilla tihkuu seksipainotteista sisältöä ja vihjailuja jotka ylittää hyvän maun rajat. Toiselle paikkakunnalle, risteilylle, tai muualle järjestetyt yli yön tai parin päivän palaverit kuten myyntikokoukset ja firman palaverit ovat yleensä esimiestason järjestämiä ”tärkeitä” kokouksia joissa asiaakin voi olla mutta valtaosa ajasta varattu ”yhteisöllisyyden” kehittämiseen. Tilaisuudet ovat työtä johon kaikkien kuuluu osallistua. On hyvin tavallista on että illanvietossa hyvän maun rajat unohtuu samoin kotona odottava perhe ja puoliso. Alkoholihöyryinen hakkailu on niin naisten kuin miestenkin taholta tavallista ja johtaa liian usein yhteisestä halusta samaan hotelli huoneeseen. Kun asiasta ”narahdetaan” vika on tietenkin miehessä ja hänestä tehdään seksuaalinen hyväksikäyttäjä
Kourinta on nostettu tapetille vain miesten junttiutena ja unohdettu naisten liehittely ja huomion haku. Tasa-arvoisessa Suomessa vielä tasa-arvoisemman naisen halut hakkailu on haluttu painaa villaisella. Ei ole ollenkaan tavatonta tai edes harvinaista että yritysten illan vietossa vieressä istuvan päihtyneen työtoverin tai esimies-naisen sirot sormet hiipivät vieressä istuvan herran jalkoväliin etsimään uusia ihmeitä samalla soperrellen kumman huoneessa nukutaan loppuyö? Miehet eivät halua kertoa näistä peläten leimautuvansa peräkamarin pojiksi tai muuten nynnyiksi.
Kouriminen molemmin puolin on tuomittavaa mutta jostain syystä naisten harrastamaa kourintaa kukaan ei ole nostanut esiin. Missä viipyy tasa-arvo, eikö olisi aika myös miesten tuoda asia esiin kun ovat joutuneet seksuaalisen häirinnän kohteeksi?
MIEHIÄ KOURITAAN (MYÖS)
36
1650
Vastaukset
- TotuusSattuuQC
"Menneitä on ajat kun uskalsi ystävällisesti halata työkaveria tai nätisti huomioida jos työtoveri oli käynyt kampaajalla, hankkinut kauniin asusteen ja säteili uudessa lookissaan. Raja huomaavaisuuden ja seksuaalisen väillä riippuu osapuolista miten kumpikin haluaa sen nähdä ja kokea. "
Kun nyt puhut työkavereista jotka kuitenkin tunnet luultavasti melko hyvin, osaat varmasti arvioida itsekin että miten he asioihin suhtautuvat. Jos kohtaat ihan uuden tuntemattoman ihmisen niin on toki selvintä että et heti heittäydy liian tuttavalliseksi.- ei-tule-kauppoja
Miten perkeleessä sen pystyy arvioimaan, kun mieli voi olla tänään tätä, huomenna tuota? Ja mikä velvollisuus minulla on tehdä jatkuvaa arviointia?
- TotuusSattuuQC
ei-tule-kauppoja kirjoitti:
Miten perkeleessä sen pystyy arvioimaan, kun mieli voi olla tänään tätä, huomenna tuota? Ja mikä velvollisuus minulla on tehdä jatkuvaa arviointia?
"Miten perkeleessä sen pystyy arvioimaan, kun mieli voi olla tänään tätä, huomenna tuota?"
No sitten on parasta olla asialinjalla aina. Ihan sama kuin kaiken muunkin kanssa. Jos et tiedä miten vastapuoli reagoi niin et muutenkaan voi heittää mitä läppää tahansa tai olla miten tuttavallinen tahansa. Nämähän nyt ovat ihan perusasioita ihmisten välisissä kohtaamisissa.
"Ja mikä velvollisuus minulla on tehdä jatkuvaa arviointia?"
Ei mikään mutta jos et pysty lainkaan arvioimaan sitä miten voit kenenkin ihmisen kanssa ja missäkin tilanteessa käyttäytyä niin olet kyllä vaikeuksissa elämässä lähes päivittäin. Tuskin sinulla on vaikeuksia arvioida miten käyttäytyä vaikka työhaastattalussa, hautajaisissa tai tavatessasi ensimmäistä kertaa appivanhemmat? Jos ei ole niin osaat nyt varmaan iso mies ihan itse ajatella mikä käytös on milloinkin sopivaa myös vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Älkää nyt sentään ihan aivottomiksi heittäytykö. - ei-tule-kauppoja
TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Miten perkeleessä sen pystyy arvioimaan, kun mieli voi olla tänään tätä, huomenna tuota?"
No sitten on parasta olla asialinjalla aina. Ihan sama kuin kaiken muunkin kanssa. Jos et tiedä miten vastapuoli reagoi niin et muutenkaan voi heittää mitä läppää tahansa tai olla miten tuttavallinen tahansa. Nämähän nyt ovat ihan perusasioita ihmisten välisissä kohtaamisissa.
"Ja mikä velvollisuus minulla on tehdä jatkuvaa arviointia?"
Ei mikään mutta jos et pysty lainkaan arvioimaan sitä miten voit kenenkin ihmisen kanssa ja missäkin tilanteessa käyttäytyä niin olet kyllä vaikeuksissa elämässä lähes päivittäin. Tuskin sinulla on vaikeuksia arvioida miten käyttäytyä vaikka työhaastattalussa, hautajaisissa tai tavatessasi ensimmäistä kertaa appivanhemmat? Jos ei ole niin osaat nyt varmaan iso mies ihan itse ajatella mikä käytös on milloinkin sopivaa myös vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Älkää nyt sentään ihan aivottomiksi heittäytykö.Niinpä. Tähän asti olen luullut, että tiedän hyvinkin, mitä normaali käytös on. Nyt se ei enää pädekään, kun naisia usutetaan etsimällä etsimään seksistisiä vihjeitä joka paikasta.
Eiokö edes pientä viatonta homovitsiä saa heittää, jos nainen sattumalta on kuuloetäisyydellä? Sehän voi loukkaantua siitäkin, vaikkei itse homo olekaan. - TotuusSattuuQC
Niinpä. Tähän asti olen luullut, että tiedän hyvinkin, mitä normaali käytös on. Nyt se ei enää pädekään, kun naisia usutetaan etsimällä etsimään seksistisiä vihjeitä joka paikasta.
Eiokö edes pientä viatonta homovitsiä saa heittää, jos nainen sattumalta on kuuloetäisyydellä? Sehän voi loukkaantua siitäkin, vaikkei itse homo olekaan."Niinpä. Tähän asti olen luullut, että tiedän hyvinkin, mitä normaali käytös on. Nyt se ei enää pädekään, kun naisia usutetaan etsimällä etsimään seksistisiä vihjeitä joka paikasta."
Jos kerran tiedät mitä on normaali käytös niin sitten tiedät nyt että se on sellaista että et vain yksinkertaisesti heittele mitään seksistisiä vihjeitä. Ja elämässä on olemassa myöskin sellainen asia kuin anteeksipyyntö jota on hyvä käyttää jos on töpännyt ja se korjaa aika monta tilannetta. Jos huomaat loukanneesi jotain ihmistä vaikka ihan vain tarkoittamattasi niin sitten vain nöyrästi pyydät anteeksi ja asia on sillä selvä. Rasittavinta on juuri tämä nykyinen miesten vinkuminen että "ei saa enää tehdä mitään" kun kyse on edelleen ihan vain siitä että osataan ne käytöstavat ja otetaan muutkin huomioon. Ei sen nyt vain voi olla niin vaikeaa. Eivät naiset ole todellisuudessa sinuakaan ja puheitasi koko ajan kyttäämässä ja etsimässä asioita joista loukkaantua. Tuntuu että sinä olet nyt se joka koko ajan etsii pienintäkin syytä uhriutua tässä.
"Eiokö edes pientä viatonta homovitsiä saa heittää, jos nainen sattumalta on kuuloetäisyydellä? Sehän voi loukkaantua siitäkin, vaikkei itse homo olekaan."
Sinulla on selkeästi ongelma sen kanssa että et vain voi olla heittelemättä kaksimielisiä tai joitain loukkaavia vitsejä ja nyt sitten uhriudut kuin pikkulapsi kun et enää saa vapaasi heitellä mitä läppää vain muista välittämättä. - ei-tule-kauppoja
"Niinpä. Tähän asti olen luullut, että tiedän hyvinkin, mitä normaali käytös on. Nyt se ei enää pädekään, kun naisia usutetaan etsimällä etsimään seksistisiä vihjeitä joka paikasta."
Jos kerran tiedät mitä on normaali käytös niin sitten tiedät nyt että se on sellaista että et vain yksinkertaisesti heittele mitään seksistisiä vihjeitä. Ja elämässä on olemassa myöskin sellainen asia kuin anteeksipyyntö jota on hyvä käyttää jos on töpännyt ja se korjaa aika monta tilannetta. Jos huomaat loukanneesi jotain ihmistä vaikka ihan vain tarkoittamattasi niin sitten vain nöyrästi pyydät anteeksi ja asia on sillä selvä. Rasittavinta on juuri tämä nykyinen miesten vinkuminen että "ei saa enää tehdä mitään" kun kyse on edelleen ihan vain siitä että osataan ne käytöstavat ja otetaan muutkin huomioon. Ei sen nyt vain voi olla niin vaikeaa. Eivät naiset ole todellisuudessa sinuakaan ja puheitasi koko ajan kyttäämässä ja etsimässä asioita joista loukkaantua. Tuntuu että sinä olet nyt se joka koko ajan etsii pienintäkin syytä uhriutua tässä.
"Eiokö edes pientä viatonta homovitsiä saa heittää, jos nainen sattumalta on kuuloetäisyydellä? Sehän voi loukkaantua siitäkin, vaikkei itse homo olekaan."
Sinulla on selkeästi ongelma sen kanssa että et vain voi olla heittelemättä kaksimielisiä tai joitain loukkaavia vitsejä ja nyt sitten uhriudut kuin pikkulapsi kun et enää saa vapaasi heitellä mitä läppää vain muista välittämättä."Sinulla on selkeästi ongelma sen kanssa että et vain voi olla heittelemättä kaksimielisiä tai joitain loukkaavia vitsejä ja nyt sitten uhriudut kuin pikkulapsi kun et enää saa vapaasi heitellä mitä läppää vain muista välittämättä."
Niin onkin. Senkö perkelettä se kuuluu yhdellekään feministille, mitä runkkujuttuja minä miesten kanssa puhun viereisessä kahvipöydässä? Femakko voi mennä yliopiston kahvilaan omiensa joukkoon, jos ahdistaa. - TotuusSattuuQC
"Sinulla on selkeästi ongelma sen kanssa että et vain voi olla heittelemättä kaksimielisiä tai joitain loukkaavia vitsejä ja nyt sitten uhriudut kuin pikkulapsi kun et enää saa vapaasi heitellä mitä läppää vain muista välittämättä."
Niin onkin. Senkö perkelettä se kuuluu yhdellekään feministille, mitä runkkujuttuja minä miesten kanssa puhun viereisessä kahvipöydässä? Femakko voi mennä yliopiston kahvilaan omiensa joukkoon, jos ahdistaa."Niin onkin."
No hieno että sinussa on miestä edes myöntämään se.
"Senkö perkelettä se kuuluu yhdellekään feministille, mitä runkkujuttuja minä miesten kanssa puhun viereisessä kahvipöydässä? "
Osaatko erottaa julkisen paikan ja yksityisen tilan? Muille sopimattomat jutut puhutaan tilassa jossa ne muut eivät niitä kuule. Julkisilla paikoilla puhutaan sitä mikä julkisiin tiloihin sopii. Eiköhän tämäkin ole jälleen niitä suurelle osalle ihmisitä itsestäänselviä asioita.
"Femakko voi mennä yliopiston kahvilaan omiensa joukkoon, jos ahdistaa."
Ei vaan sinä voit mennä sinne missä on vain sinulle "omia" ihmisiä. Katsos kun sinä et ole edustanut mitään valtavirtaa enää vuosiin vaikka niin ilmeisesti oletkin jostain kumman syystä vielä kuvitellut. Yhteiskunta nyt vain toimii niin että se enemmistö sanelee ne puitteet jossa julkisella paikalla toimitaan. Et sinä saa ilman housujakaan toreilla heilua vaikka se kuinka sinusta olisi normaalia toimintaa. - ei-tule-kauppoja
"Niin onkin."
No hieno että sinussa on miestä edes myöntämään se.
"Senkö perkelettä se kuuluu yhdellekään feministille, mitä runkkujuttuja minä miesten kanssa puhun viereisessä kahvipöydässä? "
Osaatko erottaa julkisen paikan ja yksityisen tilan? Muille sopimattomat jutut puhutaan tilassa jossa ne muut eivät niitä kuule. Julkisilla paikoilla puhutaan sitä mikä julkisiin tiloihin sopii. Eiköhän tämäkin ole jälleen niitä suurelle osalle ihmisitä itsestäänselviä asioita.
"Femakko voi mennä yliopiston kahvilaan omiensa joukkoon, jos ahdistaa."
Ei vaan sinä voit mennä sinne missä on vain sinulle "omia" ihmisiä. Katsos kun sinä et ole edustanut mitään valtavirtaa enää vuosiin vaikka niin ilmeisesti oletkin jostain kumman syystä vielä kuvitellut. Yhteiskunta nyt vain toimii niin että se enemmistö sanelee ne puitteet jossa julkisella paikalla toimitaan. Et sinä saa ilman housujakaan toreilla heilua vaikka se kuinka sinusta olisi normaalia toimintaa.Niinhän minä menenkin Nesteen baariin. Femakko pysyköön poissa sieltä ja minä en mene femakon lattekahvilaan.
Sopimattomat jutut? Mikäs sinä olet niitä määrittelemään? Eikö runkkaus ole luonnollinen asia, jota ei pidä hävetä yhtään sen enempää kuin julkihomokaan häpeää olemustaan?
Taas tulee lisää sammakoita. Enemmistön kanta ei sinulle merkitse mitään, jos se sattuu olemaan väärä. Kyllä te sukupuolineutraalit tasa-arvoaktivistit olette edelleen pieni mutta kovaääninen vähemmistö. - TotuusSattuuQC
Niinhän minä menenkin Nesteen baariin. Femakko pysyköön poissa sieltä ja minä en mene femakon lattekahvilaan.
Sopimattomat jutut? Mikäs sinä olet niitä määrittelemään? Eikö runkkaus ole luonnollinen asia, jota ei pidä hävetä yhtään sen enempää kuin julkihomokaan häpeää olemustaan?
Taas tulee lisää sammakoita. Enemmistön kanta ei sinulle merkitse mitään, jos se sattuu olemaan väärä. Kyllä te sukupuolineutraalit tasa-arvoaktivistit olette edelleen pieni mutta kovaääninen vähemmistö."Niinhän minä menenkin Nesteen baariin. Femakko pysyköön poissa sieltä ja minä en mene femakon lattekahvilaan."
Omistatko sinä Nesteen baarin? Käsittääkseni se on kaikille avoin tila jossa voi olla kanssasi noiden kamalien feministien lisäksi esim. lapsia joiden en niidenkään toivoisi välttämättä kuulevan rasvaisia juttujasi. Vai oletko ihan todella sitä mieltä että mitkä tahansa jutut sopivat esim. lasten korville?
"Sopimattomat jutut? Mikäs sinä olet niitä määrittelemään?"
No kyllä sen lopulta joku määrittää jos julkisella paikalla huutelet. Voit mennä kokeilemaan vaikka torille ja huutelet siellä hävyttämyyksiä ja katsotaan missä vaihessa virkavalta määrittelee sinulle mikä on sopivaa huutelua ja mikä ei.
"Eikö runkkaus ole luonnollinen asia, jota ei pidä hävetä yhtään sen enempää kuin julkihomokaan häpeää olemustaan?"
Asioista voi puhua monella tavalla, asiallisesti ja härskisti. Tämäkin ero lienee sinulle kuitenkin tuttu?
"Taas tulee lisää sammakoita. Enemmistön kanta ei sinulle merkitse mitään, jos se sattuu olemaan väärä."
Nyt puhuttiin yleisistä käytössäännöistä julkisella paikalla. En jaksa uskoa että enemmistö ihmisistä pitää yhdentekevänä millaisia juttuja julkisesti puhutaan muiden ihmisten kuullen.
"Kyllä te sukupuolineutraalit tasa-arvoaktivistit olette edelleen pieni mutta kovaääninen vähemmistö."
Voit tietysti rauhassa ajatella että hyvä jo korrekti käytös on vain jotain pienen piirin haihattelua. - ei-tule-kauppoja
"Niinhän minä menenkin Nesteen baariin. Femakko pysyköön poissa sieltä ja minä en mene femakon lattekahvilaan."
Omistatko sinä Nesteen baarin? Käsittääkseni se on kaikille avoin tila jossa voi olla kanssasi noiden kamalien feministien lisäksi esim. lapsia joiden en niidenkään toivoisi välttämättä kuulevan rasvaisia juttujasi. Vai oletko ihan todella sitä mieltä että mitkä tahansa jutut sopivat esim. lasten korville?
"Sopimattomat jutut? Mikäs sinä olet niitä määrittelemään?"
No kyllä sen lopulta joku määrittää jos julkisella paikalla huutelet. Voit mennä kokeilemaan vaikka torille ja huutelet siellä hävyttämyyksiä ja katsotaan missä vaihessa virkavalta määrittelee sinulle mikä on sopivaa huutelua ja mikä ei.
"Eikö runkkaus ole luonnollinen asia, jota ei pidä hävetä yhtään sen enempää kuin julkihomokaan häpeää olemustaan?"
Asioista voi puhua monella tavalla, asiallisesti ja härskisti. Tämäkin ero lienee sinulle kuitenkin tuttu?
"Taas tulee lisää sammakoita. Enemmistön kanta ei sinulle merkitse mitään, jos se sattuu olemaan väärä."
Nyt puhuttiin yleisistä käytössäännöistä julkisella paikalla. En jaksa uskoa että enemmistö ihmisistä pitää yhdentekevänä millaisia juttuja julkisesti puhutaan muiden ihmisten kuullen.
"Kyllä te sukupuolineutraalit tasa-arvoaktivistit olette edelleen pieni mutta kovaääninen vähemmistö."
Voit tietysti rauhassa ajatella että hyvä jo korrekti käytös on vain jotain pienen piirin haihattelua."Vai oletko ihan todella sitä mieltä että mitkä tahansa jutut sopivat esim. lasten korville?"
Ja tällaisia kysyy henkilö, jonka mielestä on hienoa, kun lapsille päiväkodissa kerrotaan homo- ja transutarinoita.
Mutta kerrohan vielä, miten runkkauksesta keskustellaan asiallisesti? Muuttuuko asia kovastikin, kun käytetään sivistyssanoja? - runkutirunks
"Vai oletko ihan todella sitä mieltä että mitkä tahansa jutut sopivat esim. lasten korville?"
Ja tällaisia kysyy henkilö, jonka mielestä on hienoa, kun lapsille päiväkodissa kerrotaan homo- ja transutarinoita.
Mutta kerrohan vielä, miten runkkauksesta keskustellaan asiallisesti? Muuttuuko asia kovastikin, kun käytetään sivistyssanoja?"mikä on sopivaa huutelua..."
Mitä huutelua? Jos me miesporukassa keskustellaan keskenämme aiheena esimerkiksi huorissa käynti ja alan hinnat, ei se ole mitään huutelua. Ei kuulu asia mitenkään viereisen pöydän feministille eikä sen puoleen poliisillekaan.
Asiasta on ollut artikkeleita mm. Hesarissa, jota lapsetkin pääsevät ihan vapaasti lukemaan. Useimmiten nämä lehtijutut ovat juuri feministien kirjoittamia. - TotuusSattuuQC
"Vai oletko ihan todella sitä mieltä että mitkä tahansa jutut sopivat esim. lasten korville?"
Mutta kerrohan vielä, miten runkkauksesta keskustellaan asiallisesti? Muuttuuko asia kovastikin, kun käytetään sivistyssanoja?""Vai oletko ihan todella sitä mieltä että mitkä tahansa jutut sopivat esim. lasten korville?"
Ja tällaisia kysyy henkilö, jonka mielestä on hienoa, kun lapsille päiväkodissa kerrotaan homo- ja transutarinoita."
Eli et halunnut vastata selkeään kysymykseen ja siirryit vain projisoimaan omia ennakkoluulojasi johonkin muuhun? No voin kertoa että päiväkodeissa ei kerrota mitään härskejä juttuja vaan asiallista tietoa. Niillä kahdella on melkoinen ero.
Ja voisit muuten vastata siihen kysymykseen että onko sinusta oikein kertoa härskejä juttuja paikoissa joissa voi olla lapsiakin? Vai onko liian vaikea kysymys?
"Mutta kerrohan vielä, miten runkkauksesta keskustellaan asiallisesti? Muuttuuko asia kovastikin, kun käytetään sivistyssanoja?"
Et ole koskaan lukenut yhtään asiallista tekstiä itsetyydytyksestä?
Jospa katsoisit vaikka täältä, voit vaikka oppiakin jotain siitä miten asioista puhutaan ihan vain asioina:
https://www.vaestoliitto.fi/nuoret/seksi/mitaseksion/itsetyydytys/ - TotuusSattuuQC
runkutirunks kirjoitti:
"mikä on sopivaa huutelua..."
Mitä huutelua? Jos me miesporukassa keskustellaan keskenämme aiheena esimerkiksi huorissa käynti ja alan hinnat, ei se ole mitään huutelua. Ei kuulu asia mitenkään viereisen pöydän feministille eikä sen puoleen poliisillekaan.
Asiasta on ollut artikkeleita mm. Hesarissa, jota lapsetkin pääsevät ihan vapaasti lukemaan. Useimmiten nämä lehtijutut ovat juuri feministien kirjoittamia."Mitä huutelua? Jos me miesporukassa keskustellaan keskenämme aiheena esimerkiksi huorissa käynti ja alan hinnat, ei se ole mitään huutelua. Ei kuulu asia mitenkään viereisen pöydän feministille eikä sen puoleen poliisillekaan."
No jos juttelunne todellakin on kaikin puolin asiallista ja samanalaista kuin sanomalehtien artikkelit niin ei siitä silloin mitään. Mutta aikaisemmin ei puhuttu kylläkään siitä vaan oikeasti härskeistä jutuista ja vitseistä. Ja jotenkin kun mielipiteitäsi on lukenut niin on hieman hankala uskoa että juttunne noin yleisestikään ottaen aina pysyvät ihan asiallisina. - jhgvfvghjk
No niin, viesti sensuroitiin, kun linkkasin kuvia pride-kulkueesta, jossa homosmiehet taluttelevat s/m -vehkeissä kadulla konttaavia miehiä, lasten silmien edessä ja kulkevat muutenkin siveettömästi julkisella paikalla. Viestin pointti oli se, että jos tuollaista tuodaan julkiselle paikalle ihmisten, jopa lasten silmien eteen, niin kenenkään ei pidä vetää hernettä nenäänsä joidenkin härskeistä jutuista, jotka ei edes ole tarkoitettu muiden kuultaviksi.
Jännää sinänsä, että suomi24 sensuroi tsemppaamansa väestön pippaloista otettuja kuvia. Eikös totuutta saa tuoda julki, vai mikä on homman nimi? - TotuusSattuuQC
jhgvfvghjk kirjoitti:
No niin, viesti sensuroitiin, kun linkkasin kuvia pride-kulkueesta, jossa homosmiehet taluttelevat s/m -vehkeissä kadulla konttaavia miehiä, lasten silmien edessä ja kulkevat muutenkin siveettömästi julkisella paikalla. Viestin pointti oli se, että jos tuollaista tuodaan julkiselle paikalle ihmisten, jopa lasten silmien eteen, niin kenenkään ei pidä vetää hernettä nenäänsä joidenkin härskeistä jutuista, jotka ei edes ole tarkoitettu muiden kuultaviksi.
Jännää sinänsä, että suomi24 sensuroi tsemppaamansa väestön pippaloista otettuja kuvia. Eikös totuutta saa tuoda julki, vai mikä on homman nimi?Sinä siis puolustelet omaa huonoa käytöstäsi sillä että joku muukin voi joskus käyttäytyä tavalla joka herättää pahennusta? Eli siis kuin pikkulapsi joka kiukuttelee "mutta kun toikin teki!".
Olisiko jo aika ryhtyä sinunkin aikuiseksi ja ottaa vastuu omasta käytöksestäsi eikä vain inistä loputtomasti joitain tekosyitä sille miksi sinun ei tarvitse välittää muista tai muiden tunteista?
- HalailuEtoo
Halailu on erityisesti naisten tapa ja itse miehenä en AINA oikein pidä siitä, mutta mites sen vois välttää fiksusti, niin ettei halailija pahastu === EI MITENKÄÄN!!!
Ottakaa naiset nyt itseänne niskasta kiinni älkääkä sännätkö heti ensimmäiseksi kädet ojossa halaileen, kiitos!- naisen.tapa.ja.oikeus
Naiset, nuo pedofiilit, halaavat ja käpälöivät jopa pikkulapsia. Kukaan ei puutu asiaan, vaikka naisen lähentelyistä voi lapselle jäädä ikuinen trauma.
- Siitä-vaan-flirtille
Miehenä minulle naisen ja miehen halaaminen on ok, mutta miesten halaamisesta en ole oikein innostunut: ) Joka tapauksessa seksuaalisesta häirinnästä on tullut nähtävästi maailman tärkein uutisaihe. Kyllä siihen syyllistyy naisetkin ja syyllistykööt, Häirintää jatkuu jokaisen kohdalla niin kauan kuin antaa sen jatkua ja loppuu kun tekee asian selväksi että kiitos nyt riittää. Toisaalta naiset itse flirttailee siihen malliin että ihme on jos joku ei siitä saa päähänsä aloittaa lähestymisen.
Jos kumpikaan ei viestisi kehollaan ja toiminnallaan mitään kukka ja mehiläinen viestejä niin tuskinpa meitä miljarditolkulla asuisi asuisi tällä planeetalla. Eli tätähän on ollut aikojen alusta mutta vasta nyt siitä on tehty ongelma. - siinäpähänkourii
Empä mene halaamaan entuudestaan tuntematonta naista, enkä kyllä ota vastaankaan halausta tuntemattomalta. Ensimmäinen tuttavuuden osoitus on sanallinen tervehdys ja kun nimien kertomiseen päästään, niin sitten voi kätellä.
#Meetoo kamppanja herättää närää monissa miehissä, sillä harvalla miehellä on täysin puhdas omatunto naisten suhteen. Varsinkin humalassa useimmat ovat heittäneet jossain vaiheessa elämäänsä vastakkaiselle sukupuolelle jotain tokeröä läppää tai kehnoja iskuyrityksiä, ehkä jopa puoliväkisin yrittänyt halata.
Naiset kyllä paljon lähentellee myös miehiä, mutta vain harvaa miestä se todella häiritsee tai siitä pahoittaa mielensä. Ruman tai vanhan naisenkin lähentely yritykset voi ottaa huumorilla.- HöpöHöpöööö
"Meetoo kamppanja herättää närää monissa miehissä, sillä harvalla miehellä on täysin puhdas omatunto naisten suhteen. Varsinkin humalassa useimmat ovat heittäneet jossain vaiheessa elämäänsä vastakkaiselle sukupuolelle jotain tokeröä läppää tai kehnoja iskuyrityksiä, ehkä jopa puoliväkisin yrittänyt halata. "
Vai että jopa oikein halata, hui! Näin miehen näkökulmasta tulee näistä höpö säännöistä sama voimaton ja turhauttava fiilis kuin peruskoulussa, jossa yläpuolelta asetettiin mitä mielikuvituksellisempia sääntöjä ja sanktioita, SYYLLISTÄ kuulematta.
- Totuus-ja-tasaarvo
Me too -kampanja levisi sosiaalisessa mediassa. Naiset niin Suomessa kuin ulkomailla ovat halunneet kiinnittää huomiota naisten kokemaan seksuaaliseen häirintään.
Näyttelijä Alyssa Milano pyysi Twitterissä kaikkia seksuaalista häirintää kokeneita naisia vastaamaan viestiinsä Me too (minä myös). Hän kertoi saaneensa idean ystävältään, joka oli miettinyt, että jos kaikki seksuaalista häirintää kokeneet naiset kirjoittaisivat statukseensa "Me too", saisivat ihmiset käsityksen ongelman laajuudesta. Tästä lähti valtava vyöry sosiaalisessa mediassa.
Lainaus:
"If you’ve been sexually harassed or assaulted write ‘me too’ as a reply to this tweet."
Olisi hyvä jos myös miehet miehet kirjoittaisivat kokemuksistaan vaikkapa tällä keskustelupalstalla nimettömänäkin niin molempia sukupuolia edustavasta kokonaisuudesta muodostuisi nykyistä todellisempi kuva. Kukaan mies tuskin haluaa syyllistää naisia kirkastaakseen luomakunnan kruunua tai omaa egoaan. Kuulemalla molempia saataisiin esiin koko totuus ja ongelmat esiin niin miehistä kuin naisistakin ei vain toisesta sukupuolesta. Kukapa hauaisi piilotella factoja jos näin vakavasta asiasta on kysymys. Fatat ei tule esiin kuin avoimella keskustelulla. We too - kourat_pois
Ämmien paskajuttuja. Jospa aloitettaisiin toden puhuminen tasa-arvon nimissä. Nuorena ollessani, sain kokea lääppimistä ja vihjailuja naisten taholta. Ollessani jo avioituneena, tulivat naiset jopa kotiini oma-aloitteisesti. Hellaleijonani antoi heille maukkaat kehoitukset häipyä.
Olin pohjimmiltani ujo, enkä pitänyt lääppimisestä, siksi olin joidenkin mielestä leuhka.
Tuntuu kuitenkin, että nykyään tehdään tikusta asiaa, että saadaan edes vähäsen julkisuutta. Maailma hajoaa ympärillämme ja jauhamme vain paskaa. Tosiasiassa kysymys kuuluu antaako nainen häiritä itseään, vai nauttiiko hän siitä. Olen nähnyt, miten ystäväni vaimo hiljensi häntä kourineen äijän. Pitää sanoa selvin sanoin ei. Naisella on oikeus vaikka motata äijää, jos on tarve.- TotuusSattuuQC
"Ämmien paskajuttuja. Jospa aloitettaisiin toden puhuminen tasa-arvon nimissä. Nuorena ollessani, sain kokea lääppimistä ja vihjailuja naisten taholta. Ollessani jo avioituneena, tulivat naiset jopa kotiini oma-aloitteisesti. Hellaleijonani antoi heille maukkaat kehoitukset häipyä. "
No oliko tuo sitten sinusta hauskaa tai toivottavaa että sinua häirittiin? Ei ainakaan vaikuttanut siltä. Joten olisi varmaan sinustakin parempi että sellaista ei olisi edes alunperin tapahtunut vaan olisit saanut olla rauhassa.
"Tosiasiassa kysymys kuuluu antaako nainen häiritä itseään, vai nauttiiko hän siitä."
Ei vaan kysymys on edelleen siitä että onko oikein että häirintää edes on. Aivan kuin sanoisit että pitäisi miettiä että antaako ihminen varastaa omaa omaisuuttaan tai antaako ihminen muiden pahoinpidellä itseään. Ei se väärä teko ole uhrin vika vaan tekijän.
"Olen nähnyt, miten ystäväni vaimo hiljensi häntä kourineen äijän. Pitää sanoa selvin sanoin ei. Naisella on oikeus vaikka motata äijää, jos on tarve."
Kyllä mutta tämä ei poista sitä että sitä häirintää ei pitäisi edes olla. ja että se on väärin. - häiritsevä.juttu
"Ämmien paskajuttuja. Jospa aloitettaisiin toden puhuminen tasa-arvon nimissä. Nuorena ollessani, sain kokea lääppimistä ja vihjailuja naisten taholta. Ollessani jo avioituneena, tulivat naiset jopa kotiini oma-aloitteisesti. Hellaleijonani antoi heille maukkaat kehoitukset häipyä. "
No oliko tuo sitten sinusta hauskaa tai toivottavaa että sinua häirittiin? Ei ainakaan vaikuttanut siltä. Joten olisi varmaan sinustakin parempi että sellaista ei olisi edes alunperin tapahtunut vaan olisit saanut olla rauhassa.
"Tosiasiassa kysymys kuuluu antaako nainen häiritä itseään, vai nauttiiko hän siitä."
Ei vaan kysymys on edelleen siitä että onko oikein että häirintää edes on. Aivan kuin sanoisit että pitäisi miettiä että antaako ihminen varastaa omaa omaisuuttaan tai antaako ihminen muiden pahoinpidellä itseään. Ei se väärä teko ole uhrin vika vaan tekijän.
"Olen nähnyt, miten ystäväni vaimo hiljensi häntä kourineen äijän. Pitää sanoa selvin sanoin ei. Naisella on oikeus vaikka motata äijää, jos on tarve."
Kyllä mutta tämä ei poista sitä että sitä häirintää ei pitäisi edes olla. ja että se on väärin.Kerro nyt ensin, mikä on häirintää ja mikä ei ole.
- häiritsevä.juttu
häiritsevä.juttu kirjoitti:
Kerro nyt ensin, mikä on häirintää ja mikä ei ole.
Selvästi on häirintää se, jos kopeloin naista tisseistä. Tätä ei tarvitse perustella.
Mutta entäs jos vain katson tissejä? Riippuuko se siitä, kuinka kauan katson ja jos riippuu, mikä on raja sekunneissa?
Jos en saa ollenkaan katsoa, voin minä myös vaatia, ettei nainen ollenkaan missään tilanteessa katso minua. Niin että miten on? - TotuusSattuuQC
Kerro nyt ensin, mikä on häirintää ja mikä ei ole.
"Kerro nyt ensin, mikä on häirintää ja mikä ei ole."
Kuten tuossa yllä jo joku (sinä?) mieskin kertoi, se oli asioiita jotka ihan oikeasti jäivät häiritsemään ja jotka muistaa vielä vuosienkin jälkeen. Siis asiat jotka saavat aikaan oikeasti epämiellyttäviä tuntemuksia.
"Mutta entäs jos vain katson tissejä? Riippuuko se siitä, kuinka kauan katson ja jos riippuu, mikä on raja sekunneissa?"
Häirintää on tuijotus joka on niin intensiivistä että se saa kohteen tuntemaan olonsa epämukavaksi. Ei siihen mitään sekunttirajoja ole. Ihan aikuisena ihmisenä tiedät itsekin varmaan ihan hyvin eron pelkän tavallisen katsomisen ja häiritsevän tuijotuksen välillä kun sitä kohtaat. Ei tässä nyt kannata tyhmäksi heittäytyä.
"Jos en saa ollenkaan katsoa, voin minä myös vaatia, ettei nainen ollenkaan missään tilanteessa katso minua. Niin että miten on?"
Kuten sanoin, ei kannata tässä heittäytyä tyhmemmäksi kuin on. Katsominen on tavallista havainnointia, tuijottelu on erityisen huomion kohdistamista tavallista pidempään juuri ihan tiettyyn asiaan. Melkein kaikki kyllä tajauvat tuon eron kun vähän vain miettivät. Antaa melko tyhmän kuvan meistä miehistä että moni leikkii että ei muka itse tiedä milloin tuijottaa ja milloin katsoo tavallisesti. - häiritsevä.juttu
"Kerro nyt ensin, mikä on häirintää ja mikä ei ole."
Kuten tuossa yllä jo joku (sinä?) mieskin kertoi, se oli asioiita jotka ihan oikeasti jäivät häiritsemään ja jotka muistaa vielä vuosienkin jälkeen. Siis asiat jotka saavat aikaan oikeasti epämiellyttäviä tuntemuksia.
"Mutta entäs jos vain katson tissejä? Riippuuko se siitä, kuinka kauan katson ja jos riippuu, mikä on raja sekunneissa?"
Häirintää on tuijotus joka on niin intensiivistä että se saa kohteen tuntemaan olonsa epämukavaksi. Ei siihen mitään sekunttirajoja ole. Ihan aikuisena ihmisenä tiedät itsekin varmaan ihan hyvin eron pelkän tavallisen katsomisen ja häiritsevän tuijotuksen välillä kun sitä kohtaat. Ei tässä nyt kannata tyhmäksi heittäytyä.
"Jos en saa ollenkaan katsoa, voin minä myös vaatia, ettei nainen ollenkaan missään tilanteessa katso minua. Niin että miten on?"
Kuten sanoin, ei kannata tässä heittäytyä tyhmemmäksi kuin on. Katsominen on tavallista havainnointia, tuijottelu on erityisen huomion kohdistamista tavallista pidempään juuri ihan tiettyyn asiaan. Melkein kaikki kyllä tajauvat tuon eron kun vähän vain miettivät. Antaa melko tyhmän kuvan meistä miehistä että moni leikkii että ei muka itse tiedä milloin tuijottaa ja milloin katsoo tavallisesti."Häirintää on tuijotus joka on niin intensiivistä että se saa kohteen tuntemaan olonsa epämukavaksi."
Niin varmaan, mutta mistä minä sen voin tietää, kuka häiriintyy sekunnin kestävästä katseesta ja kuka on vain ylpeä herättämästään huomiosta? Tiedät varmasti itsekin, että on ihmisiä, jotka haluavatkin näkyä.
Ei tässä ole kysymys mistään tyhmyydestä. Jos aletaan antaa ohjeita, on niiden oltava selkeitä ja niiden on koskettava tasavertaisesti kaikkia, sukupuolesta riippumatta. - TotuusSattuuQC
"Häirintää on tuijotus joka on niin intensiivistä että se saa kohteen tuntemaan olonsa epämukavaksi."
Niin varmaan, mutta mistä minä sen voin tietää, kuka häiriintyy sekunnin kestävästä katseesta ja kuka on vain ylpeä herättämästään huomiosta? Tiedät varmasti itsekin, että on ihmisiä, jotka haluavatkin näkyä.
Ei tässä ole kysymys mistään tyhmyydestä. Jos aletaan antaa ohjeita, on niiden oltava selkeitä ja niiden on koskettava tasavertaisesti kaikkia, sukupuolesta riippumatta."Niin varmaan, mutta mistä minä sen voin tietää, kuka häiriintyy sekunnin kestävästä katseesta ja kuka on vain ylpeä herättämästään huomiosta?"
Eipä oikein kukaan häiriinny sekunnin ketsävästä katseesta. Tuijottelu ei ole sitä.
"Tiedät varmasti itsekin, että on ihmisiä, jotka haluavatkin näkyä."
Toki. Jos tiedät jonkun olevan sellainen niin tuijottele toki häntä. Mutta ei ketään myöskään tarvitse katsella siksi että hän siitä tykkäisi.
"Ei tässä ole kysymys mistään tyhmyydestä."
Ei olekaan vaan sen tyhmyyden esittämisestä. Eli tehdään muka kauhean vaikeita asioista jotka eivät todellisuudessa vaikeita ole jotta voidaan sillä kyseenalaistaa koko asia.
"Jos aletaan antaa ohjeita, on niiden oltava selkeitä ja niiden on koskettava tasavertaisesti kaikkia, sukupuolesta riippumatta."
Ei kyse ole edelleenkään ohjeista vaan tavallisesta ihmisten omasta ymmäryksestä. Ja se löytyy varmasti sinultakin kun vähän vain pinnistelet ja oikeasti haluat ymmärtää mistä on kyse. Asia voi tuntua vaikealta jos ei ole haluakaan oppia. - häiritsevä.juttu
"Eipä oikein kukaan häiriinny sekunnin ketsävästä katseesta."
Mistäs sinä sen tiedät? Nollatoleranssia joka tapauksessa haetaan ja jo lyhytkään katse ei mahdu siihen. - TotuusSattuuQC
"Eipä oikein kukaan häiriinny sekunnin ketsävästä katseesta."
Mistäs sinä sen tiedät? Nollatoleranssia joka tapauksessa haetaan ja jo lyhytkään katse ei mahdu siihen."Mistäs sinä sen tiedät? Nollatoleranssia joka tapauksessa haetaan ja jo lyhytkään katse ei mahdu siihen"
Edelleenkin yrität häivyttää ja kieltää asian tekemällä yksinkertaisista asioista muka vaikeita. Eli kun ei muka voi koskaan tietää mikä on häirintää niin sitten ei tarvitse muuttaa mitään, ei edes sitä oikeaa häirintää jonka jokainen kyllä tietää itse olevan sitä.
Ihan käsi sydämellä, onko joskus joku elämäsi aikana syyttänyt sinua häirinnästä tai edes pahastunut sekunnin kestävästä täysin neutraalista katseesta? - edfghgfd
"Naisella on oikeus vaikka motata äijää, jos on tarve."
Vitut. Naiselle ei pidä antaa minkäänlaisia erioikeuksia. Nehän huutavat tasa-arvon perään, ja silloin myös miehellä täytyy olla oikeus motata naista tarvittaessa, mikäli tämä kokee naisen läsnäolon häirinnäksi. Jos miehellä ei ole minkäänlaisia laillisia oikeuksia tehdä niin, ei ole sitten myös naisellakaan. Sitäpaitsi, sukupuoliahan ei edes pitänyt olla. - häiritsevä.juttu
"Mistäs sinä sen tiedät? Nollatoleranssia joka tapauksessa haetaan ja jo lyhytkään katse ei mahdu siihen"
Edelleenkin yrität häivyttää ja kieltää asian tekemällä yksinkertaisista asioista muka vaikeita. Eli kun ei muka voi koskaan tietää mikä on häirintää niin sitten ei tarvitse muuttaa mitään, ei edes sitä oikeaa häirintää jonka jokainen kyllä tietää itse olevan sitä.
Ihan käsi sydämellä, onko joskus joku elämäsi aikana syyttänyt sinua häirinnästä tai edes pahastunut sekunnin kestävästä täysin neutraalista katseesta?Ei ole. Härskejä (?) juttuja olen kyllä puhunut ja joku on ne saattanut kuulla. Naisille niitä ei ole tarkoitettu paitsi silloin, kun samanmielisiä härskeistä jutuista pitäviä naisia on mukana (usko pois, kyllä niitä on ja joskus ne pistävät vielä paremmaksi).
Nykyaikana juttujen tilalta saattaa olla sellainen tapa, että joku näyttää kännykästään rivon videon. Onko se häirintää, sitä en osaa sanoa, niitähän ei ole pakko katsoa. Yleensä uteliaisuus kuitenkin voittaa.
Mutta mikä sinun tilanteesi on? Miksi pyörit maassa anteeksiantoa anomassa, jos et ole tehnyt mitään? Nautitko siitä, senkin pervo?
Yleensäkään ei ole pakko tuppautua miesten (ja naisten) seuraan viinaa juomaan, jos on kovin herkkä naisyksilö. Tänään taas pannaan karaokevehkeet tulille ja naiset laulamaan. Pakko ei ole tulla, mutta tulevat ne kuitenkin, vaikka saatan vääntää Isoisän olkihatun Juicen tyyliin Isoisän hinttipussiksi.
https://www.youtube.com/watch?v=Z-fxM8RqTEw - TotuusSattuuQC
Ei ole. Härskejä (?) juttuja olen kyllä puhunut ja joku on ne saattanut kuulla. Naisille niitä ei ole tarkoitettu paitsi silloin, kun samanmielisiä härskeistä jutuista pitäviä naisia on mukana (usko pois, kyllä niitä on ja joskus ne pistävät vielä paremmaksi).
Nykyaikana juttujen tilalta saattaa olla sellainen tapa, että joku näyttää kännykästään rivon videon. Onko se häirintää, sitä en osaa sanoa, niitähän ei ole pakko katsoa. Yleensä uteliaisuus kuitenkin voittaa.
Mutta mikä sinun tilanteesi on? Miksi pyörit maassa anteeksiantoa anomassa, jos et ole tehnyt mitään? Nautitko siitä, senkin pervo?
Yleensäkään ei ole pakko tuppautua miesten (ja naisten) seuraan viinaa juomaan, jos on kovin herkkä naisyksilö. Tänään taas pannaan karaokevehkeet tulille ja naiset laulamaan. Pakko ei ole tulla, mutta tulevat ne kuitenkin, vaikka saatan vääntää Isoisän olkihatun Juicen tyyliin Isoisän hinttipussiksi.
https://www.youtube.com/watch?v=Z-fxM8RqTEw"Ei ole. "
No miksi ihmeessä sitten koet tavallisenkin katseen olevan kauhea ongelma kun se ei ole sinulle mitään ongelmia kuitenkaan aiheuttanut?
"Härskejä (?) juttuja olen kyllä puhunut ja joku on ne saattanut kuulla. Naisille niitä ei ole tarkoitettu paitsi silloin, kun samanmielisiä härskeistä jutuista pitäviä naisia on mukana (usko pois, kyllä niitä on ja joskus ne pistävät vielä paremmaksi). "
Edelleenkin kysyn että mikä nyt on ongelma jos tähänkin saakka olet omasta mielestäsi osannut osoittaa jutut ihmisille jotka niistä eivät ole pahastuneet
`"Nykyaikana juttujen tilalta saattaa olla sellainen tapa, että joku näyttää kännykästään rivon videon. Onko se häirintää, sitä en osaa sanoa, niitähän ei ole pakko katsoa. Yleensä uteliaisuus kuitenkin voittaa."
Edelleen kyse on siitä harkinnasta eli kenelle nyt sitten niitä tarjoaa katsottavaksi. Et sinä ennenkään niitä varmaan jokaisen nenän eteen ole laittanut eli harkintaa olet osannut tähänkin saakka harrastaa.
"Mutta mikä sinun tilanteesi on? Miksi pyörit maassa anteeksiantoa anomassa, jos et ole tehnyt mitään? Nautitko siitä, senkin pervo?"
Mitä ihmeen anteeksiantoa? Minähän olen koko ajan sanonut että ongelmaa ei ole kun osaa arvioida kenelle voi sanoa mitäkin. Ja jos sattuu joskus virhearvio niin senkin voi myöntää ihan rehdisti ja pyytää silloin anteeksi. Paljon miehekkäämpi tapa se on kuin vinkua loputtomiin miten "nykyään ei saa enää mitään sanoa tai tehdä" ja leikkiä että ei muka ole ketään loukannut.
"Yleensäkään ei ole pakko tuppautua miesten (ja naisten) seuraan viinaa juomaan, jos on kovin herkkä naisyksilö."
Jokainen toki valitsee vapaa-ajallaan seuransa kun ollaan yksityisissä paikoissa mutta heti jos ollaan julkisella paikalla (baarit, työpaikan juhlat jne.) niin ne ovat kaikille avoimia ja silloin kyllä käyttäydytään niin että kukaan paikalla olija ei tule häirityksi, - äijien.juttuja
"Ei ole. "
No miksi ihmeessä sitten koet tavallisenkin katseen olevan kauhea ongelma kun se ei ole sinulle mitään ongelmia kuitenkaan aiheuttanut?
"Härskejä (?) juttuja olen kyllä puhunut ja joku on ne saattanut kuulla. Naisille niitä ei ole tarkoitettu paitsi silloin, kun samanmielisiä härskeistä jutuista pitäviä naisia on mukana (usko pois, kyllä niitä on ja joskus ne pistävät vielä paremmaksi). "
Edelleenkin kysyn että mikä nyt on ongelma jos tähänkin saakka olet omasta mielestäsi osannut osoittaa jutut ihmisille jotka niistä eivät ole pahastuneet
`"Nykyaikana juttujen tilalta saattaa olla sellainen tapa, että joku näyttää kännykästään rivon videon. Onko se häirintää, sitä en osaa sanoa, niitähän ei ole pakko katsoa. Yleensä uteliaisuus kuitenkin voittaa."
Edelleen kyse on siitä harkinnasta eli kenelle nyt sitten niitä tarjoaa katsottavaksi. Et sinä ennenkään niitä varmaan jokaisen nenän eteen ole laittanut eli harkintaa olet osannut tähänkin saakka harrastaa.
"Mutta mikä sinun tilanteesi on? Miksi pyörit maassa anteeksiantoa anomassa, jos et ole tehnyt mitään? Nautitko siitä, senkin pervo?"
Mitä ihmeen anteeksiantoa? Minähän olen koko ajan sanonut että ongelmaa ei ole kun osaa arvioida kenelle voi sanoa mitäkin. Ja jos sattuu joskus virhearvio niin senkin voi myöntää ihan rehdisti ja pyytää silloin anteeksi. Paljon miehekkäämpi tapa se on kuin vinkua loputtomiin miten "nykyään ei saa enää mitään sanoa tai tehdä" ja leikkiä että ei muka ole ketään loukannut.
"Yleensäkään ei ole pakko tuppautua miesten (ja naisten) seuraan viinaa juomaan, jos on kovin herkkä naisyksilö."
Jokainen toki valitsee vapaa-ajallaan seuransa kun ollaan yksityisissä paikoissa mutta heti jos ollaan julkisella paikalla (baarit, työpaikan juhlat jne.) niin ne ovat kaikille avoimia ja silloin kyllä käyttäydytään niin että kukaan paikalla olija ei tule häirityksi,mutta heti jos ollaan julkisella paikalla ....
Paskapuhetta. Jokainen valitsee myös julkiset paikkansa, joissa haluaa olla. Esimerkiksi lesbobaariin ei ole heteronaisen eikä etenkään miehen soveliasta mennä ja jos menee, saa varmasti kuulla rumaa puhetta.
"Edelleenkin kysyn että mikä nyt on ongelma jos tähänkin saakka olet omasta mielestäsi osannut osoittaa jutut ihmisille jotka niistä eivät ole pahastuneet"
Edelleenkin kysyt ja edelleenkin kerron, että niitä juttuja saattaa kuulla ja kuunnella henkilöitä, joita ne häiritsevät. Edelleenkään en aio kierrellä pitkin baaria kyselemässä ennakkoon, mitä saan puhua omassa seurueessani.
Pyytele sinä vain anteeksi feministeiltä, jos saat siitä jotain kiksejä. - TotuusSattuuQC
äijien.juttuja kirjoitti:
mutta heti jos ollaan julkisella paikalla ....
Paskapuhetta. Jokainen valitsee myös julkiset paikkansa, joissa haluaa olla. Esimerkiksi lesbobaariin ei ole heteronaisen eikä etenkään miehen soveliasta mennä ja jos menee, saa varmasti kuulla rumaa puhetta.
"Edelleenkin kysyn että mikä nyt on ongelma jos tähänkin saakka olet omasta mielestäsi osannut osoittaa jutut ihmisille jotka niistä eivät ole pahastuneet"
Edelleenkin kysyt ja edelleenkin kerron, että niitä juttuja saattaa kuulla ja kuunnella henkilöitä, joita ne häiritsevät. Edelleenkään en aio kierrellä pitkin baaria kyselemässä ennakkoon, mitä saan puhua omassa seurueessani.
Pyytele sinä vain anteeksi feministeiltä, jos saat siitä jotain kiksejä."Paskapuhetta. Jokainen valitsee myös julkiset paikkansa, joissa haluaa olla."
Ei vaan julkinen tila on paikka jossa noudatetaan yhteisiä sääntöjä koska ne ovat kaikille avoimia. Siellä ei siis mennä sinun säännöilläsi.
"Esimerkiksi lesbobaariin ei ole heteronaisen eikä etenkään miehen soveliasta mennä ja jos menee, saa varmasti kuulla rumaa puhetta."
Jos näin on niin sekin on aivan yhtä väärin. Mutta et sinä voi puolustella omaa huonoa käytöstäsi sillä että joku muukin käyttäytyy huonosti. Vain lapset perustelevat että "kun toikin teki". Aikuinen ottaa vastuun omasta käytöksestä eikä vetoa muihin.
"Edelleenkin kysyt ja edelleenkin kerron, että niitä juttuja saattaa kuulla ja kuunnella henkilöitä, joita ne häiritsevät."
No jos tiedät näin olevan niin kannattaisiko siitä tehdä jotain johtopäätöksiä?
"Edelleenkään en aio kierrellä pitkin baaria kyselemässä ennakkoon, mitä saan puhua omassa seurueessani."
No jos et halua välittää lainkaan muista ihmisitä niin eikö ole silloin ihan oikein että asioista saattaa joskus olla myös joitain seurauksia? Kyllä sinun pitää siihen olla silloin varautunut.
"Pyytele sinä vain anteeksi feministeiltä, jos saat siitä jotain kiksejä."
Voit luokitella ihmisiä miten haluat mutta minä pyydän anteeksi ihmiseltä jos häntä olen jotenkin onnistunut loukkaamaan. Enkä tee sitä siksi että saan siitä kiksejä vaan siksi että se on aikuismaista käytöstä että ottaa vastuun omista teoistaan eikä vain inise loputtomiin siitä miten pitää saada tehdä mitä vain muista välittämättä.
- OiNeIhanatNaijset
Haha. Muakin on naiset kourinu kun olin nuori. Hyvää teki :P
En kuitenkaan tahtoisi kenellekään herkkämieliselle naiselle mielipahaa tai traumoja sen takia että tekis mieli uida sen mekkoon... pitää olla näet sen verran herrasmies :)
Jos naista tekköö mieli eikä sua ni omat käet riittää....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926396Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652019- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681143Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962