Suomi on Venäjän kumppani joka tilanteessa

Otsikon mukaisesti venäjän valtiolliset kanavat uutisoivat suuressa naapurimaassamme:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005538070.html?ref=rss

On hienoa että maasamme levinneistä kansanvihollisista ja natomaniasta huolimatta veljeskansa yhä näkee meidät ystävinä ja ymmärtää että kaikenlaiset natohörhöilyt ja vihamielsiyyden kylvämisyritykset ovat vain muutamien päästään sairaiden yksilöiden houreita eivätkä suinkaan koko kansan tahto, uraa!

44

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulle saa antaa natomania ja monomania ja ihan muuten vaan mania..

    • Sven-Dufva

      On jo 1809:stä lähtien, mitä nyt pari erimielisyyttä matkan varrella.- Nastarovje !

    • Venäjä on brutaali diktatuuri. En ymmärrä sen ihailijoita.

      • Oli mikä oli mutta kannattaa olla hyvissä väleissä jo ihan kauppasyuhteidenkin vuoksi. Sinusta varmaan jenkit jon jolllain tapaa parempi? En nyt viitsi alkaa listaamaan kaikkia maailmankolkkia missä ne on raakuuksia harjoittaneet, diktaattoreja ja terroristeja tukeneet kun niitä on niin paljon. Aina vaan ihmettelen sitä että kun otetaan kaksi suunnilleen samalla tavoin toimivaa suurvaltaa niin joka kerta se toinen nähdään pelkästään pahana ja toinen pelkästään hyvänä, ei se kuule ihan niin vaan mene.

        Teidän naiivien henkisesti lastenkin olisi hyvä kuitenkin ymmärtää että naapurin kanssa on hyvä olla väleissä oli se millainen tahansa eikä haastaa jatkluvasti riitaa, johtaa paljon parempiin lopputuloksiin sekä yklsilö- että valtakunnan tasolla.


      • SopimusSaatananKanssa

        Kriminaalien ja mafiosojen kanssa ei käydä kauppaa eikä pidetä ystävyyssuhteita, muuten hukka perii.


      • SopimusSaatananKanssa kirjoitti:

        Kriminaalien ja mafiosojen kanssa ei käydä kauppaa eikä pidetä ystävyyssuhteita, muuten hukka perii.

        Niin sitä mieltä minäkin olen, siksi jyrkkä ei NATOlle.


      • niimpä.niin
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin sitä mieltä minäkin olen, siksi jyrkkä ei NATOlle.

        Mutta toisen suunnan kriminaalit ja mafiosot ovat sinulle enmmän kuin tervetulleita.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Oli mikä oli mutta kannattaa olla hyvissä väleissä jo ihan kauppasyuhteidenkin vuoksi. Sinusta varmaan jenkit jon jolllain tapaa parempi? En nyt viitsi alkaa listaamaan kaikkia maailmankolkkia missä ne on raakuuksia harjoittaneet, diktaattoreja ja terroristeja tukeneet kun niitä on niin paljon. Aina vaan ihmettelen sitä että kun otetaan kaksi suunnilleen samalla tavoin toimivaa suurvaltaa niin joka kerta se toinen nähdään pelkästään pahana ja toinen pelkästään hyvänä, ei se kuule ihan niin vaan mene.

        Teidän naiivien henkisesti lastenkin olisi hyvä kuitenkin ymmärtää että naapurin kanssa on hyvä olla väleissä oli se millainen tahansa eikä haastaa jatkluvasti riitaa, johtaa paljon parempiin lopputuloksiin sekä yklsilö- että valtakunnan tasolla.

        USA on maailman vanhin, vankin ja toimivin demokratia heti Sveitsin jälkeen. Yleensä kaikki muut järjestelmät on suurimman osan kannalta olleet vielä ikävämpiä kuin demokratia.

        Täysin totta, että USA oman etunsa vuoksi toimii monella tavalla lähes kaikkialla hyvin monenlaisia keinoja käyttäen. Tuolta kantilta on koomista, että nyt siellä joudutaan pohtimaan onko Venäjä voinut vaikuttaa sen omiin vaaleihin. On aika päivänselvää, että USA itse on yrittänyt ja yrittää vaikuttaa Venäjön vaaleihin, aina silloin kun tilaisuus on.

        Mä yritän päästä eroon siitä, että ottaisin kantaa siihen mikä on hyvä ja paha. Sehän on vain mielipide. Mutta USA on ennustettava: siellä käydään vaaleja kahden vuoden välein ja valta vaihtuu aika ajoin ja mitään isoa ei tulla tekemään ilman jonkinlaista konsensusta. Venäjä on varsin arvaamaton: Putinin hallinto hallitsee nyt, mutta mitä sen jälkeen?


      • scrg kirjoitti:

        USA on maailman vanhin, vankin ja toimivin demokratia heti Sveitsin jälkeen. Yleensä kaikki muut järjestelmät on suurimman osan kannalta olleet vielä ikävämpiä kuin demokratia.

        Täysin totta, että USA oman etunsa vuoksi toimii monella tavalla lähes kaikkialla hyvin monenlaisia keinoja käyttäen. Tuolta kantilta on koomista, että nyt siellä joudutaan pohtimaan onko Venäjä voinut vaikuttaa sen omiin vaaleihin. On aika päivänselvää, että USA itse on yrittänyt ja yrittää vaikuttaa Venäjön vaaleihin, aina silloin kun tilaisuus on.

        Mä yritän päästä eroon siitä, että ottaisin kantaa siihen mikä on hyvä ja paha. Sehän on vain mielipide. Mutta USA on ennustettava: siellä käydään vaaleja kahden vuoden välein ja valta vaihtuu aika ajoin ja mitään isoa ei tulla tekemään ilman jonkinlaista konsensusta. Venäjä on varsin arvaamaton: Putinin hallinto hallitsee nyt, mutta mitä sen jälkeen?

        No ei kyllä toimivin (kaikenlaisissa "maailman vakain valtio" -rankingeissa USA ei ole kärjessä), mutta toimivampi kuin Venäjä. USA olisi verrannollinen Venäjään jos Trumpilla olisi absoluuttinen valta.


      • outsider1 kirjoitti:

        No ei kyllä toimivin (kaikenlaisissa "maailman vakain valtio" -rankingeissa USA ei ole kärjessä), mutta toimivampi kuin Venäjä. USA olisi verrannollinen Venäjään jos Trumpilla olisi absoluuttinen valta.

        Mä yhdistin yhteen mittariin käsitteet "vanhin, vankin ja toimivin". Suomi ja muut pohjoismaat pärjää valtioiden fragile-vertailussa tällä hetkellä ihan hyvin enkä yrittänytkään väittää, että USA olisi maana jotenkin parempi tällä hetkellä. Mutta demokratia on siellä paremmissa kantimissa, koska maan kansalaiset aidosti itse äänestävät omista asioistaan.

        Euroopan liittovaltiossa parlamentin valinta tapahtuu vaaleilla, mutta jo komission valinta on kansalaisten ulottumattomissa. Vaaleissa äänestämällä et tiedä, mitä saat. Brysseliin ym. on luotu suo, missä kaikenlaiset parasiitit saa mellastaa. Toiseksi Suomen melkein lähihistoriasta löytyy tapauksia, jolloin presidenttiä on valittu poikkeuslailla tai vaaleihin vaikutettu ulkoa.

        "Jos Trumpilla..." Mutta kun ei ole. Eikä kenelläkään muullakaan ole ollut koko maan historiassa. Se on systeemin vahvu


      • YönHiippari

        Venäjä ei pärjää roisto-, raiskaaja- ja tappajaranking -listoilla.

        Venäjä astelee verisin sukkahousuin.


    • rossiya

      • jössejusse

      • jössejusse kirjoitti:

        Mutta eikös Jösse ole nyt joutumassa vastuuseen teoistaan? Kutsu käräjille on kai jo tullut.

        Joo noin kai se on, fopan ja meidän päättäjien märkä uni on toteutumassa:

        https://www.youtube.com/watch?v=mS_I7AJwqsw

        Eri asia sitten kuka tykkää ylimitoitetusta isovelimeiningistä ja kuka valvoo valvojia?


      • HysteerisetPutinistit

        Hyvä, että saadaan Putin ja putinistit telkien taakse vinkumaan fobioitaan.


      • jhnb
        Harmaaritari kirjoitti:

        Joo noin kai se on, fopan ja meidän päättäjien märkä uni on toteutumassa:

        https://www.youtube.com/watch?v=mS_I7AJwqsw

        Eri asia sitten kuka tykkää ylimitoitetusta isovelimeiningistä ja kuka valvoo valvojia?

        Niin no, sinähän tuosta ylimitoitetusta isovelimeiningistä näytät ykkäävän, kun kerran Venäjää ihailet ja sen kainalossa (tiukassa puristuksessa) haluat olla.


    • luulekx

      sotaviisas laittaa naapurit sotimaan keskenään , ja jakaa vielä aseitaan niille ja lopuksi antaa Marshall apua jolla pääsee tekemään sotakorvauksia , voittajalle, eli sodan lietsoja voitti ja voittaja, 3 eli häviäjä maksoi kaiken...laita palat kohdilleen usa ,suomi, neuvostoliitto, kannattaa katsoa miten saatiin Irak ja iran sotimaan keskenään, kenen aseilla ja millä taktiikalla , aseita annetaan ilmatteeksi, panokset maksaa ja jälleenrakennus sitten maksaakin ( velkarahalla)
      eihän suomaan toope tajua bisneksestä mitään , mitä merkitystä on puolustuksella , jos vastassa on "vihollinen" jolla on aseita joilla voi paukauttaa maan 1000 kertaa savuksi ilmaan, parempi nostaa kädet ylös ja jatkaa samaa työtä jota nytkin tehdään, eli kädestä suuhun, se jolla on mitä menettää voi mennä sinne rajalle hernepyssynsä kanssa. saattaa olla toi ydin pommikin samaa näytelmää kuin nasan kuulennot....elon muskin sähkörekat....

      • No noinpa mutta joidenkin sitä on vaikea ymmärtää ja menevät riidankylväjän ansaan silmät sokkona. Jos ajatellaa n yksilötasolla vaikka naapuruikset Pertti ja Kaappi joilla menee ihan hyvin keskenään, sitten tulisi jostain kaupungin toiselta puolelta Pertin korvaan kuiskuttelemaan vaikka pujottelija, "Kuule pertti, toi kaappi on iso uhka sulle, mulla on onneksi myydä sulle pari laitonta rynkkyä ja muutakin aseistusta, otatko?" no ei ota alkuun mutta kun ahkerasti käy pujottelija lobbaamassa romuja aseitaan ja joka reissulla pelottelee kuinka saattaa paha kaappi tulla joku päivä pertin tontille (vaikka siihen ei olisi mitään syytä) niin ilmeisesti sitten jossain vaiheessa pertti tahtoo ostaa ne ylihintaiset rynksesterit ja samaan aikaan uhoaa aidan yli koko ajan ihan hiljaa olleelle kaapille "no niin, kohta näet kun mä saan ne rynkyt niin lähtö valkenee sullekin mulkku""....no jossain vaiheessa kai sitten kaappi kyllästyy pertin uhoamiseenm kaivaa tallista haupitsin ja pöläyttää pertin mökin paskaksi, ei siksi että olisi halunnut vaan siksi kun pertti haki sen tilanteen. Tarinan voittaja on riidankylväjä pujottelija joka teki hyvän tilin myymällä pertille ylihintaiset mutta alitehoiset aseet.


      • SairasVenäjä

        Venäjä on kyvytön kehittämään muuta kuin muiden tappamiseen soveltuvaa teollisuutta.

        Venäjä on sairas maa.


    • Kaisanoasaa

      Suomi pelkää venäjää. Tukkaan tulee jos ei ole venäjän kaveri.

      • Rauha-Edistys-Nato

        Venäjällä on valtava sivistys-, demokratia- ja oikeusvaltiopelko.

        Venäjällä on hysteerinen Nato-fobia.

        Suomi Natoon! Edistyksen ja rauhan eturintamaan!


    • asiantuntijaa

      Ruotsi on hyvä esimerkki siitä miten käy, jos tekee kuten EU/NATO ynnä muut länsimaiset diktaattorit haluavat. Ruotsi ei ole ainoastaan uhka itselleen, vaan rupeaa olemaan jo uhka naapurimaillekin. Norja on puhunut siitä että tulevaisuudessa Ruotsi muodostaa heille turvallisuusuhan. No se ei ole ihme kun ISIS-taistelijatkin tulivat "lomailemaan" Ruotsiin, kun meno kotimaassa meni liian vaikeaksi.

      Kranaatit ja singonammukset jo lentelevät Ruotsin kaduilla, kun maahanmuuttajat taistelevat muita jengejä ja poliisia vastaan. Ruotsin poliisi taas taistelee lähinnä kantaruotsalaisia kapinoijia vastaan, ja siinä samassa saa iskuja maahanmuuttajilta. Armeija kutsutaan paikalle ja kohta Natokin, mutta ei maahanmuuttajia vastaan, vaan ruotsalaisten kantaväestöä vastaan, jotka yrittävät saada tilanteen jotenkin haltuun.

      Venäjäkin saattaa haluta sekaantua Ruotsin tilanteseen, ja antaa aseapua kapinoiville kantaväestölle, joten Ruotsissa voi syntyä tilanne että siellä taistelee Naton joukkoja venäläisten tunnuksettomia sotilaita vastaan. Ja mitään tällaista ei haluta Suomeen tietysti, joten rajat kiinni ja Nato ulos.

      • Totta, noin se on ja kummallista että täällä ei nähdä sitä että meidän rajantakainen uhka tulee juurikin ruotsista eikä venäjältä.


      • PsykopaattiVenäjä

        Venäjä tappaa parhaillaankin rajanaapurinsa ihmisiä.

        Venäjä on patologinen sarjamurhaaja.


    • mansikkakakkua

      Jaaha, ja tänään Sinkkupalstan pojat panivat ihan ikioman; "putous sarjan" pystyyn!
      Harmisko se on Roope Salmisen Roolissa? Rose luultavasti esittää Kiti Kokkosta... ei tervitsis Rosea pahemmin topata... jos olen oikein ymmärtänyt on pikkuinen taas tulossa. Onnittelut!
      Nauratti tuon esittely kierroksen hahmot...

      Ei naurattanut viime yönä valvoessa... oli huumori täysin kadoksissa minulta, jos ei viljelystä mitään ymmärrä... ei pitäisi rinnuksilleen kuitenkaan oksentaa!
      Ties kun ette kaivaneet tomatteja maasta kuten perunaa. Ei hätää... on uusi kasvi valtaamassa viljelyä,voitte kasvattaa kokeeksi vaikka parvekkeella Tomaattiperunaa; Tomtatoa HINTA: 16.95 € /KPL. mutt onhan ne mahdottomasti halvempaa kuin pertsan tomaatit!

      Hyvää yötä!

      • No siinä vähän jossain kohtaa saatettiin liioitella mutta onhan se fakta että älytöntä tuotteen tuottamisesta maksaa tukea tuplat siihen nähden mitä sen arvo on, se juurikin mahdollistaa sen ettei se tuote tai sen tekeminen koskaan kehity. Kyllä kai kuka tahansa mielellään perustaisi firman sellaisella tukisuhteella mutta täällä se ei ole mahdollista muille kuin jusseille.

        Sekään ei ole nimittäin kovin reilua että síllä joka maksaa sen tuottamattoman tuotteen tekemisestä veroina ei kuitenkaan ole varaa sitä tuotetta ostaa vaan joutuu tyytymään puolalaiseen versioon kun se on puolet halvempi sitten kaupassa kuitenkin kaikesta kotimaisen saamasta tuesta huolimatta.

        Mut joo, ei oteta näitä liian vakavasti & hyväty yöt sullekin.


      • mansikkakakkua
        Harmaaritari kirjoitti:

        No siinä vähän jossain kohtaa saatettiin liioitella mutta onhan se fakta että älytöntä tuotteen tuottamisesta maksaa tukea tuplat siihen nähden mitä sen arvo on, se juurikin mahdollistaa sen ettei se tuote tai sen tekeminen koskaan kehity. Kyllä kai kuka tahansa mielellään perustaisi firman sellaisella tukisuhteella mutta täällä se ei ole mahdollista muille kuin jusseille.

        Sekään ei ole nimittäin kovin reilua että síllä joka maksaa sen tuottamattoman tuotteen tekemisestä veroina ei kuitenkaan ole varaa sitä tuotetta ostaa vaan joutuu tyytymään puolalaiseen versioon kun se on puolet halvempi sitten kaupassa kuitenkin kaikesta kotimaisen saamasta tuesta huolimatta.

        Mut joo, ei oteta näitä liian vakavasti & hyväty yöt sullekin.

        "..mutta onhan se fakta että älytöntä tuotteen tuottamisesta maksaa tukea tuplat siihen nähden mitä sen arvo on."

        Mietipäs uudellen, italialaisetkin saavat vehnästään, basilikasta ja kaiksta muustakin tukea.
        Suomi on nettomaksaja... totta hiivatissa meidänkin viljelijöiden piitää saada sitä tukea koska täällä viljelykausi on vain osan aikaa siitä; mitä välimerenmaissa... ja miten paljon he tuottavat ja työntävät markkinoille tuotteitaan... ja nekin tuettuina.

        Meiltä loppuisi omatuotanto jos tukia ei maksettaisi, koska se olisi ihan harrastus pohjaista silloin... vähän kuin mun viljelyni kukkapenkissä aidan reunustalla. Jos meillä ei ole omaa tuotantoa... kyllä niiden etelän tuotteiden hinnat nousisivat meille... koska jostain meidän olisi ruokaa hankittava. Ihan oikeesti... ei äideillä mitään taikakauhaa ole, millä hämmentää tyhjästä padasta lautasen täydeltä maistuvaa terveellistä ruokaa perheelle. Fakta!

        Minä olen väsynyt, valvoin viime yönä ja torkuin vain hetken yöstä, tekniikka valvoi koko yön mun rinnalla varmuudeksi. Aamusta nukuin yli puoleen päivään ja töitä onn paiskinut taas illalla noin kahdeksaan asti. Äsken tein esseetä koululle... joka mun pitää kyllä kirjoittaa vielä paremmin... tuo on raakile. Mä en jaksa nyt selittää ajatuksiani... mutt edes osa rahasta jonka maksamme EU:lle pitää palautua takaisin suomalaisille! Nyt kun Britannia otti hatkat... sieltä taatusti kinutaan lisää rahaa... liitovaltiolle... mitä virallisesti ei vielä onneksi edes ole!
        Pitäisi ottaa hatkat tässä vaiheessa viimeistään. Öitä!


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        "..mutta onhan se fakta että älytöntä tuotteen tuottamisesta maksaa tukea tuplat siihen nähden mitä sen arvo on."

        Mietipäs uudellen, italialaisetkin saavat vehnästään, basilikasta ja kaiksta muustakin tukea.
        Suomi on nettomaksaja... totta hiivatissa meidänkin viljelijöiden piitää saada sitä tukea koska täällä viljelykausi on vain osan aikaa siitä; mitä välimerenmaissa... ja miten paljon he tuottavat ja työntävät markkinoille tuotteitaan... ja nekin tuettuina.

        Meiltä loppuisi omatuotanto jos tukia ei maksettaisi, koska se olisi ihan harrastus pohjaista silloin... vähän kuin mun viljelyni kukkapenkissä aidan reunustalla. Jos meillä ei ole omaa tuotantoa... kyllä niiden etelän tuotteiden hinnat nousisivat meille... koska jostain meidän olisi ruokaa hankittava. Ihan oikeesti... ei äideillä mitään taikakauhaa ole, millä hämmentää tyhjästä padasta lautasen täydeltä maistuvaa terveellistä ruokaa perheelle. Fakta!

        Minä olen väsynyt, valvoin viime yönä ja torkuin vain hetken yöstä, tekniikka valvoi koko yön mun rinnalla varmuudeksi. Aamusta nukuin yli puoleen päivään ja töitä onn paiskinut taas illalla noin kahdeksaan asti. Äsken tein esseetä koululle... joka mun pitää kyllä kirjoittaa vielä paremmin... tuo on raakile. Mä en jaksa nyt selittää ajatuksiani... mutt edes osa rahasta jonka maksamme EU:lle pitää palautua takaisin suomalaisille! Nyt kun Britannia otti hatkat... sieltä taatusti kinutaan lisää rahaa... liitovaltiolle... mitä virallisesti ei vielä onneksi edes ole!
        Pitäisi ottaa hatkat tässä vaiheessa viimeistään. Öitä!

        .. Mun Miälest Te ootte molemmat yhtä Oikeessa.. Siis Kaikkinensa, kun ottaa teidän jutut näistä asioista myös siitä toisesta ketjusta huomioon.. Palasia kun kommenteistanne yhdistäis, niin sais aika hyvän Miälipiteen.. Siis Mun Miälest.. ;P

        .. Hyvää Yötä myös Sinne.. Ja KotimaisiaUnia.. =)


      • mansikkakakkua
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mun Miälest Te ootte molemmat yhtä Oikeessa.. Siis Kaikkinensa, kun ottaa teidän jutut näistä asioista myös siitä toisesta ketjusta huomioon.. Palasia kun kommenteistanne yhdistäis, niin sais aika hyvän Miälipiteen.. Siis Mun Miälest.. ;P

        .. Hyvää Yötä myös Sinne.. Ja KotimaisiaUnia.. =)

        Huomenta. Palaveri alkamassa ja tänään mä menen jo aamusta koululle! Luento jota en kyllä jätä väliin, oon ollut ihan liikaa nyt poissa... syystä jos toisestakin. Niin, kyllä mä ymmärrän osan noista äijien perusteluista... mutt kun realiteetit on toiset... on vähän pakko mennä niin kuin maailma makaa! Ei niin kuin olis lähinnä ideaalista ja pertsaa en kyllä ymmärrä, sen jos jonkun pitäis ymmärtää nää realiteetit, kuperkeikan tehtyään.
        Jotain olis luullut jäävän korvien väliin sellaisesta kokemuksesta.


      • njhgb
        mansikkakakkua kirjoitti:

        "..mutta onhan se fakta että älytöntä tuotteen tuottamisesta maksaa tukea tuplat siihen nähden mitä sen arvo on."

        Mietipäs uudellen, italialaisetkin saavat vehnästään, basilikasta ja kaiksta muustakin tukea.
        Suomi on nettomaksaja... totta hiivatissa meidänkin viljelijöiden piitää saada sitä tukea koska täällä viljelykausi on vain osan aikaa siitä; mitä välimerenmaissa... ja miten paljon he tuottavat ja työntävät markkinoille tuotteitaan... ja nekin tuettuina.

        Meiltä loppuisi omatuotanto jos tukia ei maksettaisi, koska se olisi ihan harrastus pohjaista silloin... vähän kuin mun viljelyni kukkapenkissä aidan reunustalla. Jos meillä ei ole omaa tuotantoa... kyllä niiden etelän tuotteiden hinnat nousisivat meille... koska jostain meidän olisi ruokaa hankittava. Ihan oikeesti... ei äideillä mitään taikakauhaa ole, millä hämmentää tyhjästä padasta lautasen täydeltä maistuvaa terveellistä ruokaa perheelle. Fakta!

        Minä olen väsynyt, valvoin viime yönä ja torkuin vain hetken yöstä, tekniikka valvoi koko yön mun rinnalla varmuudeksi. Aamusta nukuin yli puoleen päivään ja töitä onn paiskinut taas illalla noin kahdeksaan asti. Äsken tein esseetä koululle... joka mun pitää kyllä kirjoittaa vielä paremmin... tuo on raakile. Mä en jaksa nyt selittää ajatuksiani... mutt edes osa rahasta jonka maksamme EU:lle pitää palautua takaisin suomalaisille! Nyt kun Britannia otti hatkat... sieltä taatusti kinutaan lisää rahaa... liitovaltiolle... mitä virallisesti ei vielä onneksi edes ole!
        Pitäisi ottaa hatkat tässä vaiheessa viimeistään. Öitä!

        Totta turiset. Harmis vain haluaisi tukea Välimeren maiden tuotantoa kotimaisen sijaan. Jos Venäjä miehittää Suomen (kuten hän mitä ilmeisimmin toivoo) nousee oman ruokatuotannon osuus arvoon arvaamattomaan.


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Huomenta. Palaveri alkamassa ja tänään mä menen jo aamusta koululle! Luento jota en kyllä jätä väliin, oon ollut ihan liikaa nyt poissa... syystä jos toisestakin. Niin, kyllä mä ymmärrän osan noista äijien perusteluista... mutt kun realiteetit on toiset... on vähän pakko mennä niin kuin maailma makaa! Ei niin kuin olis lähinnä ideaalista ja pertsaa en kyllä ymmärrä, sen jos jonkun pitäis ymmärtää nää realiteetit, kuperkeikan tehtyään.
        Jotain olis luullut jäävän korvien väliin sellaisesta kokemuksesta.

        .. Jeps.. Näin on Näppylät.. Täytyy vain toivoa, että Maailma alkaisi makaamaan monen asian suhteen enemmän tai vähemmän EriSuuntaan, kuin nykyisin.. Ei kyllä hyvältä tällä hetkellä näytä.. ;P

        .. Hyvää PäivänJatkoa.. =)


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Huomenta. Palaveri alkamassa ja tänään mä menen jo aamusta koululle! Luento jota en kyllä jätä väliin, oon ollut ihan liikaa nyt poissa... syystä jos toisestakin. Niin, kyllä mä ymmärrän osan noista äijien perusteluista... mutt kun realiteetit on toiset... on vähän pakko mennä niin kuin maailma makaa! Ei niin kuin olis lähinnä ideaalista ja pertsaa en kyllä ymmärrä, sen jos jonkun pitäis ymmärtää nää realiteetit, kuperkeikan tehtyään.
        Jotain olis luullut jäävän korvien väliin sellaisesta kokemuksesta.

        En yleensä lueskele näitä agitaatioketjuja, mutta nyt luin tätä lävitse ja huomasin sun kommenttisi. Ruokatuotanto on muuttunut niistä ajoista kun olimme itse tuotetun ruuan varassa.

        http://teresammallahti.puheenvuoro.uusisuomi.fi/160692-maataloustuet-todellinen-syy-kalliiseen-ruokaan

        Persupopulistit haluaisivat takaisin "vanhan Suomen", minä kysyisin mihin vuoteen ohjelmoitaisiin aikakone meidät viemään? Minä väitän ettei sieltä historiasta löydy montaakaan parempaa vuotta kuin mitä meillä nyt on.


      • mansikkakakkua
        A.Palstamäki kirjoitti:

        En yleensä lueskele näitä agitaatioketjuja, mutta nyt luin tätä lävitse ja huomasin sun kommenttisi. Ruokatuotanto on muuttunut niistä ajoista kun olimme itse tuotetun ruuan varassa.

        http://teresammallahti.puheenvuoro.uusisuomi.fi/160692-maataloustuet-todellinen-syy-kalliiseen-ruokaan

        Persupopulistit haluaisivat takaisin "vanhan Suomen", minä kysyisin mihin vuoteen ohjelmoitaisiin aikakone meidät viemään? Minä väitän ettei sieltä historiasta löydy montaakaan parempaa vuotta kuin mitä meillä nyt on.

        Sinun linkittämässäsi puheenvuorossa ei ollut mitään uutta mulle, noinhan se menee.
        Mutta kun ollaan avoliitossa; tuon hitsin liittovaltion alkion kanssa, nimeltään EU.

        Etkö sä ole syönyt muualla tehtyä teollista mössöä... kaikkine teollisten lisäkkeiden, korvikkeiden ja homeen esto aineiden kera, ns. "oikean makuisten aromien" kera.
        Säteilytettyjä, ja myrkyissä uitettuja, ikuisesti säilyviä tuotteita... jee!
        Herkullisiako? -No sulta on makuaisti jo tuhottu... jos noihin tyydyt!
        Mä puolestani yritän väsätä leivänkin itse... koska meille myytävä pussitettu leipä saattaa säilyä viikon pari keittiön kaapissa, jos sitä ei syödä.
        Mistähän se johtuu, kyllä sun se pitäisi tietää. Mun leipomani sämpylät esim. syödään parin päivän sisällä tai joutuvat käsittelyyn krutongeiksi; sellaisenaan, valkosipulilla tai yrteillä maustettuna ja sosekeiton kera syötäviksi. Pakasteessa mulla joutuu leipä käymään... silloin kun sitä suuremman satsin teen; muuten se homehtuisi.
        Krutonkeja syövät myös hampaattomat, helppoa kun liottaa ne leipäkuutiot pehmeiksi keitossa, kaiken lisäksi ne ovat maukkaita. Monet haluaisivat niitä useamminkin mitä mulla on tarjolla, muutamat eivät niistä pidä, joten saavat aina "tuoretta leipää"; vaikka pakasteesta sulatettuna.

        Lues uudestaan tuo kirjoittamani teksti Harmikselle: mansikkakakkua 26.1.2018 klo: 0:00
        se löytyy tuosta yläpuolelta. Siinä on jotain mainittu syiksi miks maanviljelystä pitää tukea ja jos jotain hämminkiä vielä sattuisi... niin pississä oltaisin, ilman omavaraisuutta. Fakta!

        Perupopulismista:... olin takinkääntäjä! Kettu Väyrysen listasin ennen pappia, syystä ett Väykkä potkii kyllä nilkoille... Huhtasaarelta se tuskin onnistuisi, taitais tulla omantunnon tuskia!
        Väyrstä on yritetty valtakunnanoikeuteenkin haastaa... maanpetoksesta;
        kun järjesti öljyä suomalaisille, vaikka homma ois kuulunut Ahti Karjalaiselle ymmärtääkseni.
        Katsos kun mä olen vain lukenut siitä episodista vasta tämän vuoden puolella... netistä!


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Sinun linkittämässäsi puheenvuorossa ei ollut mitään uutta mulle, noinhan se menee.
        Mutta kun ollaan avoliitossa; tuon hitsin liittovaltion alkion kanssa, nimeltään EU.

        Etkö sä ole syönyt muualla tehtyä teollista mössöä... kaikkine teollisten lisäkkeiden, korvikkeiden ja homeen esto aineiden kera, ns. "oikean makuisten aromien" kera.
        Säteilytettyjä, ja myrkyissä uitettuja, ikuisesti säilyviä tuotteita... jee!
        Herkullisiako? -No sulta on makuaisti jo tuhottu... jos noihin tyydyt!
        Mä puolestani yritän väsätä leivänkin itse... koska meille myytävä pussitettu leipä saattaa säilyä viikon pari keittiön kaapissa, jos sitä ei syödä.
        Mistähän se johtuu, kyllä sun se pitäisi tietää. Mun leipomani sämpylät esim. syödään parin päivän sisällä tai joutuvat käsittelyyn krutongeiksi; sellaisenaan, valkosipulilla tai yrteillä maustettuna ja sosekeiton kera syötäviksi. Pakasteessa mulla joutuu leipä käymään... silloin kun sitä suuremman satsin teen; muuten se homehtuisi.
        Krutonkeja syövät myös hampaattomat, helppoa kun liottaa ne leipäkuutiot pehmeiksi keitossa, kaiken lisäksi ne ovat maukkaita. Monet haluaisivat niitä useamminkin mitä mulla on tarjolla, muutamat eivät niistä pidä, joten saavat aina "tuoretta leipää"; vaikka pakasteesta sulatettuna.

        Lues uudestaan tuo kirjoittamani teksti Harmikselle: mansikkakakkua 26.1.2018 klo: 0:00
        se löytyy tuosta yläpuolelta. Siinä on jotain mainittu syiksi miks maanviljelystä pitää tukea ja jos jotain hämminkiä vielä sattuisi... niin pississä oltaisin, ilman omavaraisuutta. Fakta!

        Perupopulismista:... olin takinkääntäjä! Kettu Väyrysen listasin ennen pappia, syystä ett Väykkä potkii kyllä nilkoille... Huhtasaarelta se tuskin onnistuisi, taitais tulla omantunnon tuskia!
        Väyrstä on yritetty valtakunnanoikeuteenkin haastaa... maanpetoksesta;
        kun järjesti öljyä suomalaisille, vaikka homma ois kuulunut Ahti Karjalaiselle ymmärtääkseni.
        Katsos kun mä olen vain lukenut siitä episodista vasta tämän vuoden puolella... netistä!

        En syö einesruokaa, teen itse omat ruokani. Parempaa ja halvempaa. Viljoista menee vain kauraa, syön kiltisti sen aamupuuroni, voisilmän kera. Maitotuotteista käytän vain voita ja kypsytettyjä juustoja.

        Meillä on olemassa laki huoltovarmuudesta ja meillä on myös olemassa varmuusvarastot kriisitilanteiden varalle. Maailma kuitenkin muuttuu, ja se asettaa vanhat vaatimukset ja strategiat kyseenalaiseen valoon.

        Me elämme nykyään sellaisessa maailmassa, jossa varmuusvarastoille on tarvis, mutta ruokahuollon omavaraisuuteen ei ole tarvista ellemme toimi kuin Putin ja aja maamme kauppasaartoon. Nykypäivänä kriisiä jossa ruokahuolto ei ala toimimaan kolmessa kuukaudessa kriisin jälkeen, kutsutaan maailmanlopuksi.


      • mansikkakakkua
        A.Palstamäki kirjoitti:

        En syö einesruokaa, teen itse omat ruokani. Parempaa ja halvempaa. Viljoista menee vain kauraa, syön kiltisti sen aamupuuroni, voisilmän kera. Maitotuotteista käytän vain voita ja kypsytettyjä juustoja.

        Meillä on olemassa laki huoltovarmuudesta ja meillä on myös olemassa varmuusvarastot kriisitilanteiden varalle. Maailma kuitenkin muuttuu, ja se asettaa vanhat vaatimukset ja strategiat kyseenalaiseen valoon.

        Me elämme nykyään sellaisessa maailmassa, jossa varmuusvarastoille on tarvis, mutta ruokahuollon omavaraisuuteen ei ole tarvista ellemme toimi kuin Putin ja aja maamme kauppasaartoon. Nykypäivänä kriisiä jossa ruokahuolto ei ala toimimaan kolmessa kuukaudessa kriisin jälkeen, kutsutaan maailmanlopuksi.

        "En syö einesruokaa, teen itse omat ruokani. Parempaa ja halvempaa. Viljoista menee vain kauraa, syön kiltisti sen aamupuuroni, voisilmän kera. Maitotuotteista käytän vain voita ja kypsytettyjä juustoja."

        -Suunnilleen samoilla mennään, tosin mä lisään maitotuotteisiin viel "ns.hapatetut" viilit, piimän, venäläisen tai kreikkalaisen jugurtin,... smetanan; jota teen itsekin; kuohukermasta silloin kun päiväys on menossa vanhaksi!
        Maitoa on suurtalouskeittiössä myös ruuanvalmistukseen ja ruokajuomaksi, ketkä käyttävät.

        Luonnollisia maitohappobakteereita hapanmaitotuotteiden lisäksi käytetään meillä, kun lisään hapankaalia salaattien joukkoon ja ihan sellaisenaan sitä on usein myös salaattipöydässä.
        Itse en niin hapankaalista sellaisenaan välitä.... mutt kesällä grillimakkaroiden kera sitä tuli myytyä enemmän mitä milloinkaan olisin edes uskonut; siis hapankaalia supisuomalaisille!

        "Meillä on olemassa laki huoltovarmuudesta ja meillä on myös olemassa varmuusvarastot kriisitilanteiden varalle."
        -Siitä laista ei ole paljon hyötyä... jos ruokaa ei ole! Kolmessa kuukaudessa et talviaikaan saa kuin riistaa (ehkä metsistä) ja kalaa vedestä... et maataloustarvikkeita; juureksia tai lihaa ett tuota kuin broilereita ja nekin tarvitsevat ruokaa kasvaakseen...
        Joten saat uskoa holhoukseen jos niin haluat... silloin ois myös hyvä varmuudeksi rukoilla taivaallisia apuvoimia, voi auttaa ehkä yhtä paljon. Minä uskon vain tosiasioihin jotka näen.

        Meillä on ihan selvästi eriävät mielipiteet asiasta... mä haluan uskoa myös omakohtaiseen omaan apuuni... eli varmistelen selustaani aina ainakin ruokahuollon kohdalla.

        Nyt pitää yrittää saada se himputin essee lopultakin kokoon!
        Illanjatkoja sullekin...


      • HölmöläEuroopassa

        Venäjä konttailee yhä Meksikon ja muiden Karibian maiden tasolla bkt/asukas -tilastoissa.

        Venäjä on Euroopan Hölmölä.


    • njhb

      Aloittajan kannattaa muuttaa Oulun pohjoispuolelle. Sen alueen Venäjä tulee nappaamaan. Taitaa se viedä osan Itä-Suomeakin, niin että voit sinne itärajan tuntumaankin muuttaa, jos se alue miellyttää Lappia enemmän.

    • crux

      Venäjä on kuin ihminen jonka kanssa olisi tosi mukava olla kaveri. On yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja vähän samaa luonteenlaatua. Kaveruus sujuukin ihan hyvin mutta aina välillä joutuu katselemaan kuinka tämä tyyppi käyttäytyy muita kohtaan. Hän on sulkeutunut, äkkipikainen ja humalassa joskus väkivaltainenkin. Ja onhan siellä taustalla muutama keskinäinenkin riita jotka on vaiettu kuoliaaksi. Aika vaikea solmia ystävyyttä niin huteralle pohjalle.

      • Gnuk

        Siis perus finskipuukkojunkkarimeininkiä... :D


      • RaivoHulluVenäjä

        Olet siis venäläinen.


    • Gnuk

      Tämä on sellainen ikuisuusaihe...

      Mut jos ihan järjellä mietittäisi, niin eikö kaikki meistä halua elää sovussa naapurinsa kanssa? Tarkoitan vaikkapa kerrostalonaapureita, vaikka ei välttämättä niin pidettäisi heistä eikä kaveeraminenkaan kiinnostaisi. Riitaisat naapurit ei ole kivoja. Kerrostaloasumista helpottaa kummasti kun elää ja antaa elää, miksei myös isompia naapuruussuhteita...? :)

      • SarjaMurhaajaNaapuri

        Miksi Venäjä tappaa kerrostalonaapureitaan?

        Venäjä on se kerrostalon mielipuoli.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe