Uutena palstalaistena en tiedä juuri kommenttiesi perusteella mihin uskot. Oletko siis ateisti? Ja toinen kysymys, että Uskotko Saatanan olemassa oloon?
He-ma.lle kysymys
54
440
Vastaukset
Uutena?
Militantti ateisti, halveksun syvästi valehtelevia uskonharhaisia.
Jumalista, saatanasta ja demoneista ei ole minkäänlaista näyttöä, joten pidän kaikkia uskovaisia epäjumalanpalvojina. Tämä tekee minusta myös synnittömän, joten kelpaan hyvin varajeesukseksi.
Kaikki jumalat tuntuvat olevan kovin mustasukkaisia, eivätkä hyväksy epäjumalien palvomista.
Näinollen siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että oikea jumala onkin vastassa uskonharhaisen kuoltua on hänellä melkoinen meriselitys annettavana.- Samaatietä
Sillain uutena, etten ole kauaa käynyt täällä.
Mielenkiintoista., niin oletatko, että on olemassa Luoja?
Mikä saa sinut olemaan Täällä palstalla?
Löytykö muilla hengellisellä palstoilla, kuin helluntain? - Samaatietä
Piti kysyä, että käytkö muilla hengellisellä palstoilla, eikä löytyykö.
Samaatietä kirjoitti:
Sillain uutena, etten ole kauaa käynyt täällä.
Mielenkiintoista., niin oletatko, että on olemassa Luoja?
Mikä saa sinut olemaan Täällä palstalla?
Löytykö muilla hengellisellä palstoilla, kuin helluntain?Olen kyllä yrittänyyt rienata kaikkia lahkoja, kultteja ja niiden palvojia sekä tietysti niiden epäjumalia tasapuolisesti.
Olen pahoillani jos en ole helunoille riittävästi suonut huomiotani.
Sellainen pikku vinkki, että rekisteröityneen käyttäjän kaikki kommentit (tai minun tapauksessani kaikki rienaukset) löytyvät seuraamalla tuota nikkini muodostavaa linkkiä.- Samaatietä
Olet ihan Kamala hah hah vai liikaa aikaa Heh Heh. Parempi monesta olisi, ettet ärsyttäisi Täällä tuollainen.
Minä kuulun evankelisluterilaiseen kirkkoon eli vielä pahempi sinun kannalta.
Vai mainostaa vielä lukemaan kommentteja ei Heh, kauheaa Heh..sinulla taitaa olla aika hirteinen huumori.
Hei muuten, niin mikä sinua ärsyttää uskovaisissa tai yleensäkin uskomisessa ?
Ja mikä on rienaamisesi tavoite? Samaatietä kirjoitti:
Olet ihan Kamala hah hah vai liikaa aikaa Heh Heh. Parempi monesta olisi, ettet ärsyttäisi Täällä tuollainen.
Minä kuulun evankelisluterilaiseen kirkkoon eli vielä pahempi sinun kannalta.
Vai mainostaa vielä lukemaan kommentteja ei Heh, kauheaa Heh..sinulla taitaa olla aika hirteinen huumori.
Hei muuten, niin mikä sinua ärsyttää uskovaisissa tai yleensäkin uskomisessa ?
Ja mikä on rienaamisesi tavoite?Rienaamisella pyrin keskeyttämään tarkoituksettoman jumamärehdinnän, märehdintä kun kuuluu vain helun... siis märehtijöille.
Turhaan te uskonharhaiset märehditte jumalaa, kun se vielä kaiken lisäksi on olematon epäjumala, kultainen vasikkapatsas.
Rienaukseni jatkuminen osoittaa myös jumalanne joko olemattomaksi tai kyvyttömäksi, ellei sitten ole hänen tahtonsa että rienaan.
Pahimmassa tapauksessa rienaustani paheksuva paheksuu siis oman epäjumalansa tahtoa.- Samaatietä
he-ma kirjoitti:
Rienaamisella pyrin keskeyttämään tarkoituksettoman jumamärehdinnän, märehdintä kun kuuluu vain helun... siis märehtijöille.
Turhaan te uskonharhaiset märehditte jumalaa, kun se vielä kaiken lisäksi on olematon epäjumala, kultainen vasikkapatsas.
Rienaukseni jatkuminen osoittaa myös jumalanne joko olemattomaksi tai kyvyttömäksi, ellei sitten ole hänen tahtonsa että rienaan.
Pahimmassa tapauksessa rienaustani paheksuva paheksuu siis oman epäjumalansa tahtoa.Mitä tarkoitat märehtimisellä? Minulla on hyvä kokemus helluntailaisista, ei pahaa sanottavaa ihmisinä.
Miksi usko ärsyttää sinua? Onko se sinusta teennäistä?
Yhden tuohon ajatukseesii, ettei mikään tapahdu Jumalan sallimatta tai tietämättä.
Minusta on jännä, ettet kiellä täysin Jumalan olemassa oloa kuitenkaan, vaan aivan kuin jättäisit takaportin auki, miksi näin?
Niin Uskotko esim.henkimaailmaan? Samaatietä kirjoitti:
Mitä tarkoitat märehtimisellä? Minulla on hyvä kokemus helluntailaisista, ei pahaa sanottavaa ihmisinä.
Miksi usko ärsyttää sinua? Onko se sinusta teennäistä?
Yhden tuohon ajatukseesii, ettei mikään tapahdu Jumalan sallimatta tai tietämättä.
Minusta on jännä, ettet kiellä täysin Jumalan olemassa oloa kuitenkaan, vaan aivan kuin jättäisit takaportin auki, miksi näin?
Niin Uskotko esim.henkimaailmaan?Idiootti!
En todellakaan usko mihinkään yliluonnolliseen. Jumalan olemassaolo on aina mahdollinen, mutta erittäin epätodennäköinen skenaario.
Kaikki ihmisen väittämät jumalat ovat kuitenkin todistettavasti epäjumalia, myös jahve.- Samaatietä
he-ma kirjoitti:
Idiootti!
En todellakaan usko mihinkään yliluonnolliseen. Jumalan olemassaolo on aina mahdollinen, mutta erittäin epätodennäköinen skenaario.
Kaikki ihmisen väittämät jumalat ovat kuitenkin todistettavasti epäjumalia, myös jahve.Heh Heh, enkä oo!!
Kuka sen on todistanut Jumalan olemassa olottomuuden?
Niin, onko sinulla jotenkin tylsää , kun vietät aikaasi täällä, kun kuitenkin nimimerkkisi vilahtelee vähän väliä?
Minä esim vietän nyt paljon aikaa sängyssä sairaudestani johtuen, niin tapan aikaa täällä.
Kysyin henkimaailmasta siksi, kun 2 tuttuni sanovat olevansa ateisteja, mutta uskovansa henkimaailmaan. Jumalaan eivät usko, vaan tieteeseen. Meitä on moneksi.
Mikä siinä ärsyttää eniten, että uskovaiset uskovat?
Ajattele nyt, jos ei olisi uskovaisia, sinäkään et voisi päteä olevasi heitä viisaampi. - capiche
he-ma kirjoitti:
Olen kyllä yrittänyyt rienata kaikkia lahkoja, kultteja ja niiden palvojia sekä tietysti niiden epäjumalia tasapuolisesti.
Olen pahoillani jos en ole helunoille riittävästi suonut huomiotani.
Sellainen pikku vinkki, että rekisteröityneen käyttäjän kaikki kommentit (tai minun tapauksessani kaikki rienaukset) löytyvät seuraamalla tuota nikkini muodostavaa linkkiä.Monenko luulet luopuneen uskostaan rienauksesi vuoksi? Lyön vetoa, ettei yksikään. Rienaus on paitsi tyhmää, niin myös psykologisesti erittäin huono keino. Se saa ihmiset kaivautumaan vain tiukemmin asemiinsa.
Mutta jos tällainen käytös tuo omiin paineisiisi helpotusta, niin jatka valitsemallasi tiellä. Meille se on hyttysen pirinää - noin niinkuin ystävällisesti sanottuna. capiche kirjoitti:
Monenko luulet luopuneen uskostaan rienauksesi vuoksi? Lyön vetoa, ettei yksikään. Rienaus on paitsi tyhmää, niin myös psykologisesti erittäin huono keino. Se saa ihmiset kaivautumaan vain tiukemmin asemiinsa.
Mutta jos tällainen käytös tuo omiin paineisiisi helpotusta, niin jatka valitsemallasi tiellä. Meille se on hyttysen pirinää - noin niinkuin ystävällisesti sanottuna.En pysty ottamaan kantaa, mutta veikkaisin ajattelukykyisten lähtevän. Muilla ei ole väliäkään, kuten sinulla.
- capiche
he-ma kirjoitti:
Rienaamisella pyrin keskeyttämään tarkoituksettoman jumamärehdinnän, märehdintä kun kuuluu vain helun... siis märehtijöille.
Pahimmassa tapauksessa rienaustani paheksuva paheksuu siis oman epäjumalansa tahtoa.Minä en vaivautuisi rienaamaan sellaista, johon en usko. Noin niinkuin loogisesti ajatellen. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
- capiche
he-ma kirjoitti:
En pysty ottamaan kantaa, mutta veikkaisin ajattelukykyisten lähtevän. Muilla ei ole väliäkään, kuten sinulla.
Ha haa. Minä olen ansainnut mukavan elannon aivojani käyttämällä. Entäs sinä?
- Samaatietä
he-ma kirjoitti:
En pysty ottamaan kantaa, mutta veikkaisin ajattelukykyisten lähtevän. Muilla ei ole väliäkään, kuten sinulla.
Hah hah voi teidän huumoria. Minusta He-Man on jotenkin söpö. Olisipa hänkin uskovainen!
- Loogisia_huomioita
capiche kirjoitti:
Minä en vaivautuisi rienaamaan sellaista, johon en usko. Noin niinkuin loogisesti ajatellen. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Ei se rienaamiseen vaivautumisen loogisuus siitä ole kiinni, että uskotaanko rienan kohteeseen vai ei. Sen sijaan merkitystä oli tässä nyt sillä rienaamisen motiivilla, mikä voi tietysti erota sen mukaan uskotaanko rienan kohteeseen vai ei, ja se motiivihan sinulle jo kerrottiinkin.
Minusta on outoa jos et ymmärrä mitä sillä tarkoitettiin. Minusta sillä ainakin ihan selvästi tarkoitettiin sitä, että ríenaaja haluaisi muidenkin lopettavan uskomisen siihen, mihin hänkään ei usko. Luulisi sinun tämän ymmärtävän, jos kuitenkin vastaavasti ymmärrät sen, että itsekin haluaisit, että muutkin uskoisivat siihen mihin sinä uskot. capiche kirjoitti:
Ha haa. Minä olen ansainnut mukavan elannon aivojani käyttämällä. Entäs sinä?
Varmaan niin.
Ettet olisi Teemu tai teemun kaltainen valehtelija, joka valehtelemalla hankkii elantonsa.
Joo, kiitos kysymästä, mulla menee paremmin kuin ikinä osasin toivoakaan.Loogisia_huomioita kirjoitti:
Ei se rienaamiseen vaivautumisen loogisuus siitä ole kiinni, että uskotaanko rienan kohteeseen vai ei. Sen sijaan merkitystä oli tässä nyt sillä rienaamisen motiivilla, mikä voi tietysti erota sen mukaan uskotaanko rienan kohteeseen vai ei, ja se motiivihan sinulle jo kerrottiinkin.
Minusta on outoa jos et ymmärrä mitä sillä tarkoitettiin. Minusta sillä ainakin ihan selvästi tarkoitettiin sitä, että ríenaaja haluaisi muidenkin lopettavan uskomisen siihen, mihin hänkään ei usko. Luulisi sinun tämän ymmärtävän, jos kuitenkin vastaavasti ymmärrät sen, että itsekin haluaisit, että muutkin uskoisivat siihen mihin sinä uskot.Tässä ohtaa olet väärässä.
En suinkaan halua perusteettomasti kenenkään lopettavan uskomista, vaan jeesusmärehdinnän haluan loppuvan, jos eivät pysty todisteita toimittamaan.
Hiljenisivät olemattomasta jauhamisen, kunnes pystyvät toimittamaan todisteet tuosta olemattomasta, niin olisin kovin onnellinen. Todisteiden myötä kääntyisin oitis kristityksi. Tai muslimiksi, jos he pystyisivät todisteet jumalansa olemassaolosta toimittamaan.Samaatietä kirjoitti:
Hah hah voi teidän huumoria. Minusta He-Man on jotenkin söpö. Olisipa hänkin uskovainen!
Valloittava persoonani ei ole aiheena tässä ja uskovaiseksi käännyn heti, kun pystytte jumalanne olevaiseksi osoittamaan.
capiche kirjoitti:
Minä en vaivautuisi rienaamaan sellaista, johon en usko. Noin niinkuin loogisesti ajatellen. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Et siis pidä asiallisena lähetyskäskyä?
Siinä meni taas taivaspaikka.- Samaatietä
he-ma kirjoitti:
Valloittava persoonani ei ole aiheena tässä ja uskovaiseksi käännyn heti, kun pystytte jumalanne olevaiseksi osoittamaan.
Hah hah hah valloittava, kaikkea kirjoitatkin kiusallasi! Riesa sinä olet, mutta Jumala rakastaa sinuakin. Riesa Kärpänen heh..Et ole sentään penseä. Tuo on minusta hyvä, ettet ole penseä.
Samaatietä kirjoitti:
Hah hah hah valloittava, kaikkea kirjoitatkin kiusallasi! Riesa sinä olet, mutta Jumala rakastaa sinuakin. Riesa Kärpänen heh..Et ole sentään penseä. Tuo on minusta hyvä, ettet ole penseä.
No, katsos faktoja.
1. Olen oikeassa aina.
2. Olen synnitön.
3. Jos tuntuu, että olen väärässä, esitä todisteet.
4. Huomioi kohta 1.- Samaatietä
he-ma kirjoitti:
No, katsos faktoja.
1. Olen oikeassa aina.
2. Olen synnitön.
3. Jos tuntuu, että olen väärässä, esitä todisteet.
4. Huomioi kohta 1.Heh, hauska. Huomioin huomioin heh...Mutta oikeasti, sydämeni huokaus on, että pelastuisit känkkäränkkäne.
Todisteet löytyvät Raamatusta. Oletko lukenut Raamattua? Samaatietä kirjoitti:
Heh, hauska. Huomioin huomioin heh...Mutta oikeasti, sydämeni huokaus on, että pelastuisit känkkäränkkäne.
Todisteet löytyvät Raamatusta. Oletko lukenut Raamattua?Yrität käännyttää siis vai? Miksi? Väitätkö ettei sulla ole yhtään oma lehmä ojassa
- forrest.gumpin.kaveri
Munsta tuntuu, että hema on täällä uudella nikillä. Entinen oli Kössönöm joskus 10 vuotta sitten. Täsmälleen sama uskishalveksunta ja jankutus kummallakin nimimerkillä.
Se vaan ihmetyttää, miksi raiovateisti viihtyy niin paljon näillä kristillisillä palstoilla.En ole käyttänyt muita nikkejä, enkä kirjoita kirjautumattomana. En myöskään tee aloituksia.
Uskovaisia on niin kovin hauska vedättää, tämä on minulle vähän samaa kuin seuraisi onkimatojen kiemurtelua koukussa.- VarmaTieto
Kyllä sää olet kössönöm, älä väitä vastaan. Tunnistettu on.
VarmaTieto kirjoitti:
Kyllä sää olet kössönöm, älä väitä vastaan. Tunnistettu on.
Annat väärän todistuksen. Taivaspaikkasi on näin menetetty.
Nähdäänkö sitten Saatanan grillijuhlissa?- varma.ku.mikä
Just noin hikeennyit silloinkin `(õ)´
- Sivustahuomautan
he-ma kirjoitti:
Annat väärän todistuksen. Taivaspaikkasi on näin menetetty.
Nähdäänkö sitten Saatanan grillijuhlissa?Hyvä, että uskot helvettiin.
Sivustahuomautan kirjoitti:
Hyvä, että uskot helvettiin.
En toki usko helvettiin, mutta toivon uskonharhaisen valehtelijan tuntevan piston ja lopettavan valhetelunsa.
- Entässitte
Jospa se ei valehtelekkaa.
- Ihmettelen_ihmettelyäs
"Se vaan ihmetyttää, miksi raiovateisti viihtyy niin paljon näillä kristillisillä palstoilla."
Mikäs siinä ihmetyttää? Johan olette motiivinkin kuulleet. Sehän on ihan sama ilmiö kuin se, että hihhulit änkeävät muualle yhteiskuntaan omien piiriensä ulkopuolelle julistamaan sanomaansa. Varmasti muuten enemmänkin näkyy juuri hihhuleita kadulla heiluttamassa jotain kylttiä kuin ateisteja huutamassa, ettei jumalia ole.
Somessa tämä on myös hyvin yleistä. Ja jos tämä on "kristillinen palsta" (mitä tämä ei todellakaan ole, vaan tämä on eräästä kristillisyyteen liittyvästä aiheesta keskusteluun tarkoitettu palsta, mutta menköön nyt esimerkin vuoksi), niin samoin sitten ateismipalsta on ateistien palsta. Miksikäs hihhulit sitten sinne tulevat vauhkoamaan?
Eli jos ymmärrätte sen, että te itse julistatte sanaanne muuallakin kuin omille piireillenne, niin kyllä teidän täytyy ymmärtää sitten se, että joku voi pyrkiä julistamaan omaa sanaansa, vaikkapa nyt tämmöisessä tapauksessa sen teidän sananne antisanaa teidän piireissänne. Itse tosin olen sitä mieltä, että ei tämmöinen palsta ole mitään teidän piiriänne, vaan tämä on ihan julkinen palsta - niin kuin se ateismipalstakin, joka mielestäni on siis ihan avoin myös teisteille. Ihmettelen_ihmettelyäs kirjoitti:
"Se vaan ihmetyttää, miksi raiovateisti viihtyy niin paljon näillä kristillisillä palstoilla."
Mikäs siinä ihmetyttää? Johan olette motiivinkin kuulleet. Sehän on ihan sama ilmiö kuin se, että hihhulit änkeävät muualle yhteiskuntaan omien piiriensä ulkopuolelle julistamaan sanomaansa. Varmasti muuten enemmänkin näkyy juuri hihhuleita kadulla heiluttamassa jotain kylttiä kuin ateisteja huutamassa, ettei jumalia ole.
Somessa tämä on myös hyvin yleistä. Ja jos tämä on "kristillinen palsta" (mitä tämä ei todellakaan ole, vaan tämä on eräästä kristillisyyteen liittyvästä aiheesta keskusteluun tarkoitettu palsta, mutta menköön nyt esimerkin vuoksi), niin samoin sitten ateismipalsta on ateistien palsta. Miksikäs hihhulit sitten sinne tulevat vauhkoamaan?
Eli jos ymmärrätte sen, että te itse julistatte sanaanne muuallakin kuin omille piireillenne, niin kyllä teidän täytyy ymmärtää sitten se, että joku voi pyrkiä julistamaan omaa sanaansa, vaikkapa nyt tämmöisessä tapauksessa sen teidän sananne antisanaa teidän piireissänne. Itse tosin olen sitä mieltä, että ei tämmöinen palsta ole mitään teidän piiriänne, vaan tämä on ihan julkinen palsta - niin kuin se ateismipalstakin, joka mielestäni on siis ihan avoin myös teisteille.Samaa mieltä.
Sananvapaus alkaa olla tiukoilla tässä maassa ja puolustan uskonharhaistenkin oikeutta lausua häpeäkseen osoittautuvia sanoja.
En koskaan alentuisi poistamaan tai liputtamaan vääräksi kenenkään lausuntoa.- Minäsivusta
he-ma kirjoitti:
Samaa mieltä.
Sananvapaus alkaa olla tiukoilla tässä maassa ja puolustan uskonharhaistenkin oikeutta lausua häpeäkseen osoittautuvia sanoja.
En koskaan alentuisi poistamaan tai liputtamaan vääräksi kenenkään lausuntoa.Eli hyväntekijä. Hah hah. Kiitos palveluksesta!
- Näin-se-menee-he-ma
Jes 30:7-> Egyptin (= hurrien) apu on turha
ja tyhjä;
sentähden minä annan sille nimen:
"Rahab,
joka ei pääse paikaltansa."
Mene siis nyt
ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan
ja piirrä se kirjaan,
että se säilyisi tuleviin aikoihin,
ainiaan,
iankaikkisesti.
Sillä he ovat niskoitteleva kansa,
ovat vilpillisiä lapsia,
lapsia,
jotka eivät tahdo kuulla Herran lakia,
jotka sanovat näkijöille:
"Älkää nähkö",
ja ennustajille:
"Älkää ennustako meille tosia,
puhukaa meille mieluisia,
ennustakaa silmänlumeita.
Poiketkaa tieltä,
väistykää polulta;
viekää pois silmistämme Israelin Pyhä."
Sentähden,
näin sanoo Israelin Pyhä:
Koska te halveksitte tätä sanaa
ja luotatte väkivaltaan
ja vääryyteen
ja siihen turvaudutte,
niin tämä synti on oleva kuin repeämä korkeassa muurissa,
joka uhkaa sortua
ja pullistuu;
se särkyy äkkiä,
yhtäkkiä.
Se särkyy,
niinkuin särkyy savenvalajan astia,
joka lyödään rikki säälimättä,
niin ettei sen sirpaleista löydy palasta,
millä ottaa tulta liedestä tai ammentaa vettä altaasta.
Sillä näin sanoo Herra,
Herra,
Israelin Pyhä:
Kääntymällä
ja pysymällä hiljaa te pelastutte,
rauhallisuus
ja luottamus on teidän väkevyytenne;
mutta te ette tahtoneet, Niin,,, olet uusi täällä. Itse olen kirjoitellut 15 vuotta tälle palstalle. Monet hyvät tutut kirjoittajat on häipyneet.
En ymmärrä miksi et usko sitä että hema on ateisti? Luulet hänen jättävän takaportin auki jne. olet ärsyttävä ja tahdot valehdella hemasta, koska se pönkittää sinun uskoa- ja huom.älä turhaan päättele tästä että minä en usko..
Olet siis luterilainen: mitäköhän koet mikä on suurin syy kirkkosi jäsenkatoon viime vuosina? Vielä 50 vuotta sitten miltei kaikki kuuluivat kirkkoon ja nykyisin vain noin 72%- Samaatietä
Uskon, että hän on ateisti. Hänhän on niin itse kertonut, kun kysyin. Tarkoitan, että hän ei kiellä, etteikö Luojan olemassa olo ole mahdollinen, niin olen ymmärtänyt hänen omista vastauksista ja näin ollen näen avonaisen takaportin.
En minä valehtele, vaan kerron minkä käsityksen olen saanut.
He-Man itse kertoo suoraan.
Tuo on totta, että luterilaisessa kirkon jäsenmäärä on reilu 70%. Minkäkö Koen kirkosta eroamisen syyksi? No ainakin sen, että tämän maailman ihmisille ri enää usko kelpaa.
Kirkkoon en enää luota. Siellä on nykyään niin paljon Raamatun vastaisia tekoja. En ihmettele, jos steistikasn ei luota.
Samoin vapaissa suunnissa. Etsitään ihmeitä, parantumista syntien sovituksen sijaan.
Yksinkertainen oppi pelastuksesta ei enää kelpaa.
Uskovaiset, jotka elävät ihmeiden yms mukaan näyttävät ateisteille valheen!
En ihmettele, jos ateistit nauravat, jos uskovaiset eivät pysy itsekkään totuudessa!
Jeesus on ylösnousemus ja elämä.
Me emme tarvitse ihmeitä uskoaksemme.
Sinun uskostasi en voi sanoa mitään. Jumala näkee sydämesi tilan. Ilman muuta hän rakastaa sinua ja niin meidänkin tulisi tehdä, rakastaa toisiamme.
Ärsyttävyydestäni olen samaa mieltä kanssasi.
Jos eroamme avioliitosta ja uudelleen naimmee, se on synti. Jos juopottelemme, se on synti. Jos teemme huorin, se on synti. Jos emme kuuntele
Pyhän hengen kirjoitusta synnin irti säästämiseen, jota teemme, se on vakava synti. Kunhan vain tuli mieleen.
Uskovaisia haluamme tehdä Jumalan tahdon mukaan, siittä meidät tunnistaa. - Samaatietä
Korjaan. Pyhän hengen kehotusta synnin irti päästämisestä, sen on vakava synti! Tuo on vakava paikka.
Samaatietä kirjoitti:
Korjaan. Pyhän hengen kehotusta synnin irti päästämisestä, sen on vakava synti! Tuo on vakava paikka.
Kiitos vastauksesta..hmmm... näen heman kirjoituksessa pelkkää vihaa uskovaisia kohtaan, ja sehän itsekkin ilmaisee sen itsekkin. sanoo olevansa militantti ateisti-en näe mitään takaporttia, ei varmasti uskovaiseksi halua!
Jos on näin mitä minä kirjoitan niin sitten sinun kantasi on valehtelua.
Joo... totuuden kirkosta eroamisista löytyy esm.eroakirkostalomakkeen miksi kysymyksen vastauksesta... siis totta kai eroaja itse tietää eronsa syyn parhaiten.
Ko palvelun nettisivustolta olen saanut näistä palautteista lukea ja monesti eroaja on sanonut eronsa syyksi kirkollisveron. Niin uskomatonta kuin se onkin. Tai ei ehkä...
Karisma on huomannut myös että aina kun kirkko saa julkisuutta eroaalto lähtee liikkeelle. Esm. teeveen homoilta;10000 eroa parissa päivässä... mutta myös se että kirkko on liian homomyönteinen on varmaan kaikissa uskovaisissa se synti.
VAnhempi uskovaissukupolvi tuomitsee hyvin tavallista--entä tunnistatko itsesi tästä ihmisryhmästä?- Samaatietä
auroraboreallis kirjoitti:
Kiitos vastauksesta..hmmm... näen heman kirjoituksessa pelkkää vihaa uskovaisia kohtaan, ja sehän itsekkin ilmaisee sen itsekkin. sanoo olevansa militantti ateisti-en näe mitään takaporttia, ei varmasti uskovaiseksi halua!
Joo... totuuden kirkosta eroamisista löytyy esm.eroakirkostalomakkeen miksi kysymyksen vastauksesta... siis totta kai eroaja itse tietää eronsa syyn parhaiten.
Ko palvelun nettisivustolta olen saanut näistä palautteista lukea ja monesti eroaja on sanonut eronsa syyksi kirkollisveron. Niin uskomatonta kuin se onkin. Tai ei ehkä...
Karisma on huomannut myös että aina kun kirkko saa julkisuutta eroaalto lähtee liikkeelle. Esm. teeveen homoilta;10000 eroa parissa päivässä... mutta myös se että kirkko on liian homomyönteinen on varmaan kaikissa uskovaisissa se synti.
VAnhempi uskovaissukupolvi tuomitsee hyvin tavallista--entä tunnistatko itsesi tästä ihmisryhmästä?Ymmärrän tuon. Minustakin siinä on vihaa, mutta muutakin. Minä ajattelen, että Jumalalle on kaikki mahdollista myös ateistin kohdalla.
En tiedä, haluaako uskovaisena tai sanoisinko, että jos Jumala avaa, on aina mahdollisuus. Ainakin toivon, että tulisi uskovaiseksi.
Olihan Paavalikin melkoinen ateisti aluksi.
No en ainakaan tahalleen valehtele. Ehkä tuo on enemmänkin näkemys kysymys, kuin valehtelu, uskoisin.
Minä en ole niin perehtynyt tuohon kirkosta eroamisen. Tuosta olen tosiaan myös kuullut, että verojen vuoksi. Mutta niin...,
Tunnistan, jos tarkoitat homokysymystä.
Minusta Raamattu selkeästi kertoo homouden olevan synti.
En osaa niin viisaasti kirjoittaa, kuin moni täällä.
Minusta ei ole opettajaksi.
Mitä itse ajattelet kirkon myönteisestä kannasta homouteen Entä naispappeuteen? Samaatietä kirjoitti:
Ymmärrän tuon. Minustakin siinä on vihaa, mutta muutakin. Minä ajattelen, että Jumalalle on kaikki mahdollista myös ateistin kohdalla.
En tiedä, haluaako uskovaisena tai sanoisinko, että jos Jumala avaa, on aina mahdollisuus. Ainakin toivon, että tulisi uskovaiseksi.
Olihan Paavalikin melkoinen ateisti aluksi.
No en ainakaan tahalleen valehtele. Ehkä tuo on enemmänkin näkemys kysymys, kuin valehtelu, uskoisin.
Minä en ole niin perehtynyt tuohon kirkosta eroamisen. Tuosta olen tosiaan myös kuullut, että verojen vuoksi. Mutta niin...,
Tunnistan, jos tarkoitat homokysymystä.
Minusta Raamattu selkeästi kertoo homouden olevan synti.
En osaa niin viisaasti kirjoittaa, kuin moni täällä.
Minusta ei ole opettajaksi.
Mitä itse ajattelet kirkon myönteisestä kannasta homouteen Entä naispappeuteen?Niin, no itsepähän tyyppi tietää miten asiat ovat. Arvasin että aiot ottaa esiin tuon Paavalin...
Raamattu tuo esiin sen että nainen ei ole samanarvoinen kuin mies myös tässä palveluasiassa. Aiemmin mm.tuomitsin oman helluntaiseurakuntani naisevankelistan työstänsä. Sitten tajusin että se minun viha oli turhaa. Asiat menevät niin kuin menevät.
Minun on vaikea uskoa siihenkään että kun tämä nainen omisti koko elämänsä Raamatun Jumalan siteeraamiseen ja uskomiseen että tämä Herra olisi lopulta niin tyly että laittaisi portit kiinni.
Kirkko ei mielestäni ole homomyönteinen, tosin siellä on jäseniä jotka vastustavat kirkon johtoa ja vihkivät homopareja kirkon johdon nimenomaisesta kiellosta huolimatta.
Olisi hienoa ollut elää siihen aikaan kun avioliittoa pidettiin vielä kunniassa.auroraboreallis kirjoitti:
VAnhempi uskovaissukupolvi tuomitsee hyvin tavallista--entä tunnistatko itsesi tästä ihmisryhmästä?Täytyy pikkaisen oikaista.
Ensinnäkin tunnen halveksuntaa uskonharhaisia kohtaan, koska useimmilla olisi älylliset välineet selvitä jumalhuijauksesta ihan omin voimin, mutta eivät sitä ymmärrä tehdä. En vihaa.
Toiseksi kristinuskonharhaisen on takaporttiani hankala ymmärtää, koska takaporttini mahdollinen, mutta siis erittäin epätodennäköinen jumala ei missään tapauksessa ole jahve, allah eikä mikään muukaan ihmisen omaksi kuvakseen luoma epäjumala.- Samaatietä
Niin, no itsepähän tyyppi tietää miten asiat ovat. Arvasin että aiot ottaa esiin tuon Paavalin...
Raamattu tuo esiin sen että nainen ei ole samanarvoinen kuin mies myös tässä palveluasiassa. Aiemmin mm.tuomitsin oman helluntaiseurakuntani naisevankelistan työstänsä. Sitten tajusin että se minun viha oli turhaa. Asiat menevät niin kuin menevät.
Minun on vaikea uskoa siihenkään että kun tämä nainen omisti koko elämänsä Raamatun Jumalan siteeraamiseen ja uskomiseen että tämä Herra olisi lopulta niin tyly että laittaisi portit kiinni.
Kirkko ei mielestäni ole homomyönteinen, tosin siellä on jäseniä jotka vastustavat kirkon johtoa ja vihkivät homopareja kirkon johdon nimenomaisesta kiellosta huolimatta.
Olisi hienoa ollut elää siihen aikaan kun avioliittoa pidettiin vielä kunniassa.No niimpä, hän itse tietää.
he-ma kirjoitti:
Täytyy pikkaisen oikaista.
Ensinnäkin tunnen halveksuntaa uskonharhaisia kohtaan, koska useimmilla olisi älylliset välineet selvitä jumalhuijauksesta ihan omin voimin, mutta eivät sitä ymmärrä tehdä. En vihaa.
Toiseksi kristinuskonharhaisen on takaporttiani hankala ymmärtää, koska takaporttini mahdollinen, mutta siis erittäin epätodennäköinen jumala ei missään tapauksessa ole jahve, allah eikä mikään muukaan ihmisen omaksi kuvakseen luoma epäjumala.Joo... ihmisten opit Jumalasta, eivät he tiedä. Minua ärsyttää se kun mm.just luterilaiset papit on ottaneet asiakseen toimia Jumalan sanansaattajina. Eivät he tiedä Jumalasta muuta kuin mitä he ovat toisilta ihmisiltä oppineet, ja oma mielikuvitus antaa siihen sopivan lisän...
Ja moisesta valheiden kertomisesta he saavat vielä rahaa.Samaatietä kirjoitti:
No niimpä, hän itse tietää.
Niin ei häntä kiinnosta sinun Jumalasi, olethan luterilainen ja näin ollen kristitty.
- Samaatietä
Niin ei häntä kiinnosta sinun Jumalasi, olethan luterilainen ja näin ollen kristitty.
Tässä ei ole kyse minusta, vaan hänestä. Ei ole omaa lehmää ojassa. Minä kait haluan kaikille pelastusta.
Jatkan rukoilemista. Samaatietä kirjoitti:
Tässä ei ole kyse minusta, vaan hänestä. Ei ole omaa lehmää ojassa. Minä kait haluan kaikille pelastusta.
Jatkan rukoilemista.Sinun ongelma on ettet kuuntele hemaa. Et ymmärrä. Hengellistät hänen syvän halveksuntansa ns uskonharhaisia kohtaan.
Ei kukaan pysty kääntymään kristinuskon Jumalan puoleen jos hänellä ei ole kristinuskon Jumalaa eikä hän usko siihen ja halveksii ihmisiä siksi että he kokevat harhoja siis uskovat siihen kristinuskon Jumalaan.
Eivät halua samanlaisisiksi harhaisiksi. Uskomaan olemattomaan.
Tarkoitan syvemmällä tasolla sitä että ei varmaan kukaan jaksa leikkiä uskovaista ja rukoilla jos kokee että kukaan Jumala ei kuule eikä vastaa eikä Häntä ole täten edes olemassa!
Sinun rukouksesi varmasti koskettaa Jumalaa,mutta käännytettävälle se on jälleen yksi osoitus siitä että olematon "jumala"ei tee mitään vaikka toinen kuinka pyytää. Mitään ei tapahdu.
Se ei onnistu vaikka hema luopuisikin tuosta halveksunnastaan uskovia kohtaan.
Ihan sama jos joku toivoisi sydämensä pohjasta että sinä alkaisit uskomaan ufoihin. Ei se hänen syvä toive saisi sinua hetkahtamaan puoleen eikä toiseen. Korkeintaan säälisit tuota ufokäännyttäjää syvästä toiveestaan ja kiinnostuksestaan sinua kohtaan.;)- Samaatietä
Sinun ongelma on ettet kuuntele hemaa. Et ymmärrä. Hengellistät hänen syvän halveksuntansa ns uskonharhaisia kohtaan.
Ei kukaan pysty kääntymään kristinuskon Jumalan puoleen jos hänellä ei ole kristinuskon Jumalaa eikä hän usko siihen ja halveksii ihmisiä siksi että he kokevat harhoja siis uskovat siihen kristinuskon Jumalaan.
Eivät halua samanlaisisiksi harhaisiksi. Uskomaan olemattomaan.
Tarkoitan syvemmällä tasolla sitä että ei varmaan kukaan jaksa leikkiä uskovaista ja rukoilla jos kokee että kukaan Jumala ei kuule eikä vastaa eikä Häntä ole täten edes olemassa!
Sinun rukouksesi varmasti koskettaa Jumalaa,mutta käännytettävälle se on jälleen yksi osoitus siitä että olematon "jumala"ei tee mitään vaikka toinen kuinka pyytää. Mitään ei tapahdu.
Se ei onnistu vaikka hema luopuisikin tuosta halveksunnastaan uskovia kohtaan.
Ihan sama jos joku toivoisi sydämensä pohjasta että sinä alkaisit uskomaan ufoihin. Ei se hänen syvä toive saisi sinua hetkahtamaan puoleen eikä toiseen. Korkeintaan säälisit tuota ufokäännyttäjää syvästä toiveestaan ja kiinnostuksestaan sinua kohtaan.;)Edelleenkin ajattelen, että Jumala voi. Eihän tietenkään kukaan tule Jumalan luo, ellei Jumala kutsu.
Tuosta hengellistämisestä en osaa sanoa.
Minä en usko tuohon, ettei Jumala tee mitään kuten kirjoitit. Päinvastoin, uskon että Jumala kuulee ja tekee myös, kun rukoilee.
Totta, minun toiveeni ei liikuta mitään, vaan Jumalan Henki.
Hän saa sääliä tai halveksua minua niin paljon, kuin parhaakseen näkee, en näe tuota ongelmana.
Olen kiinnostunut kaikista ihmisistä ja He-Man ei ole poikkeus.
Jatkan rukoilemista! he-ma kirjoitti:
Täytyy pikkaisen oikaista.
Toiseksi kristinuskonharhaisen on takaporttiani hankala ymmärtää, koska takaporttini mahdollinen, mutta siis erittäin epätodennäköinen jumala ei missään tapauksessa ole jahve, allah eikä mikään muukaan ihmisen omaksi kuvakseen luoma epäjumala.Vaikutat onnettomalta ihmiseltä.
Mikä motkivisi on ja minkälaista tyydytystä saat siitä kun haukutte uskovia tällä palstalla mitä törkeimmillä nimityksillä?
Käyttäydytkö samoin kun tapaat uskovia kasvotustenkin? Tunnetko itsenne jotenkin paremmiksi kuin uskovat ovat?- Samaatietä
Voi kumpa he tietäisivät, kuinka kalliita ovat Jumalalle. Jumala rakastaa heitä niin suuresti, ettei sitä voi sanoin kuvailla, niinkuin tiedät.
Jos he sen ymmärtäisivät, ylistäisivät Jumalaa ja rakastaisivat häntä.Pyrkisivät kaikin keinoin siihen, että usko muuttuisi kerran näkemiseksi.
Kun on kerran saanut kokea sen rakkauden, ei sitä enää mikään voi viedä. Se on kaiken perusta.
Kaiken täyttymys.
Me voimme vain puhua ja nämä ovat heille pelkkiä sanoja. Jumala lähettää PyhänHengen. uskoon tuleminen on Jumalan työ, kuten tiedämme. Samaatietä kirjoitti:
Voi kumpa he tietäisivät, kuinka kalliita ovat Jumalalle. Jumala rakastaa heitä niin suuresti, ettei sitä voi sanoin kuvailla, niinkuin tiedät.
Jos he sen ymmärtäisivät, ylistäisivät Jumalaa ja rakastaisivat häntä.Pyrkisivät kaikin keinoin siihen, että usko muuttuisi kerran näkemiseksi.
Kun on kerran saanut kokea sen rakkauden, ei sitä enää mikään voi viedä. Se on kaiken perusta.
Kaiken täyttymys.
Me voimme vain puhua ja nämä ovat heille pelkkiä sanoja. Jumala lähettää PyhänHengen. uskoon tuleminen on Jumalan työ, kuten tiedämme.Kelle "heille"? Luulin sua kai älykkäämmäksi kuin oletkaan. Mähän sanoin että sun on turha mun teksteistä etsiä mitään mikä liittyy uskoon, ja sinä kirjoitit että tajuat sen tms.jotenkin noin se meni.
Olen lukenut tänään psalmi 136 ja 137. Jälkimmäinen ei oikein aukea, siinä puhutaan lasten murskaamisesta kallioon ja järkytti minua. Sain tuon psalmi 136 erääseen tilaanteeseen elämässäni ja nyt tajuan sen olevan sanasta sanaan hyvän ja armollisen Jumalan puhetta suoraan minulle.
Me olemme siis mister heman kanssa ihan eri puuta!
Mutta kun kohtaan tai kohtaatte ihmisiä niin vihalla vihaan vastaaminen ei johda mihinkään hyvään. Joskus kuintenkin on pakko, ymmärrän sen. Elämää taa vaan on.
En koskaan hengellistä toisen sielun toimintaa. Se on henkistä.
Harva ihminen vaivautuu pohtimaan näitä uskonasioita ja hema on tehnyt selvästi niin ja lopputulos ei vain ole uskovia miellyttäviä-ja hänellä on täysi vapaus ajatella mitä haluaa vaikka se loukkaisikin teidän hipiäänne...;)
Ei pahalla. Koen vain asetelman sellaiseksi että te koette että teidän tehtävä on arvioda heman uskoa ja pelastuspätevyyttä. Eikö sellainen jätettäisi Jumalalle?- Samaatietä
Kelle "heille"? Luulin sua kai älykkäämmäksi kuin oletkaan. Mähän sanoin että sun on turha mun teksteistä etsiä mitään mikä liittyy uskoon, ja sinä kirjoitit että tajuat sen tms.jotenkin noin se meni.
Olen lukenut tänään psalmi 136 ja 137. Jälkimmäinen ei oikein aukea, siinä puhutaan lasten murskaamisesta kallioon ja järkytti minua. Sain tuon psalmi 136 erääseen tilaanteeseen elämässäni ja nyt tajuan sen olevan sanasta sanaan hyvän ja armollisen Jumalan puhetta suoraan minulle.
Me olemme siis mister heman kanssa ihan eri puuta!
Mutta kun kohtaan tai kohtaatte ihmisiä niin vihalla vihaan vastaaminen ei johda mihinkään hyvään. Joskus kuintenkin on pakko, ymmärrän sen. Elämää taa vaan on.
En koskaan hengellistä toisen sielun toimintaa. Se on henkistä.
Harva ihminen vaivautuu pohtimaan näitä uskonasioita ja hema on tehnyt selvästi niin ja lopputulos ei vain ole uskovia miellyttäviä-ja hänellä on täysi vapaus ajatella mitä haluaa vaikka se loukkaisikin teidän hipiäänne...;)
Ei pahalla. Koen vain asetelman sellaiseksi että te koette että teidän tehtävä on arvioda heman uskoa ja pelastuspätevyyttä. Eikö sellainen jätettäisi Jumalalle?Joo, en ole älykäs. No tuo ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa, että arvioisinn toisen uskoa. Yksin Jumala näkee sydämen.
Ehken osaa tuoda ajatuksiani tarpeeksi ymmärrettävästi julki ja Annan väärän kuvan.
Jos He-Man kieltää Jumalan ja Jeesuksen, hänellä ei Raamatun mukaan ole uskoa, mutta hänelläkin on mahdollisuus tulla uskoon ja se on tosiaan Jumalan työ, ei kenenkään muun.
Jätetään tämäkin asia Herralle, rukoillen.
Hemanilla on sähköposti, jos haluat keskustella henkilökohtaisesti hänen kanssaan näistäkin asioista.
Minua alkaa jo vaivaamaan tämä keskustelu hänen ,"selän takana".
Hän ei ole tilivelvollinen meille, vaan Jumalalle.
Hyvää vointia sinulle ja myös Hemanilla!
Kaikkea hyvää vain teille! Samaatietä kirjoitti:
Joo, en ole älykäs. No tuo ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa, että arvioisinn toisen uskoa. Yksin Jumala näkee sydämen.
Ehken osaa tuoda ajatuksiani tarpeeksi ymmärrettävästi julki ja Annan väärän kuvan.
Jos He-Man kieltää Jumalan ja Jeesuksen, hänellä ei Raamatun mukaan ole uskoa, mutta hänelläkin on mahdollisuus tulla uskoon ja se on tosiaan Jumalan työ, ei kenenkään muun.
Jätetään tämäkin asia Herralle, rukoillen.
Hemanilla on sähköposti, jos haluat keskustella henkilökohtaisesti hänen kanssaan näistäkin asioista.
Minua alkaa jo vaivaamaan tämä keskustelu hänen ,"selän takana".
Hän ei ole tilivelvollinen meille, vaan Jumalalle.
Hyvää vointia sinulle ja myös Hemanilla!
Kaikkea hyvää vain teille!Ahaa..no, jotain pientä vastahankaisuutta sinusta aistinkin. Mulla on kyllä toi sama juttu että ei huvita käydä keskusetelua sivusta hänestä. Mietin vain kun sinä hänestä aloituksen teit ja nähtiin me sekin että hän on kyvykäs itse puolustamaan itseään jos vain haluaa ts.kirjoitti meille.
Minusta ongelma on se että asia josta hän sanoo on henkinen ei hengellinen kuten tunnut otaksuvan.
Tulee mieleen sen kertomani naisevankelistan sanat:"Täytyy heittää järki romukoppaan jos aikoo uskoa", ja siihenhän raamattukin kehoittaakin sillä"Hän tekee tyhjäksi järjen päätelmät" ja kehoittaa uskomaan kuin lapsi.
Aikoinaan minäkin olin lapsenuskossa mutta ikä tekee tehtävänsä.
Ainakin selvisi että olet mies. Et olisi muuten kysynyt naispappeudesta.
Tervetuloa palstalle!- Samaatietä
Ahaa..no, jotain pientä vastahankaisuutta sinusta aistinkin. Mulla on kyllä toi sama juttu että ei huvita käydä keskusetelua sivusta hänestä. Mietin vain kun sinä hänestä aloituksen teit ja nähtiin me sekin että hän on kyvykäs itse puolustamaan itseään jos vain haluaa ts.kirjoitti meille.
Minusta ongelma on se että asia josta hän sanoo on henkinen ei hengellinen kuten tunnut otaksuvan.
Tulee mieleen sen kertomani naisevankelistan sanat:"Täytyy heittää järki romukoppaan jos aikoo uskoa", ja siihenhän raamattukin kehoittaakin sillä"Hän tekee tyhjäksi järjen päätelmät" ja kehoittaa uskomaan kuin lapsi.
Aikoinaan minäkin olin lapsenuskossa mutta ikä tekee tehtävänsä.
Ainakin selvisi että olet mies. Et olisi muuten kysynyt naispappeudesta.
Tervetuloa palstalle!Tein aloituksen suoraan hänelle, mutta mielestäni tämä lähti sivuraiteille, joten en halua enää olla osallisena tähän keskusteluun.
Älyttömyyttäni ja naiviuttani en ottanut huomioon tuota mahdollisuutta. En osannut ennakoida.
Kiitos tervetulotoivotuksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329